Analiza limited Bloomburrow – niebieski

Radek Kaczmarczyk22.07.2024Czas czytania: 8 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i Lądy


Azure Beastbinder
Ocena: 3,5

1/3 Vigilance za 2? Słabo.

+ nieblokowalność? Trochę lepiej.

+ cykliczne wyłączanie najlepszego permanentu wroga? Dostajemy w efekcie całkiem dobrego szczura.


Bellowing Crier
Ocena: 2,0

2/1 za dwie many + loot. Klasyczny common, którym zawsze chętnie zagramy ale również nigdy nie będziemy żałowali jego braku.


Calamitous Tide
Ocena: 1,5

Koszt jest tutaj bardzo wygórowany i obawiam się, że w środowisku małych gryzoni może okazać się słabszy, niż w klasycznym limited z dużymi bestiami.


Daring Waverider
Ocena: 3,5

Tu, w przeciwieństwie do karty powyżej, dostajemy w tej samej cenie dużo bardziej wymierny efekt. Solidne ciało 4/4 oraz najlepszy instant/sorcery z grobu do zagrania za free. To naprawdę dużo. Polecam.


Dazzling Denial
Ocena: 1,5

Nie jestem entuzjastą kontr w limited. Tym bardziej takich, które można dość łatwo obejść. Ewentualny filler, w przypadku braku lepszych kart za dwie many.


Dire Downdraft
Ocena: 3,0

Solidny cGriptide/c. Podobnie jak w poprzednim secie, mamy tu opcję zagrywania go za 3. To wystarczy aby uczynić Downdrafta mocną kartą.


Dour Port-Mage
Ocena: 3,5

Card advantage engine, który sam w sobie może wygrać nam grę. Dodatkowo, synergizuje się z ETB efektami, których na stworach jest niemało.


Eddymurk Crab
Ocena: 3,5

Finisher do decku na czarach. Jest jednak wystarczająco dobry, by grać nim w każdym innym decku. Już zagrany za 6 mana jest akceptowalnym playem, a z każdą kolejną zniżką robi się tylko potężniejszy.


Eluge, the Shoreless Sea
Ocena: 1,5

Trudny koszt sprawia, że z reguły Rybka nie zmieści się w naszych deckach. Chcielibyśmy przynajmniej 12 źródeł niebieskiej many, aby zagrywać ją w tempo. Zagrana w późniejszej grze ma zdecydowanie mniejszy impakt i nie wydaje mi się opłacalna.


Finch Formation
Ocena: 2,5

Idealnie wyważone statystyki/zdolności względem kosztu. Zarówno w wersji podstawowej jak i tej z The Offspring.


Gossip’s Talent
Ocena: 1,0

Ocena tej karty może okazać się bardzo źle wymierzona. W pierwszym poziomie nie robi zbyt wiele. Sama z siebie właściwie nic, a pojedyncze surveile w żaden sposób nie spłacają jej kosztu. Na drugim rozdziale nie jest wiele lepiej, bo suma kosztów zapłaconych za obie zdolności nie jest wystarczająco dobra względem efektu. Trzeci poziom wydaje się być całkiem mocny, ale jest drogi – to po pierwsze, i warunkowy – to po drugie. W żaden sposób nie potrafię polubić tej karty.


Into the Flood Maw
Ocena: 1,5

cUnsummon/c z małym bonusikiem. Nie będzie zbyt potężnym spellem, zwłaszcza, że nie pozwala nam na ratowanie własnych stworów przed removalem. Raczej zapychacz.


Kitnap
Ocena: 4,5

W opcji bez gifta bardzo mocny removal, a po trzech turach nawet lepiej. Z giftem klasyczny Control Magic. Niebieska bomba, to wam powiem.


Kitsa, Otterball Elite
Ocena: 4,0

1/3 Looter za dwie many, to już super. Tu w dodatku, dzięki Vigilance, możemy atakować i lootować w tej samej turze. A dzięki prowess dodatkowo zadać więcej obrażeń. Wisienką na torcie jest ostatnia zdolność, która zadziała raczej rzadko, jednak gdy już się to stanie, powinna mieć duże znaczenie.


Knightfisher
Ocena: 3,5

cAir Elemental/c dzisiejszych czasów. Lepsze statystyki i doskonała zdolność. Polecam.


Lightshell Duo
Ocena: 2,0

3/4 za 4 mana brzmi jak trochę za mało, prowess + surveil 2 sprawiają, że cena do tego co karta oferuje jest po prostu w sam raz.

Long River Lurker
Ocena: 3,0

Żabol nie wygląda imponująco, lecz w połączeniu z inną kreaturą z ETB może zdziałać dużo dobrego. Grałbym w większości decków.


Long River’s Pull
Ocena: 2,5

Gdyby ta karta miała w koszcie 1U, byłbym całkiem szczęśliwy grając nią. UU sprawia, że zakres decków, w których można jej użyć, się zawęża. Jednak w tych, w których da się ją wykorzystać, powinna być solidną kontrą.


Mind Spiral
Ocena: 2,0

Solidny card draw. Stun czasem również może się przydać, bo ułatwia wytapowanie się dla spellu niewnoszącego nic na battlefield. Wygórowany koszt sprawia jednak, że czasem nie zmieszczę tej karty w decku.


Mindwhisker
Ocena: 3,5

Szczurzy czarodziej jest jednym z moich ulubieńców w tym secie. Już sam surveil co turę jest całkiem fajnym sposobem na kontrolę naszych drawów. Dodatkowo efekt na Thresholdzie jest dość mocny a Mindwhisker sam z siebie dąży do jego aktywacji.

Mockingbird
Ocena: 4,0

Najciekawsza iteracja cClone/c jaką widziałem od długiego czasu. Kopiujemy najlepszą kreaturę na battlefieldzie i dostajemy w bonusie Flying na niej. To co wyróżnia ptaka od innych klonów, to fakt, że możemy go zagrać nawet w drugiej turze, kopiując dwa dropa przeciwnika. Duża elastyczność na tej karcie sprawia, że jest naprawdę mocnym zawodnikiem.


Nightwhorl Hermit
Ocena: 1,5

Czasy, gdy żółwie były dobrymi kartami w limited minęły. Bonus na 7 kartach w grobie nie jest tu wystarczająco duży, abym aktywnie chciał draftować Hermita.

Otterball Antics
Ocena: 2,0

1/1 i Prowess za dwie many to znacząco za mało. Tu jednak mamy kilka subtelnych bonusów. Oczywistym jest opcja Flashbacka, gdzie również dostajemy overcosted stwora. Mniej oczywistym jest to, że Otterball jest Sorcery, co ma znaczenie dla aktywacji innych efektów „spells matter”. Ponadto tworzy tokeny, co również może mieć korzystne implikacje. W końcu, zapełnia graveyard i pozwala na nazbieranie 7 kart szybciej.


Pearl of Wisdom
Ocena: 3,0

cDivination/c, z dość łatwą do realizacji możliwością zniżki, to dobra karta limited.


Plumecreed Escort
Ocena: 3,5

Bardzo mocny uncommon. Samo 2/1 Fly Flash to dużo jak za dwie many. Jeśli jeszcze uda nam się uratować zwierzaka przed wrogim usunięciem, to będzie to wspaniałe zagranie.


Portent of Calamity
Ocena: 2,0/4,0

Bardzo ciężko ocenić tą kartę. Aby uzyskać pełnię jej możliwości, musimy mieć deck z dużą różnorodnością typów kart. W takim może być nawet bombą. Oczywiście staramy się aby X zawsze był jak największy, jednak nawet w funcji draw spellu możemy czasem zagrać z x=3. Wtedy najczęściej dobierzemy 2 karty.


Run Away Together
Ocena: 1,0

Kolejny bounce, który mi się nie podoba. Brakuje mi zwrotu “up to” na tej karcie. Przez jego brak, wielokrotnie nie będziemy mieli odpowiednich celów aby ją zagrać.


Season of Weaving
Ocena: 4,5

Wygląda na to, że Sezony są bombami tego setu. Niebieski nie różni się w tym temacie od białego i w każdej konfiguracji jest potężny.


Shore Up
Ocena: 2,0

Sprawdzona sztuczka powraca. 1 mana za ochronę, bonus i untap.

Czego chcieć więcej?


Shoreline Looter
Ocena: 3,5

Looter jest wyborny. Po pierwsze, 1/1 nieblokowalność to już nieźle i aż prosi się o nakładki. Po drugie, i dużo ważniejsze, zdolność lootowania i dobierania. Nic tylko grać.


Skyskipper Duo
Ocena: 2,0

5 mana za 3/3 Fly to trochę za dużo. Jednak fakt, że Duo pozwala nam na aktywację ETB innego naszego stwora sprawia, że jest on całkiem grywalnym ptaszkiem.


Spellgyre
Ocena: 3,5

Takie kontry mi się podobają. To, co najlepsze w graniu deckami z kontrami to możliwość decyzji w turze przeciwnika. Czy chcemy coś kontrować czy raczej rzucać inny instant z końcem jego tury, np. draw spell. Tu mamy obie te możliwości i to w jednej karcie!


Splash Lasher
Ocena: 3,5

Doskonały stwór. W opcji z Offspring nawet lepszy, bo daje nam mini efekt typu cSleep/c.


Splash Portal
Ocena: 1,0-2,5

Jeśli mamy odpowiednią ilość stworów z ETB, lub bomby, które chcemy chronić, Portal będzie dobrą kratą. W przeciwnym wypadku trzymajmy ją w sideboardzie.


Stormchaser’s Talent
Ocena: 3,0

Dość powolny silnik. Najważniejsze, ze pierwszy efekt jest w miarę OK. Drugi może trochę drogi, ale gdy jest tylko bonusem do pierwszego, staje się całkiem niezły. Trzeci pozwala nam w dłuższej perspektywie na snowballowanie. Mocna Klasa.


Sugar Coat
Ocena: 3,0

Specyficzny niebieski removal. Wydaje się być jednak dość skuteczny w zatrzymywaniu wrogich stworów. Posiada jednak w tym secie zasadniczą wadę. Jest tu dużo Blink efektów pozwalającym uciekać stworom spod Pacyfizmów.


Thought Shucker
Ocena: 1,5

Ciekawa karta, z jednej strony we wczesnej grze jest raczej słaba, jednak w późnej grze może stać się znacznie mocniejsza. Kluczowe jest tu słowo “może”.


Thundertrap Trainer
Ocena: 3,5

Wydra jest bardzo zależna od decku i tego jak dużo celów może utrafić. Zakładając deck w którym częściej trafia niż nie, dostajemy potężną kartę. Dobrą zarówno na początku jak i na końcu rozgrywki.


Valley Floodcaller
Ocena: 3,0

2/2 Flash za 3 to raczej mało. Zagrywanie noncreatur na flashu nie zawsze okaże się przydatne. Na szczęście bonusy do statystyk dla większości naszych stworów rekompensują niedobory statystyk.


Waterspout Warden
Ocena: 2,5

Trzy mana i 3/2 Fly (70% czasu) to w sam raz aby grać żabką w każdym niebieskim decku.


Wishing Well
Ocena: 0,5-3,0

Karta tylko do bardzo specyficznego decku. Musimy mieć dużo instantów i sorcerów z bardzo zróżnicowanymi mana kosztami. No i sama studnia “pracuje” dość wolno. Jeśli masz wątpliwości czy warto nią grać w twoim decku, w większości wypadków odpowiedź będzie brzmiała – nie warto.


Korekta: Wiktor Garske

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!