Share

Analiza Dominaria United limited – biały

Radek Kaczmarczyk28.08.2022Czas czytania: 7 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Oko, Thief of CrownsDream TrawlerUgin, the Spirit Dragon.
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Bonecrusher GiantEverquill PhoenixMassacre Wurm.
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Wicked WolfCubwardenStormwing Entity.
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch DragonTrail of CrumbsConclave Mentor.
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame AdversaryGrimdancerPridemalkin.
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Careless CelebrantBristling BoarDeathbloom Thallid.
2,0: Typowe fillery.
Np. Alseid of Life’s BountyCathartic ReunionTeferi’s Protege.
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Final FlareLight of HopeChandra’s Pyreling.
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Tall as a BeanstalkTowering-Wave MysticAegis Turtle.
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s ShriekBarrier BreachNegate.
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening SilenceIrencrag FeatNyx Lotus.


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Bezkolorowe


Anointed Peacekeeper
Ocena: 3,5

Solidna agresywna kreatura z dobrą zdolnością. Będziemy nią grać w każdym białym decku.


Archangel of Wrath
Ocena: 5,0

Nie mogę dać mniej, uwielbiam tę kartę. 3/4 flying i lifelink za 4 mana to już bardzo dobrze, tu na dokładkę dostajemy możliwość zrobienia dwóch drainów za 2 z dowolnego celu, jeśli gramy nią w dobrych kolorach. Nawet jeśli nie gramy Mardu, to i tak jest świetny.


Argivian Cavalier
Ocena: 3,0

Bardzo dobra kreatura. Zawsze, gdy w cenie trzech mana dostajemy dwa ciała z sumarycznym powerem 3, jest nieźle. Tu na dokładkę na jednym mamy enlist, co jest kolejnym smaczkiem.


Argivian Phalanx
Ocena: 2,5

Kreatury 4/4 za cztery mana od zawsze były dobre w limited. Za tyle właśnie powinniśmy być w stanie najczęściej zagrać falangę w dobrym białym decku.


Artillery Blast
Ocena: 1,5

Dużo warunków i niepewny efekt końcowy. Warunek celowania w stapowaną kreaturę bardzo psuje tę kartę.


Benalish Faithbonder
Ocena: 1,5

Ta karta wygląda jak typowy filler. Małym upsidem może być enlist na stworze z trzema punktami obrony.


Benalish Sleeper
Ocena: 2,5

Ocena dotyczy decków, w których możemy kopnąć śpiocha. W takiej sytuacji mamy do czynienia z bardzo solidnym commonem. W pozostałych sytuacjach jest po prostu agresywnym stworem za dwa mana, którym będziemy i tak często grać.


Captain’s Call
Ocena: 2,0

Trzy ciała w jednej karcie brzmią w porządku. Dostarczają nieco za mało powera, ale i tak jest to grywalny common.


Charismatic Vanguard
Ocena: 1,5

Klasycznie w każdym secie mamy białą kartę za trzy mana o statystykach 3/2. Zdolność nie jest super istotna, gdyż jest dość droga. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy tworzymy szeroki stół, co jak już wiemy, niektóre białe karty potrafią robić.


Citizen’s Arrest
Ocena: 3,0

Kolejna inkarnacja Oblivion Ringa, tym razem nieco słabsza, gdyż trafia jedynie stwory i planeswalkerów. Mimo tego w dalszym ciągu będzie premium commonem.


Cleaving Skyrider
Ocena: 3,0

Kreatura 2/2 z flyingiem i flashem zawsze jest grywalna. Kicker będzie bardzo bardzo sytuacyjny, jednak gdy trafi, będzie w stanie zrobić ogromne value. Warto nadmienić, że to kolejna karta, która czerpie korzyści z szerokiego stołu.


Clockwork Drawbridge
Ocena: 1,0

Ściany są słabe w limited. Zdolność tapowania jest zbyt droga, by zrekompensować brak powera i brak zdolności do ataku. Grywalna jedynie jako bloker na bardzo agresywne decki.


Coalition Skyknight
Ocena: 2,5

Enlist na kreaturze z lataniem może bardzo szybko skończyć grę. Niska obrona sprawia, że nie mogę dać wyższej oceny.


Danitha, Benalia’s Hope
Ocena: 4,0

W Dominarii United raczej nie ma aur i ekwipunków, które możemy wykorzystać dla Danithy. Jednak first strike wraz z lifelinkiem na ciele 4/4 to bardzo dobra mieszanka.


Defiler of Faith
Ocena: 3,5

Defiler jako 5/5 jest mocno średni w cenie pięć mana. Jednak zdolność tworzenia żołnierzy może pozwolić wygrywać board stalle.


Destroy Evil
Ocena: 0,5

Bardzo solidna karta side’owa. Zakres celów jest zbyt wąski, abyśmy umieszczali ją w main decku.


Griffin Protector
Ocena: 2,5

Idealna definicja dobrego commona. Właściwa relacja statystyk do kosztu i fajna zdolność. Warto zwrócić uwagę, że w DMU mamy karty tworzące więcej niż jedno ciało, co sprawi że gryf łatwiej będzie rósł o więcej niż +1/+1.


Guardian of New Benalia
Ocena: 4,0

Pod kątem limited możemy mówić o bardzo pushniętym dwa-dropie. Każdy biały deck chce nim grać. Ten miś jest wręcz przepakowany zdolnościami, z których każda robiłaby z niego premium kartę.


Heroic Charge
Ocena: 0,5

Efekty typu Inspired Charge lub Trumpet Blast nigdy nie były dobre. Wyjątek stanowiły sytuacje, gdy nasze decki tworzyły bardzo szerokie stoły. Tu jest podobnie i o ile nie posiadamy wielu generatorów tokenów, to nigdy bym nie chciał grać tą kartą.


Join Forces
Ocena: 1,0

Który to już raz dostajemy tego rodzaju efekt? Nie wiem, ale znowu to napiszę: triki za trzy mana nie są dobre w limited.


Juniper Order Rootweaver
Ocena: 2,5

2/2 za dwa lub statystyki 3/3 za 3 mana. Mamy tu do czynienia z fajną, elastyczną kartą, którą chcemy grać zawsze w biało-zielonych deckach, a nie wadzi nam w pozostałych białych taliach.


Knight of Dawn’s Light
Ocena: 3,0

First strike na dwójce, która może rosnąć, jest bardzo dobry. Rycerza będzie bardzo trudno blokować i chcemy nim grać zawsze.


Leyline Binding
Ocena: 3,5

Oblivion Ring na flashu za cztery mana, bo właśnie tyle będzie kosztował w 75% wypadków, jest po prostu premium.


Love Song of Night and Day
Ocena: 2,5

Jestem bardzo rozdarty w ocenie tej karty. Myślę, że w większości wypadków zaczynać będziemy od drugiego rozdziału. Tym sposobem w 4tej turze będziemy mieli latacza 2/2 za trzy mana i dodatkowy counter na innej kreaturze. To nienajgorszy deal. Warunkiem jest posiadanie jeszcze jednej innej kreatury, co nie zawsze będziemy w stanie spełnić.


Mesa Cavalier
Ocena: 2,0

Kolejny latacz z dwójką powera za trzy mana. Słaby toughness jest tu zrekompensowany zyskiem dwóch żyć. To nienajlepszy układ, ale pomimo tego karta jest grywalna.


Phyrexian Missionary
Ocena: 3,5

Bazowe statystyki wraz z lifelinkiem są doskonałe jak na two-dropa. Jeśli jednak gramy dodatkowo czarnym i jesteśmy w stanie kopnąć misjonarza, to otrzymamy fantastyczną kartę.


Prayer of Binding
Ocena: 3,5

Kolejny efekt Oblivion Ringa na flashu. Tu nawet dostajemy dwa życia w dodatku. Światna karta, którą chcemy grać.


Resolute Reinforcements
Ocena: 2,5

Jak już wiemy, mamy w Dominarii kilka kart, które czerpią korzyści z szerokiego stołu. Ten uncommon normalnie byłby przeciętny, jednak biorąc pod uwagę pay-offy, wydaje mi się, że okaże się naprawdę solidny.


Runic Shot
Ocena: 2,0

Nie lubię removalu, który trafia jedynie stapowane kreatury. Ten szczęśliwie jest bardzo tani i otrzymuje bonus, gdy gramy również niebieskim. Akceptowalna karta, jednak bez szału.


Samite Herbalist
Ocena: 2,5

Scry i życie przy każdym ataku jest niezłe. Będę grał tym klerykiem i Wam też polecam.


Serra Paragon
Ocena: 4,5

Serra Paragon jest jedną z najmocniejszych kart w białym kolorze. Jest niezłym lataczem, a w dodatku wręcz wyśmienitym silnikiem napędzającym przewagę w kartach. Po prostu bomba.


Shalai’s Acolyte
Ocena: 2,5

Akceptowalny latacz za pięć mana, który może stanowić finishera w późnej grze, jest czymś, czym zawsze zagram. Wersję bez kickera oceniłbym na 2,0, więc pewnie w niektórych deckach bez zielonego się nie zmieści. W taliach z zielonym najpewniej zawsze wyląduje w naszej czterdziestce.


Stall for Time
Ocena: 1,5

Bardzo mi ciężko ocenić tę kartę. Zagrana za pięć mana wydaje się być mocna i czasem wygra grę. Jednak wielokrotnie będzie bardzo siermiężna, a jej efekt nie będzie dopasowany do sytuacji. Możliwość wariantowego grania za trzy mana sprawia, że jestem bardzo ciekawy jak dobra okaże się w praktyce. Zaznaczę, że to karta, której oceny najmniej jestem pewien.


Take Up the Shield
Ocena: 2,0

Combat trick za dwa mana nigdy nie będzie należał do moich ulubionych kart. Tu jednak dostajemy w tej cenie całkiem sporo. Bonus do statystyk zostaje na stałe. Kreatura ma szansę zgarnąć nam trochę życia lub przetrwać removal. Myślę, że całościowo jest to solidna karta.


Temporary Lockdown
Ocena: 2,5

W limited nie sposób liczyć na to, że przeciętny przeciwnik będzie miał więcej niż 2 pernamenty z kosztem dwa lub mniej na stole. Dlatego najczęściej lockdown będzie się wymieniał 1 za 1. Problemem też może być fakt, że nasz stół nie może zawierać takich kart. Mniej liczne sytuacje, gdy uda nam się zrobić 2 za 1, sprawiają że oceniam tę kartę na 2,5.


Urza Assembles the Titans
Ocena: 0,0

Ciężko wyobrazić sobie deck limited z wystarczającą ilością planeswalkerów. To po prostu się nie zdarzy. Nie grajmy tą sagą z tylko jednym planeswalkerem w decku!


Valiant Veteran
Ocena: 3,5

Dostajemy tutaj misia, bonus do soldierów oraz dobrą zdolność z zaświatów. Czego chcieć więcej. Polecam granie nim, zwłaszcza, że soldierów w secie jest kilku.


Wingmantle Chaplain
Ocena: 1,0

0/3 i 1/1 w sumie dają statystyki o wartości 1/4 za aż 4 mana. Nic więcej nie możemy się spodziewać po tej karcie. Przecież nie chcemy grać ścianami, prawda?


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Bezkolorowe

Korekta: Mateusz Borkowicz

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!