Analiza Kamigawa: Neon Dynasty w limited – lądy

Paweł Bujanowicz10.02.2022Czas czytania: 4 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy


Bloodfell Caves
Ocena: 2,0

Moje zasady oceniania commonowych duali są jasne. 2,0 dla każdego duala i 2,5 dla każdego zielonego, bo te umożliwiają istnienie 4-5C Shrine kontroli, która jest w stanie zagrywać nawet The Kami War (klik 🖱️) i wszystkich najmocniejszych multikolorowych stworów w formacie.

Poświęćmy więc miejsce pod oceną na naukę podstawowych japońskich zwrotów!

Przywitanie – こんにちは(konnichiwa)


Blossoming Sands
Ocena: 2,5

Dzień dobry – おはよう(ございます) – ohayou (gozaimasu)


Boseiju, Who Endures
Ocena: 3,5

Uniwersalny removal na bardzo wiele enchantmentowych i artefaktycznych stworów, sagi, pojazdy i ekwipunki. Zawsze możemy zagrać jako ląd. W late game dużo lepszy niż w early, bo we wczesnej grze nie chcemy rampić przeciwnika – chyba że cel jest bombą i szybko zrobi przeciwnikowi dużą przewagę.

Dzięki rzadkim lądom z Kamigawy możemy grać tak naprawdę aż dwadzieścia cztery spelle w talii i to dzięki temu nasze drawy stają się lepsze i bardziej zbalansowane, bo flood aż tak bardzo nam nie grozi. Już w Zendikar Rising landospelle były świetne i bardzo poprawiały jakość talii. Tutaj pojawiają się tylko w rzadkim rarity, ale za to zawsze wchodzą odtapowane. Jeżeli już wiemy, że jesteśmy w danym kolorze, bierzemy je bardzo wysoko.


Dismal Backwater
Ocena: 2,0

Dobry wieczór – 今晩は / こんばんは (konbanwa)


Eiganjo, Seat of Empire
Ocena: 3,5

Niezły removal. Normalnie tego typu efekty nie są dobrymi kartami, ale tutaj modalność karty zdecydowanie to poprawia.


Jungle Hollow
Ocena: 2,5

Dobranoc – おやすみなさい (oyasumi nasai)


Mech Hangar
Ocena: 1,5

Ten ląd potrafi bardziej zaszkodzić niż pomóc. W taliach wypełnionych pojazdami po brzegi będzie niezły, ale nawet tam może doprowadzić do dziwnych rozdań, w których akurat nie dobierzemy odpowiedniego koloru.


Otawara, Soaring City
Ocena: 3,0

Bardzo drogi bounce, ale Otawara jak zwykle ma olbrzymi plus za uniwersalność karty.


Roadside Reliquary
Ocena: 2,0

Tutaj efekt wydaje się dużo mocniejszy niż w wehikułowym lądzie, ale dalej psujemy sobie manabase. No i nie mamy gwarancji, że zawsze uda się odpalić nawet dla jednej karty.


Rugged Highlands
Ocena: 2,5

Do widzenia – さようなら (sayōnara)


Scoured Barrens
Ocena: 2,0

Jak się masz? – お元気ですか? (o genki desu ka)

Dobrze, dziękuję. A Ty? – はい、元気です。あなたは? (hai, genki desu. anata wa?)


Secluded Courtyard
Ocena: 1,0

W bardzo tribalowym decku może nam poprawić manabase, choć znowu – dostajemy rykoszetem, jeżeli mamy rękę pełną kart, których nie możemy zagrać za manę z Secluded Courtyard i brakuje nam lądu produkującego manę w ich kolorze. Nie ryzykowałbym takich sytuacji.


Sokenzan, Crucible of Defiance
Ocena: 3,5

Świetne jest to, że możemy użyć tej umiejętności na instancie. To najbardziej uniwersalny z lądów. Uważajcie, żeby nie oszukać przeciwnika lub samemu nie wpaść w pułapkę przez pomyłkę – tokeny spiritów nie mają latania!


Swiftwater Cliffs
Ocena: 2,0

Dziękuję – どうもありがとう (dōmo arigatō)

Kamigawa: Neon Dynasty - baner sklepowy

Takenuma, Abandoned Mire
Ocena: 3,0

Drogi Raise Dead, choć może odpalić jakieś synergie z grobem np. w .


Thornwood Falls
Ocena: 2,5

Tak – はい (hai)

Nie – いいえ(Īe)


Tranquil Cove
Ocena: 2,0

Nie rozumiem – わかりません (wakarimasen)


Uncharted Haven
Ocena: 2,5

Minimalnie lepszy od wszystkich duali, bo w każdym rozdaniu daje dostęp do jednego z brakujących kolorów.


Wind-Scarred Crag
Ocena: 2,0

Jak masz na imię? – お名前はなんですか? (o-namae wa nan desu ka)


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Paweł Bujanowicz

Zapraszam na mój profil na twitterze, na którym publikuję zwycięskie listy z draftów na Magic: the Gathering Online: klik!