5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
Azusa’s Many Journeys
Ocena: 2,0
Zagrana w drugiej turze jest świetna, bo pozwala nam się zakcelerować i w piątej turze zaatakować stworem 3/3, jednocześnie odtapowując trzy landy. Tylko że sama nie generuje żadnego card advantage i zagrana w późniejszej fazie gry jest po prostu fatalna.
Bamboo Grove Archer
Ocena: 2,5
Bardzo solidny common. 3/3 reach to dość, aby powstrzymać ataki z powietrza albo wymienić się z jakimś droższym stworem. A opcja trzymania go jako removal dodaje tylko uniwersalności, co jak wiadomo jest świetne i zwiększa ocenę karty.
Bearer of Memory
Ocena: 2,5
3/2 za to akceptowalne statystyki na commonie. Bycie enchantment stworem to też istotna sprawa w Neon Dynasty. Umiejętność jest bardzo droga, ale czasami gra dochodzi do momentu, w którym Bearer of Memory będzie w stanie przełamać stół, psując matematykę w combacie przeciwnikowi.
Blossom Prancer
Ocena: 3,0
4/4 reach za pięć mana to bardzo przyzwoite statystki. Szczególnie, kiedy z dużym prawdopodobieństwem zwróci nam kartę albo odzyska cztery punkty życia. Bardzo solidna karta, którą chętnie będę pickował.
Boon of Boseiju
Ocena: 3,5
Nikogo nie zdziwi, że lubię tę sztuczkę, a nawet bardzo. Łatwo sobie wyobrazić, jak nasz stwór dostaje +5/+5 albo nawet i więcej w late game i to spokojnie może wystarczyć, żeby nasz losowy miś zabił przeciwnika. Stąd taka wysoka ocena.
Boseiju Reaches Skyward
Ocena: 2,0
Zielone sagi wydają mi się dużo gorsze od niebieskich. Słabo wpływają na stół w momencie zagrania, co robi je fatlanym topdeckiem. Za to dobrane wcześnie pozwolają nam się zakcelerować. Dlatego podchodzę do nich dosyć ostrożnie. Tutaj landy nie są nawet wstawiane w stół, co wiążę się z ogromną stratą tempa.
Careful Cultivation
Ocena: 3,0
Dwumanowy manadork na instancie? Brzmi świetnie! To jeden z lepszych commonów w nowej Kamigawie. Teoretycznie można tez zagrać to jako aurę, co jest dodatkowym plusem.
Coiling Stalker
Ocena: 2,5
Zielony ninja to rzadkość. Tutaj mamy misia plus, Który powinien rozdać 1-2 counterki na grę, a to jak jak na two-dropa jest powyżej oczekiwań.
Commune with the Spirits
Ocena: 2,5
Zawsze gram tego typu efektami, jeśli kosztują jeden mana. Strata tempa jest minimalna, a karta bardzo rzadko spudłuje. Zyskujemy za to znaczne zmniejszenie szansy na mulligan, zwiększamy szansę na znalezienie brakującego koloru, a dodatkowo w Neon Dynasty dużo enchamentów to też stwory, więc jest to dość uniwersalna karta.
The Dragon-Kami Reborn
Ocena: 3,5
Ta saga wydaje się znacznie lepsza niż wcześniejsze. Możliwość zagrania za darmo stwora jest warta inwestycji many i straty tempa, które powinniśmy dzięki temu odzyskać. A jest szansa zagrać nawet dwa stwory!
Fade into Antiquity
Ocena: 2,5
W tym środowisku limited jest to absolutnie maindeckowalny removal. Ilośc pojazdów i stworów, które są zarazem enchamentem lub artefaktem czyni z tej karty premium removal. Oczywiście ograniczenie do sorcery speed jest bolesne, ale dalej jest to świetna karta.
Fan of shigeki
Ocena: 2,5
Stwory 1/1 z deathtouchem to klasyk limited. Ten jest trochę lepszy niż zwykle, bo może pozwolić nam zagrywać stwory z ninjitsu.
Favor of Jukai
Ocena: 2,0
Sztuczka za , którą czasem zagramy jako enchantment. Akceptowalna, ale bez szału.
Generous Visitor
Ocena: 3,5 (?)
Typy 1/1 za jeden mana są z reguły fatalne i nigdy nie powinno się nimi grać. Tutaj jednak trzeba mieć na uwadze kilka możliwości. Już przy jednym enchament spellu mamy z tej karty misia plus, a przy większej ilości już naprawdę świetnego stwora. Dodatkowo wszystkie one-dropy w tym secie zasługują na plus pół punkta w ninja deckach i przeciwko nim. Dlatego w odpowiednim archetypie (myśle tu jednak głównie o opartym na enchamentach) ta karta to mythic uncommon i tego decku dotyczy ta ocena.
Geothermal Kami
Ocena: 2,0
4/3 to akceptowalne statystyki dla four-dropa, a w odpowiednim decku będziemy mogli wyciągnąć trochę value z jego umiejętności dzięki synergii na innych kartach. Dlatego sądzę, że często znajdzie swoje miejsce w decku.
Go-Shintai of Boundless Vigor
Ocena: 3,5
Opcja rośnięcia co turę jest zawsze pożądanym efektem w limited, a tu koszt za ten efekt jest naprawdę znikomy. Co więcej, istnieje szansa, że uda nam się mieć więcej niż jeden shrine w stole, a wtedy Go-Shintai może być naprawdę solidnym finisherem. A mówiłem już, że to enchantment?
Grafted Growth
Ocena: 2,0
Jest dużo mało znaczących efektów, które mogą czasem zmieścić się do decku. Szczególnie w synergii z enchantmentami.
Greater Tanuki
Ocena: 2,5
Uwielbiam tego commona. To rampa, kiedy potrzeba i solidny finisher w late game. Channel na commonach robi je naprawdę uniwersalnymi. Bardzo mi się podobają.
Harmonious Emergence
Ocena: 2,5
Możliwość zmiany landa w solidnego stwora jest trochę lepsza niż zwykle i powinna zmieścić się do decku. To, że stwór ma vigilance i nie stracimy landa w przypadku jego śmierci, jest miłym bonusem.
Heir of the Ancient Fang
Ocena: 1,5
Jako 2/3 jest fatalny, ale jako 3/4 jest ok. To common, którym gramy raczej w ostateczności.
Historian’s Wisdom
Ocena: 2,5
Spelle z cantripem to coś, do czego mam słabość, a ten ma potencjał. Jeżeli możemy wyciągnąć dodatkowe value z faktu, że jest enchamentem, to warto tym grać.
Invoke The Ancients
Ocena: 3,0
W zielonym mamy trochę opcji na rampę i szukanie odpowiednich kolorów, co zwiększa szansę na zebranie odpowiednich kolorów. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że wymaga to bardzo zielonego decku, w którym powinniśmy mieć powyżej dziesięciu źródeł tego koloru. Inaczej Invoke będzie nam zalegał na ręce.
Jugan Defends the temple
Ocena: 4,0
Bardzo potężna saga, która jest w stanie zdominować grę i wymaga odpowiedzi od przeciwnika.
Jukai Preserver
Ocena: 2,5
4/4 za to bardzo przyzwoite statystyki na commonie. To, że mamy więcej opcji, jest jak zwykle tylko na plus. Będzie to często zagrywana w czwartej turze karta.
Jukai Trainee
Ocena: 2,0
Jedyny prawdziwy samuraj, który ostał się na Kamigawie. To dziwne, że mechanika bushido zniknęła, ale cóż – tak widocznie musiało być…
Kami of Transience
Ocena: 4,0
Jeden z najsilniejszych misiów plus w historii Magica. Spokojny first pick.
Kappa Tech-Wrecker
Ocena: 3,5
Zółw ninja, który przy okazji jest potężnym uncommonem. 1/3 deathtouch za to bardzo fajne statystyki, a że jego umiejętność to twardy removal na wiele celów z NEO, to mamy świetnego stwora.
Kodama of the West Tree
Ocena: 3,5
Bardzo fajny three-drop, który mocno wpływa na rozgrywkę. Możliwość akceleracji jest świetna, a trample na naszych zmodyfikowanych stworach powinno pozwolić skończyć każdą grę.
🐔 Kura, the Boundless Sky
Ocena: 4,5
Chyba najsłabszy z pięciu legendarnych smoków, ale dalej bomba.
March of Burgeoning Life
Ocena: 0,0
Nie warto.
Master’s Rebuke
Ocena: 3,5
Premium zielony removal, który zabija za dwa mana wszystko, co chcemy. Oczywiście jak zawsze w tego typu kartach musimy uważać na otwartą manę przeciwnika, ale w większości przypadków to twardy removal za .
Orochi Merge-Keeper
Ocena: 3,0
Manodajki za dwa mana są bardzo silne i zawsze warto nimi grać. Zapamiętajcie to!
Roaring Earth
Ocena: 3,0
Lubię uniwersalne karty z channelem, które są grywalne w każdej fazie gry. Mówiłem już o tym wielokrotnie w tej analizie i tutaj mamy idealny przykład takiej karty. Bez umiejętności bałbym się grać tego typu efektem, a tak z przyjemnością wsadzę go do każdego zielonego decku.
Season of Renewal
Ocena: 2,5
Wolne zielone źródło advantage. Jeśli oczekujemy, że nasz deck będzie miał w grobie oba cele, to można tym grać. W innych wypadkach nie polecam.
Shigeki, Jukai Visionary
Ocena: 3,0 (?)
Bardzo dziwna karta, która dzięki połączeniu swoich umięjętności jest użyteczna przez całą grę. Pytanie tylko czy te efekty nie są za drogie? Na pewno jest to bardzo dobry two-drop, którego zawsze wsadzę do decku.
Spinning wheel Kick
Ocena: 3,5
Za cztery mana zabij stwora, a za każde dwa kolejne zabij następnego? Brzmi jak premium removal. Oczywiście jak zawsze w tego typu efektach musimy uważać, żeby nie dostać removalu w odpowiedzi. Ale odpowiednio zresolvowany kopniak powinien zakończyć niejedną grę.
Spring-Leaf Avenger
Ocena: 4,5
Jeden z najsilniejszych stworów w dodatku. Ma efekt generowania card advantage, a do tego zagrany z ninjutsu narzuca ogromne tempo. Prawdziwa bomba.
Storyweave
Ocena: 2,5
Lubię sztuczki, a ta wydaje mi się bardzo fajna. Mimo wysokiego kosztu, counterki na stałe to bardzo duży bonus, a druga opcja daje ciekawe możliwości.
Tales of Master Seshiro
Ocena: 1,5
Nie podoba mi się ta saga. Jest fatalnym topdeckiem, a czekanie dwie tury na stwora 5/5 to nie coś, co chcemy robić. Raczej unikałbym tego commona.
Tamiyo’s Safekeeping
Ocena: 1,5
Klasyczna sztuczka ratująca nasz permanent za , z tym że tym razem daje nam też dwa życia. Raczej sideboardowa opcja na decki z dużą ilością removalu, choć czasami zmieści się w decku. Trzeba pamiętać, że przeciwnik też może ją mieć, aby się głupio nie naciąć.
Teachings of the Kirin
Ocena: 2,5
Zawsze wsadza chumpblokera, wieć w slocie dwójek jest jak najbardziej akceptowalną kartą.
Weaver of Harmony
Ocena: 3,5
Bardzo fajny miś plus, który dodatkowo może skopiować umięjętność. To karta, którą będę bardzo wysoko pickował.
Webspinner Cuff
Ocena: 2,5
1/4 reach to klasyczne statystyki, akceptowalne w limited. Tu mamy możliwość zmiany w equipment, co jest miłym dodatkiem. Warto nią grać.
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!