Sponsor serii Wilds of Eldraine: OKO
Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która z tej okazji przygotowała wspólnie z Guildmage specjalną limitowaną koszulkę dla fanów MTG.
Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE
Analiza limited Wilds of Eldraine – artefakty i lądy
5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy
Agatha’s Soul Cauldron
Ocena: 2,5
Powolne wzmacnianie naszych stworzeń oraz przekazywanie im zdolności poległych nie jest złym pomysłem. Jeśli odpowiednio wykorzystamy kociołek, może on nawet przynieść nam zwycięstwo. Niemniej jednak potrzeba na to sporo czasu, dlatego nie oceniam tej karty wyjątkowo wysoko.
Candy Trail
Ocena: 1,5
Nie jestem wielkim fanem słodyczy. Uważam, że są one efektywne głównie w talii, które potrafią wykorzystać te słodkości na swoją korzyść. W innych przypadkach cukiereczki stanowią jedynie “słodki” dodatek, który nie wnosi wiele do gry.
Collector’s Vault
Ocena: 1,5
Na pierwszy rzut oka zdolność do wymiany karty w ręku na inną za taką cenę wydaje się droga. Ale po głębszym zastanowieniu okazuje się, że koszt jest niższy, ponieważ skarb zwraca nam część wydanej many. Co więcej, ten skarb może być używany w inny sposób, na przykład do innych mechanik w grze. Wadą tej karty jest jednak to, że aby stała się opłacalna, musi działać bardzo długo.
Eriette’s Tempting Apple
Ocena: 1,5
Cztery many za efekt przejęcia stworzenia nie jest ofertą, która przyciągnęłaby moją uwagę, chyba że miałbym sposoby na poświęcanie przejętych jednostek. Możliwość odebrania przeciwnikowi 3 punktów życia czyni tę kartę nieco bardziej atrakcyjną, zwłaszcza w agresywnych talii.
Gingerbrute
Ocena: 1,5
Podobnie jak w przypadku wcześniejszej karty, ciastko wydaje się być przydatne głównie w dwóch sytuacjach: 1. W agresywnych strategiach. 2. Do noszenia ekwipunku czy aury. Jeśli w naszej talii ciastko nie spełnia tych ról, lepiej z niego zrezygnować.
Hylda’s Crown of Winter
Ocena: 4,0
Unieruchamianie stworzeń przeciwnika za stosunkowo niską cenę to zawsze wartościowa zdolność w limited. W tym przypadku warto podkreślić, że dzięki tej koronie możemy zdobyć sporo kart oraz wykorzystać różne bonusy płynące z unieruchomienia stworzeń przeciwnika.
The Irencrag
Ocena: 3,0
Kamień many jest zawsze mile widziany w limited. W tym przypadku mamy do czynienia z kartą, która początkowo dostarcza nam many, a później może stać się potężnym ekwipunkiem.
Prophetic Prism
Ocena: 2,0
To doskonałe narzędzie do dodawania kart z innych kolorów do naszej talii lub po prostu jako wypełniacz dla słabszych zestawów. Jeśli planujesz grać w wielu kolorach, warto rozważyć dodanie tej karty do talii. Warto również wspomnieć, że w tej edycji jest kilka kart dwukolorowych, których obie strony mogą być trudne do zagrania. Prism pomoże nam je zagrać. Dodatkowo karta ta pozwala płacić specyficzne koszty w grze.
Scarecrow Guide
Ocena: 2,0
2/1 za 2 z umiejętnością Reach, uniwersalny dla każdego decku, fixujący manę. Karta jest po prostu OK.
Soul-Guide Lantern
Ocena: 1,5
Latarnia jest raczej słabą kartą, ale warto zwrócić uwagę na pewne aspekty, dzięki którym w tym secie może okazać się odrobinę lepsza. Po pierwsze, jest tanim permanentem, co pozwoli nam na podwójne rzucanie zaklęć i aktywację celebracji. Co więcej, artefakt ten może zostać poświęcony jako koszt Bargaina; często będzie to niekorzystne, ale czasem może się opłacić i warto o tym pamiętać.
Syr Ginger, the Meal Ender
Ocena: 2,0
3/1 za 2 to dość agresywne statystyki. Jeśli dodamy do tego możliwość wzrostu karty, okazuje się, że mamy całkiem niezłego playabla. W deckach z dużą ilością Food i/lub Treasure jest zdecydowanie lepszy.
Three Bowls of Porridge
Ocena: 2,0
Nieco drogi i słaby removal, który jednak oferuje pewne dodatkowe opcje. Po użyciu dwóch pierwszych zdolności najkorzystniej jest poświęcić go na rzecz Bargaina.
Crystal Grotto
Ocena: 1,0-2,5
Jeśli gramy stabilnym dwukolorem, nie potrzebujemy takich landów. Jeśli jednak dokładamy inny kolor (nawet w formie dokładania kart z przygód), staje się on bardzo solidnym commonem.
Edgewall Inn
Ocena: 3,0
Podoba mi się ten land. Wprawdzie wchodzi w grę stapowany, jednak może pomagać w dodawaniu dodatkowych kolorów i stabilizować manę. W późniejszej fazie gry może też przynieść korzyść w postaci dodatkowej karty. Jeśli mamy choć kilka kart typu Przygoda, warto go używać.
Evolving Wilds
Ocena: 3,0
Klasyka wśród kart. Niezmiennie doskonały narzędzie do stabilizowania many dla decków trzykolorowych (lub nawet bardziej złożonych).
Restless Bivouac
Ocena: 3,5
Ocena ma zastosowanie do każdego landu z tego cyklu. Landy te są po prostu świetne w trybie limited. Przede wszystkim mogą się przekształcać w stwory – i to stwory o całkiem przyzwoitych parametrach względem kosztu aktywacji. Ponadto mają zdolności, które aktywują się podczas ataku, a każda z nich jest bardzo przydatna. Ale to nie wszystko. Landy te również stabilizują manę i umożliwiają łatwiejsze mieszanie różnych kolorów. Łącząc wszystko razem, mamy tu naprawdę świetne karty.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy
Korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!