5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Archangel of Wrath, Defiler of Vigor, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. In the Trenches, Draconic Destiny, Jaya, Fiery Negotiator
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Aether Channeler, Defiler of Instinct, Brotherhood’s End
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Arbalest Engineers, Ashnod, Flesh Mechanist, Drafna, Founder of Lat-Nam
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Argivian Cavalier, Citizen’s Arrest, Bushwhack
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Audacity, Bite Down, Goblin Picker
2,0: Typowe fillery.
Np. Karn, Living Legacy, Urza’s Sylex, Air Marshal
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Ashnod’s Intervention, Desynchronize, Fateful Handoff
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Ashnod’s Altar, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Altar of Dementia, Chaotic Transformation, Snarespinner
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Aetherflux Reservoir, Arms Race, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy

Captivating Cave
Ocena: 2,5/3,0
Grałbym prawie zawsze, gdy jesteśmy 2,5-3 kolorowym deckiem lub mamy dwa kolory i dość dużo kart z Descend bądź synergii z podtypem Cave.

Cavern of Souls
Ocena: 0,0-2,0
W sealdzie prawie na pewno bym nie grał. W drafcie jedynie, gdy wydraftujemy bardzo tribalowy deck bez żadnych innych czarów z podwójną kolorową maną w koszcie.

Cavernous Maw
Ocena: 0,0/??
Ciężko mi wyobrazić sobie sytuację, kiedy uda nam się zmienić ten ląd w stwora 3/3, nie wspominając o ukrytym koszcie grania z dużą ilością Cave w decku, które w większości są dość rozczarowujące.

Echoing Deeps
Ocena: 0,0
Takie karty w limited nie zasługują na granie nimi.

Forgotten Monument
Ocena: 0,0
Na obecną chwilę nie jestem w stanie sobie wyobrazić grania tym lądem w limited.





Hidden Courtyard / Hidden Volcano / Hidden Necropolis / Hidden Nursery / Hidden Cataract
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, nawet pewnie w dużych ilościach (4-5 to pewnie max). Jest to typ kart, które bardzo lubię w limited; na początku pomaga nam zagrywać czary, a potem sam „staje się” czarem. A to wszystko za dość mały koszt wejścia do gry stapowanym.

Pit of Offerings
Ocena: 1,0
Ocenę jeden dostaje za to, że usuwa z obu grobów, czyli czasem możemy usunąć jakąś dobrą kartę z wrogiego grobu, co czyni z niej bardziej kartę sideboardową niż stabilny sposób na mana fixing.

Primising Vein
Ocena: 3,0
Fajny fixing, im więcej kolorów gramy, tym bardziej jesteśmy zadowoleni. W sealdzie szczęśliwsi, a w drafcie powinniśmy wyżej pickować tę kartę.

Restless Anchorage
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Od dawna wiadomo, że latanie jest jedną z potężniejszych mechanik w grze. Warto pamiętać, że token Mapy możemy odpalić tylko jako sorcery.

Restless Prairie
Ocena: 4,5
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Chyba najlepszy z wszystkich lądów, głównie przez to, że w kolorach GW dość naturalnie możemy złożyć deck, który najlepiej korzysta z efektu podpakowania o +1/+1 (jakieś małe typki i generowanie tokenów).

Restless Reef
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Możemy przewijać sami siebie, gdy mamy dużo synergicznych kart z grobem, bądź atakować przeciwnika z dwóch kierunków (życie oraz ilość kart w decku). Co dość zabawne, rekinowi nie można rzucać na pożarcie blockerów co turę, bo skończą się karty w bibliotece.

Restless Ridgeline
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Chyba najsłabszy z wszystkich w tej serii kart, lecz nadal jest to dobra karta, która pozwoli nam wygrać wyścig poprzez podpakowanie stwora oraz stworzenie blockera (untap).

Restless Vents
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Dzięki menace jest go dość trudno zablokować, do tego zamieniamy zbędne lądy z ręki na potrzebne czary dzięki drugiej umiejętności.

Sunken Citadel
Ocena: 0,0
Nie widzę zbytnio zastosowań w limited.

Volatile Fault
Ocena: 0,0-1,0
Tylko i wyłącznie opcja sideboardowa na cudze manlandy. Nie gramy w maindecku nigdy.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!