5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Lądy i Artefakty
Bedhead Beastie
Ocena: 2,5
Bardzo podobny poziomem do swoich odpowiedników z innych kolorów. W każdym przypadku dostajemy opcję taniego szukania podstawowego lądu lub drogiego, ale solidnego stwora.
Betrayer’s Bargain
Ocena: 3,5
5 obrażeń na stwora w instant speed za 4 mana to dobry deal. Dodatkowo, czasami możemy zagrać tę kartę taniej, kosztem poświęcenia stwora lub enchantmentu.
Boilerbilges Ripper
Ocena: 2,0
Stwór za 5 mana o przyzwoitych statystykach, a jego zdolność sprawia, że nadrabia za niską toughness. Grywalny, ale bez fajerwerków.
Chainsaw
Ocena: 3,5
Solidny burn spell. 3 obrażenia za 2 many to poziom Volcanic Hammera, a dodatkowo zostaje na stole jako permanenty, które mogą wzmacniać inne stwory. Bardzo wszechstronna karta.
Charred Foyer // Warped Space
Ocena: 4,0
Jestem fanem tego rodzaju enchantmentów. Chociaż kosztuje 4 mana, zapewnia ciągły dopływ kart. Prawa strona nie będzie często grana, ale jest miłym dodatkiem.
Clockwork Percussionist
Ocena: 2,5
Tanie stworzenie, które może zadać kilka obrażeń, a później zamienić się na kartę, czy to przez atak, czy jako fodder do efektów poświęcania. Wartościowa jedynka.
Cursed Recording
Ocena: 0,0-3,5
Karta stworzona z myślą o deckach opartych na czarach. Potrzebujemy 10+ czarów i bardziej kontrolnej konstrukcji, aby uzyskać pełną wartość z tej karty. W odpowiednim decku może być naprawdę mocna.
Diversion Specialist
Ocena: 3,5
Dobre statystyki i Menace za niewielki koszt. Dodatkowo, możliwość wymiany zbędnych enchantmentów i słabych stworów na nowe karty sprawia, że jest to mocny wybór.
Enduring Courage
Ocena: 4,5
Groźny pies! Jego statystyki nie są imponujące, ale bonus, który daje innym stworom, jest potężny i może szybko wymusić reakcję przeciwnika. Co więcej, bonus pozostaje, nawet gdy Glimmer zginie.
Fear of Being Hunted
Ocena: 2,5
Ciekawa karta. Z jednej strony ma tylko 2 punkty obrony, co czyni ją wrażliwą. Z drugiej strony, jeśli przeciwnik nie ma blokera, może szybko zadać sporo obrażeń w trzeciej turze.
Fear of Burning Alive
Ocena: 3,0
Kluczowe jest tutaj osiągnięcie Delirium. Jeśli uda się je osiągnąć, karta staje się bardzo dobra. Bez Delirium jest przeciętna. Jeśli nasz deck nie osiąga Delirium często, lepiej przenieść tę kartę do sideboardu.
Fear of Missing Out
Ocena: 3,0
Nie jest to bomba, ale solidny two-drop o dobrych statystykach i dwóch pozytywnych zdolnościach. Z pewnością powyżej średniej.
Glassworks // Shattered Yard
Ocena: 3,5
Mocny removal, który może później zamienić się w powolne, ale skuteczne źródło obrażeń, cyklicznie pingując przeciwnika. Solidna karta w każdej fazie gry.
Grab the Prize
Ocena: 1,5
Kolejna wersja Tormenting Voice. Jest dość słaba i gramy nią tylko w ostateczności.
Hand That Feeds
Ocena: 2,5
Porządny two-drop, który jest dobry zarówno na wczesnym etapie gry, jak i później, gdy mamy Delirium. Klasyczny przykład solidnej karty na dwie many.
Impossible Inferno
Ocena: 2,0
Typowy removal za 5 mana z dodatkowymi efektami. Działa dobrze, gdy mamy go w decku w niewielkich ilościach, ale zbyt wiele takich kart może być problematyczne.
Infernal Phantom
Ocena: 2,5
Bez bonusu Duszek jest przeciętny, ale z bonusem może zrobić 2 za 1. Średnia wartość karty to solidny grywalny stwór, zwłaszcza w odpowiednich warunkach.
Irreverent Gremlin
Ocena: 3,0
Rewelacyjna dwójka. Ma evazję i zdolność przeszukiwania decku po lepsze karty. Świetny wybór, który będzie sprawiał przeciwnikom sporo problemów.
Leyline of Resonance
Ocena: 0,5
Zastosowanie tej karty w Limited jest marginalne. Lepiej jej unikać.
Most Valuable Slayer
Ocena: 2,0
3/4 First Strike w ataku to solidne statystyki, które wystarczą, by znaleźć miejsce w większości decków. Dodatkowo zdolność targetowania innych stworzeń może poprawić nasze możliwości ofensywne.
Norin, Swift Survivalist
Ocena: 3,5
Powrót Norina w grywalnej wersji to dobra wiadomość. Jest agresywnym stworem, który zadaje sporo obrażeń i pozwala ratować nasze stworzenia w niekorzystnych sytuacjach. Bardzo wartościowa karta.
Overlord of the Boilerbilges
Ocena: 5,0
Absolutna bomba. Removal za 4 mana, a następnie cykliczne usuwanie stworów przeciwnika. Jest to jedna z tych kart, które mogą samodzielnie wygrać grę, jeśli przeciwnik nie znajdzie na nią odpowiedzi.
Painter’s Studio // Defaced Gallery
Ocena: 3,0
Efekt redukcji kosztu o połowę sprawia, że karta jest grywalna. Lewa strona jest solidna i może być wartościowa, zwłaszcza że prawa część daje dodatkowe opcje w późniejszej grze.
Piggy Bank
Ocena: 3,5
Duże ciało i dobra zdolność przy śmierci. Prosta, ale skuteczna karta, która sprawdzi się w wielu deckach.
Pyroclasm
Ocena: 3,0
Pyroclasm może być MVP w niektórych match-upach, a w innych tylko OK. Ważne, aby budując swój deck, unikać sytuacji, w której karta zaszkodzi nam bardziej niż przeciwnikowi.
Ragged Playmate
Ocena: 2,0
Przeciętny 2/2 za 2 many, ale jak to bywa z takimi stworami, jest zawsze grywalny.
Rampaging Soulrager
Ocena: 1,5
Słabe statystyki i zdolność, która rzadko znajdzie zastosowanie. W większości decków karta będzie po prostu słaba.
Razorkin Hordecaller
Ocena: 3,5
Duży stwór, który cyklicznie tworzy Gremliny. Mocna karta, która będzie jednym z lepszych uncommonów w secie.
Razorkin Needlehead
Ocena: 3,5
Świetna karta na drugą turę. First Strike sprawia, że trudno go blokować, a pasywne obrażenia w trakcie gry zwiększają jego wartość.
Ripchain Razorkin
Ocena: 2,5
Agresywny stwór, który potrafi zarówno atakować, jak i blokować lataczy. Dodatkowo eliminuje mana flood. Warto mieć jedną lub dwie kopie w decku.
The Rollercrusher Ride
Ocena: 4,0
Za 5 many możemy zniszczyć dwie kreatury, a za 6 trzy. Z Delirium ta karta staje się wręcz miażdżąca. Świetny removal.
Scorching Dragonfire
Ocena: 3,5
Zawsze chcemy mieć tego typu karty. Tanie, instantowe i exilujące – niszczy większość stworów o koszcie 3 lub mniejszym. Wspaniała karta.
Screaming Nemesis
Ocena: 4,0
Potężny stwór, który może nie tylko szybko atakować, ale również wymienić się korzystnie w przypadku śmierci. Może zrobić 2 za 1.
Ticket Booth // Tunnel of Hate
Ocena: 3,0
Manifest za 3 many to akceptowalna opcja, choć nie wyjątkowo mocna. Późniejszy efekt daje nam dodatkową kartę, która może całkowicie zmienić przebieg walki. Warto rozważyć grę tą kartą.
Trial of Agony
Ocena: 3,0
Zazwyczaj nie lubię kart, gdzie przeciwnik wybiera cel, ale za 1 mana to wciąż dobry deal. Dodatkowo fraza „can’t block” wyłącza dwóch najlepszych blokerów przeciwnika, co może przechylić szalę na naszą korzyść.
Turn Inside Out
Ocena: 2,5
Fajna sztuczka, która pozwoli nam wygrać walkę z mocniejszym stworem i zostawić na stole podobnych rozmiarów stwora. Bonus w postaci karty w grobie z dreadem to dodatkowy atut.
Untimely Malfunction
Ocena: SB
Karta zbyt sytuacyjna, aby grać nią w maindecku, ale może być bardzo silna w sideboardzie.
Vengeful Possession
Ocena: 1,5-3,0
Efekt Act of Treason może działać tu jako niezły removal, zwłaszcza że w tym secie jest wiele pasywnych efektów poświęcania stworzeń. Bez tego karta jest tylko zapychaczem.
Vicious Clown
Ocena: 2,0
Prosta, ale efektywna kreatura do agresywnych decków. W wolniejszych deckach raczej nie będzie miała zastosowania.
Violent Urge
Ocena: 2,0
Normalnie nie ceniłbym tej sztuczki zbyt wysoko, ale w tym secie chcemy, aby nasze kreatury przetrwały walkę i były stapowane w drugim main phase do bonusów.
Waltz of Rage
Ocena: 4,0
Solidny sweeper, który pozwala nam wybrać, które stwory mają przeżyć. Możemy wyczyścić stół lub tylko jego część. Bonus w postaci kart do zagrania w następnej turze sprawia, że jest to wartościowa karta nawet w agresywnych deckach.
korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!