5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation

Alchemist’s Retrieval
Ocena: 2,0
Nie przepadam za takimi sztuczkami w limited, jeśli nie zwracają karty.
Binding Geist // Spectral Binding
Ocena: 2,5
Trudno jest ocenić jak dobre są karty z mechaniką disturb, które wracają jako aury. Tutaj mamy zawodnika, któremu dam trochę kredytu zaufania.
Biolume Egg // Biolume Serpent
Ocena: 3,5
To jeden z najsilniejszych uncommonów dla archetypu UB Exploit. Jako ścianka spełnia swoją rolę, broniąc od trzeciej tury, a w najlepszym scenariuszu poświęcimy go w czwartej turze i od piątej będziemy mogli atakować stworem 4/4! Odpalenie efektu dowolnej karty z mechaniką disturb bez faktycznej straty stwora stworzy tempo, z którym wiele decków nie będzie mogło sobie poradzić. Dodajmy do tego jeszcze scry 2 na wejściu jaja i spokojnie możemy je first-pickować.

Cemetery Illuminator
Ocena: 4,5
Przed Wami stwór 2/3 flying, który może robić za grave hate i dodatkowo robi card advantage. Brzmi jak bomba i możliwe, że zasługuje nawet na piątkę.

Chill of the Grave
Ocena: 2,5
To bardzo solidna sztuczka. Stosunkowo łatwo będzie to zagrać ją za dwa many, a wtedy generuje świetne tempo, zwracając kartę. Polecam nią grać.

Cobbled Lancer
Ocena: 3,5
Kolejna bardzo mocna karta. W self-millach powinniśmy wstanie zagrywać go dosyć wcześnie, a to że po śmierci zamienia się w kartę, jest po prostu fenomenalne.

Consuming Tide
Ocena: 2,0
Nie przepadam za tego typu efektami. Tracimy tempo i z reguły nie pozbywamy się największego zagrożenia przeciwnika. Karta wydaje mi się zbyt sytuacyjna i nie polecam grania nią.

Cradle of Safety
Ocena: 2,0
Kolejna sytuacyjna karta. Im mamy więcej synergii z enchamentami i więcej bomb, które chcemy bronić, tym jest lepsza. Ale to nic specjalnego.

Cruel Witness
Ocena: 2,5
To bardzo solidny latacz. W Innistrad: Crimson Vow napełnianie grobu przynosi dużo korzyści, a oprócz tego już samo filtorwanie drawów jest korzystne. Ptakiem gramy w każdej niebieskiej talii.

Diver Skaab
Ocena: 3,5
Jeden z lepszych stworów z exploitem. Solidne statystyki i efekt Griptide na wejściu robi z Nurka naprawdę solidnego uncommona. Pamiętajcie, że w taliach UB bradzo ważne będzie posiadanie odpowiednich stworów do poświęcania.

Dreadlight Monstrosity
Ocena: 2,5
Ten wielki krab który powinien spokojnie działać jako finisher. Często będzie pasował do decku dokładnie w takiej roli, zakładając, że jestesmy w stanie aktywować jego zdolność, ale jeśli nie mamy takiej możliwości, to raczej nie jest warty naszej uwagi.

Dreamshackle Geist
Ocena: 4,0
Niesamowicie silny latacz, który pozwala przebić dodatkowe obrażenia w turze zagrania go, albo wyłączyć na turę stwora, który nas atakował i odwrócić bieg wyścigu. Do tego ma agresywne statystyki przy niskim koszcie – nic, tylko grać.

Fear of Death
Ocena: 1,5
Pseudo-removal, którym gramy najczęściej tylko wtedy, jeśli naprawdę potrzebujemy się millować, albo naprawdę nie mamy żadnych innych odpowiedzi na stwory przeciwnika. W innych przypadkach unikać.

Geistlight Snare
Ocena: 2,5
Nie przepadam za kontrami za trzy mana, ale ta w odpowiednim deckuy powinna być Mana Leakiem, a czasem nawet kosztować tylko i wtedy już widzę sens grania nią.

Geralf, Visionary Stitcher
Ocena: 4,5
Bardzo mocna erka. Możliwość zamieniania naszych defensywnych stworów w lataczy X/X będzie w stanie skończyć niejedną rozgrywkę. Umiejętności możemy używać na instancie, co zmusza przeciwnika do usunięcia tego stwora, zanim odpowie na inne.
Gutter Skulker // Gutter Shortcut
Ocena: 3,0
Tutaj mamy przykład naprawdę solidnej karty z mechaniką disturb. Wymaga od przeciwnika dwóch odpowiedzi, albo będzie w stanie samotnie skończyć grę.

Hullbreaker Horror
Ocena: 4,5
Kraken jest trochę drogi, ale nie dość, że może robić za niespodziewanego blokera, to jego umiejętność jest z tych, które pozwalają bardzo szybko skończyć mecz. Może nawet zasługuje na piątkę…

Inspired Idea
Ocena: 3,5
Draw trzech za to bardzo solidna opcja, a obniżenie limitu kart na ręce ma znaczenie tak naprawdę tylko w early game. Dlatego gramy tym w każdym niebieskim decku.
Jacob Hauken, Inspector // Hauken’s Insight
Ocena: 3,5
Efekt a’la Merfolk Looter na stworze, który w late game zmiania się w solidne źródło card advantage. Bardzo chętnie sprawdze tę kartę w praktyce.
Lantern Bearer // Lanterns’ Lift
Ocena: 2,0
Akceptowalny common. Żadnej z połówek nie wsadziłbym do decku gdyby były wersjami „stand alone”, ale razem są wystarczająco dobre.

Lunar Rejection
Ocena: 3,0
Jak nie przepadam za bouncem bez drawu, to taki, który zwraca kartę, uwielbiam. Tutaj mamy ciekawy balans. W wersji za dwa mana karta jest fenomenalna (choć wąska w zastosowaniu), a rzucana za cztery jest akceptowalna. Dlatego w sumie dam tróję i sam będę mieścił ją w praktycznie każdej niebieskiej talii.
Mirrorhall Mimic // Ghastly Mimicry
Ocena: 4,0
Clone, który po śmierci zmienia się w aurę, a ta może samotnie wygrać grę. Dla mnie brzmi jak bomba. Niebieskie erki na razie naprawdę mocno się prezentują.Mischievous Catgeist // Catlike Curiosity
Ocena: 3,0
Mieliśmy rozmowę na podkaście o tej karcie i podtrzymuję moją opinię. To świetny two-drop wymagający od przeciwnika odpowiedzi i dodatkowych stworów do bloku. Dodatkowo karze wszystkie wolne ręce przeciwnika, a po śmierci jako aura dalej jest czymś, co wymaga odpowiedzi. Będę grał nim zawsze, kiedy pojawi się w mojej puli.

Necroduality
Ocena: ?
Takie karty są zawsze trudne do oceny. Wszystko zależeć będzie od tego, ile zombie trafi do naszej talii. W niektórych deckach będzie niegrywalne, w innych zaś może robić za bombę.

Overcharged Amalgam
Ocena: 4,5
Kolejna bardzo mocna niebieska erka. 3/3 flying na flashu za cztery to już bardzo solidna karta, a tutaj dostajemy opcję wymiany sacrifice fodderu na Counterspell lub Stifle.

Patchwork Crawler
Ocena: 3,0
Trochę za wolno rośnie, żeby dostać wyższą ocenę, co nie zmienia faktu, że ma naprawde duży potencjał.

Repository Skaab
Ocena: 2,5
To chyba na razie najgorszy stwór z exploitem, a jednak dalej często będzie bardzo solidny. Tutaj jeszcze raz podkreślam, jak ważne będzie posiadanie tanich stwórów do poświęcania. Efekty tego typu są z reguły na małych stworach za cztery, a nawet pieć mana. Tutaj musimy mieć coś do poświęcenia, ale dostajemy lepsze statystyki i niski koszt.

Scattered Thoughts
Ocena: 2,5
Nie jestem pewny, jak szybki będzie to format, ale w sealedzie powinniśmy mieć dosyć czasu, aby to zagrywać.

Screaming Swarm
Ocena: 3,5
Wracający się latacz 4/4, który dodatkowo może wygrać, millując przeciwnika, brzmi jak naprawdę świetny uncommon.
(Buja): Uważałbym tylko, żeby nie trafić na przeciwnika, któremu możemy pomóc tym millowaniem, jeśli ma np. karty z disturbem. Myślę, że najczęsciej będziemy przewijać jednak siebie, właśnie w UW Disturb lub UG Self-mill.

Selhoff Entomber
Ocena: 2,5
Każdy looter w środowisku skupionym na grobie będzie świetny, a statystyki 1/3 dodatkowo pozwolą nam spowolnić agresje przeciwnika. To bardzo mocny common.

Serpentine Ambush
Ocena: 0,0
Nie znoszę takich efektów i absolutnie odradzam granie nimi.

Skywarp Skaab
Ocena: 2,5
2/5 latacz, który z reguły powinien zwracać kartę. Bardzo solidny, raczej defensywny stwór, którego z przyjemnością będę widział w swoich deckach.
Soulcipher Board // Cipherbound Spirit
Ocena: 3,0
Wydaje mi się, że dosyć łatwo i szybko można mieć z tego latacza 3/2, a za niski koszt dwóch punktów many jest to naprawdę dobry deal.

Steelclad Spirit
Ocena: 2,5
Bardzo solidny defensywny stwór, który nie powinien mieć wielkich problemów z atakowaniem. Jeden z najważniejszych commonów w niebieskim, dzięki któremu decki w tym kolorze będą wstanie wygrywać w powietrza albo doprowadzać do late game i wygrywać na value.

Stitched Assistant
Ocena: 2,0
Akceptowalny common, który pozwoli nam wymienić niepotrzebnego stwora na kartę. Może być.

Stormchaser Drake
Ocena: 3,0 – 4,0?
Jako latacz 2/1 jest bardzo solidny. Jeżeli kojarzycie już wszystkie disturb karty w Crimson Vow, to wiecie, że w odpowiednim decku może być bombą zasługującą nawet na 4.0. W UW Disturb będziemy chcieli mieć ich jak najwięcej.

Syncopate
Ocena: 2,5
Kontry z w koszcie są dla mnie akceptowalne. W Crimson Vow efekt exile’u może być naprawdę znaczący.

Syphon Essence
Ocena: 1,5
Kontr za trzy mana, do tego jeszcze z ograniczeniami, bardzo nie lubię. Blood token nie jest w stanie w żaden sposób zmienić mojej opinii.

Thirst for Discovery
Ocena: 3,0
Znowu bardzo dobry draw w niebieskim. W Crimson Vow znajdziecie go naprawdę sporo. Pragnieniem oczywiście również zagramy z przyjemnością.

Wanderlight Spirit
Ocena: 2,5
Ograniczenie możliwości blokowania tylko do lataczy boli, ale zawsze miło zagrywać większą wersję Wind Drake.

Wash Away
Ocena: 1,5
Jeszcze raz powtórzę – nie przepadam za kontrami za trzy mana. Wizja tego, że skontrujemy coś z disturbem za jedyne nie poprawia oceny. To karta raczej do constructed.

Whispering Wizard
Ocena: 3,0
Bardzo solidny stwór, który pozwoli wygenerować tokeny idealne do poświęcania albo po prostu stado lataczy, aby zabić przeciwnika.

Winged Portent
Ocena: 1,5
Wydaje mi się zbyt sytuacyjne, żeby być warte grania. Szczególnie, że wyżej widzieliśmy naprawdę solidne draw efekty w niebieskim. Nie polecam.

Witness the Future
Ocena: 1,5
W Crimson Vow jest naprawdę za dużo dobrego źródła card advantage, żebym chciał grać takimi efektami.

Wretched Throng
Ocena: 2,5
Ten stwór jest wręcz niezbędny w exploit deckach, dlatego pamiętajcie, żeby pickować go dosyć wysoko!
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!