Analiza Innistrad: Midnight Hunt w limited – niebieski

Maciej Janik14.09.2021Czas czytania: 9 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Baithook Angler // Hook-Haunt Drifter
Ocena: 2,5

Coral Merfolk na sterydach. Jako 2/1 po prostu pasuje w krzywą, a to, że daje potem latacza 1/2, robi go bardzo solidną kartą.


Component Collector
Ocena: 1,5

Ścianka 1/4, która jest w stanie odpalić swoją umiejętność tylko przy zmianie pory dnia, to zdecydowanie za mało, abym chciał grać taką kartą.


Consider
Ocena: 2,5

To jeden z najlepszych jednomanowych efektów cantripujących, jaki kiedykolwiek wyszedł w Magic: the Gathering, a dodatkowo w Innistrad: Midnight Hunt karta trafiająca do grobu może być jeszcze wykorzystana. Jak dodamy do tego, że Spelle są archetypem, to wniosek jest taki, że zawsze zagramy tym w decku z wyspami.


Covetous Castaway // Ghostly Castigator
Ocena: 2,5

Kolejny mocny two-drop. Jako 1/3 jest słabym zapychaczem, ale zagrany z grobu jest już solidnym lataczem 3/4 z dodatkową umiejętnością, co w sumie czyni go naprawdę grywalną kartą. Self-mill trzech kart, a potem poprawienie spell density naszej talii robią go tylko lepszym.


Curse of Surveillance
Ocena: 2,5

Dobieranie dodatkowej karty jest zawsze w cenie. Ale tym razem zapłacenie aż 5 mana może nie być tego warte. Synergia z innym klątwami może być obosiecznym mieczem, szczególnie w sytuacji, gdzie nasz deck będzie się self-millował.


Delver of Secrets // Insectile Aberaration
Ocena: 3,0

Komar kąsa. Jedna z moich najbardziej znienawidzonych kart w historii Magica, której trzeba przyznać, że jest naprawdę mocarna. Nie muszę tłumaczyć, że atakowanie lataczem 3/2 od drugiej tury to coś, co szybko może skończyć grę. Oczywiście w decku z małą ilością instantów i sorcery jest to raczej 1/1, którym po prostu nie gramy.


Devious Cover-Up
Ocena: 1,5

Mimo że 4 mana za kontrę to ekstremalnie dużo, to pamiętam, że mieliśmy już sytuacje, w których tego typu efekty były bardzo dobre w mirrorze hard kontroli, które często grały do ostatniej karty z biblioteki.


Dissipate
Ocena: 1,5

Nie przepadam za kontrami za trzy mana w limited i tutaj nic się nie zmieniło.


Drownyard Amalgam
Ocena: 2,5

Ścianka 3/6 z wbudowanym efektem milującym i opcją bycia nieblokowalnym finisherem to interesujące połączenie tworzące razem kartę wystarczająco mocną, abym chciał ją zmieścić do decku.


Fading Hope
Ocena: 2,5

Bounce stwora przeciwnika za potrafi zrobić w meczu kluczowe tempo. Dodatkowy bonus za zagranie na taniego stwora tylko polepsza tę kartę. Myślę, że ten bounce będzie grywalny, choć sam nie przepadam za takimi efektami bez cantripu.


Falcon Abomination
Ocena: 3,0

Ten art jest niesamowity. A oprócz tego mamy typowego latacza 2/2 za , jakich wiele było w historii Magica, choć tutaj ten token mogący raz zaatakować lub zostać poświęconym jest solidnym dodatkiem.


Firmament Sage
Ocena: 3,0

Mimo mizernych statystyk efekt wydaję się naprawdę solidny. Przeciwnik będzie musiał znaleźć na niego odpowiedź albo będzie musiał pozwolić nam na wygenerowanie naprawdę solidnego card advantage.


Flip the Switch
Ocena: 1,5

Dalej nie przepadam za kontrami za 3 mana, a token 2/2 który może zaatakować tylko raz to za mało, abym się przekonał do tej karty.


Galedrifter // Waildrifter
Ocena: 3,0

Podwójny latacz na jednej karcie brzmi dla mnie jak wyjątkowo solidny common, którym gramy zawsze.


Geistwave
Ocena: 2,5

Tutaj mamy kolejny bounce, tym razem o jedną manę droższy, ale z opcją dobrania karty, gdy użyjemy go na swoim pernamencie. Tak jak pisałem wcześniej, lubię, kiedy takie efekty wracają kartę.


Grafted Identity
Ocena: 4,0

Efekty przejmowania stworów od zawsze były niesamowicie mocne w limited i trudne do wyważenia. Tutaj musimy poświęcić stwora, ale przejęty dostanie na stałe +1/+1. W Innistrad: Midnight Hunt mamy trochę efektów tworzących tokeny zombie 2/2 i wlasnie takie tokeny będą idealne, aby mieć co poświęcić pod tę kartę.


Larder Zombie
Ocena: 1,5

Gdyby ta karta mogła targetować przeciwnika, to mielibyśmy potencjalne alternatywne win condition. Z ograniczeniem wyłącznie do naszej biblioteki Larder Zombie nie robi już takiego wrażenia.


Lier, Disciple of the Drowned
Ocena: 4,0

Każdy nasz spell może być użyty po raz drugi? Dla mnie brzmi jak bomba i tak właśnie oceniam tę kartę.


Locked in the Cementery
Ocena: 2,5

Jak zwykle jest to najbliższy twardemu removalowi efekt, jaki możemy uzyskać, grając niebieskim i to absolutnie wystarczy, aby nim grać.


Malevolent Hermit // Benevolent Geist
Ocena: 4,5

W kategorii premium two-dropów mamy nowego lidera. Tutaj już sama pierwsza strona zasługuje na bardzo wysoką ocenę, a to, że potem mamy z tego jeszcze Wind Drake z dodatkowym bonusem, robi tę kartę niesamowicie silną.


Memory Deluge
Ocena: 3,5

Jeśli mamy czas na tego typu zagrania, to znajdziemy cztery potrzebne nam karty, co jest ogromnym źródłem card advantage. W kontrolnych taliach jest to prawdziwa bomba i jedna z solidniejszych erek.


Mysterious Tome // Chilling Chronicle
Ocena: 3,0

Oba efekty są naprawdę cenne w limited, choć akurat ich ciągła zmiana przemawia w tym przypadku na niekorzyść. Mimo wszystko daję ocenę 3,0, choć muszę sprawdzić tę kartę w praktyce.


Nebelgast Intruder
Ocena: 3,0

Jest w stanie złapać w combacie wszystkie stworki 2/2. Jak możecie kojarzyć, lubię efekty -X/-0 w niebieskim, więc może podchodzę zbyt optymistycznie, ale karta wydaje mi się wyjątkowo solidna.


Ominous Roost
Ocena: 3,0

Ważne jest to, że od razu daje tokena. W dedykowanym decku to prawdziwa bomba i karta, wokół której warto taką talię budować. Trochę boli to, że tokeny nie mogą blokować nie-lataczy, ale efekt i tak jest mega solidny i może zasługiwać nawet na wyższa ocenę.


Organ Hoarder
Ocena: 3,0

3/2 za to niezbyt spektakularne statystyki, ale zwróćcie uwagę na fakt odzyskania karty natychmiast i możliwą synergię z wsadzeniem do grobu kart z flashbackiem lub disturbem. To wszystko robi z Organ Hoardera naprawdę solidnego commona.


Otherwordly Gaze
Ocena: 1,0

Nie licząć jakichś bardzo flshbackowych, spell based decków, unikałbym grania tą kartą. Poprawa jakości drawu jest spora, ale card disadvantage boli. Oczywiście w taliach pełnych Ominous Raid i zbudowanych wokół zagrywania spelli, Otherworldly Gaze może być solidnym pickiem, ale uważałbym z jego wsadzaniem do gry.


Overwhelmed Archivist // Archive Haunt
Ocena: 3,0

Kolejny bardzo solidny stwór z umiejętnością disturb. Generalnie praktycznie każda karta z tą mechaniką jest minimalnie za droga i trochę słaba na swój koszt, ale to, że dostajemy obie połówki na jednej karcie, czyni je bardzo silnymi w limited.


Patrician Geist
Ocena: 4,0

Lord spiritów, których faktycznie jest trochę w nowym Innistradzie. Dodatkowo stanowi wsparcie dla zagrywania spelli z grobu. Naprawdę solidny rycerz, warty bardzo wysokiego pickowania.


Phantom Carriage
Ocena: 3,5

Cena jest spora, ale w zamian dostajemy prawdopodobnie najsilniejszego latacza na stole i co najmniej pół dodatkowej karty, jako że potem zagramy z grobu znaleziony spell. Na pewno będę nim grał.


Poppet Stitcher // Poppet Factory
Ocena: 4,5

Co tu dużo mówić… Jest to bomba wymagająca natychmiastowej odpowiedzi od przeciwnika. Jak pisałem wcześniej, jednorazowe tokeny zombie nie robiły na mnie wrażenia, ale jako 3/3, których nie trzeba poświęcać, są bardzo poważnym zagrożeniem.


Revenge of the Drowned
Ocena: 2,5

Bardzo lubię efekty typu Griptide. Tutaj przeciwnik ma niestety prawo zadecydować, czy karta nie trafi na spód, co znacznie osłabia jej siłę. W zamian my dostajemy zombiaka 2/2. W sumie zawsze jedną kopię w niebieskim decku zmieszczę i Wam też polecam.


Secrets of the Key
Ocena: 0,0

Ten draw wydaje mi się tak drogi, że absolutnie nie warto nim grać. 11 mana żeby dobrać trzy karty to jakiś absurd…


Shipwreck Sifters
Ocena: 2,0

W niebieskim jest dużo znacznie lepszych two-dropów, choć jako 2/3, który zrzuca kartę z disturbem i robi card advantage, może być bardzo solidny.


Skaab Wrangler
Ocena: 2,0

W odpowiednim decku z armią zombie tokenów ta karta może błyszczeć. W innych konstrukcjach wydaje mi się słabym two-dropem, a w Midnight Hunt jest dużo znacznie lepszych.


Sludge Monster
Ocena: 5,0

Bomba, która na wejściu niweluje bombę przeciwnika i może to robić co turę? Daję w pełni zasłużoną piątkę. Przeciwnik musi znaleźć na to removal, albo po prostu przegra.


Spectral Adversary
Ocena: 4,0

Świetny w każdej fazie gry. Nie ma co więcej komentować – trzeba grać.


Startle
Ocena: 3,0

Oczywiście karta powinna dostać niższą ocenę, ale jak już na pewno wiecie, ja uwielbiam takie efekty. Tutaj jeszcze oprócz ekstra karty dochodzi zombiak 2/2. Dla mnie cudo.


Stormrider Spirit
Ocena: 2,0

Solidny latacz, o którym trzeba będzie pamiętać podczas rozgrywek.


Suspicious Stowaway // Seafaring Werewolf
Ocena: 4,0

Ta karta wydaje mi się po prostu fenomenalna. Nieblokowalny looter zmieniający się w 2/1, który dobiera kartę. Firstpickowałbym.

(Looter il-Kor w cube’ach przechodzi na zasłużoną emeryturę! – dop. Buja)


Triskaidekaphile
Ocena: 3,0

Alternatywny win con możemy pominąć. Za to opcja dobierania kart jest na tyle solidna, że ten wizard zawsze znajdzie miejsce w decku.


Unblinking Observer
Ocena: 2,0

Niesbieskich two-dropów jest naprawdę sporo. Ten, w dedykowanych deckach z odpowiedną liczbą kart, które chcemy zagrywać z grobu, będzie naprawdę solidnym dodatkiem, ale często może być po prostu Coral Merfolkiem.


Vivisection
Ocena: 1,5

Dobranie trzech kart to oczywiście przyjemny efekt, ale to, że musimy poświęcić stwora i stracić dużo tempa sugeruje, że karta może być za wolna. Podchodzę do niej z dystansem.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Bezkolorowe

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Maciej Janik

Prawdopodobnie jedyna osoba, której udało się zdobyć status Gold Pro w profesjonalnym Magicu i przy okazji nigdy nie wejść do Top 8 na premier evencie typu Grand Prix. Wielki fan limited i wkładania niepotrzebnej, czterdziestej pierwszej karty do decku.