5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i Lądy
Sponsor serii Murders at Karlov Manor: OKO
Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która wraz z Guildmage stworzyła kolekcję ubrań Mana Folklore.





https://shop.oko.gg/collections/guildmage-x-oko
Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE

Case of the Shattered Pact
Ocena: 2,5
Już efekt na ETB jest świetny i wystarcza do wysokiej oceny, a prawdę powiedziawszy, stanowi jego główną składową. Raczej nie często uda nam się rozwiązać tę zagadkę. Jednak wyszukanie dowolnego landu za bezbarwną manę rozwiązuje wiele problemów i pozwala na różne opcje deckbuildingowe.

Cryptex
Ocena: 0
Od mana rocków oczekuję, aby dawały manę bez zmuszania mnie do skakania przez płonące obręcze w świetle księżyca. Strasznie słabe do limited; w optymistycznym wariancie gramy to t2, t3 gramy jakiś czar, t4 mamy jedną manę więcej!

Gravestone Strider
Ocena: 1,5
Dzięki temu, że jest 1/3, przynajmniej w miarę dobrze blokuje wszystkie „A Mysterious Creature”, których w tym formacie trochę jest. Filtrowanie many też może się przydać w multikolorowym formacie.

Lumbering Laundry
Ocena: 1,5
Grałbym tylko, gdyby brakowało mi jakichś większych stworów w talii. Dwudziesta trzecia karta w decku limited – typowy zapychacz. Umiejętność podglądania wygląda na bardzo bezużyteczną.

Magnetic Snuffler
Ocena: 1,5-2,5(?)
Jak wyżej, karta wygląda na coś, czym nie chcemy grać w talii. Z plusów ma przezabawny rysunek i nazwę. Jeżeli istnieje możliwość złożenia jakiegoś artefaktowego decku, który poświęca dużo ekwipunków, być może wtedy magnetyczny mrówkojad będzie pożądany w tym archetypie.

Magnifying Glass
Ocena: 1/2
Z tego, co pamiętam, powiększające szkiełko było zazwyczaj strasznie wolne i przez to zbyt słabe w drafcie, lecz w sealdach dało się nim już coś pograć, lecz nadal bez zbytniej radości z tego faktu.

Sanitation Automaton
Ocena: 2,5
Tutaj ocenę zawyża kontekst, w jakim ta karta istnieje, czyli w formacie mamy „kicker” w postaci „Collect Evidence”. Stąd surveil jest o wiele lepszą mechaniką niż normalnie. Im więcej mamy kart z „zbieraniem dowodów”, tym lepszy jest ten odkurzacz.

Thinking Cap
Ocena: 0,5
Nawet gdyby koszt equipowania zawsze wynosił jedną manę, nie chciałbym grać tą kartą. Typowy zapychacz, chyba że format będzie tak szybki jak LCI, będzie w nim dużo agresywnych stworów za jedną manę (na co się nie zapowiada).

Branch of Vitu-Ghazi
Ocena: 0,5
Karta moim zdaniem niegrywalna, chyba że chcę splashować dwukolorowy spell, który nie jest w kolorach naszej talii.

Scene of the Crime
Ocena: 1,5(?)
Im mniej kolorów w naszym decku, tym lepiej dla nas, jeżeli chcemy grać tym lądem. Mana fixing, jaki zapewnia, jest dość mierny; ważniejsze jest to, że w late game możemy dobrać kartę.

Escape Tunnel
Ocena: 3,5
Evolving Wilds z bonusem to karta, którą zawsze będziemy grać. Szczególnie w tym formacie, gdzie druga umiejętność może zadać o wiele więcej niż dwa obrażenia z powodu mechaniki Disguise.
Public Thoroughfare
Ocena: 2
Takimi lądami gramy tylko w deckach, które mają więcej niż dwa kolory. W tylko dwukolorowym decku jest to po prostu zbyt wolne, i tracimy zbyt dużo czasu w stosunku do tego, co dostajemy.










Commercial District, Elegant Parlor, Hedge Maze, Lush Portico, Meticulous Archive, Raucous Theater, Shadowy Backstreet, Thundering Falls, Undercity Sewers, Underground Mortuary
Ocena: 3,5
Grałbym zawsze, jeżeli jeden z kolorów many, które dają te lądy, występuje w naszej talii. Surveil ma dobrą synergię z Collect Evidence, do tego pomaga tam uzyskać lepszą stabilność naszego decka.
Korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!