Analiza limited Duskmourn: House of Horror – biały

Radek Kaczmarczyk20.09.2024Czas czytania: 9 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Acrobatic Cheerleader
Ocena: 2,5

Solidny 2-drop, który można grać w kilku kopiach. Statystyki są klasyczne, a zdolność daje możliwość uzyskania znaczącej przewagi. Łatwo zapewnić mu flying counter w ataku, a w razie problemów z blockerami, combat trick może pomóc. Dodatkowo, karta dobrze współpracuje z efektami stapowania innych kart, choć te są dostępne głównie na wyższych rarity.


Cult Healer
Ocena: 2,0

Przyzwoity stwór o statystykach typowych dla centaura, z łatwą do aktywowania, pozytywną zdolnością. Nie jest priorytetem, ale prawdopodobnie znajdzie swoje miejsce w większości decków.


Dazzling Theater // Prop Room
Ocena: 1,0

W Limited interesująca jest głównie prawa strona, która odtapowuje nasze stwory, dając im coś w rodzaju Vigilance za 3 many. Nie jest to jednak imponujący efekt. Lewa strona pojawia się zbyt późno, aby istotnie przyspieszyć grę.


Dollmaker’s Shop // Porcelain Gallery
Ocena: 4,5

Karta, która wygra więcej gier, niż można by się spodziewać. Lewa strona, szczególnie w decku z odpowiednią liczbą tanich stworów, może działać jak Bitterblossom. Również w late game świetnie współpracuje z stall boardami. Obie połowy tej karty doskonale ze sobą współdziałają.


Emerge from the Cocoon
Ocena: 1,0-3,5

Klasyczny efekt czarnego koloru w białym. Może być zbyt drogi i mało grywalny, ale w odpowiednim decku, z dużymi stworami lub dobrymi efektami ETB, karta może okazać się kluczowa. Niezbędne jest jednak posiadanie sposobów na umieszczanie stworów w grobie.


Enduring Innocence
Ocena: 4,5

Mentor of the Meek był niesamowity w Limited, a Enduring Innocence czerpie z tego samego potencjału. W secie znajdziemy sporo stworów z power 2 lub mniej, a możliwość dobierania kart nawet po śmierci tej karty czyni ją fantastyczną.


Ethereal Armor
Ocena: 1,0

Najczęściej słaba karta w Limited. Chociaż w secie jest 15 enchantmentów, tylko 3 z nich to commony, co sprawia, że trudno będzie stworzyć na jej bazie silną aurę.


Exorcise
Ocena: 3,5

Zestawienie liczb w secie (34 artefakty, 78 enchantmentów, 41 stworów o power 4 lub więcej) sugeruje, że Exorcise to solidny removal, który często znajdzie cel – a czasem nawet bardzo mocny.


Fear of Abduction
Ocena: 4,0

W przeszłości stwór 5/5 flying za 6 many byłby bombą. Teraz jest solidnym finisherem, a dodatkowy efekt exile na obu stronach stołu daje nam dużą elastyczność. Możemy usunąć najpotężniejsze zagrożenie przeciwnika, a po naszej stronie wybrać stwora z ETB na wypadek powrotu.


Fear of Immobility
Ocena: 2,0

Efekt tapowania stworów może być korzystny, zwłaszcza gdy mamy karty z Survivor. Mimo że karta nie jest priorytetem, znajdzie swoje miejsce w większości decków, szczególnie w liczbie jednej lub dwóch sztuk.


Fear of Surveillance
Ocena: 2,5

Efekt surveil przy każdym ataku czyni tego stwora zagrożeniem, które przeciwnik będzie chciał szybko usunąć. Dzięki temu nasze combat tricks będą znacznie bardziej efektywne. Dodanie vigilance to dodatkowy atut.


Friendly Ghost
Ocena: 2,5

Świetna karta do agresywnych decków. Bonus +2/+4 może sprawić, że stwór z flying będzie trudny do zablokowania. Połączenie z solidnym ciałem 2/4 i ETB czyni tę kartę wartą uwagi.


Ghostly Dancers
Ocena: 2,0-4,5

Ocena zależy od budowy decku. Może wahać się od słabego playable do bomby. Jeśli mamy przynajmniej jeden enchantment, karta generuje solidne value. W większości przypadków będzie jednak gdzieś pośrodku, choć rzadziej znajdziemy się w skrajnych sytuacjach.


Glimmer Seeker
Ocena: 3,0

3/3 za 3 many to solidne statystyki, a karta zapewnia dodatkowy efekt w postaci stwora 1/1. Trudno jednak będzie uruchamiać go wielokrotnie, ponieważ przeciwnicy chętnie zablokują Seekera przy pierwszej okazji. Warto jednak korzystać ze sztuczek bojowych, aby zwiększyć jego potencjał.


Grand Entryway // Elegant Rotunda
Ocena: 2,5

W odosobnieniu żadna z połówek nie jest zbyt mocna, ale synergia między nimi, związana z mechaniką enchantment/door matter, czyni tę kartę solidnym wyborem. Najpierw zagrywamy stwora, a potem wzmacniamy go bonusem.


Hardened Escort
Ocena: 2,5

Zwykle taka karta nie byłaby wysoko oceniana, ale w secie z Survivorami Eskorta staje się wartościowa, pozwalając na utrzymanie stworów przy życiu po walce, aby później mogły otrzymać własne bonusy.


Jump Scare
Ocena: 2,5

W kontekście licznych wspomnianych sztuczek, Jump Scare może okazać się jednym z najlepszych combat tricków w secie, umożliwiając korzystne wymiany w walce.


Leyline of Hope
Ocena: 0

Karta wymaga, abyśmy mieli 27 punktów życia, co w tym secie jest praktycznie niemożliwe. Efekt +2/+2 za darmo byłby bardzo potężny, ale brak kart wspierających strategię zdobywania życia sprawia, że karta nie znajdzie zastosowania w Limited.


Lionheart Glimmer
Ocena: 3,0

Karta jest kosztowna, ale spełnia kilka ról. Jako enchantment wspiera strategie oparte na enchantmentach, a bonus przy ataku zwiększa jej wartość. Ward utrudnia przeciwnikowi usunięcie jej z gry, a solidne statystyki sprawiają, że jest to karta godna uwagi.


Living Phone
Ocena: 2,5-3,5

Karta może być bardzo mocna, szczególnie w taliach, które mają sporo stworów o power 2 lub mniej. W niektórych deckach będzie wręcz fantastyczna, jeśli znajdzie odpowiednio dużo celów do swoich efektów.


Optimistic Scavenger
Ocena: 3,0

Solidny one-drop, który nabiera wartości, gdy mamy choć jeden enchantment. Każdy kolejny zwiększa jego potencjał. Karta znajduje miejsce głównie w agresywnych taliach.


Orphans of the Wheat
Ocena: 3,5

Choć w najgorszym wypadku może być słabym two-dropem, w praktyce często będzie atakować jako 3/2, 4/3, a nawet 5/4, co czyni ją bardzo potężną jak na stwora za 2 many. Dodatkowo, dobrze współpracuje z mechaniką Survivor.


Overlord of the Mistmoors
Ocena: 5,0

Niezwykle mocna bomba. W wersji za 4 many zapewnia nam dwa stwory o łącznym powerze 4 i flying. W późniejszej fazie gry możemy uzyskać dużego Horrora, który będzie tworzyć kolejne ciała. Karta ta dominuje rozgrywkę i jest zdecydowaną bombą.


Patched Plaything
Ocena: 3,0

Stwór 2/1 z double strike za 3 many jest solidny, a w połączeniu ze sztuczkami lub aurami może okazać się bardzo silny. Jeszcze lepiej, jeśli uda nam się go zreanimować – wówczas otrzymujemy duże ciało, które samo wygrywa grę, jeśli nie zostanie szybko zniszczone.


Possessed Goat
Ocena: 3,0

Kozioł, którego trudno jest blokować, i który może ewoluować w Demona po zrzuceniu nieistotnej karty. Karta ta może wytworzyć istotną przewagę w odpowiednich warunkach.


Reluctant Role Model
Ocena: 4,0

Karta z dużym potencjałem snowballowania. Kluczowe jest uruchomienie Survivala po raz pierwszy, najlepiej dając stwórkowi flying, co ułatwia kolejne aktywacje. Z czasem Role Model stanie się głównym celem removalu przeciwnika, a przenoszenie counterów daje dodatkową elastyczność.


Savior of the Small
Ocena: 3,0

Interesujący stwór, który ma większe szanse na przetrwanie combat niż typowy two-drop. Jako karta z mechaniką Survivor, świetnie współpracuje z combat trickami.


Seized from Slumber
Ocena: 3,5

Bardzo mocny removal, który często będzie kosztować tylko 2 many, a czasami 5. Efekt jest instantowy i bezwarunkowy, co czyni tę kartę niezwykle silną.


Shardmage’s Rescue
Ocena: 3,0

Biały Snakeskin Veil, który dodatkowo jest enchantmentem, co dobrze współpracuje z innymi kartami w secie. To solidna karta defensywna z potencjałem do ochrony naszych stworów.


Sheltered by Ghosts
Ocena: 3,5

Ciekawa karta w stylu Oblivion Ring, ale jako Aura. Dodatkowy bonus do powera i lifelink może prowadzić do znaczących zmian w życiu. Ward 2 sprawia, że zniszczenie tej karty nie jest łatwe, co podnosi jej wartość.


Shepherding Spirits
Ocena: 3,0

Commona z landcyclingiem zawsze mile widziane w Limited. Ten stwór za 6 many jest solidnym finisherem z dobrymi statystykami, a dodatkowo dobrze współpracuje z reanimacją. Świetny wybór do decków, które potrzebują elastyczności w doborze lądów i mocnych późnogrowych stworów.


Split Up
Ocena: 4,0

W odpowiednim decku może działać jak jednostronny Wrath. Kluczowe będzie prowokowanie wyścigów, w których gracze będą musieli naprzemiennie tapować swoje kreatury. Karta idealna do agresywnych talii lub takich z małą liczbą stworów. Może jednak zdarzyć się sytuacja, w której ciężko będzie wykorzystać pełny potencjał Split Up.


Splitskin Doll
Ocena: 3,5

Na podłodze to 2/1 z efektem loot za 2 many, co jest już całkiem solidnym zagraniem w drugiej turze. Sufit to zaś 2/1, który za 2 many dociąga nam karty. Loot dodatkowo pozwala na umieszczanie drogich stworów w grobie, co idealnie pasuje do reanimacyjnych strategii. Karta z dużym potencjałem.


Surgical Suite // Hospital Room
Ocena: 3,5

Ciekawy wariant klasycznego czaru za 1W, który pozwala nam przywrócić stwora z mana value 3 lub mniej. Działa świetnie z 3-mana double strikerem, ale sprawdzi się z każdym innym celem. Lewa strona może być trochę droga, ale jako dodatkowy darmowy efekt – warto. Karta znajdzie swoje miejsce w Limited.


Toby, Beastie Befriender
Ocena: 4,0

3 many za dwa ciała o łącznych statystykach 5/5 to doskonałe ratio. Minusem jest niemożność wykorzystania 4/4 tokena, jeśli nie mamy innych stworów. Wymaga więc decku z dużą liczbą kreatur (14+), aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał. Mimo tego, karta jest bardzo silna.


Trapped in the Screen
Ocena: 3,5

To praktycznie Oblivion Ring z dodatkiem Ward, co czyni ją świetną kartą w Limited. Dodatkowo, będąc enchantmentem, dobrze współpracuje z mechanicznymi synergiami w secie. Doskonały removal.


Unidentified Hovership
Ocena: 4,0

Oblivion Ring, który może dodatkowo atakować z powietrza, jeśli nie ma zagrożenia. Co więcej, gdy zginie, przeciwnik nie dostaje z powrotem swojej karty, lecz zamiast tego manifestuje kartę z góry decku. W większości przypadków będzie to korzystna wymiana dla nas. Silny removal z dodatkowym ciałem.


Unsettling Twins
Ocena: 3,0

Za 4 many dostajemy dwie 2/2, co w Limited zawsze było grywalne. Dodatkowe bonusy – możliwość ewolucji jednej z postaci oraz umieszczenie dobrego celu do reanimacji – sprawiają, że karta jest jeszcze lepsza. Solidny wybór.


Unwanted Remake
Ocena: x,x

Ocena tej karty zależy od kontekstu decku. Jeśli brakuje removalu, Unwanted Remake może być cennym narzędziem do radzenia sobie z bombami przeciwnika. Jednak czasem wymiana stwora przeciwnika na manifest może okazać się niekorzystna. Karta nie będzie idealnym wyborem na wczesne tury, ale czasami przyda się jako odpowiedź na wrogie bomby lub w reakcji na removal przeciwnika. Elastyczny, ale sytuacyjny czar.


Veteran Survivor
Ocena: 3,0

Stwór 2/1 za jedną manę doskonale pasuje do agresywnych talii. Zdolność +3/+3 jest trudna do uruchomienia, bo wymaga stapowania Survivora aż trzy razy, ale pierwszy raz można osiągnąć łatwo. Warto wesprzeć go kartami, które tapują własne stwory, aby uzyskać pełen efekt.


The Wandering Rescuer
Ocena: 4,5

Samuraj, który prawdopodobnie pojawi się w grze w czwartej turze jako flash, co pozwala na kontrę na removal lub zaskakujący blok w combacie. Dodatkowo, convoke umożliwia aktywację mechaniki Survivor. Statystyki 3/4 z double strike za 4 many są imponujące, a przy dobrym otwarciu można zagrać Rescuera już w trzeciej turze. Zdecydowana bomba w Limited.


korekta: Daniel Smyl

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!