Share

Analiza Innistrad: Crimson Vow w limited – zielony

Maciej Janik11.11.2021Czas czytania: 8 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Oko, Thief of CrownsDream TrawlerUgin, the Spirit Dragon.
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Bonecrusher GiantEverquill PhoenixMassacre Wurm.
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Wicked WolfCubwardenStormwing Entity.
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch DragonTrail of CrumbsConclave Mentor.
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame AdversaryGrimdancerPridemalkin.
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Careless CelebrantBristling BoarDeathbloom Thallid.
2,0: Typowe fillery.
Np. Alseid of Life’s BountyCathartic ReunionTeferi’s Protege.
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Final FlareLight of HopeChandra’s Pyreling.
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Tall as a BeanstalkTowering-Wave MysticAegis Turtle.
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s ShriekBarrier BreachNegate.
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening SilenceIrencrag FeatNyx Lotus.


Apprentice Sharpshooter
Ocena: 2,5

Bardzo fajny “pająk”. 1/4 to statystyki, które skutecznie powstrzymują ataki z powietrza. Trening na tym stworze pozwoli mu spokojnie zatakować i nie zginąć, więc ma potencjał na urośnięcie i to kilka razy.


Ascendant Packleader
Ocena: 3,5

Rzadko w limited mamy okazję grać grywalnym one-dropem, a tutaj dostajemy stwora, który w late gamie dalej będzie zagrożeniem.


Avabruck Catetaker // Hollowhenge Huntmaster
Ocena: 5.0!!!

Najbardziej broken karta w limited Innistrad: Crimson Vow. Wizardzi nie powinni jej drukować w tej formie i to jedyny sposób, w jaki mogę to skomentować.


Bramble Armor
Ocena: 0,0

Najgorszy zielony common z Midnight Hunt został przedrukowany i nic dobrego z tego nie wynika.


Bramble Wurm
Ocena: 3,0

Istnienie tego typu efektów w limited to największa zmora Radka, a dla mnie nadzieja na wielokolorowe rampy. Ten robak jest fenomenalny. Zagrany w stół kupi dużo czasu, a dodatkowo da nam czas na ustabilizowanie rozgrywki w dwóch różnych sytuacach, tj. jeśli trafi później do grobu lub przewiniemy go za pomocą self-milla.


Cartographer’s Survey
Ocena: 1,5

Ten efekt jest dużo za drogi w stosunku do niepewnej rampy. Grałbym to tylko w deckach, które naprawdę chcą zagrywać seven-dropy.


Cemetery Prowler
Ocena: 4,0

3/4 vigilance plus grave hate, który jeszcze obniża nam koszt spelli. Brzmi jak dobra karta do standardu, a co dopiero do limited.


Cloaked Cadet
Ocena: 2,5

Bardzo mizerne statystyki jak na five-dropa, które są jednak rekompensowane naprawdę solidną umiejętnością. W odpowiednim decku może naprawdę sporo namieszać na stole.


Crawling Infestation
Ocena: 2,0

W self-millu może być naprawdę mocny, choć dla mnie efekt jest za słaby – szczególnie z ograniczeniem do jednego triggera na turę.


Crushing Canopy
Ocena: 0,5

Typowa sideboardowa karta. W Crimson Vow jest sporo enchantmentów (karty z disturb), więc teoretycznie zawsze znajdziemy cel, ale raczej wolimy odpowiadać na stwory, a nie na same aury.


Cultivator Colossus
Ocena: 4,0

Wielki finisher, który zamienia nasze landy z ręki na karty i jeszcze rośnie, mając przy tym trample. Już widzę, jak będę się do niego rampił.


Dawnhart Disciple
Ocena: 3,0

Bardzo solidny two-drop, który powinien dobrze wspierać nasze stwory z umiejętnością training.


Dig Up
Ocena: 2,5

Pierwsza karta z mechaniką cleave, która przy okazji bardzo mi się podoba. W early game znajdzie nam potrzebnego landa, a jeśli nie będzie to potrzebne, potem zamieni się w tutora.


Dormant Grove // Gnarled Grovestrider
Ocena: 2,0

To dosyć “tricky” karta. Cztery mana za kładzenie counterka nie wydaje się jakoś wybitnie mocnym efektem, ale w Crimson Vow jest stosunkowo dużo stwórów z dużymi plecami, więc dość szybko możemy dostać 3/6 i vigilance na wszystkie stwory, co jest już naprawdę solidnym efektem. Chciałbym go przetestować, bo widzę w tej karcie potencjał.


Flourishing Hunter
Ocena: 2,0

Typowy filler 6/6 za sześć mana to już normalka w różnych środowiskach limited. Tu mamy szansę dostać trochę życia, co pomoże ustabilizować rozgrywkę.


Glorious Sunrise
Ocena: 4,0

Już pierwszy efekt robi tę kartę grywalną, a tutaj mamy jeszcze kilka ciekawych opcji przydatnych zależnie od sytuacji na stole. Gramy nią zawsze.


Hamlet Vanguard
Ocena: 3,0

Jako 3/3 za trzy mana z ward 2 jest akceptowalnym stworem. Jako 5/5 jest już świetny. Pytanie brzmi: za ile i jak stabilnie będzie wchodził w stół w naszym decku?


Hiveheart Shaman
Ocena: 4,0

Ta karta cieszy moje serce. Pięciokolorowe konstrukcje dostały idealnego stwora i z przyjemnością będę próbował wygrywać w taki sposób. Karta to bomba. Akceleruje, fixuje i jest świetnym mana sinkiem. Nic, tylko otwierać.


Hookhand Mariner // Riphook Raider
Ocena: 2,5

Trochę lepszy niż zwykły filler. Będzie zapełniał czteromanowy w slot zielonych deckach i będzię to robił dobrze.


Howling Moon
Ocena: 3,5

W decku na wilkołakach ta karta może być naprawdę świetna. +2/+2 co turę na wybranym stworzę pozwoli atakować naszym wilkom, a druga umiejętność pozwoli nam odzyskać tempo, gdy przeciwnik zadecyduje o zmianie pory dnia na mniej korzystną dla naszego decku.


Howlpack Piper // Wildsong Howler
Ocena: 3,0

Bardzo ciekawa karta. Pozwala nam zmieniać porę dnia na noc bez straty tempa, a przy okazji generuje card advantage. Jeżeli mamy na nią czas, to może naprawdę dużo zdziałać. Trzeba jednak pamiętać, że jej statystyki są fatalne, a kosztuje aż cztery mana.


Infestation Expert // Infested Werewolf
Ocena: 2,5

Akceptowalny stwór. Zagramy nim, jeśli nic lepszego się nam nie trafi. Jego statystyki są za małe, żeby mógł bezpiecznie atakować jako five-drop i to mój główny zarzut do tej karty.


Laid to Rest
Ocena: 2,5

W teorii każdy human zwraca nam kartę, jednak nie widzę kiedy mielibyśmy dokładnie zagrać tę kartę, nie tracąc tempa. Dlatego podchodzę do niej z dużą rezerwą,


Massive Might
Ocena: 2,5

Sztuczki są w limited dobre, a takie, które dają trample, są bardzo dobre.


Moldgraf Millipede
Ocena: 2,0

W odpowiednim decku może wchodzić jako największy stwór na stole, ale dużo musi się wydarzyć, żeby tak się stało. Dobrany wcześnie niesie ze sobą ryzyko, żeby być fatlanym five-dropem, dlatego będę grał nim raczej w ostateczności.


Mulch
Ocena: 2,5

Mulch w dodatku, w którym mamy synergie z graveyardem, będzie świetny. Warto nim grać zawsze.


Nature’s Embrace
Ocena: 1,0

W obu opcjach ta karta jest mierna i nożłiwość wyboru między dwoma wcale tego nie poprawia.


Oakshade Stalker // Moonlit Ambusher
Ocena: 2,5

6/3 flash, który ustala, że mamy noc, to karta, którą grałbym w wilkołaczym decku. Tutaj mamy jeszcze opcje zagrania stwora 3/3 w tempo.


Packsong Pup
Ocena: 3,0

Fenomaleny two-drop, który pozwala mi wierzyć, że w VOW wilkołaki będą znacznie grywalniejsze niż w MID.


Reclusive Taxidermist
Ocena: 3,5

Świetna manodajka dająca każdy kolor, która w lategame jest stworem 4/4. Nie trzeba tego komentować.


Retrieve
Ocena: 1,5

Nie jestem fanem tego typu efektów, szczególnie, jeśli mają narzucone jakieś ograniczanie. Nie polecam grać tą kartą.


Rural Recruit
Ocena: 1,5

Koszt jest trochę za duży, aby ta karta była dobra, ale jako four-drop może mieścić się do decków, jeśli nie będziemy mieć niczego lepszego w tym slocie.


Sawblade Slinger
Ocena: 2,5

Prawie w każdym decku będzie to 4/3 za cztery, co jest akceptowalne, ale jeżeli użyjemy którejś z jego umiejętności sensownie, to mamy naprawdę dobrego stwora.


Sheltering Boughs
Ocena: 2,0

Nie przepadam za aurami, ale jeśli aura zwraca kartę, to jest dla mnie akceptowalna. Będzie dobra szczególnie w jakimś BG, który ma trochę synergii z duzymi plecami naszych stworów.


Snarling Wolf
Ocena: 2,0

Wilczek nie był wybitny w poprzednim dodatku i dalej nie jest, choć tutaj jest więcej synergii z posiadaniem wilków i jego podtyp znaczy teraz trochę więcej.


Spiked Ripsaw
Ocena: 1,5

Gdyby można było poświęcić landa w każdym momencie, a nie tylko w momencie ataku, ocena byłaby znacznie wyższa. Wydaje mi się, że efekt nie jest specjalnie warty grania.


Splendid Reclamation
Ocena: 0,0

Najlepszy scenariusz, jaki sobie wyobrażam, nie jest warty dziesięciu pozostałych, w których karta nie zrobi absolutnie nic.


Spore Crawler
Ocena: 2,5

Bardzo solidny common, którym gram zawsze.


Sporeback Wolf
Ocena: 2,0

Wilk, który spokojnie może atakować. To mi się podoba.


Toxic Scorpion
Ocena: 2,5

Deathtouch na tanich stworach sprawdza się świetnie. To, że daje go na jedną turę innemu stworowi, to tylko bardzo miły dodatek.


Ulvenwald Oddity // Ulvenwald Behemoth
Ocena: 4,5

4/4, trample i haste to już dużo, a wbudowana umiejętność zmieniająca tego stworka w finishera, na którego przeciwnik musi znaleźć odpowiedź, czyni go jedną z lepszych bomb w formacie.


Weaver of Blossoms // Blossom-Clad Werewolf
Ocena: 2,5

To dość wolna manodajka, ale zawsze to akceleracja.


Witch’s Web
Ocena: 2,0

Lata mijają, a ja dalej lubię sztuczki w limited.


Wolf Strike
Ocena: 3,5

Twardy removal w zielonym. Gramy nim zawsze.


Wolfkin Outcast // Pijany Stary
Ocena: 3,5

Bardzo solidny wilkołak. W odpowiednim decku powinniśmy móc go zagrywać w czwartej turze, a po flipnięciu jest naprawdę groźnym lordem.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Bezkolorowe

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Maciej Janik

Prawdopodobnie jedyna osoba, której udało się zdobyć status Gold Pro w profesjonalnym Magicu i przy okazji nigdy nie wejść do Top 8 na premier evencie typu Grand Prix. Wielki fan limited i wkładania niepotrzebnej, czterdziestej pierwszej karty do decku.