Analiza Streets of New Capenna w limited – biały

Radek Kaczmarczyk16.04.2022Czas czytania: 7 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy


Angelic Observer
Ocena: 2,0

Główne pytanie, jakie powinniśmy sobie zadać, brzmi: czy możemy zagrywać Obserwatora za cztery mana? Odpowiedź brzmi: jest to mało prawdopodobne, gdyż kreatur z typem Citizen na commonie, kosztujących dwa i trzy mana jest tylko kilka, a nie zawsze ich jakość jest na tyle dobra, że będziemy nimi grać. Pewnie standardowy koszt będzie wynosił pięć mana, co nie jest złe, ale też nie imponujące.


Backup Agent
Ocena: 2,0

Klasyka powraca, tym razem zmieniając kolor. W dalszym ciągu jest solidnym two-dropem, którego najczęściej zmieścimy w naszym decku.


Ballroom Brawlers
Ocena: 3,0

Ten wojownik wygląda dla mnie całkiem sloidnie. Ciało jest niewystarczające względem kosztu, jednak zarówno first strike, jak i lifelink są mocnymi zdolnościami, szczególnie gdy możemy dawać je innym stworom.


Boon of Safety
Ocena: 2,0

Sztuczka ze scry? Wsiadam na pokład. O ile tylko w limited Streets of New Capenna będą istniały aggro decki, to ochrona naszej kreatury z dodatkowym scry brzmi dokładnie jak Gods Willling, które, historycznie rzecz biorąc, było jedną z najlepszych białych sztuczek.


Brokers Initiate
Ocena: 2,0

Możliwe, że przeceniam tą kartę, jednak wyobrażam sobie, że w kontrolnych deckach będzie dokłądnie tym, czego chcemy w pierwszej fazie gry, a gdy uda nam się osiągnąć kontrolę i duże zasoby many, to kot może nieźle zadrapać. Raczej unikałbym w agresywnych konstrukcjach.


Buy Your Silence
Ocena: 2,5

Twardy removal zdejmujący wszystko bez dodatkowych pytań. Pięć mana to trochę dużo, jednak i tak warto go za tę cenę kupić. Downside czasem okaże się istotny, ale można zakładać, że tym czarem zdejmujemy najgroźniejsze karty przeciwnika.


Celebrity Fencer
Ocena: 2,0

Problemem tego elfa oraz źródłem średniej oceny są fatalne statystyki startowe. Inwestycja czterech mana najpewniej nie pozwoli nam na blokowanie natychmiast po wejściu do gry. Dopiero w kolejnych turach będzie lepiej. To właśnie zdolność do sukcesywnego powiększania sprawia, że Fencer powinien być całkiem grywalny.


Citizen’s Crowbar
Ocena: 3,5

Bardzo fajny ekwipunek. Na starcie dostajemy obywatela 1/1 wzmocnionego do 2/2, co jest jak najbardziej akceptowalne za dwa mana. Dodatkowo ekwipunek możemy przenościć między naszą armią, a w końcu możemy zniszczyć artefakt lub enchantment. Oczywiście token 1/1 nam zostaje. To dużo, jak na tak tanią kartę.


Dapper Shieldmate
Ocena: 2,5

4/2 za cztery mana z reguły jest nieakceptowalne, ale tym razem jest inaczej, gdyż przeżywa pierwsze zwarcie lub removal. Shieldmate jest w porządku playablem i bardzo przypomina mi Penumbra Spidera, który zawsze był bardzo mocny.


Depopulate
Ocena: 4,0

Wrath za cztery mana zawsze jest dużo lepszy od pięciomanowego, a do takich ostatnimi czasy przywykliśmy. Depopulate czasem da ekstra kartę przeciwnikowi, a czasem nam. Z Depopulate na ręku możemy tak nawigować grą, abyśmy to my dostali dodatkowy draw.


Elspeth Resplendent
Ocena: 4,5

Solidny planeswalker za pięć mana, który z całą pewnością wygra wiele gier. Od kompletu punktów dzieli go odrobinę za słaba zdolność “+1” i odrobinę zbyt losowa zdolność “-3”, gdzie po prostu możemy nie trafić.


Extraction Specialist
Ocena: 3,5

Umiejętnie zagrany specjalista zapewnia nam bardzo solidne value. Jego statystyki sprawiają, że bez większych problemów będzie mógł wejść w combat i wymienić się z czymkolwiek po drugiej stronie. A wymieni się na pewno, bo lifelink nie jest dobry dla przeciwnika. Gdy to nastąpi dostaniemy extra stwora. Czyste value.


Hathering Throng
Ocena: 3,5

Fantastyczny common. Już przy dwóch sztukach w decku dostajemy świetne value, a przy trzech jest rzeźnikiem. Warto zwrócić uwagę, że w odróżnieniu od innych kart z podobnym efektem, tu dostajemy akceptowalne względem kosztu ciało.


Giada, Font of Hope
Ocena: 4,0

Same zdolności statyczne w połączeniu ze statystykami i kosztem zasługują na 3,0 – 3,5. Po szybkim researchu na temat aniołów w Streets of New Capenna jestem w stanie dać jej 4,0. Są trzy anioły na commonie kosztujące trzy lub cztery mana. Kolejne dwa to uncommony. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, gdzie Giada produkuje dodatkowy counter, czasem nawet dwa. To wszystko za dwa mana, a to świetny deal. Oczywiście jeśli nie mamy innych aniołów, to ocena spada.


Halo Fountain
Ocena: 1,5

Na wstępie powiem, że dopuszczam ewentualność, że bardzo mylę się w ocenie tej karty. Na ten moment jednak widzę to tak, że często nie będziemy mieli lub nie będziemy mieli chcieć stapowanych kreatur, co za tym idzie, fontanna będzie bezużyteczna. Chump ataki w zamian za kartę lub ludzika 1/1 raczej nie będą opłacalne.


Hold for Ransom
Ocena: 3,0

Solidna odmiana efektu typu Pacifism. Przeczytajcie ją dokładnie, bo tekst może być mylący. Twist polega na tym, że to nasi przeciwnicy mogą zapłacić te 7 mana, a nie my (chyba, że zenchantujemy naszego stwora), a wtedy to my poświęcamy holda i my dobieramy kartę.


Illuminator Virtuoso
Ocena: 2,5

Virtuoso jest akceptowalny sam z siebie, a jeśli jego statystyki ulegną zwiększeniu, to może zostać prawdziwym zabijaką.


Inspiring Overseer
Ocena: 3,5

Kto drukuje tak overpowered commony? Ten anioł to po prostu przesada. Kandydat na najlepszego commona setu.


Kill Shot
Ocena: 2,5

Solidny removal, który dowiódł nam już swojej jakości. Ograniczenie do atakującej kreatury sprawia, że znacznie lepiej niż w aggro deckach spisze się w kontrolach.


Knockout Blow
Ocena: 2,5

Klasyczny efekt w białym kolorze. Wydaje się trafiać dużo, na pewno jest świetny na czerwone decki i akceptowalny na wszystkie pozostałe. Dużo lepszy w midrange’u i w kontroli niż w aggro.


Mage’s Attendant
Ocena: 3,5

Fantastyczna relacja kosztu do statystyk, gdzie za jedyne trzy mana dostajemy stwory 3/2 i 1/1, gdzie 1/1 ma zdolność, która może okazać się użyteczna.


Mysterious Limousine
Ocena: 4,0

Limuzyna exiluje najlepszą kreaturę po drugiej stronie stołu, a jeśli przeciwnik zagra jeszcze lepszą, to możemy oddać tę pierwszą, aby exilować nowe zagrożenie. Możemy też exilować swoje stwory z ETB efektami, aby wracały co turę na stół, tworząc dla nas profit. Po prostu świetna karta.


Patch Up
Ocena: 2,0

Odpowiednia relacja kosztu do tego, co dostajemy. Nie jest to niesamowite, ale jak najbardziej grywalne.


Zapraszamy na zakupy do sklepu!


Rabble Rousing
Ocena: 3,5

Hideaway wydaje mi się na tej karcie zdolnością typu “win more”. Jeśli udało nam się już zrobić tak duży stół, to najpewniej i tak mamy wygrywającą pozycję, szczególnie z triggered ability robiącym kolejnych mieszkańców. A co do triggera, to wydaje się być on bardzo silny. Wystarczy kreatura z ewazją, aby sukcesywnie robić kolejnych typów. Większej ilości punktów nie mogę przyznać, gdyż ta karta nie sprawdzi się, jeśli będziemy musieli się bronić.


Raffine’s Guidance
Ocena: 2,0

Lubię aury tego rodzaju, bo nie tracimy karty, gdy nasza kreatura zginie. Bonus, jaki otrzymujemy, jest jednak niewielki, dlatego nie chcemy zbyt wielkiej ilości tych aur w naszym decku.


Raffine’s Informant
Ocena: 2,5

Dwa mana i dość prawdopodobne statystyki 3/2 połączone z lootem, który w trudnych sytuacjach może poszukać nam lądu lub w lategame szukać paliwa. Bardzo solidny common, który powinien znaleźć się w każdym białym decku.


Refuse to Yield
Ocena: 1,5

Fajna sztuczka, ale niestety droga, bo dwa mana to trochę za dużo. Można grać, ale są lepsze – tańsze. Czasem może być niezłym sideboardem.


Revelation of Power
Ocena: 1,5

Znowu sztuczka za dwa mana. Znowu ocena 1,5. Czasem nią zagramy, ale nie będzie to nasz pierwszy wybór. Możliwość dania flyinga sprawia, że niektóre decki będą chciały jej do przebijania ostatnich obrażeń.


Rumor Gatherer
Ocena: 2,5

Słabe statystyki, które możemy sobie zrekompensować selekcją kart i czasem dodatkowym drawem, co w odpowiednim decku z tanimi kreaturami może zrobić z tego czarodzieja prawdziwą maszynę.


Sanctuary Warden
Ocena: 5,0

Anioł 5/5, praktycznie niezniszczalny – jest w stanie zamknąć każdą grę. Jeśli musimy gonić, to dobierze ekstra kartę w ataku i stworzy chump blokera. Jest po prostu fantastyczny i nie chcę widzieć go po drugiej stronie stołu.


Sky Crier
Ocena: 1,5

Ciało 1/1 jest po prostu za małe, aby płacić za nie aż dwa mana, nawet jeśli ma dwie tak dobre zdolności jak flying i lifelink. Dobieranie kart jest bronią obosieczną, jednak umiejętnie zagrane przyniesie nam minimalnie większy profit niż przeciwnikowi. Jeśli aktywujemy ją z końcem tury przeciwnika, gdy ten jest stapowany, to my pierwsi będziemy mogli zrobić użytek z dobranej karty.


Speakeasy Server
Ocena: 2,0

Akceptowalny latak do wyścigu i kończenia gier. Statystyki trochę niskie, jednak i tak powinien dobrze spełniać swą funkcję.


Swooping Protector
Ocena: 3,5

Czasem nawet mały ptak potrafi być bardzo efektywny. Tak jest w tym wypadku. Dzięki shield counterowi podstawowym play patternem będzie zagranie go przed blokami i wymiana tarczy za 2- lub 3-dropa przeciwnika. Po całej akcji zostaniemy z lataczem 2/1. Całkiem nieźle.


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Lądy

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!