Analiza limited March of the Machine – niebieski

Alan Andrzejewski12.04.2023Czas czytania: 9 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy | Multiverse Legends


Aktualną edycję Analiz limited sponsoruje Magic Cafe. Dziękujemy!

logo magic cafe
Artistic Refusal

Artistic Refusal
Ocena: 1

Convoke i counterspelle to bardzo słabe połaczenie: nie atakujemy stworkami, czekając aż przeciwnik zagra jakiś czar. Lecz gdy tego nie zrobi straciliśmy możliwość ataku, nie zyskując nic w zamian.


Assimilate Essence

Assimilate Essence
Ocena: 2

W większości przypadków jest to Remove Soul, który będzie też kontrował Battle, czyli dwa najpopularniejsze typy kart w tym limited. Gdy przeciwnik posiada manę, by dopłacić, przynajmniej mamy typa 2/2 na pociechę.


Astral Wingspan

Astral Wingspan
Ocena: 1

Wydaje mi się za drogie w koszcie i zawsze istnieje ryzyko dostania removalem w odpowiedzi. Chyba, że celujemy w stwora z wardem.


Captive Weird

Captive Weird
Ocena: 2,5

Ocena trochę na zachętę, bo mam nadzieję że takie proaktywne niebieskie decki będą dobre. Za cztery mana i dwa życia (częściej zapłacimy dwa życia, niż czerwoną manę), dostaniemy typa 3/3 zagrywającego kartę, którą chcemy zagrać, lub przewinie coś, czego nie chcemy dogrywać.


Compleated Conjurer


Change the Equation

Change the Equation
Ocena: 0,5

W miarę twarda sidebordowa kontra na zielone i czerwone decki, prawie na pewno nie do main decka.


Chrome Host Seedshark

Chrome Host Seedshark
Ocena: 4

Jestem w miarę zadowolony, gdy płacę trzy mana za stwora 2/4 z lataniem. Tutaj dostajemy absolutną bombę w drafcie, chyba, że niebieski będzie na tym samym poziomie grywalności jak na początku Phyrexia: All Will Be One. W sealedzie może być trudniej zbudować deck wokół tego rekina, lecz nadal będzie tam dobrą kartą.


Complete the Circuit

Complete the Circuit
Ocena: 0

Nie.


Corruption of Towashi

Corruption of Towashi
Ocena: 1,5/2,5

Najwięcej zależy od tego, jak łatwo i często będziemy atakować swoje batalie oraz je transformować. Na obecną chwilę mam wrażenie że jest to karta typu win more w większości przypadków, a sytuacyjnie dobra karta zapewniająca nieprzerwany strumień kart w u/x incubate archetypie. Na pewno ma dobre combo np. z Chrome Host Seedshark.


Disturbing Conversion

Disturbing Conversion
Ocena: 0,5

Nie jestem fanem pseudo removalu, który nadal umożliwia przeciwnikowi blokowanie, czy nawet jak w tym przypadku atakowanie.


Ephara’s Dispersal
Ocena: 2

Jest to słabsza reinkarnacja Repulse, lecz nadal będzie to solidna karta w tym limited. Warto zwrócić uwagę, że tokeny z incubate zabijamy na śmierć również poprzez cofnięcie ich na rękę.


Expedition Lookout

Expedition Lookout
Ocena: 0,5

Bardzo nie lubię ścian, które nie mają jakichś dodatkowych umiejętności. Atakowanie w dalekiej przyszłości się do takich nie zalicza.


Eyes of Gitaxias

Eyes of Gitaxias
Ocena: 2

Karta ta jest lepsza niż 3/3 typ co dobiera kartę za . Sprawiają to drobne synergie z innymi kartami, co dają efekty za „other transformed permaments”, czy prowess oraz rozłożenie tych pięciu mana w czasie, gdy jest nam to wygodnie zapłacić.


Faerie Mastermind

Faerie Mastermind
Ocena: 4

Bardzo dobre statystyki za jedyne dwie many, do tego przydatna pasywna umiejętność. Warto pamiętać, by umiejętności dobierania używać tylko w turze przeciwnika, jeśli chcemy dobrać dwie karty.


Furtive Analyst

Furtive Analyst
Ocena: 0,5

Bardzo słaba wariacja na temat Merfolk Looter. O ile jeszcze duże plecy są nawet dobre do blokowania, to fakt, że musimy zapłacić dwie many, by aktywować umiejętność sprawia, że jest to niegrywalna karta.


Halo-Charged Skaab

Halo-Charged Skaab
Ocena: 2(draft)/2,5(sealed)

Mam wrażenie, że będzie to lepsza karta w sealedzie, gdzie możemy mieć mniej removalu i ponowne użycie go będzie ważniejsze.


Invasion of Arcavios

Invasion of Arcavios
Ocena: 0

Dość szczęśliwie pierwszy battle jest tak słaby, że mogę dać mu zero i wytłumaczyć jak się zapatruję na ten nowy typ kart w limited. Dla mnie battle to enchantmenty z pewnym bonusem, gdy „uda nam się dać przeciwnikowi parę życia”. Najważniejsza jest cześć przed flipem. Jeżeli jest ona słaba, tą kartą nie warto grać, obojętnie jak dobry efekt jest po drugiej stronie. Kolor w jakim jest battle też wpływa na jej grywalność. Przykładowo, niebieskie inwazje są trochę łatwiejsze do atakowania, bo w niebieskim kolorze jest dużo lataczy.


Invocation of the Founders


Invasion of Kamigawa

Invasion of Kamigawa
Ocena: 1

Tu mamy dość ciekawą kartę do oceny, bo możemy tapnąć przeciwnikowi stwora i od razu ją flipnąć, co wydaje się dobrą wymianą. Z drugiej strony za oddanie przeciwnikowi czterech punktów życia dostajemy ciut większą Thieving Magpie, co już nie wydaje się tak dobre.


Rooftop Saboteurs


Invasion of Segovia

Invasion of Segovia
Ocena: 1

W tym secie jest już taki common Ral’s Reinforcements, który jest po prostu lepszy, a tutaj płacimy jedną manę więcej za obietnicę flipnięcia się w 3/3 węża morskiego.


Caetus, Sea Tyrant of Segovia


Invasion of Vryn
Ocena: 4

Wygląda na to, że najlepsza niebieska batalia została na koniec. Za cztery mana mamy Sift, czyli już dobrą albo nawet bardzo dobrą kartę, zależnie od szybkości danego limited. Dostajemy jednorazowe skopiowanie naszego najlepszego czaru obojętnie, co to za rodzaj zaklęcia. Bardzo przyjemna karta i przemyślany design.



Jin-Gitaxias

Jin-Gitaxias
Ocena: 4

Jin-Gitaxias dostaje ocenę 4,0 nawet bez umiejętności flipnięcia się w sagę. Posiadanie siedmiu kart w ręku i stwora 5/5 w stole sprawia, że powinniśmy się skupić na wygrywaniu, a nie na dobieraniu kolejnych nowych siedmiu kart. Moim zdaniem zmiana niebieskiego praetora w sagę to typowy win more. Za to bycie kabanem 5/5, który dobiera karty i ma ward za jedyne pięć mana, to już karta wygrywająca gry sama z siebie.


The Great Synthesis


Meeting of Minds

Meeting of Minds
Ocena:2

Inspiration z convoke nie wzbudza mojej ekscytacji, lecz pewnie i tak pogra.


Moment of Truth

Moment of Truth
Ocena: 1

Zdecydowanie najbardziej pompatycznie nazwana wersja Anticipate z malutkim bonusem, czyli jedna karta idzie do grobu.


Negate

Negate
Ocena: 0,5

W side zawsze warto mieć jedną sztukę.


Oculus Whelp

Oculus Whelp
Ocena: 2

3/2 latacz, który czasem dobierze nam kartę. Bez ekscytacji, typowy zapychacz.


Omen Hawker

Omen Hawker
Ocena: 0,0

Ten Cephalid jest kompletnie niegrywalny.


Oracle of Tragedy

Oracle of Tragedy
Ocena: 3

Bardzo dobra karta w początkowej fazie gry pomoże nam znaleźć brakujące rzeczy i poblokuje trochę obrażeń. Później może to być Careful Study, który rzucimy do blokowania jakiegoś dużego typa. Karta niepozorna, lecz bardzo solidna. Opcja z tasowaniem biblioteki wydaje mi się flavourem.


Order of the Mirror

Order of the Mirror
Ocena: 2

Flanking powraca! I to chyba tyle, jeśli chodzi o tę kartę. Zapychacz w decku, będę tym grać, gdy będzie mi brakować dwu-dropów.



Preening Champion

Preening Champion
Ocena: 4

Być może jest to trochę zawyżona ocena, lecz convoke jest wszechobecny w tym secie, więc nasz pawi rycerz jest swego rodzaju mana fixingiem. Wydaje się najlepszym niebieskim commonem w secie.


Protocol Knight

Protocol Knight
Ocena: 2-3

Im więcej rycerzy w decku, tym lepszą kartę dostajemy. Oczywiście ci rycerze powinni kosztować też mniej od niego.


Rona, Herald of Invasion

Rona, Herald of Invasion
Ocena: 4

Tutaj mamy bombę, która jest dobra w każdej fazie gry. Na początku bedziemy robić looting i jakieś bloki, a potem po prostu zaczniemy atakować Obliteratorem 5/5, którego będzie bardzo trudno zabić w combacie, nie tracąc dodatkowo kart z ręki.


Rona, Tolarian Obliterator


Saiba Cryptomancer

Saiba Cryptomancer
Ocena: 2,5

W większości przypadków będzie to sztuczka, która ocali stwora przed removalem lub w combacie, a potem możemy jej użyć do chump blokowania.


See Double

See Double
Ocena: 4

Clone na flashu ma bardzo duży potencjał na popsucie przeciwnikowi jego planów dotyczących combatu. Do tego, gdy przeciwnik ma osiem kart w grobie i gra removal otrzymujemy kartę, która powinna wygrać nam grę po rozpatrzeniu. Przed wyższą oceną powstrzymuje mnie fakt, że sama z siebie nic nie robi i wymaga celu pod klonowanie/duplikację.


Skyclave Aerialist

Skyclave Aerialist
Ocena: 3,5

Bardzo cieszy mnie że Wizardzi zaczęło drukować Welkin Tern, które nauczyły się blokować, jako staple do limited. Ta karta jeszcze posiada ubezpieczenie na wypadek flooda w postaci dobrania karty.


Skyclade Invader


Statis Field

Statis Field
Ocena: 2

Tutaj stwór zmienia się w warzywo 0/2 bez umiejętności, w przeciwieństwie do poprzedniej aury. Dostajemy typowy wypełniacz – dwudziesta trzecia karta. Warto sajdować, gdy przeciwnik ma jakąś bombę, a my nie mamy wystarczającej ilości dobrego removalu mainowo.


Temporal Cleansing

Temporal Cleansing
Ocena: 1,5

Gdyby to był instant, byłaby to dobra karta. W aktualnej sytuacji z odmętów niegrywalności ratuje ją convoke, lecz nadal bez szału.


Thunderhead Squadron

Thunderhead Squadron
Ocena: 2,5-3

Mam wrażenie, że jest wystarczająco dużo kart generujących tokeny oraz stworów, które dobrze blokują w początkowych turach, byśmy mogli spokojnie zagrywać tego latacza w czwartej turze. W drafcie powinien być lepszy, gdyż łatwiej złożyć deck pod convoke.


Tidal Terror

Tidal Terror
Ocena: 3

Karty z basic landcycling są zawsze grywalne i dobre, sprawiają że nie mamy problemów z maną. Potem, gdy już mamy tej many wystarczającą ilość dostajemy czary do zagrywania. W tym przypadku ośmiornicę, która potrafi przebić się przez każdą obronę przeciwnika i wygrać nam grę. Bardzo dobra karta. Będę szcześliwy otwierając ją na pre/sealedzie.


Transcendent Message

Transcendent Message
Ocena: 0,5

Gdyby tam chociaż było napisane „target player”, to można by czasem kogoś zabić, a tak mam wrażenie, że jest to bardzo beznadziejny kartonik.


Wicked Slumber

Wicked Slumber
Ocena: 2

Takie efekty bez convoke zazwyczaj kosztowały trzy mana, więc cztery z convokiem jest w pełni usprawiedliwione. Przydatna sztuczka w tempo deckach, która powinna umożliwić nam wygranie wyścigu z przeciwnikiem


Xerex Strobe-Knight

Xerex Strobe-Knight
Ocena: 3,5/4

W drafcie to powinien być straszny koks. Atak za dwa, zagrywamy dwa spelle i robimy tokena. Vigilance ma bardzo duże znaczenie w tym secie, gdyż pozwala nam zaatakować i pomóc opłacić koszt czarów w drugim mainie. Im dłużej rozmyślam o tej karcie, tym lepszą synergiczną petardą mi się wydaje.


Zephyr Singer

Zephyr Singer
Ocena: 4

Możemy dograć tę kartę już w trzeciej turze i przy okazji nauczymy latać stwora, który pomógł nam ją dograć. W late game możemy opłacić convoke stworami, które byłyby zablokowane, lecz w następnej turze dzięki flying już tak nie będzie. Bardzo dobra karta.


Zhalfirin Shapecraft

Zhalfirin Shapecraft
Ocena: 1

Największą zaletą Majestic Metamorphosis było to, że nasz stwór przeżywał i zabijał stwora przeciwnika dzięki byciu właśnie 4/4. Tutaj ten jeden brakujący punkt w toughness sprawia, że jest bliżej do dobicia stwora i bycia niebieskim Mirrodin Avenged .


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy | Multiverse Legends

Korekta: Piotr Winiarczyk

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!