5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i Lądy
Agate Assault
Ocena: 3,5
Bardzo solidny removal, 4 obrażenia pozwalają nam na zdejmowanie bardzo dużej ilości potencjalnych celów. Jako bonusik opcja zniszczenia artefaktu.
Alania’s Pathmaker
Ocena: 1,5
Wydra bardzo przypomina mi Rosomaka z Outlawsów. Przy czym jest droższa i ma gorsze statystyki względem kosztu. Do Wolverina miałem spore oczekiwania, które niestety skończyły się rozczarowaniem i przeciętnością. Tu ze względu na wyższy koszt oraz gorsze statystyki na starcie potraktuję czarodzieja jako zapychacz.
Artist’s Talent
Ocena: 0,5
Karta typu pułapka. Nawet w decku ze sporą ilością noncreature spelli nie wydaje się być mocna. Klasyczny design, który ma prawo sprawdzić się jedynie w constructed formatach.
Blacksmith’s Talent
Ocena: 1,5
Kowalstwo nie będzie cieszyło się wielkim uznaniem w animalistycznym świecie. Powinniśmy czytać tą kartę głównie przez pryzmat pierwszego poziomu, którego siła jest na poziomie wypełniacza.
Blooming Blast
Ocena: 3,0
Dwumanowy Shock w dalszym ciągu jest przyzwoitym removalem trafiającym w wiele celów. Ten ma upside, okazjonalnie zada 3 obrażenia w gracza, czyli całkiem dużo.
Brambleguard Captain
Ocena: 3,0
Obstawiam, że ta niepozorna Myszka wywoła nie lada zamieszanie. Szczególnie w dodatku, gdzie po stołach panoszyć się będzie multum tokenów 1/1. Idealnych celów do dopalania.
Brazen Collector
Ocena: 3,5
Raccoon jest świetnym stworem, już First Strike na Misiu zawsze jest super, tu mamy jeszcze opcję rampowania.
Byway Barterer
Ocena: 4,0
Rewelacyjny Szop. Samo ciało jest tu już niezłe a o aktywację zdolności nie powinno być tu trudno – ta daje nam szybko sporą przewagę i de facto sama się napędza.
Conduct Electricity
Ocena: 2,0
Removal typu – jedna sztuka w decku mile widziana, druga raczej nie.
Coruscation Mage
Ocena: 3,0-3,5
Wydra Czarodziej potrafi zrobić spore zamieszanie. 2/2 za 2 – OK. 2/2 i 1/1 za 4 – też OK. Zdolność – OK. 2x Zdolność – 2x OK. W sposób oczywisty jest to mocny uncommon. W UR powinien siać spustoszenie.
Dragonhawk, Fate’s Tempest
Ocena: 5,0
Smok jest duży, Smok jest zły, Smok ma bardzo ostre kły….. Zaraz, zaraz, gdzieś już chyba tak pisałem. Być może w każdym poprzednim secie w kontekście każdego kolejnego pięciomanowego, czerwonego smoka, wygrywającego gry w pojedynkę. Ten wydaje mi się jeszcze mocarniejszy niż poprzednicy.
Emberheart Challenger
Ocena: 4,0
Challenger jest szybkim i agresywnym stworem, który poza możliwościom zadania dużej ilości obrażeń we wczesnej grze pozwala również na wytwarzanie card advantage w późniejszej.
Festival of Embers
Ocena: 1,0-2,5
Festival ma prawo być dobry jedynie w bardzo wolnym i kontrolnym decku, przepełnionym removalem i card drawem. Nawet tam najpewniej znajdziemy lepsze sposoby na card advantage. W pozostałych deckach jest po prostu kiepski.
Flamecache Gecko
Ocena: 3,5
Gecko oferuje fajny tempo boost, dzięki zdolności dawania many możemy wysypać się znacznie szybciej niż przeciwnika. Rummaging z kolei jest fajnym sposobem na osiągnięcie przewagi late game. Dobry early i dobry late. Nic nam więcej nie potrzeba.
Frilled Sparkshooter
Ocena: 2,0
Klasyczna karta typu – mamy – jest ok. Nie mamy, jest tak samo ok. Oczywiście gdy nim gramy, lepiej jest gdy to my jesteśmy agresorem.
Harnesser of Storms
Ocena: 3,0
1/4 za 3 mana to odrobinę za słabo w dzisiejszych czasach. Jednak wydaje mi się, że w ciągu gry dość łatwo będzie odpalić jego zdolność nawet kilkukrotnie, a nawet jedna “dobrana” przez niego realnie karta pozwoli czarodziejowi być wartym swojej ceny.
Heartfire Hero
Ocena: 3,0
Niepozorny, często 1/1. Ale wystarczy, abyśmy zwiększyli go raz i staje się świetnym wojownikiem. Z każdym kolejnym dodanym kamykiem trudniej jest go blokować.
Hearthborn Battler
Ocena: 3,5
Ważną rzeczą, na którą musicie zwrócić uwagę jest to, że zdolność jaszczura odpala się po zagraniu drugiego spellu przez każdego gracza. Zagramy dwa – 2 dmg, opp zagra dwa – kolejne 2 dmg. Battler pozwala dość szybko zbijać life total u przeciwników.
Hired Claw
Ocena: 4,5
Ten jaszczur wygra niejedną grę sam z siebie. Zagrany w pierwszej turze w stół i odpalony w drugiej, trzeciej i czwartej turze zada kolejno 3, 4, 5 obrażeń. Total 12 obrażeń z jednej karty do czwartej tury. Monstrum. W dodatku, zawsze powinien deklasować swoim rozmiarem kreatury, które w danym momencie jest w stanie zagrać przeciwnik. Ciężko będzie go blokować. Jedyne remedium do szybki removal. Gdy go nie ma, nastaje trwoga.
Hoarder’s Overflow
Ocena: 1,0
Dużo czasu upłynie, zanim zgromadzimy 3-4 stash countery. Dopiero wtedy warto myśleć o odpaleniu. Niestety nawet wtedy nie zawsze będziemy chcieli discardować ręki. W efekcie często skończymy z kartą bezużyteczną.
Kindlespark Duo
Ocena: 3,0
Też macie deja vu? W secie wyraźnie rysuje nam się UR spells archetyp. Duo powinien być nieodłącznym elementem tego decku. Ocena tyczy się wykorzystania jaszczury i wydry właśnie tam. W pozostałych deckach w dalszym ciągu nie jest złą kartą i spokojnie możemy nim grać.
Manifold Mouse
Ocena: 3,5
Każdy wariant, z Offspring, jak i bez jest tu porządny. Staramy się mieć w decku sposoby na doładowanie siły naszych stworów, tak aby maksymalnie wykorzystać Double Strike.
Might of the Meek
Ocena: 2,0
Tania sztuczka z Cantripem. Efekt z reguły nie pozwala nam na wygranie combatu. Zastosowanie tej karty jest w tym secie z goła inne, wspomagające. Doskonale współgra ona z mechanikami/themami setu. Wspiera WR Heroic tzn. Valiant. Wspiera wszechobecne Prowessy. Dobrze działa w UR Spells.
Playful Shove
Ocena: 3,5
W świecie małych gryzoni nawet 1 obrażenie potrafi zabić całkiem sporo a dzięki cantripowi na tej karcie dostajemy wyborny czar, którym warto grać w każdej konstrukcji.
Quaketusk Boar
Ocena: 4,0
Pamiętam czasy, gdy Charging Monstrosity określane było mianem Mythic Uncommona. Świniak wygląda na równie mocnego, szczególnie w świecie mniejszych stworów.
Rabid Gnaw
Ocena: 3,0
Mamy tu powrót do czerwonych Bite efektów. Całiem udany, muszę przyznać. Tani, instantowy i w dodatku z bonusem do powera. Po prostu dobra karta. Zadbajmy o odpowiednią ilość kreatur w naszym buildzie, zanim zdecydujemy się grać tym czarem.
Raccoon Rallier
Ocena: 2,5
Mamy tu dobrego miśka. Nie dość że zarówno rozmiary jak i zdolność fajnie współgrają z kosztem to jeszcze zdolność fajnie współgra z mechaniką Valiant.
Reptilian Recruiter
Ocena: 2,5
W niektórych wypadkach Jaszczurka będzie po prostu 4/2 za 5 mana co jest bardzo słabym interesem. Często jednak będzie Gadem kończącym naszą krzywą, który zagrany wygra nam wyścig.
Roughshod Duo
Ocena: 2,5
Duet, który będzie pasował nam do większości decków. O Expend 4 nie powinno być trudno, a wystarczy odpalić tą zdolność ze dwa razy na grę, aby Mysz i Szop okazali się silnym zawodnikiem na polu bitwy. Warto też nadmienić, że efekt tej zdolności może uruchomić zdolność Valiant na innym stworze.
Sazacap’s Brew
Ocena: 2,0
Instantowy efekt, który znamy lepiej, niż jakikolwiek inny. Discard 1 – draw 2. Ta wariacja jest jednak zupełnie inna od pozostałych, gdyż można jej użyć jako combat trick. Całościowo jak zwykle nie powala, ale jedną kopią zagram bez odrazy.
Season of the Bold
Ocena: 4,0
Season, podobnie jak pozostałe karty z cyklu jest dość mocny. Jednak wyraźnie słabszy od pozostałych, nie ma bezpośredniego wpływu na stół, a przynajmniej nie od razu.
Steampath Charger
Ocena: 2,5
Takie kreatury za dwie many są idealne. W miarę w porządku w początkowej fazie rozgrywki. W miarę w porządku również w tej późniejszej.
Stormsplitter
Ocena: 1,5-2,5
W decku, gdzie mamy dużo instantów/sorcery najpewniej warto nim grać. Jednak w limited nie uda nam się wykręcić comba, do jakiego zaprojektowany został w constructed. Nie liczyłbym na 8 atakujących egzemplarzy. Max 4 i pewnie max raz na grę. To słabe ratio jak na kartę za 4 mana o tak miałkich statystykach.
Sunspine Lynx
Ocena: 2,5
Być może jest to rare, jednak w limited power level tej karty jest na poziomie dobrego commona. Najczęściej jest to po prostu 5/4 za 4 bez tekstu. Przeciwko niektórym białym i/lub czarnym taliom, linijka zabraniająca dostawania życia będzie miała znaczenie.
Take Out the Trash
Ocena: 3,5
Niezależnie od tego, czy posiadamy Racoona czy nie, śmieci trzeba wyrzucać. Im więcej pozbędziemy się ich ze stołu, tym lepiej dla nas. Dlatego też warto posiadać wiele egzemplarzy tej karty w naszych taliach.
Teapot Slinger
Ocena: 3,0
Slinger działa powoli, jednak skutecznie. Na grę powinien zadać od 2 do 6 pasywnych obrażeń. Średnio 4, czyli wystarczająco dużo aby uznać tą ciut za małą kreaturę mocną kartą.
Valley Flamecaller
Ocena: 3,5
Trzy many 4/3 to już bardzo solidne ciało. Zdolność Lorda dla wielu z naszych kreatur to również świetny dodatek.
Valley Rally
Ocena: 0,5-2,0
Trumpet Blast powrócił. Nigdy nie był dobrą kartą a jego zastosowanie z reguły ograniczało się do decków typu “Go Wide” W tym secie produkujemy wiele tokenów, dlatego jest spora szansa na talie w których będzie dobry. W nich, i tylko w nich.War Squeak
Ocena: 1,5
W większości decków ta karta jest absolutnie niegrywalna. Aby jej chcieć, musimy być: A. Bardzo agresywnie lub B. Mieć dużo kart z Valiantem.
Whiskerquill Scribe
Ocena: 2,0
Przyzwoity Miś…to znaczy Mysz. We wczesnej grze trochę poatakuje, w późniejszej może głęboko kopać po bomby (o ile mamy sposób na cykliczną aktywację).
Wildfire Howl
Ocena: 3,5
W tym secie Wildfire ma szansę na funkcjonowanie jako jednostronny wrath. Przynajmniej przeciwko niektórym deckom. Jednak prawda jest taka, że jeśli zabije przynajmniej dwa stwory, to już wtedy będzie wybitny. Przy 1 za 1 po prostu dobry.
Korekta: Wiktor Garske
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!