5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Archangel of Wrath, Defiler of Vigor, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. In the Trenches, Draconic Destiny, Jaya, Fiery Negotiator
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Aether Channeler, Defiler of Instinct, Brotherhood’s End
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Arbalest Engineers, Ashnod, Flesh Mechanist, Drafna, Founder of Lat-Nam
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Argivian Cavalier, Citizen’s Arrest, Bushwhack
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Audacity, Bite Down, Goblin Picker
2,0: Typowe fillery.
Np. Karn, Living Legacy, Urza’s Sylex, Air Marshal
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Ashnod’s Intervention, Desynchronize, Fateful Handoff
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Ashnod’s Altar, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Altar of Dementia, Chaotic Transformation, Snarespinner
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Aetherflux Reservoir, Arms Race, Academy Loremaster

Apprentice Sharpshooter
Ocena: 2,5
Bardzo fajny “pająk”. 1/4 to statystyki, które skutecznie powstrzymują ataki z powietrza. Trening na tym stworze pozwoli mu spokojnie zatakować i nie zginąć, więc ma potencjał na urośnięcie i to kilka razy.

Ascendant Packleader
Ocena: 3,5
Rzadko w limited mamy okazję grać grywalnym one-dropem, a tutaj dostajemy stwora, który w late gamie dalej będzie zagrożeniem.
Avabruck Catetaker // Hollowhenge Huntmaster
Ocena: 5.0!!!
Najbardziej broken karta w limited Innistrad: Crimson Vow. Wizardzi nie powinni jej drukować w tej formie i to jedyny sposób, w jaki mogę to skomentować.

Bramble Armor
Ocena: 0,0
Najgorszy zielony common z Midnight Hunt został przedrukowany i nic dobrego z tego nie wynika.

Bramble Wurm
Ocena: 3,0
Istnienie tego typu efektów w limited to największa zmora Radka, a dla mnie nadzieja na wielokolorowe rampy. Ten robak jest fenomenalny. Zagrany w stół kupi dużo czasu, a dodatkowo da nam czas na ustabilizowanie rozgrywki w dwóch różnych sytuacach, tj. jeśli trafi później do grobu lub przewiniemy go za pomocą self-milla.

Cartographer’s Survey
Ocena: 1,5
Ten efekt jest dużo za drogi w stosunku do niepewnej rampy. Grałbym to tylko w deckach, które naprawdę chcą zagrywać seven-dropy.

Cemetery Prowler
Ocena: 4,0
3/4 vigilance plus grave hate, który jeszcze obniża nam koszt spelli. Brzmi jak dobra karta do standardu, a co dopiero do limited.

Cloaked Cadet
Ocena: 2,5
Bardzo mizerne statystyki jak na five-dropa, które są jednak rekompensowane naprawdę solidną umiejętnością. W odpowiednim decku może naprawdę sporo namieszać na stole.

Crawling Infestation
Ocena: 2,0
W self-millu może być naprawdę mocny, choć dla mnie efekt jest za słaby – szczególnie z ograniczeniem do jednego triggera na turę.

Crushing Canopy
Ocena: 0,5
Typowa sideboardowa karta. W Crimson Vow jest sporo enchantmentów (karty z disturb), więc teoretycznie zawsze znajdziemy cel, ale raczej wolimy odpowiadać na stwory, a nie na same aury.

Cultivator Colossus
Ocena: 4,0
Wielki finisher, który zamienia nasze landy z ręki na karty i jeszcze rośnie, mając przy tym trample. Już widzę, jak będę się do niego rampił.

Dawnhart Disciple
Ocena: 3,0
Bardzo solidny two-drop, który powinien dobrze wspierać nasze stwory z umiejętnością training.

Dig Up
Ocena: 2,5
Pierwsza karta z mechaniką cleave, która przy okazji bardzo mi się podoba. W early game znajdzie nam potrzebnego landa, a jeśli nie będzie to potrzebne, potem zamieni się w tutora.
Dormant Grove // Gnarled Grovestrider
Ocena: 2,0
To dosyć “tricky” karta. Cztery mana za kładzenie counterka nie wydaje się jakoś wybitnie mocnym efektem, ale w Crimson Vow jest stosunkowo dużo stwórów z dużymi plecami, więc dość szybko możemy dostać 3/6 i vigilance na wszystkie stwory, co jest już naprawdę solidnym efektem. Chciałbym go przetestować, bo widzę w tej karcie potencjał.

Flourishing Hunter
Ocena: 2,0
Typowy filler 6/6 za sześć mana to już normalka w różnych środowiskach limited. Tu mamy szansę dostać trochę życia, co pomoże ustabilizować rozgrywkę.

Glorious Sunrise
Ocena: 4,0
Już pierwszy efekt robi tę kartę grywalną, a tutaj mamy jeszcze kilka ciekawych opcji przydatnych zależnie od sytuacji na stole. Gramy nią zawsze.

Hamlet Vanguard
Ocena: 3,0
Jako 3/3 za trzy mana z ward 2 jest akceptowalnym stworem. Jako 5/5 jest już świetny. Pytanie brzmi: za ile i jak stabilnie będzie wchodził w stół w naszym decku?

Hiveheart Shaman
Ocena: 4,0
Ta karta cieszy moje serce. Pięciokolorowe konstrukcje dostały idealnego stwora i z przyjemnością będę próbował wygrywać w taki sposób. Karta to bomba. Akceleruje, fixuje i jest świetnym mana sinkiem. Nic, tylko otwierać.
Hookhand Mariner // Riphook Raider
Ocena: 2,5
Trochę lepszy niż zwykły filler. Będzie zapełniał czteromanowy w slot zielonych deckach i będzię to robił dobrze.

Howling Moon
Ocena: 3,5
W decku na wilkołakach ta karta może być naprawdę świetna. +2/+2 co turę na wybranym stworzę pozwoli atakować naszym wilkom, a druga umiejętność pozwoli nam odzyskać tempo, gdy przeciwnik zadecyduje o zmianie pory dnia na mniej korzystną dla naszego decku.
Howlpack Piper // Wildsong Howler
Ocena: 3,0
Bardzo ciekawa karta. Pozwala nam zmieniać porę dnia na noc bez straty tempa, a przy okazji generuje card advantage. Jeżeli mamy na nią czas, to może naprawdę dużo zdziałać. Trzeba jednak pamiętać, że jej statystyki są fatalne, a kosztuje aż cztery mana.
Infestation Expert // Infested Werewolf
Ocena: 2,5
Akceptowalny stwór. Zagramy nim, jeśli nic lepszego się nam nie trafi. Jego statystyki są za małe, żeby mógł bezpiecznie atakować jako five-drop i to mój główny zarzut do tej karty.

Laid to Rest
Ocena: 2,5
W teorii każdy human zwraca nam kartę, jednak nie widzę kiedy mielibyśmy dokładnie zagrać tę kartę, nie tracąc tempa. Dlatego podchodzę do niej z dużą rezerwą,

Massive Might
Ocena: 2,5
Sztuczki są w limited dobre, a takie, które dają trample, są bardzo dobre.

Moldgraf Millipede
Ocena: 2,0
W odpowiednim decku może wchodzić jako największy stwór na stole, ale dużo musi się wydarzyć, żeby tak się stało. Dobrany wcześnie niesie ze sobą ryzyko, żeby być fatlanym five-dropem, dlatego będę grał nim raczej w ostateczności.

Mulch
Ocena: 2,5
Mulch w dodatku, w którym mamy synergie z graveyardem, będzie świetny. Warto nim grać zawsze.

Nature’s Embrace
Ocena: 1,0
W obu opcjach ta karta jest mierna i nożłiwość wyboru między dwoma wcale tego nie poprawia.
Oakshade Stalker // Moonlit Ambusher
Ocena: 2,5
6/3 flash, który ustala, że mamy noc, to karta, którą grałbym w wilkołaczym decku. Tutaj mamy jeszcze opcje zagrania stwora 3/3 w tempo.

Packsong Pup
Ocena: 3,0
Fenomaleny two-drop, który pozwala mi wierzyć, że w VOW wilkołaki będą znacznie grywalniejsze niż w MID.

Reclusive Taxidermist
Ocena: 3,5
Świetna manodajka dająca każdy kolor, która w lategame jest stworem 4/4. Nie trzeba tego komentować.

Retrieve
Ocena: 1,5
Nie jestem fanem tego typu efektów, szczególnie, jeśli mają narzucone jakieś ograniczanie. Nie polecam grać tą kartą.

Rural Recruit
Ocena: 1,5
Koszt jest trochę za duży, aby ta karta była dobra, ale jako four-drop może mieścić się do decków, jeśli nie będziemy mieć niczego lepszego w tym slocie.

Sawblade Slinger
Ocena: 2,5
Prawie w każdym decku będzie to 4/3 za cztery, co jest akceptowalne, ale jeżeli użyjemy którejś z jego umiejętności sensownie, to mamy naprawdę dobrego stwora.

Sheltering Boughs
Ocena: 2,0
Nie przepadam za aurami, ale jeśli aura zwraca kartę, to jest dla mnie akceptowalna. Będzie dobra szczególnie w jakimś BG, który ma trochę synergii z duzymi plecami naszych stworów.

Snarling Wolf
Ocena: 2,0
Wilczek nie był wybitny w poprzednim dodatku i dalej nie jest, choć tutaj jest więcej synergii z posiadaniem wilków i jego podtyp znaczy teraz trochę więcej.

Spiked Ripsaw
Ocena: 1,5
Gdyby można było poświęcić landa w każdym momencie, a nie tylko w momencie ataku, ocena byłaby znacznie wyższa. Wydaje mi się, że efekt nie jest specjalnie warty grania.

Splendid Reclamation
Ocena: 0,0
Najlepszy scenariusz, jaki sobie wyobrażam, nie jest warty dziesięciu pozostałych, w których karta nie zrobi absolutnie nic.

Spore Crawler
Ocena: 2,5
Bardzo solidny common, którym gram zawsze.

Sporeback Wolf
Ocena: 2,0
Wilk, który spokojnie może atakować. To mi się podoba.

Toxic Scorpion
Ocena: 2,5
Deathtouch na tanich stworach sprawdza się świetnie. To, że daje go na jedną turę innemu stworowi, to tylko bardzo miły dodatek.
Ulvenwald Oddity // Ulvenwald Behemoth
Ocena: 4,5
4/4, trample i haste to już dużo, a wbudowana umiejętność zmieniająca tego stworka w finishera, na którego przeciwnik musi znaleźć odpowiedź, czyni go jedną z lepszych bomb w formacie.
Weaver of Blossoms // Blossom-Clad Werewolf
Ocena: 2,5
To dość wolna manodajka, ale zawsze to akceleracja.

Witch’s Web
Ocena: 2,0
Lata mijają, a ja dalej lubię sztuczki w limited.

Wolf Strike
Ocena: 3,5
Twardy removal w zielonym. Gramy nim zawsze.
Wolfkin Outcast // Pijany Stary
Ocena: 3,5
Bardzo solidny wilkołak. W odpowiednim decku powinniśmy móc go zagrywać w czwartej turze, a po flipnięciu jest naprawdę groźnym lordem.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!