5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Pełny spojler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy

Bag End Porter
Ocena: 2,5
Gdy zamienimy go w krasnoluda z pierścieniem, staje się 5/5 przy ataku. Jest to solidna karta, zazwyczaj zajmująca miejsce w pickach 7-8 w drafcie.

Bombadil’s Song
Ocena: 2
Dobra sztuczka do posiadania w sideboardzie, szczególnie gdy mamy wiele dobrych stworów do ochrony. Można ją również zagrać w głównej talii.

Brandywine Farmer
Ocena: 2?
Wydaje mi się, że ta karta kosztuje o jeden mana za dużo, aby była uniwersalnie dobra w limited. Istnieje szansa, że może być grywalna w deckach BG, które wykorzystują „foody” i karty do ofiary.

Celeborn the Wise
Ocena: 3 / 4
Zawsze będzie miał wartość 4/4 przy ataku. Ponadto istnieje wiele elfickich legend, które działają po wykonaniu scry. Celeborn podczas ataku „odpala” wszystkie te inne elfy.

Chance-Met Elves
Ocena: 2 / 3
W formacie sealed, unikałbym tej karty, ale w drafcie może być w miarę dobra w tribalu elfów/scry.

Delighted Halfling
Ocena: 3,5
Nawet dostarczając tylko szarą manę, gdy zagramy tego niziołka w pierwszej turze, powinniśmy szybko osiągnąć przewagę na planszy.

Dúnedain Rangers
Ocena: 3
To, co mi się podoba w tej karcie, to możliwość wyboru innego stwora niż Dúnedain Rangers do noszenia pierścienia. Dzięki temu możemy go wykorzystać do chump blocka, ataku lub poświęcenia innego stwora, co pozwoli nam szybko zdobyć wszystkie cztery bonusy za noszenie pierścienia.

Elven Chorus
Ocena: 4,5 / 4
W sealedzie, ta karta wydaje się być super bombą. Jest to typowa karta, która powoduje efekt kuli śnieżnej. Gramy stwory, które dają nam manę, dzięki czemu możemy zagrać jeszcze więcej stworów, aż do momentu, gdy mamy tak wiele stworów na stole, że powinniśmy po prostu wygrać grę atakiem.

Elven Farsight
Ocena: 2?
Grałbym tę kartę jako dwudziestą trzecią w decku lub tylko wtedy, gdy bardzo potrzebuję cantripa, a mam dużo kart, które mają trigger po dobraniu drugiej karty w turze.

Enraged Huorn
Ocena: 2,5
Duży, solidny stwór z trample, który dodatkowo ma zdolność „Ring tempts you”.

Entish Restoration
Ocena: 3,5 / 3
W formacie występują tylko dwa stwory z landfallem, ale co ważniejsze, Entish Restoration rozwiązuje wiele problemów związanych z maną do zagrania naszych czarów.

Ent’s Fury
Ocena: 3
Kolejna wariacja karty „fight”, czyli wyzywamy przeciwnego stwora na pojedynek i go niszczymy. Dodatkowo, jeśli nasz stwór ma co najmniej cztery punkty siły, otrzymuje +1/+1 jako bonus.

Fall of Gil-galad
Ocena: 4
Nie dajcie się zwieść kosztowi tej karty, nie chcemy jej grać w drugiej turze. Gdy już będziemy mieć wystarczającą ilość many, możemy wykorzystać wszystkie trzy rozdziały tej sagi w pełni.

Fangorn, Tree Shepherd
Ocena: 1,5?
Ta karta ma większe zastosowanie w formacie EDH, ale jest nawet grywalna w formacie limited, głównie dzięki temu, że daje drzewcom umiejętność vigili. Ponadto, jest solidnym blokerem. Umiejętność dawania many może wydawać się nieprzydatna (mamy już siedem many, które wydaliśmy na zagranie Fangorna).

Galadhrim Bow
Ocena: 1,5
To całkiem ciekawa sztuczka, głównie ze względu na efekt odtapowania. Jednak jako że jest to kolejna karta, która „nagle” odtapowuje stwora, większość przeciwników może się na nią nie dać zaskoczyć.

Galadhrim Guide
Ocena: 1,5 / 2,5
Ta karta jest samodzielnie średnia, ale gdy aktywujemy umiejętności naszych innych elfickich legend, staje się akceptowalna.

Generous Ent
Ocena: 3
Grałbym zawsze w każdym zielonym decku. Ciekawostką jest to, że szukamy karty o typie Forest, więc można znaleźć duale w formatach skonstruowanych.

Gift of Strands
Ocena: 1 / 2
Byłoby mi bardzo smutno, gdybym czuł się zmuszony do gry tej karty tylko po to, aby aktywować inne karty, które wyzwalają się na scry.

Glorfindel, Dauntless Rescuer
Ocena: 1,5 / 2,5
Mam wrażenie, że Chance-Met Elves są lepsze, a nawet one nie są zbyt rewelacyjne. Być może jest to karta, którą można wziąć pod uwagę w sideboardzie, gdy gramy w decku z pewną ilością małych stworów i chcemy zmuszać przeciwnika do blokowania ich przez rzucając je pod kopie konia, na którym jeździ Glorfindel.

Last March of the Ents
Ocena: 0
Ta karta jest bardziej odpowiednia do formatu EDH.

Legolas, Master Archer
Ocena: 3
W tym secie jest więcej zaklęć, które wywołują efekt walki oraz sztuczek, więc istnieje szansa, że Legolas urośnie i będzie mógł zabić kilka stworów przeciwnika.

Long List of the Ents
Ocena: 6/6
To jest moja ulubiona karta jeśli chodzi o design i atmosferę, jednak niestety (chyba) nie jest grywalna w formacie limited.

Lothlórien Lookout
Ocena: 0,5 / 1
Stwory o statystykach 1/3 są dobre do blokowania, ale nie są zbyt efektywne w ataku. Ta nierównowaga sprawia, że jest to słaba karta w formacie limited.

Many Partings
Ocena: 3
Grałbym tę kartę zawsze w zielonym decku. Pomaga ona splashować potężne karty z innych kolorów i zostawia token foody, który dobrze współgra z innymi zielonymi kartami lub po prostu zwiększa naszą żywotność, umożliwiając zagranie tych splashowanych bomb.

Meriadoc Brandybuck
Ocena: 3
Jego umiejętność aktywuje się, gdy atakuje dowolny hobbit. Niziołki często jedzą, więc jest to dobry producent tokenów food dla innych kart, które z nich korzystają.

Mirkwood Spider
Ocena: 2,5
Stwory z deathtouchem są zazwyczaj lepsze w obronie niż w ataku. Doceniam kreatywność twórców tego zestawu, którzy próbowali czegoś innego. Wciąż jednak preferowałbym używanie tej karty do straszenia przeciwnika, że wymienimy się naszym najlepszym stworem za jednego mana.

Mirrormere Guardian
Ocena: 2 / 2,5
Dodatkowe 0,5 punktu oceny otrzymuje w deckach RG, gdzie mechaniką przewodnią są stwory o sile 4 lub większej. To solidny stwór.

Mushroom Watchdogs
Ocena: 2 / 3
Szkoda, że umiejętność można używać tylko jako sorcery, ale nadal jest to dobry piesek, szczególnie gdy dostanie trochę tokenów food do skonsumowania.

Peregrin Took
Ocena: 2,5 / 3,5
Nie tylko dostarcza nam więcej tokenów food, ale również zamienia je na dobieranie kart. To bardzo dobra karta uncommon i powinna być brana w wysokich miejscach podczas draftu.

Pippin’s Bravery
Ocena: 1
Mam wrażenie, że są lepsze sztuczki dostępne w tym formacie. Ta karta nie oferuje wystarczających korzyści, aby była warta umieszczenia w talii.

Quickbeam, Upstart Ent
Ocena: 4
W tym formacie mamy pięć treefolków, z czego dwa są na poziomie common, więc możemy używać tej umiejętności przynajmniej kilka razy w trakcie gry. To typowy grywalny finisher w zielonym kolorze.

Radagast the Brown
Ocena: 2?
Wydaje mi się, że nie będziemy zbyt często dobierać kart z Radagasta, więc nie jest to zbyt dobra karta. Stwór o statystykach 2/5 za cztery many nie jest również zbyt atrakcyjny sam w sobie.

Revive the Shire
Ocena: 1 / 2
Grałbym tę kartę tylko wtedy, gdy mam w talii jakąś bardzo dobrą sagę lub permanent, który warto poświęcić.

The Ring Goes South
Ocena: 0
Za cztery many nie mamy nawet gwarancji dostania jednego lądu, ponieważ czasem może brakować nam stworów w stole. Jest to dramatycznie słaba karta.

Shortcut to Mushrooms
Ocena: 2
Dostajemy dość tanie kuszenie pierścieniem. Podpakowywanie stwora dobrze współdziała z pierwszym benefitem za noszenie pierścienia. Aby karta odpaliła pod koniec tury, wystarczy, że pole bitwy opuści jakikolwiek token, czy to Treasure czy Food. Najlepiej sprawdzi się w deckach BG.

Shower of Arrows
Ocena: 2 / 1
To świetna karta do posiadania w sideboardzie podczas draftu, a w sealed decku można ją nawet uwzględnić w głównej talii. Dodatkowy efekt Scry 1 jest miłym dodatkiem.

Stew the Coneys
Ocena: 3
Jest to najlepszy zielony removal. Oprócz zniszczenia stwora, otrzymujemy dodatkowo token food.

Wose Pathfinder
Ocena: 3
Ta karta jest dobra zarówno we wczesnej fazie gry, gdy rampujemy się i filtrowanie many jest przydatne, jak i w późniejszych fazach rozgrywki, szczególnie dzięki umiejętności Trample, która może przesądzić o wyniku gry.
Pełny spojler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy
Korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!