Analiza limited Wilds of Eldraine – multikolor

Radek Kaczmarczyk01.09.2023Czas czytania: 9 minut(y)

Sponsor serii Wilds of Eldraine: OKO

Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która z tej okazji przygotowała wspólnie z Guildmage specjalną limitowaną koszulkę dla fanów MTG.

https://oko.gg

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE

Analiza limited Wilds of Eldraine – multikolor

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy


Agatha of the Vile Cauldron
Ocena: 1,0

Nie przepadam za tą wiedźmą. W 70% gier będzie to stworzenie 1/1 za 2 many, które nie wnosi nic więcej. W 20% przypadków pozwoli osłabić zdolność innego stwora o 1, a w 10% gier wykorzystamy jej umiejętność. Te 30% sytuacji, gdy coś osiągnie, nie jest warte grania, skoro w pozostałych 70% będzie mało efektywna.


The Apprentice’s Folly
Ocena: 1,5-4,0

Kluczowe pytanie przed dodaniem jej do decku to: Czy posiadamy wystarczająco dużo Bargainów, aby ją poświęcić przed rozpoczęciem trzeciego rozdziału? Jeśli tak, otrzymujemy kartę zdolną do przesądzania o wyniku gry. W przeciwnym wypadku (≤2) zastanówmy się, czy naprawdę potrzebujemy takiego przejściowego efektu. Często odpowiedź będzie „nie”.


Ash, Party Crasher
Ocena: 3,5

Miś z możliwością natychmiastowego ataku oraz opcją znaczącego wzrostu w późniejszej fazie gry jest po prostu świetny. Chętnie nim gram, i Wam również polecam.


Eriette of the Charmed Apple
Ocena: 3,5

Należy pamiętać, że wielu przeciwników samoistnie będzie przydzielać Role swoim stworzeniom. Jeśli umieścimy Eriette na stole z dwoma stworami z Rolą po stronie przeciwnika, powinniśmy być bardzo zadowoleni. Powolne osłabianie przeciwnika jest także wartościowe. Jednak jej potencjał jest nieco ograniczony przez faktyczny wkład do gry – czasami będzie to tylko kreatura 2/4 za 3 many.


Faunsbane Troll
Ocena: 4,0

4 many za stworzenie o sile 5/5 to zawsze korzystna wymiana. Dwa permanenty na stole w jednym zagraniu mają w tym zestawie duże znaczenie. I co być może najważniejsze: wbudowana zdolność usuwania. Polecam.


The Goose Mother
Ocena: 4,5

Ta hybryda gęsi jest bombą w limited. Możemy dostosować jej rozmiar do potrzeb. Latanie samo w sobie pozwala nam szybko wygrywać gry. Żywność (Foody) może być używana w różnych celach, a ta gęś znosi sporo jaj.


Greta, Sweettooth Scourge
Ocena: 4,0

3/3 za 3 many, która tworzy żywność (Food), to już doskonała karta. Dodatkowo możemy zamieniać nasze Foody w dodatkowe karty lub wzmacniać nimi stworzenia za przystępną cenę. Greta posiada potencjał do tworzenia dużej przewagi w grze.


Hylda of the Icy Crown
Ocena: 4,0

Unieruchamianie stworzeń przeciwnika w tych kolorach jest dla nas dostępne, czasem nawet regularnie. Jeśli w zamian otrzymujemy stworzenia 4/4, wzmacniamy naszą armię lub dobieramy karty, to będzie to doskonała wymiana. Jej podstawowe statystyki również są solidne i powinny pozwolić na utrzymanie jej na stole do momentu uzyskania z niej korzyści.


Johann, Apprentice Sorcerer
Ocena: 3,0

2/5 za 4 many to ewidentnie defensywne parametry. Takie statystyki są potrzebne, gdy chcemy mieć czas na odkrycie kilku czarów na wierzchu talii, które możemy zagrać.


Likeness Looter
Ocena: 3,5

Looter, który dodatkowo ma możliwość przemiany w inną, często bardzo mocną kreaturę, to coś, czym chętnie zagram. Jestem pewien, że przyniesie zwycięstwo w wielu grach.


Neva, Stalked by Nightmares
Ocena: 3,5

Gravedigger w wersji na sterydach. Z tradycyjnie bardzo dobrej karty w formacie limited dostajemy coś jeszcze lepszego. Nic tylko grać.


Obyra, Dreaming Duelist
Ocena: 3,0

2 many za 2/2 z umiejętnością Flying to bardzo dobre. Pozostałe zdolności, chociaż mniej istotne, są miłym dodatkiem.


Rowan, Scion of War
Ocena: 2,5

Niestety, zdolność aktywowana Rowana nie wydaje się być stworzona z myślą o formacie limited. W efekcie traktujemy go głównie jako 4/2 z umiejętnością Menace, co jest akceptowalne, ale nie robi wielkiego wrażenia.


Ruby, Daring Tracker
Ocena: 3,5

Fantastyczny „mana dork”, który nie tylko dostarcza many od razu po pojawieniu się w grze, ale gdy mamy inne, większe stwory, staje się także doskonałym atakującym.


Sharae of Numbing Depths
Ocena: 4,0

2/3 za 4 many, z możliwością tapnięcia stwora, nałożenia efektu Stun i dobrania karty. To jeszcze nie wszystko – później, przy niewielkim wysiłku, można także dobierać karty. Premium uncommon.


Syr Armont, the Redeemer
Ocena: 3,5

5 many za statystyki wynoszące przynajmniej 4/4, ale często nawet do 8/8. Zdecydowanie mocna karta. Częściej osiągniemy jej wyższy potencjał niż najniższe możliwe parametry.


Talion, the Kindly Lord
Ocena: 4,5

Niesamowita bomba. Gdy wybierzemy 2 lub 3, prawdopodobnie jesteśmy w stanie uruchomić mechanizm przy połowie nonland kart z talii przeciwnika. Sam w sobie jako stworzenie 3/4 z umiejętnością latającej za 4 many również jest imponujący.


Totentanz, Swarm Piper
Ocena: 3,5

2/3, który po śmierci pozostawia za sobą szczura. Ponadto, każda inna kreatura ginąca podczas jego obecności na polu bitwy również zostawia za sobą szczura. Trudno je zablokować z powodu umiejętności deathtouch.


Troyan, Gutsy Explorer
Ocena: 3,5

Dzięki tej postaci możemy grać nasze najpotężniejsze karty za 6 many już w czwartej turze. A gdy skończymy już kart, możemy go wykorzystać jako źródło do ciągnięcia kolejnych kart. Bardzo mocna karta typu uncommon.


Will, Scion of Peace
Ocena: 2,5

Podobnie jak w przypadku postaci z kolorem czerwono-czarnym, trudno aktywować jego zdolność do szybszego pozyskiwania many. Wydaje się to możliwe głównie w przypadku posiadania kreatur z lifelink. 2/4 z umiejętnością Vigilance za 3 many to przyzwoita wartość.


Yenna, Redtooth Regent
Ocena: 3,5

W zestawie, gdzie większość talii pełni określone role, Yenna może mieć sporo do zrobienia. Warto również zaznaczyć, że jej parametry ataku i obrony są bardzo solidne.


Beluna Grandsquall // Seek Thrills
Ocena: 3,5

4/4 za 3 many to świetna wartość, jednak osiągnięcie trzech różnych kolorów many w trzeciej turze może być wyzwaniem. Mimo to, ten gigant jest solidny nawet gdy zagrywany później. W późniejszej fazie gry może być źródłem dodatkowych kart.


Callous Sell-Sword // Burn Together
Ocena: 3,5

Solidna jednostka bojowa. 2/2 za dwie many. Gdy zostanie dobrany w późnej fazie gry, może wejść do gry z dodatkowymi żetonami. Czasem wykorzystamy jego drugą zdolność dla dodatkowej korzyści.


Cruel Somnophage // Can’t Wake Up
Ocena: 3,5

Słaby na początku, ale z potencjałem dominacji w późniejszej fazie gry. Ten potencjał sprawia, że zawsze będziemy chcieli go mieć w naszej talii.


Decadent Dragon // Expensive Taste
Ocena: 4,5

Fantastyczna karta. Obie strony są bardzo mocne. Smok, jak przystało na smoka, wygrywa gry szybko i skutecznie. W dodatku mamy tu możliwość dobrania dwóch kart. Oczywiście, nie zawsze będziemy mieli manę, by je wszystkie zagrać, ale: a) możemy trafić na ląd, który na to pozwoli, b) 66% talii będzie grało przynajmniej jednym z naszych kolorów, więc jest duża szansa, że coś zagramy korzystając z naszych lądów, c) smok produkuje skarby, więc jeśli się uda, sam dostarczy many na karty, które wcześniej umieścił w exile.


Devouring Sugarmaw // Have for Dinner
Ocena: 4,5

6/6 z Trample i Menace brzmi groźnie. Tokeny z przygody powinny nam zapewnić dwa spokojne ataki bez blokowania. Do tego czasu jest spora szansa, że wyprodukujemy inny materiał do pożarcia. Myślę, że to po prostu bomba.


Elusive Otter // Grove’s Bounty
Ocena: 3,5

W przeciwieństwie do constructed, tu ważniejszą stroną jest ta z Sorcery. Możemy łatwo wzmocnić całą naszą armię do solidnych rozmiarów. Otter w grze limited jest raczej średnio-słabą kartą, ale skoro jest gratis, to super.


Frolicking Familiar // Blow Off Steam
Ocena: 3,5

Ten Otter z kolei jest naprawdę bardzo dobry. Każda z części z osobna jest co najmniej dobra, zaś razem tworzą świetną kartę.


Gingerbread Hunter // Puny Snack
Ocena: 3,5

Przyzwoite zaklęcie niszczące i niezła kreatura w jednej karcie. Jeśli gramy oboma kolorami, dostajemy dokładnie to, czego chcemy.


Heartflame Duelist // Heartflame Slash
Ocena: 4,0

Bardzo mocne zaklęcie niszczące i średnia kreatura tuż po nim. Warto zagrać.


Imodane’s Recruiter // Train Troops
Ocena: 3,5

Obie karty z osobna są nieco poniżej przeciętnej, ale razem tworzą doskonałą maszynę do zabijania w późnej grze.


Kellan, the Fae-Blooded // Birthright Boon
Ocena: 2,5-3,5

Ocena zależy od tego, czy mamy coś do wyszukania. Jeśli nie, Kellan i tak jest godny uwagi. Jeśli tak, to mamy tu kartę wręcz wyborną.


Mosswood Dreadknight // Dread Whispers
Ocena: 4,0

Doskonałe statystyki jak na kreaturę za dwie many, połączone z możliwością generowania nieskończonej wartości. Oczywiście nie zawsze będziemy mieli manę, by zagrać część przygody po śmierci Dreadknighta. Jednak zdarzy się to na tyle często, że karta ta jest wybitna.


Picnic Ruiner // Stolen Goodies
Ocena: 3,5

To kolejna karta podzielona, w której obie strony są bardzo dobre. W takim przypadku rzeczywiście nie ma wiele do dodania. Jakość mówi sama za siebie.


Pollen-Shield Hare // Hare Raising
Ocena: 3,0

Ta kreatura to po prostu miś z niewielkim dodatkiem. Zaklęcie byłoby świetne, gdyby było instantem, ale tak nie zawsze będzie działało tak, jak byśmy tego oczekiwali. Niemniej jednak, to wciąż dwie karty w jednej, co sprawia, że jej ocena jest wysoka.


Questing Druid // Seek the Beast
Ocena: 3,5

Druid może osiągnąć naprawdę imponujące rozmiary, ale potrzebuje do tego trochę czasu. Sam w sobie jest wart zagrania. Zaklęcie z przygody zapewnia nam wartość i można nią grać nawet nie posiadając many w kolorze zielonym. Jeśli możemy użyć obu części karty, to mamy do czynienia z naprawdę świetnym narzędziem.


Scalding Viper // Steam Clean
Ocena: 3,5

Viper to świetna karta, którą warto zagrać w każdej talii z czerwonym kolorem. Steam Clean już niekoniecznie, ale razem tworzą interesujące połączenie.


Shrouded Shepherd // Cleave Shadows
Ocena: 3,0

Ta kreatura jest dobra, ale jeśli jest zagrywana w drugiej turze, jest po prostu misiem. W późniejszych fazach ma przyzwoity efekt przy wejściu na pole bitwy (ETB), ale sama w sobie jest nieco słaba. Niemniej jednak, warto ją zagrać w każdej talii z białym kolorem. Czarna część czasem przynosi dużą korzyść, a czasem niewiele, na pewno jednak nie zagralibyśmy nią w talii bez białego koloru.


Spellscorn Coven // Take It Back
Ocena: 3,5

To doskonałe połączenie efektów, z których każdy może być używany niezależnie, nawet gdy nie posiadamy drugiego koloru. Razem stanowią mocny duet.


Tempest Hart // Scan the Clouds
Ocena: 3,0

Zieloną część karty warto dodać do większości talii z koloru zielonego. Jeśli chodzi o niebieską część, nie zagrywamy jej, chyba że w talii mamy również kolor zielony. Mimo to jest ona na tyle słaba, że nawet w takim przypadku rozważamy zagranie tej karty głównie ze względu na zieloną stronę.


Threadbind Clique // Rip the Seams
Ocena: 4,0

Mamy tu przyzwoite zaklęcie usuwające oraz przyzwoitą kreaturę. Jeśli wykorzystamy oba efekty, otrzymujemy potężną kartę. Nawet korzystając tylko z jednej jej strony, powinniśmy być zadowoleni.


Twining Twins // Swift Spiral
Ocena: 4,0

W tym przypadku jeden efekt jest bardzo mocny, podczas gdy drugi jest dość przeciętny. Gdybyśmy oceniali samą niebieską część, też przyznalibyśmy jej 4,0. Biała część stanowi tu miły dodatek, ale w większości talii bez koloru niebieskiego nie powinna być rozważana do gry.


Woodland Acolyte // Mend the Wilds
Ocena: 3,5

Kreatura, która po śmierci przynosi nam kartę z cmentarza do ręki w kolorach biało-zielonych, brzmi świetnie. Równie atrakcyjnie prezentuje się 2/2 kreatura za trzy many z efektem cantrip. Jeżeli mamy w talii tylko kolor zielony i nie gramy białego, raczej nie warto rozważać dodania zielonej strony karty.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy


Korekta: Daniel Smyl

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!