5.0: Absolutna bomba. Często są to nieuczciwe karty, których niemal nie da się pokonać.
Przykłady: Garruk, Cursed Huntsman, Oko, Thief of Crowns, Dream Trawler, Illuna, Apex of Wishes, Ugin, the Spirit Dragon.
4.5: Najlepsze karty w dodatku.
Np. Outlaws’ Merriment, Bonecrusher Giant, Nadir Kraken, Everquill Phoenix, Massacre Wurm.
4.0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Giant Killer, Wicked Wolf, Eat to Extinction, Cubwarden, Stormwing Entity.
3.5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch Dragon, Bake into a Pie, Trail of Crumbs, Dreadful Apathy, Frondland Felidar, Conclave Mentor.
3.0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame Adversary, Glass Casket, Underworld Charger, Grimdancer, Pridemalkin.
2.5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Golden Egg, Queen of Ice, Careless Celebrant, Bristling Boar, Deathbloom Thallid.
2.0: Typowe fillery
Np. Ardenvale Paladin, Redcap Raiders, Alseid of Life’s Bounty, Catharic Reunion, Teferi’s Protege.
1.5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Henge Walker, Mantle of Tides, Final Flare, Light of Hope, Chandra’s Pyreling.
1.0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Locthwain Gargoyle, Tall as a Beanstalk, Towering-Wave Mystic, Aegis Turtle.
0.5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s Shriek, Barrier’s Breach.
0.0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening Silence, Irencrag Feat, Nyx Lotus.

Bloodline Pretender
Ocena: 2.5
Szczególnie dobry z kartami, które tworzą kilka tokenów na raz lub są w stanie tworzyć je co turę. Jeśli odpalimy trigger choćby dwa razy, to mamy już bardzo wydajnego three-dropa. W będzie bombą, ale w innych tribalowych deckach też powinien błyszczeć.

Battle Colossal Plow
Ocena: 1.0
Średnio uśmiecha mi się tapowanie 2-3 stworków, żeby wsiąść do pojazdu o statystykach 6/3, który da mi 3 życia, na jakąś niezłą tempo-turkę i umrze wymieniając się z byle czym.

Cosmos Elixir
Ocena: 0.5
Choć sprawia wrażenie bliskiego kuzyna Coercive Portalu, to w rzeczywistości jest dużo, dużo gorszy. W typowej grze limited odzyskiwanie 2 punktów życia na turę nie jest jakimś świetnym efektem, jeżeli nie dostajemy go na stworze (pamiętacie świetne Wall of Reverence?), a należy pamiętać, że w Kaldheim nie mamy żadnej synergii z lifegainem.

Funeral Longboat
Ocena: 2.0
Spośród wszystkich bezkolorowych pojazdów w Kaldheim, temu jest najbliżej do grywalności. Wszystkie stworki z jednym, a nawet dwoma punktami ataku powinny dobrze crewować łódkę, która po ataku zawsze zostaje nam do bloku.

Goldvein Pick
Ocena: 1.5
Wydobyte kilofem karby mogą nas zrampić lub sfiksować do naszych bomb, a przepinanie go na inne stworki za zaledwie jest całkiem zachęcające. Powinien sprawdzić się jako 23 karta w większości talii, a najlepszy będzie w Borosie.

Maskwood Nexus
Ocena: 2.0 / 3.0
To świetny pay-off do tribal decków, ale pierwsza aktywacja jest dość droga i w ogólnym rozliczeniu fabryka changelingów może być trochę zbyt wolna na zwyciężenie z przeciwnikiem, który będzie rzucał przeciwko nam swoje bomby czy po prostu duże stwory.

Pyre of Heroes
Ocena: 0.0
Jeżeli nasza talia ma dobrą krzywą, dużo ETB/death triggerów i stwory, które są bombami, to można rozważyć granie Pyrą. Ja widzę tutaj niestety zbyt wiele gwiazd, które muszą ułożyć się po naszej myśli, żeby ta karta zasłużyła na slot w mojej talii limited. Będę puszczał ją tak długo, aż ktoś mnie nią pokona, bo na ten moment jest w mojej opinii niegrywalna.

Raiders’ Karve
Ocena: 1.0
W poprzednich dodatkach do Magic: the Gathering widzieliśmy już kilka pojazdów o bardzo zbliżonych statystykach CMC, P/T i koszcie załogowania. Nigdy nie robiły na mnie dużego wrażenia i podobnie jest tym razem. Dokładanie tapniętych lądów z czuba (co też wymaga trochę szczęścia) dopiero w czwartej turze moim zdaniem nie podwyższa oceny w ogóle.

Raven Wings
Ocena: 1.0
To droższa i mimo wszystko gorsza wersja Cliffhaven Kitesail, bo potrzebujemy aż dwa razy więcej mana, żeby wysłać pierwszego stworka w przestworza. Z doświadczenia wiem, że taki efekt najczęściej znajduje swoje miejsce w agresywnych taliach, które będą miały problem z przepchnięciem obrażeń w late game. Drugi sposób na utylizację ekwipunku dającego latanie to zapinanie go na duże stwory, ale te rzadziej mają problem z atakowaniem.

Replicating Ring
Ocena: 1.5 / 2.0
Nie jest to karta do każdej talii, ale z pewnością przy tak dużym zagęszczeniu bomb w Kaldheim pomoże nam je splashować. Poza tym nieźle pasuje do trzy-, cztero- i pięciokolorowych talii, których baza najczęściej będzie zielona i bardzo prawdopodobne, że dzięki obecności śnieżnych duali, talie te jednocześnie będą odpalać synergie z innymi snow kartami.

Runed Crown
Ocena: 1.0
Grając w talii Runed Crown powinniśmy mieć przynajmniej dwie ekstra runy, żeby przypadkiem nie dobrać ich na rękę razem z equipmentem, gdyż Leonin Scimitar o kosztach + jest po prostu fatalny. Patrząc na wszystkie runy dostępne w Kaldheim, nie widzę żadnej, którą aktywnie chciałbym w swojej talii, więc granie koroną oznacza, że muszę zmarnować przynajmniej trzy sloty w talii na słabe karty.

Scorn Effigy
Ocena: 2.0
To bardzo przeciętne zagranie na 1.5 punkta z topdecku w trzeciej turze, ale istnieją scenariusze, kiedy odpali nam triggery za drugi spell w turze na białych i czarnych kartach, co lekko zawyża ocenę. Ponadto ręce bez two-dropów mogą śmiało konkurować z aggro, wystawiając w trzeciej typka 2/3 i drugiego three-dropa do bloku.

Weathered Runestone
Ocena: 0.0
To nawet nie jest materiał sideboardowy. Takie efekty są pożądane wyłącznie w sideboardach talii z formatów constructed. Weźcie to sobie mocno do serca i nie grajcie nigdy tą kartą w limited. Nawet, jeżeli przeciwnik będzie miał w talii kilka sposobów reanimacji albo efektów, które mogą być powstrzymane przez drugą linijkę.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy