Analiza Innistrad: Crimson Vow w limited – czerwony

Radek Kaczmarczyk09.11.2021Czas czytania: 9 minut(y)

5.0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Przykłady: Oko, Thief of Crowns, Dream Trawler, Ugin, the Spirit Dragon.
4.5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Bonecrusher Giant, Everquill Phoenix, Massacre Wurm.
4.0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Wicked Wolf, Cubwarden, Stormwing Entity.
3.5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch Dragon, Trail of Crumbs, Conclave Mentor.
3.0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame Adversary, Grimdancer, Pridemalkin.
2.5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Careless Celebrant, Bristling Boar, Deathbloom Thallid.
2.0: Typowe fillery
Np. Alseid of Life’s Bounty, Cathartic Reunion, Teferi’s Protege.
1.5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Final Flare, Light of Hope, Chandra’s Pyreling.
1.0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Tall as a Beanstalk, Towering-Wave Mystic, Aegis Turtle.
0.5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s Shriek, Barrier Breach, Negate.
0.0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening Silence, Irencrag Feat, Nyx Lotus.


Abrade
Ocena: 3,5

Wyśmienity instant removal. Jest w stanie zabić bardzo dużo stworów. Czasami zniszczy jakiś artefakt. Każda ilość jest mile widziana w talii.


Alchemist’s Gambit
Ocena: 1,5

Jeśli mamy słaby agresywny deck, to gramy tym w celu skończenia gier. Wersja cleave jest nieco lepsza, jednak kosztuje zbyt dużo i nie jest wystarczająco dobra. Raczej należy unikać grania Gambitem.


Alluring Suitor // Deadly Dancer
Ocena: 2,5

Podstawowe statystyki są delikatnie rozczarowujące, a bonus po transformacji jest nieznaczny, jednak wystarczający aby uczynić tą kartę dobrą. Dzieje się tak szczególnie dzięki zdolności aktywowanej.


Ancestral Anger
Ocena: 1,5

Anger zwraca kartę i jest to jedyny powód, dla którego dopuszczałbym granie nim. Nie wpadnijcie w pułapkę próbowania kilku sztuk, bo każda następna zabiera sloty dobrym kartom, przez co sprawia, że nasz deck jest gorszy.


Ballista Watcher // Ballista Wielder
Ocena: 3,5

Doskonały uncommon, który ma dobre statystyki i zdolność na awersie, jeszcze lepsze na rewersie. To jeden z lepszych wilkołaków.


Belligerent Guest
Ocena: 2,0

Stwory 3/2 trample za trzy mana w wielu dodatkach okazywały się niewystarczające. Tu dostajemy mały upside, który sprawia, że ta karta może okazać się grywalna, szczególnie gdy mamy pay-offy za krew.


Blood Hypnotist
Ocena: 2,0

Ten wampir będzie dobry jedynie w bardzo agresywnych deckach. Tekst „can’t block” to ogromna wada i granie Blood Hy[notistem w midrange’ach i kontrolach to proszenie się o kłopoty. Jeśli jednak to my będziemy stroną atakującą, ten wampir stanowić będzie solidną opcję.


Blood Petal Celebrant
Ocena: 2,5

Bardzo przyzwoity wampir. Dzięki umiejętności first strike jest w stanie konsekwentnie atakować, a właśnie to właśnie to, co czerwone decki chcą robić.


Bloody Betrayal
Ocena: 1,0

Klasycznie efekt Act of Treason jest fatalną kartą, chyba że mamy efekty poświęcania stworów lub side’ujemy ją z bardzo konkretnego powodu.


Cemetery Gatekeeper
Ocena: 4,0

Fantastyczny two-drop, który nie tylko dobrze atakuje we wczesnej grze, ale zadaje mnóstwo obrażeń w późnej.


Chandra, Dressed to Kill

Ocena: 4,0

Ognista planeswalkerka tym razem nie broni się zbyt dobrze, jednak jeśli przeżyje, to staje się konsekwentnym źródłem card adventage. Sądzę, że dzięki niskiemu kosztowi jest po prostu bombą.


Change of Fortune
Ocena: 0,5

Rozumiem, że zamysłem tej karty jest dobranie większej ilości kart, niż zdiscardowaliśmy przy jej zagraniu, co jest możliwe między innymi na skutek wcześniej odpalonych blood tokenów, jednak sądzę, że gra jest nie warta świeczki. Cała akcja wymaga trudnego setupu i sporo many.


Creepy Puppeteer
Ocena: 4,0

Fantastyczna karta do agresywnych decków. Atakuje natychmiast i jednocześnie wzmacnia do 4/3 naszego najgorszego zawodnika. Będzie diametralnie zmieniał obraz wielu wyścigów.


Curse of Hospitality
Ocena: 3,0

Karta, której bardzo nie jestem pewien, ale jednak wydaje mi się, że damy radę zapewnić sobie stały dopływ kart, odpowiednio pracując.


Daybreak Combatants
Ocena: 2,0

Dość przeciętny wojownik, który powinien znajdować zastosowanie głównie w agresywnych konstrukcjach. Kontrolne powinny go unikać.


Dominating Vampire
Ocena: 3,5

Przy odpowiedniej ilości wampirów można przejąć naprawdę dużą kreaturę. Mimo, że sam nie ma haste, to jednak ma szansę zmienić oblicze combatu.


End the Festivities
Ocena: 0,5

Typowa karta sideboardowa. Jeśli zobaczymy, że przeciwnik ma dużo stworów x/1, możemy włożyć ją do decku, żeby zabić kilka na raz.


Falkenrath Celebrants
Ocena: 2,0

To solidne ciało z menace, choć po tak wygórowanym koszcie można by oczekiwać nieco więcej.


Fearful Villager // Fearsome Werewolf
Ocena: 2,0

Shady Traveler stał się czerwony w Crimson Vow i wydaje mi się, że w tym środowisku może okazać się nawet minimalnie lepszy, niż był w Midnight Hunt.


Flame-Blessed Bolt
Ocena: 3,0

Efekt Shocka jak zwykle jest wyborny. Grajcie każdą ilością.


Frenzied Devils
Ocena: 3,0

Diabły rosną bardzo łatwo i są bardzo trudne w skutecznym blokowaniu. Często będą kończyły gry.


Honeymoon Hearse
Ocena: 3,5

W oczywisty sposób rodzi skojarzenie z „ciuchcią” z Kaladeshu (Renegade Freigther – dop. Buja). Jeśłi dobrze zbudujemy nasz deck, to w czwartej turze będziemy atakować stworem 5/5 z tramplem, co może w efekcie skończyć grę w kilka tur.


Hungry Ridgewolf
Ocena: 2,5

Jedna z najlepszych czerwonych dwójek. Bardzo łatwo będzie dodać mu bonus, a on jako wilk będzie tworzył synergię z innymi stworami, najczęściej w RG. Porządny zawodnik w wielu deckach.


Ill-Tempered Loner // Howlpack Avenger
Ocena: 4,0

Samotnik jest fantastycznym wilkołakiem. Po stronie dnia jest po prostu bardzo dobry, jednak danie jego zdolności wszystkim naszym stworom po stronie nocy to prawdziwe źródło mocy.


Into the Night
Ocena: 1,0

Karta robi za mało, aby uzasadnić koszt czterech punktów mana. Starajcie się nią nie grać.


Kessig Flamebreather
Ocena: 2,0

Klasyka UR Spelli. Słabe statystyki tylko tam są rekompensowane zdolnością.


Kessig Wolfrider
Ocena: 3,5

Jeśli kreatura za jedną manę konsekwentnie jest w stanie tworzyć value w late game, to zawsze będzie mocna.


Lacerate Flesh
Ocena: 2,5

Lacerate Flesh jest jednym ze słabszych removali w czerwonym kolorze. Musimy rzucać go w swojej turze i zadaje jedynie cztery obrażenia za pięć mana, choć czasami jest to rekompensowane tokenami krwi. W Crimson Vow nie ma dużo removalu, więc nawet słabszy będzie pożądany.


Lambholt Raconteur // Lambholt Ravager
Ocena: 2,5

Lamholt Raconteur w wersji dziennej jest ubogi w siłę, ale w wersji nocnej wygląda nieźle, a zdolność jest bardzo groźna.


Lightning Wolf
Ocena: 2,5

Nareszcie kreatura, która potrafi dobrze atakować. Atak i obrona względem kosztu się zgadzają. Wszystko na miejscu. First strike pozwoli łatwo przepychać obrażenia.


Magma Pummeler
Ocena: 2,5

Wygórowany koszt powoduje, że ciężko będzie czerpać korzyści z jego niezwykle silnej zdolności. Pummeler zaczyna robić się dobry, gdy będziemy w stanie go zagrywać za sześć i więcej many.


Manaform Hellkite
Ocena: 5,0

BOMBA! Na ten moment najsilniejsza karta jaką oceniałem. Jeśli mamy kilka spelli, to zabijamy przeciwnika w trybie natychmiastowym.


Markov Retribution
Ocena: 3,0

Czerwony dostał swoją wersję Clear Shota. Gorszy od protoplasty ze względu na bycie sorcery, jednak w dalszym ciągu to doskonała karta.


Olivia’s Attendants
Ocena: 4,5

Fantastyczna erka. Szybko zamyka gry, czyści sobie drogę, zabijając małych blokerów. Bomba.


Pyre Spawn
Ocena: 2,0

Pyre Spawn może okazać się złem koniecznym. Choć w wielu formatach byłby za słaby na granie, tu wydaje się być grywalny ze względu na szybkość i power level formatu.


Reckless Impulse
Ocena: 2,5

Light up the Stage w wersji uśrednionej. W limited ta karta jest doskonale wyważona i będzie po prostu grywalna. Przypomina Divination. We wczesnej grze jest akceptowalna (poszukuje lądów), w lategame jest fantastycznym drawem. Polecam grać ją tak późno, jak to tylko możliwe.


Rending Flame
Ocena: 3,5

Niszczymy każdą postać wroga – tak wygląda to w praktyce, bardzo niskim kosztem i to w szybkości instant. Patrząc na ilość spiritów w dodatku, możemy założyć również, że w około 20% przypadków zadamy 2 w obrażenia w przeciwnika. To jest removal najwyższej jakości.


Runebound Wolf
Ocena: 2,5

Doskonały przykład dwójki, która dobra jest zarówno we wczesnej grze, kiedy atakuje, jak i w późnej grze, kiedy bardziej opłąca się korzystajać z jej zdolności.


Sanguine Statuette
Ocena: 1,5

Na początku ustalmy jedno. To jest RB karta, a nie mono czerwona. Gdy już mamy to za sobą, zastanówmy się, jak często statuetka będzie w stanie się ożywić. Moim zdaniem, jedynie w naprawdę mocno dedykowanych deckach będzie działo się to wystarczająco często, aby karta ta była dobra. W pozostałych będzie kreaturą jedynie incydentalnie, stąd niska ocena.


Stensia Uprising
Ocena: 2,5

Trudno mi powiedzieć, jak często będziemy aktywowali zdolność związaną z trzynastoma permanentami na stole. Zakłądając zagranie uprising w czwartej turze, w momencie zagrania będziemy mieć przynajmniej pięć, a prawdopodobnie sześć, siedem. W następnej turze dokładamy ze dwa, a potem pewnie pomiędzy półtora a dwoma permanentami na turę. Musimy unikać wymian i jeśli to wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w okolicach ósmej tury strzelimy za siedem obrażeń. Ale warunek do spełnienia jest trudny. Przede wszystkim pernamentów musi być DOKŁADNIE trzynaście. Obstawiam, że Uprising należy raczej traktować jako generator tokenów, a w tej roli jest niestety odrobinę za drogi.


Sure Strike
Ocena: 1,5

Widzieliśmy i graliśmy tą kartą już wiele razy i jej ocena zawsze jest taka sama. Wkładamy ją do naszych agresywnych decków i okazjonalnie nawet jest tam bardzo dobra. Jednocześnie jeśli jej nie mamy, to nie jest nam ani trochę żal.


Vampires’ Vengeance
Ocena: 3,0

Zakładając, że gramy RB Wampirami, to będzie dla nas doskonały removal, który ma potencjał do robienia wymian kilka za jeden przy jednoczesnym zachowaniu stworów po naszej stronie i możliwości natychmiastowego ataku. Wadą grania zemstą jest posiadanie słabej karty na mirror.


Volatile Arsonist // Dire-Strain Anarchist
Ocena: 4,5

Doskonały finisher. Solidne wymiary w doskonałym miksie zdolności z możliwością wyraźnej poprawy po stronie nocnej. Podpalacz będzie łatwo, szybko i przyjemnie kończył gry.


Voldaren Epicure
Ocena: 2,0

Ostatnimi laty jedynki robią się coraz bardziej grywalne. Może Voldaren Epicure delikatnie odstaje poziomem od one-dropów z Midnight Hunt, jednak spełnia kilka istotnych funkcji. Po pierwsze daje łatwy i co ważne szybki dostęp do tokena krwi. Po drugie jest doskonałym paliwem do stworów z exploitem. Taki miks z reguły wystarczy, aby RB talie chciały nim grać. Jeśli nasz deck nie posiada pay-offóww za krew ani stworów z mechaniką expliot, to Epikur spada do miana niegrywalnego.


Voltaic Visionary // Volt-Cahrged Berserker
Ocena: 3,5

Miałem wizję, w której tym czarodziejem wygrywam bardzo dużo gier. Nie dość, że ciało jest całkiem niezłe w naporowych konstrukcjach, to jeszcze dostajemy fajną zdolność wytwarzającą przewagę w kartach, ale również znacząco zwiększającą statystyki tego humana. 4/3 draw a card, za które zapłacimy jedynie dwa mana i dwa życia to nie przelewki.


Weary Prisoner // Wrathful Jailbreaker
Ocena: 2,0

Od razu rodzą się skojarzenia z Tavern Swindlerem. Koszt i rozmiary po obu stronach są bardzo zbliżone, jednak zdolność defender w podstawowym wariancie jest dużym minusem. W Midnight Hunt dostałby ode mnie jedynkę, jednak tu mam wrażenie, że power level formatu jest nieco niższy, dzięki czemu stwór 6/6 ma potencjał na zdominowanie stołu.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Bezkolorowe

Twój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *