Sponsor serii Wilds of Eldraine: OKO
Sponsorem spojlera oraz serii analiz limited jest marka OKO, która z tej okazji przygotowała wspólnie z Guildmage specjalną limitowaną koszulkę dla fanów MTG.

Rabat 20% dla naszej społeczności z hasłem: GUILDMAGE
Analiza limited Wilds of Eldraine – niebieski
5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy

Aquatic Alchemist // Bubble Up
Ocena: 2,5
Niby mały stwór, ale robi sporo. Bez problemu możemy go przekształcić w 3/3, a jak na stwora za 2 many to sporo. W późnej fazie gry jest świetnym doborem, czego nie można powiedzieć o większości two-dropów. W wariancie 1/3 za 2 many prezentuje się średnio, ale jest na granicy akceptowalności.

Archive Dragon
Ocena: 3,5
Smoki w dzisiejszym limited muszą być czymś więcej niż tylko 4/4 za 6 many, aby być bombą. Ten smok nim nie jest, ale jego statystyki w połączeniu z umiejętnościami i tak robią wrażenie. Bardzo solidna karta na poziomie uncommon, która zdecyduje o wyniku niejednej gry.

Asinine Antics
Ocena: 4,5
Wrath of God w niebieskim kolorze. Ma swoje plusy i minusy. Wielki plus – dotyczy tylko kreatur przeciwnika. Mały plus – możemy zagrać jako instant. Minus – nie niszczymy kreatur. Mimo to dostajemy bombę w limited. Polecam.

Beluna’s Gatekeeper // Entry Denied
Ocena: 2,5
Jeśli szukasz mocnych kreatur do kończenia gry, Gatekeeper będzie idealny. 6 many za 6/5 to trochę za dużo, ale dodatkowy Bounce rekompensuje to i sprawia, że karta jest bardziej grywalna.

Bitter Chill
Ocena: 3,5
To jest najlepsza wersja tego efektu, jaką do tej pory widziałem. Zamiast standardowego kosztu 1UU mamy 1U, a jeśli coś pójdzie nie tak, mamy dużą szansę na odzyskanie karty.

Chancellor of Tales
Ocena: 3,5
W dzisiejszych czasach latający 2/3 za 4 many to trochę za mało. Dodajmy mu jednak doskonałą zdolność, a w efekcie dostajemy wyjątkowy uncommon.

Diminisher Witch
Ocena: 2,5
3/2 za 3 many to raczej słaby filler, ale jej zdolność jest bardzo mocna. Zakładam, że będziemy poświęcać kreatury o mniejszym znaczeniu, aby znacząco osłabić najlepszą kreaturę przeciwnika. Tylko fakt, że nie zawsze się to uda, powstrzymuje mnie przed przyznaniem wyższej oceny.

Disdainful Stroke
Ocena: 1,5
To raczej karta do sideboardu. Niektóre talie będą miały mało celów dla niej, a czekanie z otwartą maną w limited nie jest zbyt efektywne. W sealed jest nieco lepsza i być może warto ją mieć w głównym decku.

Extraordinary Journey
Ocena: 1,5
Dużo akcji, ale wysoki koszt na chwilowe usunięcie wrogich kreatur nie jest wart grania. Nawet jeśli dostaniemy w zamian dodatkowe karty.

Farsight Ritual
Ocena: 3,0
Solidny instantowy draw. Jeśli możemy zapłacić dodatkowym kosztem, przeszukujemy znaczną część naszej talii w poszukiwaniu bomb.

Freeze in Place
Ocena: 2,5
Removal, na który niebieski zawsze czekał. 3 countery zatrzymania skutecznie wyłączają stwora. Scry 2 to także spory atut – solidna karta za stosunkowo niski koszt.

Gadwick’s First Duel
Ocena: 3,0
Samym połączeniem pierwszego i drugiego rozdziału karta już się opłaca. Trzeci rozdział jest trochę bardziej wymagający, ale jeśli go aktywujemy, karta naprawdę wyróżnia się w talii.

Galvanic Giant // Storm Reading
Ocena: 2,0
Na pierwszy rzut oka gigant wydaje się nieco mizerny. 3/3 za 4 many to nie jest rewelacja, a jego zdolność? Jeżeli moglibyśmy jej często używać, byłaby imponująca. Jednak rzadko mamy w decku wiele czarów o koszcie 5 lub wyższym. Często będzie to karta, która po prostu nie daje wystarczająco dużo.

Horned Loch-Whale // Lagoon Breach
Ocena: 3,5
Solidna karta. Dobre zakończenie połączone z możliwością wyeliminowania zagrożenia na początku gry. Warto zastanowić się nad nią w każdym decku kontrolnym lub midrange.

Ice Out
Ocena: 1,5
Nie jest to karta, której bym szukał w swoim decku.

Icewrought Sentry
Ocena: 3,0
Elemental w pełnej krasie. 2/3 z Vigilance za 3 many brzmi przeciętnie, ale jego zdolność przekształca go w znacznie bardziej wartościową jednostkę.

Ingenious Prodigy
Ocena: 4,0
Skalowalna kreatura, która dodatkowo może dostarczyć nam sporej ilości kart? Zawsze warto.

Into the Fae Court
Ocena: 3,0
Muldrifter był fenomenalny, prawda? Tutaj nie mamy wersji za 3 many, ale ta za 5 wciąż jest bardzo potężna.

Johann’s Stopgap
Ocena: 2,0
Cenię w tej karcie to, że pozwala odzyskać kartę. Brakuje mi jednak, że nie jest instantem. „Bargain” jest tutaj bardziej miłym dodatkiem niż kluczową cechą.

Living Lectern
Ocena: 2,0
Ta ściana ma swój urok. Przez pewien czas skutecznie zablokuje większość przeciwników, a gdy przestanie, można ją zawsze wymienić na dodatkową kartę.

Merfolk Coralsmith
Ocena: 2,0
Przyzwoity przedstawiciel Merfolków. To jedna z tych kart, której nie szukamy aktywnie, ale nie mamy nic przeciwko, jeśli znajdzie się w naszym decku.

Misleading Motes
Ocena: 2,5
To kolejna wersja Griptide’a. Równie efektywna jak jej poprzednicy.

Mocking Sprite
Ocena: 2,5
Jestem pod wrażeniem tej wróżki. Oferuje ona świetne połączenie ataku, obrony i zdolności w stosunku do swojego kosztu. W drafcie może pełnić funkcję kluczowej karty dla pewnych strategii.

Obyra’s Attendants // Desperate Parry
Ocena: 2,5
Niebywale solidny latający stwór. W świecie, gdzie 3/4 za 5 many jest nieco poniżej standardu, ten dodatkowy efekt jest bardziej niż mile widziany.

Picklock Prankster // Free the Fae
Ocena: 2,5
W optymalnych sytuacjach ta karta daje 2 za 1. Problemem jest to, że w formacie limited nie każdy deck będzie chciał ją używać ze względu na brak odpowiednich celów dla jej instantowej strony. Musimy zastanowić się nad odpowiednim deckiem przed dodaniem jej do puli.

Quick Study
Ocena: 3,0
Inspirująca divinacja. Zmiana tempo tej karty na instant jest ekscytująca. Może to sprawić, że kontry w limited staną się bardziej atrakcyjne?

Sleep-Cursed Faerie
Ocena: 3,5
W formacie limited, ta karta jest mocna. To trochę jakby miała „suspend 3” i była latającym stworem 3/3 za jedną niebieską manę. Zawsze bym ją wybierał.

Sleight of Hand
Ocena: 2,0
Sprawdzony cantrip, z którym zawsze warto grać.

Snaremaster Sprite
Ocena: 1,0
1/1 z umiejętnością latania za jedną niebieską nie jest kartą, po którą sięgamy chętnie. Nawet z możliwością ulepszenia (kickerem) nie jest znacznie lepsza.

Spell Stutter
Ocena: 1,5
Jest to słabsza wersja Mana Leaka, ale nie miałbym nic przeciwko, aby ją od czasu do czasu dodać do mojego decku.

Splashy Spellcaster
Ocena: 2,0
Za 4 many otrzymujemy kreaturę o niewielkich statystykach, której zdolność nie gwarantuje stałego aktywowania. Chociaż potencjał jest widoczny, brakuje tej karcie pewności.

Stormkeld Prowler
Ocena: 2,5
Dobrze zbalansowana dwójka. Działa dobrze na wczesnym etapie gry i może się okazać przydatna później, kiedy jej statystyki rosną. Właśnie takie karty lubię mieć w talii.

Succumb to the Cold
Ocena: 2,0
Typowy trik, który najlepiej sprawdza się w talii aggro/tempo. W innych deckach jego wartość spada. Trzeba być ostrożnym przy wyborze tej karty do talii.

Talion’s Messenger
Ocena: 3,5
W kontekście tego formatu, zdobycie innych wróżek nie jest trudne. Dzięki temu karta ma duży potencjał do aktywacji swojej zdolności już w momencie wejścia do gry. Jeżeli to się nie uda, nadal przynosi wartość, filtrując karty i wzmacniając inne wróżki w grze.

Tenacious Tomeseeker
Ocena: 3,0
Doskonały przykład wykorzystania mechaniki Bargain. Dążyć będziemy do maksymalizacji korzyści z tej karty. Podobnie jak w przypadku innych kart z tego cyklu, najlepszym „paliwem” do poświęcania powinny być karty oznaczone jako Role.

Vantress Transmuter // Croaking Curse
Ocena: 3,0
Samodzielne Frogify byłoby zbyt słabe do gry. Jednak połączenie tej zdolności z dodatkową kreaturą czyni tę kartę atrakcyjniejszą i wartą uwagi.

Virtue of Knowledge // Vantress Visions
Ocena: 0,5
Karta wyraźnie zaprojektowana z myślą o formacie EDH. W standardowych rozgrywkach nie polecałbym ryzykowania i dodawania jej do talii.

Water Wings
Ocena: 1,0
Nie jest to pierwsza inkarnacja tej karty, a każda z nich była trudna do wykorzystania w praktycznej grze. Dodatek Hexproof delikatnie podnosi jej wartość, ale nadal trudno ją polecić do większości talii.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty i lądy
Korekta: Daniel Smyl
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!