5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
Captivating Cave
Ocena: 2,5/3,0
Grałbym prawie zawsze, gdy jesteśmy 2,5-3 kolorowym deckiem lub mamy dwa kolory i dość dużo kart z Descend bądź synergii z podtypem Cave.
Cavern of Souls
Ocena: 0,0-2,0
W sealdzie prawie na pewno bym nie grał. W drafcie jedynie, gdy wydraftujemy bardzo tribalowy deck bez żadnych innych czarów z podwójną kolorową maną w koszcie.
Cavernous Maw
Ocena: 0,0/??
Ciężko mi wyobrazić sobie sytuację, kiedy uda nam się zmienić ten ląd w stwora 3/3, nie wspominając o ukrytym koszcie grania z dużą ilością Cave w decku, które w większości są dość rozczarowujące.
Echoing Deeps
Ocena: 0,0
Takie karty w limited nie zasługują na granie nimi.
Forgotten Monument
Ocena: 0,0
Na obecną chwilę nie jestem w stanie sobie wyobrazić grania tym lądem w limited.
Hidden Courtyard / Hidden Volcano / Hidden Necropolis / Hidden Nursery / Hidden Cataract
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, nawet pewnie w dużych ilościach (4-5 to pewnie max). Jest to typ kart, które bardzo lubię w limited; na początku pomaga nam zagrywać czary, a potem sam „staje się” czarem. A to wszystko za dość mały koszt wejścia do gry stapowanym.
Pit of Offerings
Ocena: 1,0
Ocenę jeden dostaje za to, że usuwa z obu grobów, czyli czasem możemy usunąć jakąś dobrą kartę z wrogiego grobu, co czyni z niej bardziej kartę sideboardową niż stabilny sposób na mana fixing.
Primising Vein
Ocena: 3,0
Fajny fixing, im więcej kolorów gramy, tym bardziej jesteśmy zadowoleni. W sealdzie szczęśliwsi, a w drafcie powinniśmy wyżej pickować tę kartę.
Restless Anchorage
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Od dawna wiadomo, że latanie jest jedną z potężniejszych mechanik w grze. Warto pamiętać, że token Mapy możemy odpalić tylko jako sorcery.
Restless Prairie
Ocena: 4,5
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Chyba najlepszy z wszystkich lądów, głównie przez to, że w kolorach GW dość naturalnie możemy złożyć deck, który najlepiej korzysta z efektu podpakowania o +1/+1 (jakieś małe typki i generowanie tokenów).
Restless Reef
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Możemy przewijać sami siebie, gdy mamy dużo synergicznych kart z grobem, bądź atakować przeciwnika z dwóch kierunków (życie oraz ilość kart w decku). Co dość zabawne, rekinowi nie można rzucać na pożarcie blockerów co turę, bo skończą się karty w bibliotece.
Restless Ridgeline
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Chyba najsłabszy z wszystkich w tej serii kart, lecz nadal jest to dobra karta, która pozwoli nam wygrać wyścig poprzez podpakowanie stwora oraz stworzenie blockera (untap).
Restless Vents
Ocena: 4,0
Grałbym zawsze, jeżeli jest w kolorach mojej talii. Dzięki menace jest go dość trudno zablokować, do tego zamieniamy zbędne lądy z ręki na potrzebne czary dzięki drugiej umiejętności.
Sunken Citadel
Ocena: 0,0
Nie widzę zbytnio zastosowań w limited.
Volatile Fault
Ocena: 0,0-1,0
Tylko i wyłącznie opcja sideboardowa na cudze manlandy. Nie gramy w maindecku nigdy.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy
korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!