Analiza limited Outlaws of Thunder Junction – czerwony

Radek Kaczmarczyk12.04.2024Czas czytania: 9 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i Lądy


Sponsor serii Outlaws of Thunder Junction: OKO

Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która wraz z Guildmage stworzyła kolekcję ubrań Mana Folklore.

https://shop.oko.gg/collections/guildmage-x-oko

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE


Brimstone Roundup
Ocena: 1,0-3,0

Karta może być albo słaba, albo całkiem niezła, i dużo tu zależy od pozostałych kart w naszym decku. Aby była naprawdę dobra, musi zrobić co najmniej 3x Mercenary, najlepiej więcej. Nie będzie to takie proste, i większość decków może mieć z tym kłopoty. Pomocne są tutaj bardzo karty ze zdolnością Plot. Jeśli mamy ich dużo, proponuję grać tym enchantmentem, w przeciwnym razie unikałbym.


Calamity, Galloping Inferno
Ocena: 4,0

4/6 i Haste za 6 many sprawia, że mam mieszane uczucia. Nie jest to szczyt moich marzeń w tym koszcie. Na szczęście, przy każdym ataku tworzy obok siebie dwa atakujące tokeny. Mogą to być nasze największe/szy z pozostałych stworów. Mogą to być stwory z dobrym ETB. Zdolność ta czyni Konia całkiem bombowym.


Caught in the Crossfire
Ocena: 2,5

Na początku, jak będzie wyglądał mix kreatur w deckach? Będzie więcej wyjętych z pod prawa, czy prawych stworów? Raczej tych dużych, ale przeciętny deck będzie miał sporo tych i tych. To sprawi, że manewrowanie tym instantem nie będzie łatwe. Najlepsze chyba zastosowanie to po prostu zagrywanie go w trzeciej turze, aby zabić stwora wroga i samemu atakować. Oczywiście zdarzą się sytuacje, gdzie sprzątniemy przeciwnikowi cały stół, samemu zostając z postacią lub kilkoma.


Cunning Coyote
Ocena: 3,0

Takimi właśnie kartami chcemy grać w czerwonych konstrukcjach. 2/2 Haste starczyłoby nam w zupełności, a tu w dodatku bonus dla innego stwora i Haste dla niego wraz z opcją Plota. Mocne.


Deadeye Duelist
Ocena: 3,0

Jedna z najlepszych dostępnych opcji na cykliczną aktywację Crima. Tani koszt zagrania i niski koszt aktywacji sprawiają, że Duelist powinien stać się naszym głównym enablerem w tego rodzaju deckach.


Demonioc Ruckus
Ocena: 3,0

Agresywne talie bardzo chcą grać tą właśnie kartą. Znacząco przyspiesza nasz zegar a na koniec oddaje nam z powrotem kartę na rękę. Plot jest tu potężny. Zagrane w pierwszej i dwójka w drugiej może generować sytuacje, gdzie przeciwnik nie ma już powrotu do gry.


Discerning Peddler
Ocena: 2,5

Dobra dwójka, rummaging zawsze w cenie. To jedna z tych kart, na które nie mamy limitu ilości w decku.


Explosive Derailment
Ocena: 3,5

Rewelacyjny wręcz removal. Zdejmuje bardzo dużo celów, kosztuje zaledwie trzy many, jest na instancie a w dodatku ma Kickera. Nic tylko grać.


Ferocification
Ocena: 2,0

Mieliśmy niedawno podobny enchantment, z tą różnicą, że był biały. W deckach skoncentrowanych na agresji sprawdzał się bardzo dobrze, nie nadając się za bardzo do tych obronnych. Tu spodziewam się identycznej sytuacji. Aby skutecznie wykorzystać Ferocification, potrzebujemy w decku dużej liczby stworzeń – co najmniej 14.


Gila Courser
Ocena: 3,5

Gila Courser ma potencjał na „dobieranie” wielu kart. Jego główną wadą jest jednak tylko 2 punkty obrony, co utrudnia regularne korzystanie z jego zdolności, gdyż prawdopodobnie zginie już podczas pierwszego ataku. Mimo to, nawet jednokrotne skorzystanie z jego zdolności to solidny wynik, który warto wykorzystać.


Great Train Heist
Ocena: 1,5

Nie przepadam za tą kartą w żadnym z wariantów, z wyjątkiem kombinacji drugiego i trzeciego efektu. Niestety, koszt 6 many to bardzo dużo. Za te zasoby można dostać coś znacznie lepszego.


Hell to Pay
Ocena: 3,0

Fireball skierowany w stwory zawsze jest wartościowy w limited. Robienie skarbów nie jest tu jednak kluczowe, gdyż najczęściej zagramy tę kartę we wczesnej grze, nie przekraczając potrzebnej liczby obrażeń do zabicia stwora, a w późniejszej fazie gry skarby mogą okazać się zbędne.


Hellspur Brute
Ocena: 3,0

Bezpiecznym założeniem jest zagranie Brute’a w czwartej turze. Cena do statystyk i zdolności jest wtedy bardzo korzystna.


Hellspur Posse Boss
Ocena: 4,5

Choć może nie wygląda na to na pierwszy rzut oka, wierzę, że ten jaszczur okaże się prawdziwym Szefem. Analizując obiektywnie, za 4 many otrzymujemy statystyki o łącznej wartości 4/6 rozbite na trzech ciałach, z czego dwa 1/1 mają haste od razu po wejściu do gry. Ta zdolność czyni tę kartę niezwykle dynamiczną.


Highway Robbery
Ocena: 2,5

Twórcy gry prześcigają się w tworzeniu kolejnych wersji Tormenting Voice, a ich nowe podejście zdaje się być innowacyjne. Dzięki zdolności Plot, możemy zdecydować, kiedy chcemy zagrać Highway Robbery, dostosowując moment do naszych potrzeb w grze. Możliwość poświęcenia ziemi jako alternatywa do odrzucenia z ręki jest znaczącym udogodnieniem, które może być kluczowe w wielu sytuacjach. Tormenting Voice w tym secie jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej.


Irascible Volverine
Ocena: 3,0

Rosomak jest jednym z moich ulubionych commonów w tym secie. We wczesnej grze zawsze chcę go grać z Plotem, aby w czwartej turze mieć otwarte 4 ziemi na kartę, którą dobierze. W późnej fazie często można go grać nawet bez Plota, a sama zdolność Plot ułatwia granie dwóch zaklęć w jednej turze, co jest nie bez znaczenia.


Iron-Fist Pulverizer
Ocena: 2,0

Pulverizer to solidny sposób na zapełnienie slota za 5 many. W przypadku braku tych rzadkich i niezwykłych kart, z chęcią wykorzystam jego żelazną pięść.


Longhorn Sharpshooter
Ocena: 3,5

Rewelacyjny uncommon. Za 4 many oferuje solidne 2 za jeden, zabijając małego ludzika przeciwnika, a następnie nagradzając nas ciałem 3/3 w kolejnej turze.


Magda, the Hoardmaster
Ocena: 3,5

Jeśli Magda pozostanie w grze wystarczająco długo, stworzy nam za darmo smoka 4/4. Taki scenariusz jest fantastyczny. Nie zdarzy się on jednak bardzo regularnie, gdyż przeciwnicy będą mieli trochę czasu, aby znaleźć na Magdę removal i go użyć. Warto jednak zwrócić uwagę na coś jeszcze. Wygenerowane skarby, szczególnie we wczesnej grze, mogą nam pozwolić osiągnąć przewagę na inny sposób, mianowicie po prostu zagrywając nasze karty i rampując nas. Fixując kolory itd. W wielu grach to właśnie zrobimy z ekstra maną i właśnie to jest chyba tą zaletą Magdy, którą warto docenić.


Magebane Lizard
Ocena: 2,5

Jaszczurka jest bardzo solidną kreaturą. Statystyki pozwalają nam na blokowanie bardzo wielu stworów i zadawanie pasywnych obrażeń w międzyczasie. Może nie będzie ich dużo, ale w połączeniu z ilością zablokowanych, okazuje się, że jaszczur jest solidną kartą. Nie wszystkie decki będą chciały nim grać. Te super agresywne będą szukały większej statystyki ataku.


Mine Raider
Ocena: 2,5

Zagranie jeźdźca wagoników w taki sposób, aby przywiózł nam skarb z kopalni, nie powinno przysparzać dużych trudności i pewnie około 70% gier się uda. Dlatego myślę, że jest on fajną kartą.


Outlaw’s Fury
Ocena: 1,5

Czy Trumpet Blast w końcu będzie grywalny w limited? Póki co nie, chyba że… No właśnie, chyba że co? Chyba że mamy szeroki stół. Warunek ten jest stały dla tego rodzaju efektów. Nie sądzę, aby exilowana karta do zagrania sprawiła, że coś tu się zmieni.


Prickly Pair
Ocena: 3,0

Statystyki 3/3 rozbite po dwóch ciałach za 3 many to wyśmienity interes. W dodatku otrzymujemy zdolność aktywowaną, która może się przydać w późniejszej grze.


Quick Draw
Ocena: 1,5

Klasyczna sztuczka typu filler – w agresywnych deckach i nigdzie indziej.


Quilled Charger
Ocena: 2,5

Wygląda to solidnie, nawet bardzo. Sprawienie, aby Jeżozwierz stał się w każdym ataku kreaturą 5/5 Menace, nie będzie stanowiło problemu w większości gier. A 5/5 Menace za 4 many to dużo i z reguły wymagało będzie podłożenia dwóch kreatur na wymianę.


Reckless Lackey
Ocena: 0,0//2,5

Całkowicie niegrywalne w kontrolach i wolniejszych midrangach. Nieoceniony w agresjach, szczególnie tych, które mogą zagrywać nakładki na stwory.


Resilient Roadrunner
Ocena: 3,0

Struś jest szybki, i to jego główna zaleta. W późnej grze może też stać się nieblokowalny. Doskonały wybór dla agresji.


Return the Favor
Ocena: 2,0

Nigdy nie lubiłem takich kart w limited, głównie dlatego, że zawsze były słabe i leżały po wielokroć na ręku bez możliwości korzystnego zagrania. Tu może być łatwiej, bo zakres celów został poszerzony o zdolności aktywowane i trigerowane. Dodatkowo, mamy nie tylko zmianę celu lub kopię. Możemy mieć jedno i drugie. Czyli w wariancie sufit dostajemy naprawdę sporo. Dalej pozostaje otwarte pytanie, jak dużo celów znajdziemy w przeciętnej rozgrywce. Zgaduję, że wystarczająco dużo, aby próbować.


Rodeo Pyromancers
Ocena: 2,0

3/4 za 4 to odrobinę rozczarowująco, jednak zdolność pozwoli nam w piątej turze zagrać dwie karty zamiast jednej. Takie przynajmniej towarzyszy tu założenie i sądzę, że dość często może się tak przydarzyć. Może też być super, jeśli mamy w decku jakieś mana sinki. Wtedy wartość Pyromancerów rośnie.


Scalestorm Summoner
Ocena: 3,5

3/3 za trzy many to już solidne statystyki. Tu mamy bardzo silną opcję na tworzenie ciał 3/1 przy każdym ataku. Przeciwnicy będą starali się go zabić za każdą cenę. My zaś musimy zadbać, aby odpalił się przynajmniej raz. Ten jeden raz to i tak już dużo. Nie powinno to przysparzać problemów w świecie tokenów Mercenary.


Scorching Shot
Ocena: 3,5

Bezwarunkowy removal do limited, trafiający 95% celów w formacie za zaledwie dwie many to po prostu rozpusta.


Slickshot Show-Off
Ocena: 3,0

Moja ulubiona karta do constructed w tym secie. W limited trudniej będzie wykorzystać jej potencjał, niemniej jednak jest ona silnym stworem. Nawet jeśli zdolność odpalimy raz na 3 tury, to wystarczająco dobrze.


Stingerback Terror
Ocena: 4,5

Terror będzie siać zniszczenie. Możliwość osiągnięcia rozmiarów 7/7 za koszt 4 lub 3 many jest imponująca. Jednak nawet przy posiadaniu 3 kart w ręku, 4/4 z umiejętnościami Fly i Trample to już sporo.


Take for a Ride
Ocena: 1,0-3,0

To bardzo ciekawa karta z nietypowym efektem Act of Treason. W wersji podstawowej robi to samo co jej protoplasta. W wersji rozszerzonej, możemy zrobić cuda. Wyobraźmy sobie sytuację, w której przeciwnik atakuje nas dwoma stworami 3/3. Kradniemy i odtapowujemy jednego, blokujemy i zabijamy oba za jedyne trzy many. Odpowiedź na pytanie, jak często zagramy wariant rozszerzony, brzmi: w przeciętnym decku bardzo rzadko. Jeśli jednak nasza talia będzie miała dużo opcji na popełnianie wykroczeń prosto ze stołu, warto zagrać tą kartą.


Terror of the Peaks
Ocena: 5,0

Trudno powiedzieć coś nowego o tej karcie, która już raz zdominowała stoły w limited. Jest to po prostu potężna karta, która wymaga natychmiastowej odpowiedzi, aby nie przegrać gry. Nawet gdy taka odpowiedź jest dostępna, wymaga zapłacenia 3 życia. Potężna karta.


Thunder Salvo
Ocena: 2,5

Przy obecnej ilości kart z Plotem, Salvo powinno być w stanie często zadać 3 zamiast dwóch obrażeń, co czyni je solidnym commonem.


Trick Shot
Ocena: 2,5

Mocny removal, który trafia wszystko i często zdejmuje dodatkowo Mercenary lub inny Token. Wadą jest wysoki koszt many. Z tego powodu, staramy się grać tylko jednym egzemplarzem tej karty w naszych deckach. Dobranie kilku kopii może być problematyczne. Warto dodać, że pojedyncza czerwona mana w koszcie umożliwia łatwe splashowanie.


Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!