Analiza limited The Lost Caverns of Ixalan – czerwony

Radek Kaczmarczyk10.11.2023Czas czytania: 7 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy


Abrade
Ocena: 3,5

Abrade jest prostą i skuteczną odpowiedzią na problematyczne stwory i pozostaje dobrym wyborem.


Ancestors’ Aid
Ocena: 1,0

Sztuczka za dwie many, która nie wnosi wiele. Może być użyteczna w agresywnych deckach, ale raczej rzadko.


Belligerent Yearling
Ocena: 3,5

Solidny atakujący dinozaur. Już 3/2 z Trample jest przyzwoite, ale zdolność do ataku za 4 lub 5 obrażeń czyni go jeszcze lepszym.


Bonehoard Dracosaur
Ocena: 5,0

Smok wymaga przetrwania jednej tury, aby odpalić swój trigger. Jest trudny do zabicia, a 5 punktów obrony efektywnie chroni go przed większością zagrożeń.


Brass’s Tunnel-Grinder // Tecutlan, the Searing Rift
Ocena: 3,5

Na początku wymiana kart z ręki, później discover przy każdym zagranym spellu. Flipnięcie wiertła jest relatywnie łatwe i powinno nastąpić w okolicach 6-7 tury.


Brazen Blademaster
Ocena: 1,5-3,0

Karta ma dobre statystyki w ataku, ale wymaga spełnienia warunku posiadania dwóch artefaktów. Nadaje się głównie do agresywnych decków.


Breeches, Eager Pillager
Ocena: 4,0

3/3 z First Strike za 3 many jest już dobrze, dodatkowo posiada zdolność aktywującą się przy ataku. Różnorodne efekty sprawiają, że jest to bardzo wszechstronna karta.


Burning Sun Cavalry
Ocena: 2,5

Typowa karta dla agresywnych decków czerwonych. Podstawowa statystyka to „miś”, ale łatwo ją wzmocnić.


Calamitous Cave-In
Ocena: 0,0//4,0

W deckach bez jaskiń nie jest efektywna, ale w specjalizowanych deckach może być bardzo mocna.


Child of the Volcano
Ocena: 2,5

Solidny 4/4 z Trample za 4 many, z potencjałem na rozwój. W agresywnych deckach, gdzie priorytetem jest atak, karta może szybko zwiększyć swoje statystyki.


Curator of Sun’s Creation
Ocena: 1,5-4,0

Jeśli nasz deck zawiera 3 karty z discover, warto grać Kuratorem. W przypadku 5 lub więcej kart z discover, staje się on całkiem dobry.


Daring Discovery
Ocena: 1,0

Discover 4 za 5 many może nie być efektywny, gdyż istnieje ryzyko trafienia na kartę o niskim koszcie many. Zabranianie bloków może być przydatne w agresywnych deckach, ale karta ogólnie nie jest przekonująca.


Diamond Pick-Axe
Ocena: 1,5

Koszt equipu jest dość wysoki dla bonusu +1/+1. Może znaleźć miejsce w deckach, gdzie liczy się ilość artefaktów, ale ogólnie nie jest silną kartą.


Dinotomaton
Ocena: 1,5

Jako karta agresywna może znaleźć zastosowanie w niektórych deckach, ale ogólnie nie jest rekomendowana.


Dire Flail // Dire Blunderbuss
Ocena: 3,0

Bardzo dobra karta we wczesnej i późnej fazie gry, z ciekawym i efektywnym craftem.


Dowsing Device // Geode Grotto
Ocena: 0,5-2,5

Może być wartościowa w deckach z dużą ilością artefaktów, ale jej efektywność zależy od konstrukcji decku.


Dreadmaw’s Ire
Ocena: 4,0

Efektywny trick bojowy, który oferuje również możliwość zniszczenia artefaktu. Szczególnie wartościowy w agresywnych deckach.


Enterprising Scallywag
Ocena: 3,0

Solidny common, który może wygenerować wartościowe skarby.


Etali’s Favor
Ocena: 2,5

Oferuje wartość adekwatną do wydanej many z dodatkowym bonusem statystyk. Wymaga jednak ostrożnego używania.


Geological Appraiser
Ocena: 4,0

Bardzo silna karta z potencjałem generowania wartości, porównywalna z Bloodbraid Elfem, choć bez haste.


Goblin Tomb Raider
Ocena: 1,0-2,5

W agresywnych deckach z co najmniej 6 artefaktami Goblin może być wystarczająco dobry, ale w deckach kontrolnych jest znacznie gorszy.


Goldfury Strider
Ocena: 1,5

Potrzebujemy łącznie 3 „game objectsów”, aby Strider był 5/5 z Trample. Najczęściej będzie on 3/5, co za 5 many nie jest imponującym wynikiem.


Hit the Mother Lode
Ocena: 0,0*

Karta słaba, 7 many za możliwość wylosowania karty o wartości 2 to złe rozwiązanie. *Jednak w deckach z dużą ilością efektów typu „tapnij 2 artefakty lub stwory” karta może stać się grywalna.


Hotfoot Gnome
Ocena: 2,0

Szybki Gnom, który może wbić kilka obrażeń, a następnie przekazać swoją szybkość kolejnym zagrywanym kreaturom.


Idol of the Deep King // Sovereign’s Macuahuitl
Ocena: 2,0

Dwa obrażenia za 3 many to niewiele, ale możliwość craftowania jest wystarczająca, aby włączyć tę kartę do decku.


Inti, Seneschal of the Sun
Ocena: 3,5

Inti jest świetnym „Misiem”, który w wczesnej fazie gry atakuje, a w późniejszej rozdaje countery, usuwając zbędne landy.


Magmatic Galleon
Ocena: 4,0

Efektywna karta, która za 5 many zadaje 5 obrażeń, a następnie zostaje jako Wehikuł 5/5.


Ojer Axonil, Deepest Might // Temple of Power
Ocena: 3,5-4,5

W połączeniu z commonami zadającymi obrażenia, Ojer może kończyć gry w dwie tury. Sam z siebie jest doskonały, 4/4 z Trample za 4 many, a w przypadku śmierci transformuje się w land.


Panicked Altisaur
Ocena: 2,0

Dinozaur świetnie nadający się do zamykania krzywej many w decku. Może atakować lub bronić, a dodatkowo zadawać 2 obrażenia co turę.


Plundering Pirate
Ocena: 2,5

Dobry Orc oferujący przyzwoity stosunek statystyk do ceny. Skarb umożliwia zarówno rampowanie, jak i splashowanie. Ilość obiektów w grze może mieć znaczenie w tym secie.


Poetic Ingenuity
Ocena: 1,5-4,0

Świetny build around. W odpowiednim decku w limited, ta karta może wytworzyć 3-4 lub więcej dinozaurów. Decki z 10+ artefaktami powinny być łatwo osiągalne.


Rampaging Ceratops
Ocena: 3,0

Bardzo mocny finisher. W wielu sytuacjach jego blokowanie nie będzie możliwe, a jeśli tak, to przeciwnik często straci dwie karty.


Rumbling Rockslide
Ocena: 2,0

Niezły removal, skalujący się w trakcie gry. W czwartej turze zada 4 obrażenia, później potencjalnie więcej.


Saheeli’s Lattice // Mastercraft Raptor
Ocena: 2,5

Ciekawe, jak przeciętne instanty i sorcery w tym secie, przekształcone w artefakty z dodatkowymi Craftami, stają się atrakcyjne. Jedna kopia tej karty powinna wystarczyć, ponieważ front nie daje bezpośredniego wpływu na stół.


Scytheclaw Raptor
Ocena: 2,5

Głównie karta to 4/3 za 3 many, co jest dobrym wynikiem. Jej zdolność będzie się aktywować raczej sporadycznie i nie należy jej przeceniać.


Seismic Monstrosaur
Ocena: 2,5

Landcyclerzy są bardzo dobre w tym secie. Jako kreatura, Monstrosaur jest imponujący, oferując rozmiar 6/5 i potencjalnie dobierając kilka kart.


Sunfire Torch
Ocena: 2,0

Karta przydatna w agresywnych deckach, gdzie często będziemy atakować. W takich sytuacjach jest całkiem niezła, ale bez szczególnych atutów.


Sunshot Militia
Ocena: 2,5

Bardzo dobra karta w specyficznych deckach z dużą ilością artefaktów. W innych typach talii jej efektywność spada.


Tectonic Hazard
Ocena: 0,5

Typowa karta z sideboardu przeciwko deckom z dominacją stworów o obronie 1. Nie jest zalecana do głównego decku.


Triumphant Chomp
Ocena: 3,5

Zadawanie 2 obrażeń stworowi za jedną manę to zawsze dobra opcja, a czasami ta karta może zadać 3, 4, a nawet 5 obrażeń.


Trumpeting Carnosaur
Ocena: 4,0

Wspaniały modalny spell. Podstawowy tryb (3 many za 3 obrażenia) jest świetny, a dodatkowy tryb (duże ciało z tramplem i card advantage) skutecznie kończy gry.


Volatile Wanderglyph
Ocena: 2,5

Rummaging przy każdym ataku to znaczący bonus dla tej karty. Dodatkowo, rummaging aktywuje się również przy tapowaniu golema dla innych zdolności.


Zoyowa’s Justice
Ocena: 0,5

Karta podobna do Tibalt Trickery, czasami używana z sideboardu, aby radzić sobie z bombami, na które deck nie ma innych odpowiedzi.



Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy


korekta: Daniel Smyl

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!