5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Lądy i Artefakty
Attack-in-the-Box
Ocena: 1,5
Teoretycznie karta ta może zadać trochę obrażeń i pomóc w osiągnięciu Delirium. W praktyce jednak jest mało grywalna i rzadko znajdzie miejsce w deckach.
Bear Trap
Ocena: 1,5
Jeśli bardzo brakuje nam removalu i mamy parę kart, które zyskują na Delirium, można zagrać jako 23. kartę w decku. W innym przypadku lepiej jej unikać.
Conductive Machete
Ocena: 2
Jest to przeciętna karta. Gdy nie znajdziemy odpowiednich kart z Manifest Dread, czasem skończymy z tą średnią maczetą. Koszt wyposażenia jest zbyt wysoki, by aktywnie chcieć grać tą kartą.
Dissection Tools
Ocena: 4,5
Jest to bardzo mocny equipment w tym secie, szczególnie że mamy kilka kart z efektem Disenchant. Choć koszt podczepienia jest wysoki, to istnieje wiele stworzeń, które generują tokeny lub mają pozytywne efekty przy śmierci, co czyni Dissection Tools bardzo wartościowym.
Found Footage
Ocena: 0
Trzy mana za taki efekt to zdecydowanie za dużo. Karta jest niegrywalna.
Friendly Teddy
Ocena: 0
W limited karty, które pozwalają każdemu graczowi dobierać karty, zazwyczaj są słabe. Nie ma tu wyjątków – Friendly Teddy jest niegrywalny.
Ghost Vacuum
Ocena: 3-4 (?)
Karta jest droga i czasochłonna, ale w odpowiednim decku kontrolnym może być bardzo wartościowa. Na wczesnym etapie niweluje Delirium przeciwnika, a jej efekt za sześć many może przesądzić o grze. W agresywnych deckach raczej nie znajdzie miejsca.
Glimmerlight
Ocena: 2,5
W innym secie Glimmerlight mogłaby być nieco gorsza, ale w Duskmourn mamy sporo synergii z enchantmentami, a także karty, które zyskują na obecności Glimmerów. Solidny wybór.
Haunted Screen
Ocena: 2,5-5 (design)
Pod względem designu karta zasługuje na ocenę 5 – pomysł zamiany biało-czarnego telewizora na nawiedzony kolorowy ekran jest świetny. Pod względem grywalności – im więcej kolorów w naszym decku, tym bardziej chcemy grać tą kartą.
Keys to the House
Ocena: 2-4
W Sealed zawsze warto ją grać, w draftach zależy to od budowy decku. Agresywne decki w RG, GR czy RB raczej jej nie chcą. Natomiast UR, UB czy UW room decki skorzystają na ponownym użyciu potężnych pokoi lub drobnych oszustwach z maną.
Malevolent Chandelier
Ocena: 2
Normalnie byłaby to karta na ocenę 1, ale w formacie z dużą ilością self-millu i dociąganiem kart w UB kontrolach Malevolent Chandelier może pełnić rolę win condition, dobierając nam same dobre karty w late game.
Marvin, Murderous Mimic
Ocena: 0,5
To po prostu artefaktowa laleczka 2/2 za dwie many. Karta jest zbyt przeciętna, by warta była uwagi.
Saw
Ocena: 1,5 (?)
Bonesplitter to klasyczny przykład dobrze wycenionego equipmentu dającego +2/+0. Tutaj mamy o jedną manę więcej, co daje możliwość dobrania karty i łatwiejsze nabijanie Delirium. Jednak wiele dobrze złożonych decków nie potrzebuje tego efektu, a inne decki mają lepsze opcje recyklingu.
Abandoned Campground // Bleeding Woods // Etched Cornfield // Lakeside Shack // Murky Sewer // Neglected Manor // Peculiar Lighthouse // Raucous Carnival // Razortrap Gorge // Strangled Cemetery
Ocena: 3
Zawsze warto grać, jeśli mamy je w naszych kolorach. To solidne lądy w limited.
Blazemire Verge // Floodfarm Verge // Gloomlake Verge // Hushwood Verge
Ocena: 4
Te lądy są lepsze od basiców w limited i zawsze warto je grać. Dają przewagę, której basic landy nie oferują.
Terramorphic Expanse
Ocena: 2-3
W dwukolorowych deckach jest gorsza od lądów 13hp. W deckach trzy- lub więcej kolorowych jest lepsza. Pomaga też nabić Delirium i w deckach RG może być preferowana.
Valgavoth’s Lair
Ocena: 2
Choć w formacie nie ma wielu kart zmuszających do poświęcania enchantmentów (poza Vile Mutilator), karta ta wciąż nie budzi większego entuzjazmu. Grałbym nią tylko w deckach z licznymi synergiami z enchantmentami.
korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!