5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy

Bloodfell Caves
Ocena: 2,0
Moje zasady oceniania commonowych duali są jasne. 2,0 dla każdego duala i 2,5 dla każdego zielonego, bo te umożliwiają istnienie 4-5C Shrine kontroli, która jest w stanie zagrywać nawet The Kami War (klik 🖱️) i wszystkich najmocniejszych multikolorowych stworów w formacie.
Poświęćmy więc miejsce pod oceną na naukę podstawowych japońskich zwrotów!
Przywitanie – こんにちは(konnichiwa)

Blossoming Sands
Ocena: 2,5
Dzień dobry – おはよう(ございます) – ohayou (gozaimasu)

Boseiju, Who Endures
Ocena: 3,5
Uniwersalny removal na bardzo wiele enchantmentowych i artefaktycznych stworów, sagi, pojazdy i ekwipunki. Zawsze możemy zagrać jako ląd. W late game dużo lepszy niż w early, bo we wczesnej grze nie chcemy rampić przeciwnika – chyba że cel jest bombą i szybko zrobi przeciwnikowi dużą przewagę.
Dzięki rzadkim lądom z Kamigawy możemy grać tak naprawdę aż dwadzieścia cztery spelle w talii i to dzięki temu nasze drawy stają się lepsze i bardziej zbalansowane, bo flood aż tak bardzo nam nie grozi. Już w Zendikar Rising landospelle były świetne i bardzo poprawiały jakość talii. Tutaj pojawiają się tylko w rzadkim rarity, ale za to zawsze wchodzą odtapowane. Jeżeli już wiemy, że jesteśmy w danym kolorze, bierzemy je bardzo wysoko.

Dismal Backwater
Ocena: 2,0
Dobry wieczór – 今晩は / こんばんは (konbanwa)

Eiganjo, Seat of Empire
Ocena: 3,5
Niezły removal. Normalnie tego typu efekty nie są dobrymi kartami, ale tutaj modalność karty zdecydowanie to poprawia.

Jungle Hollow
Ocena: 2,5
Dobranoc – おやすみなさい (oyasumi nasai)

Mech Hangar
Ocena: 1,5
Ten ląd potrafi bardziej zaszkodzić niż pomóc. W taliach wypełnionych pojazdami po brzegi będzie niezły, ale nawet tam może doprowadzić do dziwnych rozdań, w których akurat nie dobierzemy odpowiedniego koloru.

Otawara, Soaring City
Ocena: 3,0
Bardzo drogi bounce, ale Otawara jak zwykle ma olbrzymi plus za uniwersalność karty.

Roadside Reliquary
Ocena: 2,0
Tutaj efekt wydaje się dużo mocniejszy niż w wehikułowym lądzie, ale dalej psujemy sobie manabase. No i nie mamy gwarancji, że zawsze uda się odpalić nawet dla jednej karty.

Rugged Highlands
Ocena: 2,5
Do widzenia – さようなら (sayōnara)

Scoured Barrens
Ocena: 2,0
Jak się masz? – お元気ですか? (o genki desu ka)
Dobrze, dziękuję. A Ty? – はい、元気です。あなたは? (hai, genki desu. anata wa?)

Secluded Courtyard
Ocena: 1,0
W bardzo tribalowym decku może nam poprawić manabase, choć znowu – dostajemy rykoszetem, jeżeli mamy rękę pełną kart, których nie możemy zagrać za manę z Secluded Courtyard i brakuje nam lądu produkującego manę w ich kolorze. Nie ryzykowałbym takich sytuacji.

Sokenzan, Crucible of Defiance
Ocena: 3,5
Świetne jest to, że możemy użyć tej umiejętności na instancie. To najbardziej uniwersalny z lądów. Uważajcie, żeby nie oszukać przeciwnika lub samemu nie wpaść w pułapkę przez pomyłkę – tokeny spiritów nie mają latania!

Swiftwater Cliffs
Ocena: 2,0
Dziękuję – どうもありがとう (dōmo arigatō)

Takenuma, Abandoned Mire
Ocena: 3,0
Drogi Raise Dead, choć może odpalić jakieś synergie z grobem np. w .

Thornwood Falls
Ocena: 2,5
Tak – はい (hai)
Nie – いいえ(Īe)

Tranquil Cove
Ocena: 2,0
Nie rozumiem – わかりません (wakarimasen)

Uncharted Haven
Ocena: 2,5
Minimalnie lepszy od wszystkich duali, bo w każdym rozdaniu daje dostęp do jednego z brakujących kolorów.

Wind-Scarred Crag
Ocena: 2,0
Jak masz na imię? – お名前はなんですか? (o-namae wa nan desu ka)
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!