5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
Automated Artificer
Ocena: 1,0
Gdyby dawał kolorową manę na artefakty, to można byłoby rozważać go w bardziej artefaktycznych taliach. W takiej wersji będzie dwudziestą trzecią kartą tylko wtedy, gdy bardzo będzie brakowało nam dwójek.
Bronze Cudgels
Ocena: 1,0
za +1/+0, za +3/+0 i za +6/+0 i to naprawdę fatalnie wydana mana i wierzę, że będziecie mieli lepsze sposoby na jej używanie w swoich turach.
Brute Suit
Ocena: 2,0
Przypomina stary dobry Renegade Freighter. Na plus na pewno niski koszt crew, bo pozwala to zrobić pożytek z naszych jedynek i słabszych dwójek, ale jednak jego statystyki nie są tak groźne jak niesławny pociąg z Kaladeshu.
Circuit Mender
Ocena: 2,5
Uniwersalna karta typu solid playable, która powinna znaleźć miejsce w większości talii. Może dać nam więcej kart, jeżeli użyjemy go jako enablera ninjutsu.
Containment Construct
Ocena: 1,5
Dobry kolega wszystkich kart z channelem i przyjaciel Akki Ronina. Z channelem jest jednak taki problem, że zapłacić za channel i jeszcze zagrać zwykłą wersję karty to przeważnie wydatek rzędu 6-7 mana, jak nie więcej.
Dramatist’s Puppet
Ocena: 1,0
Robi kilka rzeczy – zabiera counterki +1/+1 przeciwnikowi, dodaje naszym stworom i jednocześnie może przyspieszać sagi. W żadnym trybie kiepskie statystyki nie usprawiedliwiają tak wysokiego kosztu. Byłby dużo lepszy, gdyby kosztował po prostu mniej.
Eater of Virtue
Ocena: 4,0
Koszt karty, ekwipowania i statystyki jak w Bonesplitterze już robią z niego grywalną kartę. Downside w postacie exilowania kart nie przeszkadza tak bardzo, bo jeśli w nagrodę dostajemy dobrze skalujące się zdolności (te pospolite i bardzo dobrze skalujące się to flying, first strike, lifelink i haste), to mamy już pół-bombę, która do wygrywania gier potrzebuje tylko dowolnego stwora.
Ecologist’s Terrarium
Ocena: 1,5
W bardzo wczesnym etapie życia formatu nie potrafię jeszcze zdecydować, czy Kamigawa: Neon Dynasty nastawiona jest na tempo i agresję, czy to bardziej grindy format, w którym warto będzie splashować każdą bombę i removal. Jeśli to drugie, to Terrarium może okazać się nieznaczenie lepsze, ale dalej najlepszym sposobem na splashowanie będą commonowe duale.
High-Speed Hoverbike
Ocena: 2,5
Czasem zjemy jakiegoś two-dropa, powstrzymamy atak lub tapniemy dużego blokera. Poza tym to całkiem solidny napieracz, który może zabrać sporo życia, jeśli zgramy go w drugiej turze – o ile znajdziemy mu załogę.
Iron Apprentice
Ocena: 1,5
Decki zainteresowane graniem one-dropów mają dostęp do dużo lepszych jedynek, ale możliwe, że istnieje jakiś hiper-agresywny deck w formacie, który i tak będzie chciał jak najwięcej one-dropów.
Mechtitan Core
Ocena: 1,5
Odpalenie zdolności graniczy z cudem. Jeśli się uda i jednocześnie zrobicie talią przyzwoity wynik – czekam na screenshoty!
Miror Box
Ocena: 0,0
Jeśli jakimś cudem wydraftujecie kilka kompletów swoich stworów, to może coś zrobić. Jest to jednak na tyle mało prawdopodobne, że Mirror Box jest po prostu niegrywalny. Pompowanie jednego, dwóch stworów do zdecydowanie za mało.
Network Terminal
Ocena: 1,5
Podobnie jak w przypadku duali – jak splashować, to lepiej lądami. Tutaj na plus zdolnosć lootingu, ale do niej potrzebujemy pewnego setupu.
Ninja’s Kunai
Ocena: 3,0
Trzy mana i odtapowany stwór bez summoning sickness to może nie jak za darmo, ale to uczciwa cena za bezkolorowy removal zabijający sporo stworów w formacie.
Papercraft Decoy
Ocena: 1,5
Przeciętniak. Może być problem z tym, żebyście mieli manę akurat w momencie, kiedy umiera.
Patchwork Automaton
Ocena: 2,5
W dobrze zbudowanym decku będzie dobry już po dwóch artefaktach, a potem robi się tylko lepiej.
Reckoner Bankbuster
Ocena: 4,0
Ancestral Recall with extra steps. Ta karta robi (bardzo wolno, ale jednak) pięć za jeden. Grywalne w każdej talii, nie ważne czy zależy Wam na pojazdach, czy nie.Reito Sentinel
Ocena: 1,0
Na pewno znajdziecie lepsze trójki do biedy, choćby takie, które mogą atakować. No ale od biedy można go wsadzić, choć to oznacza, że draft poszedł źle.
Runaway Trash-Bot
Ocena: 1,5
W early będzie za mały, a w late potrzebuje naprawdę dobrego setupu. Meh.
Searchlight Companion
Ocena: 2,0
Szczególnie dobry w ninjutsu, gdzie lataki z ETB są bardzo w cenie.
Shrine Steward
Ocena: 2,0
Jeśli mamy w decku więcej niż jeden cel, to jest duża szansa na to, że zrobi dwa za jeden. Oczywiscie im więcej tym lepiej, żebyśmy mogli ochronić się przed sytuacją, gdzie dobraliśmy wcześniej wszystkie targety, bo 3/2 za to jakaś tragedia.
Surgehacker Mech
Ocena: 4,0
Flametounge Kavu, którego można wsadzić do każdej talii. To świetny first-pick, bo nie określa koloru, który będziemy draftować – nigdy nie będzie pułapką.Thundersteel Colossus
Ocena: 1,0
Za drogo. Gdyby to był po prostu stwór 7/7 trample haste, to byłby fajnym Colossal Dreadmawem. Ogólnie od stworów (a te przecież nie potrzebują załogi!) wymagam, żeby miały jakiś efekt ETB albo trigger „whenever dies”. Haste to trochę za mało.
Towashi Guide-Bot
Ocena: 3,0
Jeżeli uda Wam się obniżyć koszt aktywacji do dwóch punktów mana, to będziecie w stanie dobierać ekstra karty i jednocześnie rozbudowywać stół. A to wcale nie jest trudne. Nawet trzy mana nie jest drogim kosztem za dobieranie karty. Bardzo mocny uniwersalny stworek, który znajdzie miejsce w kazdej talii.
Walking Scyscraper
Ocena: 2,0
Kiedy w Twojej talii jest tyle ekwipunków i efektów kładzenia counterów +1/+1, że jesteś w stanie zagrywać go za praktycznie w każdej grzec, to jest bardzo solidnym finisherem. Gorzej, jeśli tych efektów nie ma lub są bardzo okazjonalne i przegrasz grę z wieżowcem na ręce.
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!