Analiza limited Outlaws of Thunder Junction – czarny

Radek Kaczmarczyk11.04.2024Czas czytania: 8 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i Lądy


Sponsor serii Outlaws of Thunder Junction: OKO

Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która wraz z Guildmage stworzyła kolekcję ubrań Mana Folklore.

https://shop.oko.gg/collections/guildmage-x-oko

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE


Ambush Gigapede
Ocena: 2,0

Mieliśmy już takiego stwora, bodajże w Ikori. Był lepszy, niż się wydawało na pierwszy rzut oka. Bogatszy o to doświadczenie, od razu oceniam na 2,0 zamiast 1,5, którą dostałby ode mnie w ciemno.


Binding Negotiation
Ocena: 2,0

Dwumanowy discard dowolnej karty lub splotowanej karty. Solidny, jednak posiada klasyczną wadę discardu. Dobrany w late game nic nie robi.


Blacksnag Buzzard
Ocena: 2,5

Latacz 2/1 za dwie many jest zawsze spoko. Za trzy many jest kartą poniżej oczekiwań. Tu możemy zagrać go i tak i tak, przy czym jeśli zagramy go za dwie many, musimy na niego zaczekać, na szczęście tylko turę, co myślę nie powinno być wielkim problemem. Okazjonalnie będzie latakiem 3/2, co jest już super. Całościowo myślę, że mamy tu w pełni grywalną kartę, która daje nam sporo wariantowości.


Blood Hustler
Ocena: 3,0

Hustler ma potencjał do bardzo szybkiego wzrostu. Za 4 many możemy co turę dołożyć kamyczek +1+1 oraz zdrenować za 1. Może nie dużo, ale wystarczająco, aby uczynić Wampirka dobrą kartą. Warto nadmienić, że kamyki pojawiają się okazjonalnie również w innych sytuacjach, tak więc rośnie i skaluje się naturalnie wraz z przebiegiem rozgrywki.


Boneyard Desecrator
Ocena: 2,0

Przeciętniak, 3/4 Menace za 4 jest ok, ale… nie urywa. Zdolność położenia kamyka kosztuje nas AŻ poświęcenie stwora. To drogo jak na ten efekt, dlatego nie będziemy go często używali. Z drugiej strony, samo zagrożenie tą zdolnością zmienia bloki, jakie wykonywałby przeciwnik na Desecratorze, co w sposób oczywisty jest dla nas korzystne.


Caustic Bronco
Ocena: 4,0

Bronco jest po prostu wyborny. Możliwość snowballowania przy tak niskim koszcie jest niesamowita. W dodatku, jeśli uda nam się go ujeździć, będziemy przy okazji zabijali przeciwników. Jedyna wada tego konio-węża to łatwość, z jaką przeciwnicy będą mogli go zabić, jednak myślę, że pomimo tego ciężko o lepsze zagranie na drugą turę.


Consuming Ashes
Ocena: 3,5

Bezwarunkowy, instantowy removal z dwoma bonusami – Exile i czasem dodatkowo Surveil 2. Nic tylko grać.


Corrupted Conviction
Ocena: 2,0

Klasyczny wypełniacz, w tym secie może być nieco lepszy. Jeśli nasz deck produkuje Mercenary Tokeny, stanowić one będą doskonałe paliwo dla Corrupted Conviction.


Desert’s Due
Ocena: 2,5

Efekt podstawowy na tej karcie jest OK, ale nie zawsze złapie wystarczająco dużo. Posiadanie pustyni nie będzie stanem naturalnym i częściej nie będziemy jej mieć niż odwrotnie. Podejrzewam, że 30% gier stanowić będą te, gdzie Due osiąga maksimum swojego potencjału.


Desperate Bloodseeker
Ocena: 2,5

Bardzo przyjemny wampir. Millowanie kart zawsze stanowi zaletę, a w odpowiednim decku może okazać się całkiem mocne. Lifelink i 2/2 to w zasadzie wszystko, czego potrzebuję od misia.


Fake Your Own Death
Ocena: 1,5

Ile można… Idziemy dalej.


Forsaken Miner
Ocena: 3,0

2/2 za zaledwie jedną manę to już nieźle. Dodatkowo powraca, tanio i w miarę łatwo. Wada w postaci braku umiejętności blokowania jasno daje nam do zrozumienia, w jakim typie decków chcemy grać tym szkieletem, a w jakim kategorycznie nie.


Gisa, the Hellraiser
Ocena: 5,0

Najlepsza karta, jaką widziałem w tym secie do tej pory. Ma potencjał do całkowitego zdominowania rozgrywki. Wystarczy, że zostanie na stole przez turę. W tym też pomaga solidny Ward. Polecam.


Hollow Marauder
Ocena: 2,0

W przypadku tego Spectra należy sobie zadać pytanie, czy będziemy mogli zagrać go w piątej turze gry. Niestety, odpowiedź brzmi – nie zawsze. Często, najwcześniej w 6tej za 6 many. Teraz kolejne pytanie, czy taka kreatura za 6 many jest czymś, co nam się podoba czy nie. Mi niekoniecznie. Statystyki, jak na tak wygórowany koszt, są raczej słabe.


Insatiable Avarice
Ocena: 4,0

Bardzo mocny uncommon. Trzy many za trzy karty i stratę trzech życia to wyborny wręcz interes. Dodatkowo, na kickerze za dwie many możemy upewnić się, że jedna z dobranych kart to największa bomba naszego decku.


Kaervek, The Punisher
Ocena: 4,0

Karta o ogromnym potencjale. W sprzyjających warunkach jest w stanie sama wygrywać gry. Wymaga to trochę brudnej roboty z naszej strony. Musimy popełnić zbrodnię, mieć manę na zagranie karty z grobu i zapłacić 2 życia. Nic, czego nie bylibyśmy w stanie zrobić.


Lively Dirge
Ocena: 3,5

Najlepszy Zombify, jakiego mieliśmy w limited od bardzo dawna. Ma opcję tutorowania i zagrywania bezpośrednio na stół kreaturowych bomb o koszcie 4 lub mniej. Ma opcję tworzenia card advantage. Jestem wielkim fanem.


Mourner’s Surprise
Ocena: 2,5

Mini Gravedigger. Połowa kosztu za połowę statystyk (dodatkowo zdolność Mercenary jako bonus). Warto grać taką niespodzianką.


Neutralize the Guards
Ocena: 1,5

Karta sideboardowa. W mainie raczej powinniśmy unikać. Jeśli przeciwnik ma dużo zakapiorów X/1, wtedy warto włożyć po sideboardzie.


Nezumi Linkbreaker
Ocena: 2,0

Doskonały materiał do ofiarowania na rzecz efektów typu “poświęć stwora”, na przykład dla Corrupted Conviction, Unscrupulous Contractor, czy Ruthless Lawbringer.


Overzealous Muscle
Ocena: 1,5

Finisher, którego użyjemy, gdy nie mamy lepszych opcji. Jeśli posiadamy alternatywy, prawdopodobnie je wybierzemy. W przeciwnym razie, ten mięśniak wystarczy.


Pitiless Carnage
Ocena: ??

Trudno ocenić tę kartę. Moja intuicja mówi mi, że jest niegrywalna. Widzę jednak scenariusze, gdy w 10 turze poświęcamy 4 zbędne pola bitwy i jakieś tokeny, dobierając 6 kart. Takie zagranie może być decydujące. Alternatywnie, możemy nigdy nie mieć więcej niż 5 pól bitwy i brakować nam permanentów do poświęcenia, co sprawi, że Carnage przez całą grę będzie czekać na ręku niezagrane. Wiele zależy od konstrukcji naszego decku i tego, jak rozwinie się format. W szybkich środowiskach nie będzie miejsca na takie zabawy. W wolniejszych może być lepiej.


Rakish Crew
Ocena: 1,5

Żeby chcieć grać tą kartą, potrzebowałbym 12, a najlepiej więcej, wyjętych spod prawa w moim decku.


Rattleback Apothecary
Ocena: 2,5

3/2 z Deathtouch to wystarczająco za 2,0. Dodatkowy Lifelink lub Menace, który aktywuje się mniej więcej raz na 3 tury, jest miłym dodatkiem.


Raven of Fell Omens
Ocena: 2,5

Kolor czarny historycznie popełniał najwięcej wykroczeń. Jeśli uda nam się odebrać 3 życia w trakcie gry, możemy uznać ptaka za dobrą kartę. Wadą kruka jest to, że jest słabym topdeckiem w późnej grze.


Rictus Robber
Ocena: 3,5

W rozszerzonym wariancie, za trzy lub cztery many otrzymujemy statystyki 6/5 rozbite na dwóch stworzeniach. To bardzo dużo za bardzo mało. O ten rozszerzony wariant nie powinno być trudno. Dlatego bardzo polecam.


Rooftop Assassin
Ocena: 2,5

Ocena dla dobrej karty, ponieważ taką jest. Jednak muszę dodać “ale”. Nie jest to karta, którą chcielibyśmy mieć w wielu kopiach w naszym decku. Mieszanka zdolności jest tu odpowiednia. Jednak ten wampir ma swoje wady. Główną jest stosunek wielkości do kosztu. Łatwo go zabić, zarówno za pomocą usuwania, jak i w walce. Zazwyczaj nie chcemy dobierać wielu tak sytuacyjnych kart.


Rush of Dread
Ocena: 4,0

Już pierwsza część jest potężna. Umiejętnie zagrana, sprawi, że przeciwnik będzie musiał poświęcić na tym dwie lub więcej kreatur. Pozostałe opcje są również niezłe, choć trochę za drogie, jednak doskonale sprawdzą się w roli kickera.


Servant of the Stinger
Ocena: 3,0

Sam stwór 1/3 z deathtouch jest mocnym narzędziem. Zdolność, którą czasem będziemy mogli próbować odpalić, albo doprowadzi do korzystnej wymiany z dużo droższą kartą albo do znalezienia największej bomby z naszego decku. Obie opcje są mocne.


Shoot the Sheriff
Ocena: 3,0

Dużo trafia, wystarczająco dużo, aby być dobrą. Dużo też chybia, a dokładnie 71 na 167 stworów w secie, to wystarczająco dużo, aby nie ocenić jej jako premium removalu. Warto obserwować typy stworów naszych oponentów. Czasem może zaistnieć potrzeba wysajdowania.


Skulduggery
Ocena: 3,0

Ta sztuczka jest po prostu fenomenalna. Pamiętam ją z Ixalanu, gdzie była jednym z lepszych commonów. Tu nie będzie inaczej, gdyż możemy nią tworzyć niesamowite blowouty w combacie.


Tinybones Joins Up
Ocena: 0,5-X,X

Tu sprawa jest jasna, karta jest bardzo słaba, do momentu gdy mamy sporo legend. Sporo znaczy pewnie 6-7 lub więcej. Wtedy powoli możemy podnosić jej wartość, a i tak nigdy nie będzie ona wysoka.


Tinybones, the Pickpocker
Ocena: 3,0

Agresywny jest ten szkielet. Ale zapominając na chwilę o zdolności triggerowanej, może również służyć jako doskonały blocker na wielkie byczki. Zdolność triggerowa czasem zadziała i zrobi super rzeczy, jednak w limited znacznie trudniej będzie o jej uruchomienie, niż w constructed.


Treasure Dredger
Ocena: 2,5

Tworzenie skarbów, może okazać się bardzo przydatną zdolnością, lub zupełnie niepotrzebną. Czasem rozwiąże problem braku many jednego koloru. Czasem ułatwi splashe. Czasem będzie specyficzną rampą, a czasem jedynie misiem.


Unfortunate Accident
Ocena: 3,5

Instantowy, bezwarunkowy removal za 4 many zawsze jest opcją pożądaną. Tryb robienia tokena raczej nie będzie grany za często w odosobnieniu i będzie po prostu kickerem do zniszczenia.


Unscrupulous Contractor
Ocena: 3,5

Bardzo dużo możliwości daje nam ta karta. Po pierwsze, możemy mieć kreaturę 3/2 za 3 many, trochę słabo, ale czasem potrzeba. Po drugie, możemy mieć efekt “draw 2 cards and lose 2 life”, poświęcając samego siebie. Również trochę słabo i czasami potrzebne. Po trzecie możemy mieć jedno i drugie, jeśli poświęcimy innego stworka, np. Mercenary Tokena lub coś równie nieistotnego, choćby spacyfikowanego stworka. Na koniec, każdy z tych wariantów możemy użyć ze zdolnością Plot, co może być korzystne, że tokena do poświęcenia planujemy stworzyć np. dopiero w kolejnej turze.


Vadmir, New Blood
Ocena: 3,5

Doprowadzenie Władka do rozmiaru 3/3 czy nawet 4/4 nie powinno stanowić większych problemów. Dla kreatury za jedynie dwie many to już bardzo dużo. W dodatku, na tym perspektywy się nie kończą. Polecam.


Vault Plunderer
Ocena: 3,0

Ciało jest trochę słabe, ale tylko trochę, a karta na wejściu do gry to duża sprawa jak dla kreatury za jedynie 3 many.


korekta: Daniel Smyl

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!