5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i Lądy
Barkform Harvester
Ocena: 1
Typowa sideowa karta, gdy przeciwnik ma dużo małych lataczy, bądź nadużywa swojego grobu.
Bumbleflower’s Sharepot
Ocena: 2
Takie karty dość często kończą w naszym decku, gdy coś pójdzie nie tak podczas otwierania paczek lub draftowania. Brakuje nam removalu i zagramy nawet tak średnim jak kociołek. Tym co sprawia że jest on średni, a nie słaby, jest token Food’a, który pomoże nam w ustabilizowaniu sytuacji, bądź zrobieniu value z kartami w kolorach BG.
Fountainport Bell
Ocena: 1,5
Gdy nie mamy żadnego innego fixingu można grać tym. Co ważne, możemy nie znaleźć ląda i po prostu dobrać kartę w promocyjnej cenie dwa mana.
Heirloom Epic
Ocena: 0,5
Ograniczenie, że możemy robić to tylko jako Sorcery, zabija jakiekolwiek szanse na to by była to choćby średnia karta
Patchwork Banner
Ocena: 3
Jeśli mamy jedno-dwukolorowy deck, to efekt +1/+1 jest lepszy. A im więcej kolorów, tym fixing many będzie ważniejszy. Wydaje mi się, że będzie to lepsza karta, gdy będziemy dobrze wykorzystywać efekt +1/+1.
Short Bow
Ocena: 0,5-2
Karta sama z siebie jest dość mierna, lecz pozwala nam w miarę tanio odpalać umiejętność Valiant na naszych stworach. Pickowałbym więc wyżej, gdy draftuję kombinację RW.
Starforged Sword
Ocena: 1
Tak naprawdę to chciałbym dać zero. Wydaje mi się że ta karta nie będzie grywalna poza deckami, które mają stwory z mechaniką Valiant.
Tangle Tumbler
Ocena: 2-4
Nie jest to karta, którą włożymy do każdego decka. Co jest w niej najważniejsze to linijka tekstu „tokens” nie „creature tokens”. To oznacza, że każdy token, Food czy Treasure, pomoże nam w aktywacji. Spodziewam się, że ta karta najlepiej będzie działać w BG deckach.
Three Tree Mascot
Ocena: 2-2,5
Im więcej kolorów w decku, tym chętniej zagramy tą kartą by pomagała nam zagrywać inne czary oraz korzystać z kindred synergii. Gdy gramy 2,5+ kolorów, jest to przyjemna 22-23 karta w decku.
Fabled Passage
Ocena: 4
Passage jest super. Grałbym w każdym decku poza mono kolorowymi. Im więcej mamy kolorów, tym wyżej chcemy pickować takie karty.
Fountainport
Ocena: 4
W każdym decku grałbym lądami, które coś robią w late game, w fazie gdy skończyły się nam czary do zagrywania w ręce. Poświęcać możemy każdy rodzaj tokena, czyli Food czy Treasure czy rybki 1/1 które sami wyprodukowaliśmy.
Hidden Grotto
Ocena: 2
Nie byłbym szczęśliwy, gdyby to był mój mana fixing. Jednak czasem trzeba. Grałbym tylko w dwóch kolorach plus splash jakiejś bomby i oczywiście w trzech kolorach lub więcej. Jeżeli mamy tylko dwukolorowy deck, nie grałbym. Warto odnotować, że Surveil wykazuje większą synergię z kolorami GB w tym dodatku (może można grać w dedykowanym GB decku).
Lilypad Village
Ocena: 2,5
Trochę problematyczne jest to, że użycie tego lądu to inwestycja w następne tury(chyba, że wrzucimy coś do grobu z czego możemy skorzystać). Może być to zbyt wolny proces, lecz wydaje mi się, że o ile nie potrzebujemy odpowiedzi „na teraz”, ten ląd powoli z każdą aktywacją da nam wygraną.
Lupinflower Village
Ocena: 1
Tutaj jest dość duży problem. Mianowicie możemy po prostu nie trafić i będzie nam dość smutno, a do tego stracimy ląda.
Mudflat Village
Ocena: 3
Czarne karty są dość dobre w wypełnianiu grobu stworami, byśmy mogli je wrócić tym lądem do ręki. W przeciwieństwie do białego lądu, nie mamy możliwości spudłować i zawsze dostajemy stworka do ręki.
Oakhollow Village
Ocena: 3
Teoretycznie zielony kolor tworzy najwięcej many i jego stwory są największe. Czyli powinniśmy mieć trochę łatwiej z aktywowaniem tego lądu, żeby nasze duże stworki były jeszcze większe, dzięki czemu będzie nam łatwiej i szybciej wygrać grę.
Rockface Village
Ocena: 3-(4)
Ląd, który pozwala nam zagrywać nasze stwory, a potem jeszcze daje coś od serca, czyli odpala umiejętność Valiant na naszych myszach (mamy ich dziewięć w secie z tą umiejętnością). Pickowałbym wysoko podczas draftowania RW decków.
Three Tree City
Ocena: 0
Takie karty praktycznie nigdy nie działają w limited. Potrzebujemy aż trzy stwory o tym samym type by wyjść na zero, dopiero od czterech mamy jakieś ROI(zwrot inwestycji).
Uncharted Haven
Ocena: 1,5
Unikałbym w drafcie, pewnie grałbym w sealdzie w jakimś trzy lub więcej kolorowym decku.
Korekta: Wiktor Garske
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!