Analiza limited Wilds of Eldraine – czerwony

Radek Kaczmarczyk31.08.2023Czas czytania: 8 minut(y)

Sponsor serii Wilds of Eldraine: OKO

Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która z tej okazji przygotowała wspólnie z Guildmage specjalną limitowaną koszulkę dla fanów MTG.

https://oko.gg

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE


Analiza limited Wilds of Eldraine – czerwony

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy


Belligerent of the Ball
Ocena: 3,0

3/3 za 3 many to całkiem dobrze. W tym formacie aktywowanie Celebracji powinno wystąpić na tyle często, że uruchomimy tę zdolność 2-3 razy w trakcie gry. To z pewnością utrudni przeciwnikom walkę.


Bellowing Bruiser // Beat a Path
Ocena: 2,0

Bardzo agresywna karta w obu wersjach. 4/4 z haste za 5 many to nieco mało, ale czasami przyda się jako finisher. Przygoda od czasu do czasu okaże się użyteczna, a kiedy już ją wykorzystamy, będzie bardzo mocna.


Bespoke Battlegarb
Ocena: 1,5

W stosunku do ekwipunków, uważam, że powinny być albo bardzo tanie, albo bardzo mocne. Ten przedmiot nie jest ani tani, ani mocny. Radziłbym trzymać się od niego z daleka.


Boundary Lands Ranger
Ocena: 3,0

Takie kreatury cenię. W początkowej fazie gry dostarczy solidne wsparcie jako dwójka, a później przekształci się w rummagera, który pozwoli nam znaleźć lepsze karty. Nie wymaga nawet tapowania.


Charming Scoundrel
Ocena: 3,0

Karta nie wyróżnia się w żadnej z wersji. Gdyby miała tylko trzeci efekt, dałbym jej 2,5. Dodatkowo 0,5 za jej wszechstronność.


Cut In
Ocena: 3,0

Dostajemy nie tylko solidne usuwanie, ale też wzmacniamy naszego stwora. Tylko fakt, że jest to sorcery, uniemożliwia Cut In zdobycie wyższej oceny.


Edgewall Pack
Ocena: 2,5

Podobne karty zawsze były cenione w limited, nawet jeśli nie miały zdolności Menace ani nie aktywowały Celebracji.


Embereth Veteran
Ocena: 2,5

Doskonały na początku gry, gdzie może zadać sporo obrażeń. Jego zdolność poświęcania daje nam dodatkowe możliwości później, kiedy jego statystyki przestają być imponujące.


Flick a Coin
Ocena: 2,5

Zadanie 1 obrażenia za trzy many to niewiele, i gdyby nie dodatkowy efekt, na pewno nie zastanawiałbym się nad tą kartą. Dobranie karty oraz dodatkowy treasure sprawia, że jest to całkiem użyteczny common.


Food Fight
Ocena: 0,0-3,0

Kluczowe jest pytanie: ile tokenów Food i Treasure oraz innych artefaktów możemy posiadać? Jeśli zazwyczaj mamy ich niewiele, to odradzałbym grę tą kartą.


Frantic Firebolt
Ocena: 3,0

Nie powinno być kłopotem, by Firebolt palił za 3. Osiągnięcie tej liczby sprawia, że karta jest warta swojej ceny. Zdarzy się, że zada 2 obrażenia, ale to głównie we wczesnej grze, gdzie i tak to wystarczy. W późniejszych fazach gry łatwo usunie potencjalne zagrożenia.


Gnawing Crescendo
Ocena: 1,5

To dość niejasna karta. Trumpet Blast często był nieefektywny. Dodatkowe szczury poprawiają sytuację, stąd ocena 1,5.


Goddric, Cloaked Reveler
Ocena: 4,0

3/3 z Haste za 3 many to świetna propozycja. Przemiana w smoka również. Biorąc pod uwagę konstrukcję kart w tym formacie, możemy spodziewać się tej przemiany w 4 lub 5 turze. To prowadzi do wielu wygranych.


Grabby Giant // That’s Mine
Ocena: 2,5

Solidna kreatura. Tworzenie skarbu za 2 many może nie brzmieć zachęcająco, ale kiedy zobaczymy, że ten skarb możemy wymienić na kartę, okazuje się to bardziej atrakcyjne.


Grand Ball Guest
Ocena: 2,5

2/2 za 2 many to dobra oferta, zwłaszcza że czasami może to być 3/3 za tę samą cenę. To agresywna kreatura, którą warto mieć w kilku kopiach.


Harried Spearguard
Ocena: 1,5

Zazwyczaj nie jest wybierany, ale w agresywnych taliach może się przydać. Warto go dodawać tylko do takich decków.


Hearth Elemental // Stoke Genius
Ocena: 3,0

Ta karta może zaskakiwać. Patrząc na nią widzimy trzy możliwości: a) jako kreaturę 4/5 za 5-6 many, co nie jest idealne, ale akceptowalne. b) jako kreaturę za 3-4 many, co jest już lepsze. c) jako kreaturę, która dobiera nam dwie karty i kosztuje w sumie 3-5 many. To bardzo korzystne.


Imodane, the Pyrohammer
Ocena: 3,0

Karta ta jest bliżej oceny 2,5 niż 3,5. Jej zdolność pozwala zadawać od 2 do 4 obrażeń, chociaż często nie zadaje żadnych. 4/4 za 4 many to solidne statystyki.


Kindled Heroism
Ocena: 2,0

Zwrócę uwagę, że ocena dotyczy głównie wykorzystania w talii aggro. W innych przypadkach ta karta nie jest pożądana.


Korvold and the Noble Thief
Ocena: 1,5

Chyba nie zostanę fanem tej karty. Wygląda ona dla mnie bardzo słabo. Rozumiem, że skarby same w sobie stanowią niezły fundament do trzeciego rozdziału, ale fakt, iż faktyczny wpływ na rozgrywkę ten enchantment zaczyna wywierać dopiero po dwóch turach i przy tym kosztuje aż 4 many, sprawia, że jest dla mnie nie do przyjęcia.


Merry Bards
Ocena: 2,0

Fajny, skalowalny common. Za 3 many dostajemy underpowered 3/2 (chociaż czasami korzystamy z takich jako wypełniacze). Za 4 mamy wciąż 3/2, ale z opcją na rolę „Young Hero” dla dowolnej postaci. Wersja za 4 many sama w sobie jest całkiem akceptowalna.


Minecart Daredevil // Ride the Rails
Ocena: 2,0

Klasyczne 4/2 za 3 many nie są niczym specjalnym i zazwyczaj unikamy ich poza aggro deckami z dużą ilością sztuczek. Tutaj karta jest nieco lepsza dzięki części przygodowej. Najczęściej jednak zagramy „Daredevila” w 3 turze. Dobrze, że późniejsze dobieranie karty sprawia, że jest ona czymś więcej niż przeciętną jednostką.


Monstrous Rage
Ocena: 2,5

To chyba moja ulubiona sztuczka w tym secie. Po pierwsze, urzekł mnie jej koszt. Nie ma nic lepszego niż tanie zaklęcia. Po drugie, bardzo podoba mi się tworzenie „Monster Role” jako instancji. Jeśli jednak zauważymy, że „Rola” to coś stałego, a nie tymczasowego, okaże się jeszcze lepsza. A nie można zapomnieć o +2/+0 na jedną turę.


Raging Battle Mouse
Ocena: 3,0

Miś ze świetnym tempem. Jeśli nasz deck ma niską krzywą many, pozwoli nam na efektywniejsze zagrania dwóch kart w jednej turze. Idealny dla decków w kolorze czerwonym.


Ratcatcher Trainee // Pest Problem
Ocena: 2,5

Takie jednostki zawsze się przydają. Wersja za dwie many jest świetna, a dzięki „First Strike” atakuje efektywnie. Dodatkowo skaluje się dobrze w późniejszej fazie gry.


Realm-Scorcher Hellkite
Ocena: 4,5

Proszę państwa, oto Smok,

Smok jest silny, że aż szok,

Chętnie Państwu wygra grę,

Często nawet i ze dwie.


Redcap Gutter-Dweller
Ocena: 4,0

Dużo statystyk za niewielki koszt na początku rozgrywki, a później możliwość dobrania dodatkowych kart. Niemniej jednak, jego niska obrona może być problemem.


Redcap Thief
Ocena: 2,0

Pomocne w rampowaniu i splashowaniu. W odpowiednich deckach jest bardzo użyteczny, w innych pełni rolę wypełniacza.


Rotisserie Elemental
Ocena: 2,5

W limited wydaje się być problematyczna, ale w constructed może się lepiej sprawdzić. W limited, nawet jeśli zagramy ją wcześnie, istnieje ryzyko, że szybko zostanie zneutralizowana przez przeciwnika.


Skewer Slinger
Ocena: 2,0

Szału nie ma; widzieliśmy już lepsze 2-dropy w czerwonym. Jednak źle też nie jest. Szczególnie jeśli naszym planem jest raczej obrona niż atak, Slinger sprawdzi się wręcz wyśmienicie.


Song of Totentanz
Ocena: 3,0

Prawdziwie śmiercionośna broń! Wyobrażam sobie, że chcielibyśmy ją grać z wartością X równą lub większą niż 3. Wtedy karta robi się naprawdę dobra. Im większe X, tym lepsza.


Stonesplitter Bolt
Ocena: 3,5

To jak Fireball skierowany w stwory, ale jako instancja. Takie karty zawsze są na wagę złota.


Tattered Ratter
Ocena: 2,0

Sądzę, że czerwień pokazała nam już znacznie lepsze stwory za dwie many. Upside tego Peasanta nie jest duży, ponieważ to przeciwnik decyduje, jak i czym blokować. Często bonus +2/+0, który nie jest niespodzianką, będzie ignorowany.


Torch the Tower
Ocena: 3,5

To jak Shock, ale ewoluujący w bardziej potężny efekt. Świetne zaklęcie ofensywne, co tu więcej mówić.


Twisted Fealty
Ocena: 1,5

Threaten pojawia się w każdym nowym secie, ale poza taliami skoncentrowanymi na poświęceniu, rzadko jest używany. Nie sądzę, aby Wicked Rola mogła coś zmienić w tym kontekście.


Two-Headed Hunter // Twice the Rage
Ocena: 2,5

Jeśli nasz deck nie posiada drogich bomb, a potrzebujemy czegoś do kończenia rozgrywki, ten Gigant będzie idealny. Część przygodowa to niewielki, ale miły dodatek.


Unruly Catapult
Ocena: 1,5-2,5

W pewnych taliach ta katapulta będzie wystrzeliwać wiele pocisków. Jeśli mamy dużo instantów i zaklęć typu sorcery, warto nią grać. W innych przypadkach jest to jedynie słaby wypełniacz.


Virtue of Courage // Embereth Blaze
Ocena: 3,5*

Karta jest świetna i zawsze warto ją zagrać. Jednak nie zawsze będzie ona kluczowym elementem. Podstawowy wariant to instant, który zadaje 2 obrażenia za 2 many. Może nie imponuje, ale na ocenę 2,5-3,0 zasługuje. Teraz pojawia się pytanie: czy efekt związany z enchantmentem będziemy mogli aktywować cyklicznie? Do tego świetnie nadaje się katapulta wymieniona wcześniej. W innych przypadkach może być to trudne, ale jeśli mamy odpowiedni deck, to otrzymujemy bardzo mocną kartę.


Witch’s Mark
Ocena: 2,0

Tormenting Voice wciąż ewoluuje, a z każdą nową wersją jest bardziej interesujący i często lepszy. Tak jest i w tym przypadku. Dzięki Wicked Roli mamy tutaj naprawdę solidną kartę.


Witchstalker Frenzy
Ocena: 3,5

Frenzy, nawet za 4 many, wydaje się być znakomite. Możliwość zagrania go taniej jest dodatkowym atutem.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy


Korekta: Daniel Smyl

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!