5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Lądy i Artefakty
Altanak, the Thrice-Called
Ocena: 3,5
Świetny cel do reanimacji. Potrafi sam umieścić się w grobie, a jego rozmiary i zdolności sprawiają, że jest groźny zarówno jako reanimowany stwór, jak i jako top end w naszym decku. Koszt 7 many nie jest zbyt wysoki, zwłaszcza przy solidnej końcowej wartości.
Anthropede
Ocena: 2,5
3/4 z Reach za 4 many to solidne statystyki. Dodatkowo opcja zniszczenia Roomów w secie jest przydatna i znajdzie sporo celów, co czyni tę kartę wartościową w większości gier.
Balustrade Wurm
Ocena: 4,5
Niepowstrzymany stwór o potężnych statystykach, podobny do Charging Monstrosaur. Jego zdolność wracania z grobu czyni go jeszcze groźniejszym. Absolutna bomba w Limited.
Bashful Beastie
Ocena: 2,5
Silny common jako top end w naszej krzywej many. Choć jest mocny, warto pamiętać, by nie przesadzić z liczbą pięciomanowych kart w decku, ponieważ mogą spowolnić nasz
Break Down the Door
Ocena: 3,5
Ten instantowy removal działa zarówno na enchantmenty, jak i artefakty, a gdy nie znajdzie celu, możemy zagrać go jako stworzenie. Jest lekko overcosted, ale wciąż wartościowy.
Cathartic Parting
Ocena: SB // 1,5
Trafia około 2/5 kart w secie, co sprawia, że czasem znajdzie miejsce w maindecku. Jednak w większości przypadków będzie to karta do sideboardu, zwłaszcza w deckach nastawionych na dłuższe gry.
Cautious Survivor
Ocena: 2,0
Statystyki są adekwatne do kosztu many, a dodatkowa zdolność, choć użyteczna, nie jest kluczowa. Warto zagrać, ale bez większych oczekiwań.
Coordinated Clobbering
Ocena: 3,5
Na pierwszy rzut oka, bite wygląda gorzej przez konieczność tapowania stworów, ale w tym secie może to być zaleta, zwłaszcza jeśli aktywujemy zdolności Survival. Możliwość wykorzystania dwóch stworów do jednego ataku daje spore możliwości.
Cryptid Inspector
Ocena: 2,5
Jego podstawowe statystyki nie imponują, ale często łatwo będzie podnieść je do 3/4, co uczyni go bardziej groźnym. W niektórych grach wartości te będą znacznie wyższe.
Defiant Survivor
Ocena: 4,0
Zdolność produkcji Manifest Dread co turę sprawia, że ten stwór staje się niezwykle potężny w odpowiednim decku. Zadbaj o aktywację Survival w drugiej fazie ataku, aby uzyskać pełny potencjał tej karty.
Enduring Vitality
Ocena: 4,0
Zamienia każde stworzenie w mana dork, co pozwala na szybką rampę. Co więcej, dodaje manę dowolnego koloru, co pomaga przy splashach. Nawet po śmierci zapewnia stały efekt dzięki zamianie w enchantment. Świetna karta do ramp decków.
Fear of Exposure
Ocena: 3,0
Elastyczna karta, która oferuje różne opcje w zależności od kosztu many. Zawsze zapewnia dobre ciało na stole, a dodatkowo jest enchantmentem, co pomaga w wyzwalaniu naszych zdolności.
Flesh Burrower
Ocena: 2,5
2/2 z Deathtouch za dwie many to dobry początek, a zdolność przenoszenia Deathtouch na inne stwory zwiększa jego wartość. Grałbym tą kartą w większej ilości kopii.
Frantic Strength
Ocena: 1,0
Trick za 3 many to zawsze ryzyko złapania się na wymianę 2 za 1. Zagrałbym tę kartę tylko w bardzo agresywnych deckach, w przeciwnym razie unikałbym jej.
Grasping Longneck
Ocena: 1,5
Słaby filler. Tylko 2 punkty obrony sprawiają, że stwór łatwo przegra z każdym Misiem. Karta raczej do odrzucenia, chyba że naprawdę brakuje opcji.
Greenhouse // Rickety Gazebo
Ocena: 2,0
Czteromanowa Divinacja to drogi efekt. Lepsza strona tej karty to opcja Room, która może się przydać w wielokolorowych deckach. W przeciętnym decku grałbym tą kartą tylko w przypadku braku lepszych alternatyw.
Hauntwoods Shrieker
Ocena: 5,0
Jeśli przeciwnik nie zniszczy tego Mutanta, przegra grę szybko. Zdolność produkcji stworów co turę i tanie unmorphowanie czyni tę kartę potęgą. Warto zadbać o jego ochronę.
Hedge Shredder
Ocena: 4,0
Solidne statystyki, łatwy do aktywowania Crew i potężny efekt przy ataku. Bardzo mocna karta, która zapewni przewagę na polu bitwy.
Horrid Vigor
Ocena: 2,0
Normalnie słaby combat trick, ale w tym secie współgra dobrze z Survival i kartami jak Rerka. W odpowiednim decku znajdzie swoje miejsce.
House Cartographer
Ocena: 3,0
Two-drop, który jeśli przeżyje pierwszy combat, dostarcza dużą wartość. Może nawet dobrać więcej landów przy odpowiednim wsparciu.
Insidious Fungus
Ocena: 3,5
Świetny one-drop, który później w grze wciąż może dostarczać korzyści. Ma potencjał zadawania obrażeń w early game i jest mocnym topdeckiem w late game.
Kona, Rescue Beastie
Ocena: 2,5
Problem z tą kartą to fakt, że Survival uruchamia się dopiero w piątej turze, kiedy przeciwnik ma więcej narzędzi, aby to powstrzymać. Mimo to warto nią grać, choć na poziomie dobrego commona.
Leyline of Mutation
Ocena: 0,0
Niegrywalne w Limited.
Manifest Dread
Ocena: 3,0
Świetny common – 2 mana za Morpha to bardzo dobry deal, zwłaszcza gdy dodatkowo umieszcza kartę w grobie. Zawsze warto go rozważyć.
Moldering Gym // Weight Room
Ocena: 3,0
Jedna z lepszych kart rampujących. Rampuje i fixuje manę, a prawa strona daje solidnego stwora. Jest to ramp, który nie jest złym topdeckiem w late game.
Monstrous Emergence
Ocena: 3,5
Najlepszy Bite spell od dawna. Nie wymaga stwora na stole, by działać, co czyni go wyjątkowo elastycznym i potężnym.
Omnivorous Flytrap
Ocena: 3,0
Słaby w early game, ale doskonały w late game. Warto mieć go w decku, szczególnie jeśli planujemy długie gry.
Overgrown Zealot
Ocena: 3,0
Świetny ramp spell z dużą obroną. Działa nie tylko jako ramp, ale również jako fixer kolorów, co czyni go bardzo wszechstronnym.
Overlord of the Hauntwoods
Ocena: 4,0
Jeden ze słabszych z cyklu. Jego główną siłą jest pierwszy stwor z Impending, ale później nie ma już tak dużego wpływu na grę.
Patchwork Beastie
Ocena: 3,0
Suspend za około 6 tur, ale fakt, że napełnia grób, sprawia, że karta staje się bardziej interesująca. Solidna w odpowiednim decku.
Rootwise Survivor
Ocena: 3,5
Dzięki Haste, przeciwnik będzie miał trudność w przygotowaniu się na tego stwora. Jeśli uruchomimy Survival, karta zapewni świetne ratio kosztu do statystyk. Jest groźna, zwłaszcza jeśli uda się jej przeżyć pierwszy atak.
Say Its Name
Ocena: 2,5
Efekt Mill 3 w tym secie jest wartościowy, pomagając w zdobyciu Delirium i synergii z grobem. Choć szansa na wyszukanie Altanaka jest mała, sama karta jest użyteczna w deckach z mocnym naciskiem na Graveyard.
Slavering Branchsnapper
Ocena: 2,5
Solidny common z serii, dostarcza przewidywalnej, ale skutecznej wartości na polu bitwy. Mocny w większości decków.
Spineseeker Centipede
Ocena: 3,5
Świetna karta oferująca 2 za 1 już na starcie. W dodatku zapewnia mana fixing i opcję wzrostu statystyk. Zdecydowanie jedna z lepszych kart wśród commonów.
Threats Around Every Corner
Ocena: 3,5
Za 4 mana dostajemy 2/2, który szuka landu, co już samo w sobie jest dobre. Każdy kolejny face-down stwór odsyła nasz deck z niepotrzebnych landów, poprawiając jakość topdecków. Solidna karta.
Twitching Doll
Ocena: 4,0
Rewelacyjna zabawka do decków wielokolorowych, ale też dwu-kolorowych. Świetna w early game, gdy rampuje i fixuje manę, a później może zamienić się w armię pająków. Słabiej wypada jako late-game topdeck.
Tyvar, the Pummeler
Ocena: 5,0
Bardzo trudny do zabicia, a jeśli przeżyje, jest w stanie sam wygrać grę. Definicja bomby, której zawsze chcemy w decku.
Under the Skin
Ocena: 4,0
Silny efekt 2 za 1 – Manifest Dread za 3 mana to uczciwa wymiana. Dodatkowo możemy przywrócić kartę z grobu, co przypomina Eternal Witness, dając świetny value.
Valgavoth’s Onslaught
Ocena: 4,5
Mocno skalujący się spell. Już za 3 mana jest dobrym zagraniem, a za 5 lub 7 mana może totalnie zdominować pole bitwy. Wariant za 3 traktujemy jako awaryjny, ale pełnię potencjału karta pokazuje przy większej ilości many.
Walk-in Closet // Forgotten Cellar
Ocena: 0,5 // ??
Karta pełna wyzwań, wymaga intensywnego budowania w oparciu o mill efekty i odpowiednie setupy. Prawa strona karty ma potężny potencjał, ale wymaga ogromnej pracy, by działała efektywnie. Potrzebna praktyka, by oszacować jej pełny potencjał.
Wary Watchdog
Ocena: 2,5
Typowy attacker, z dodatkowymi przydatnymi efektami na ETB i die. Solidny wybór, szczególnie do bardziej agresywnych decków.
Wickerfolk Thresher
Ocena: 3,0
Statystyki są niezłe, a jeśli nasz deck łatwo osiąga Delirium, karta może zamienić się w silnik do dobierania kart. Choć wymaga trochę pracy, jest warta rozważenia w odpowiednich konstrukcjach.
korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!