5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster

Academic Dispute
Ocena: 2.5
W pierwszym odruchu wydawało mi się, że ta karta jest słaba. Ale przy sprzyjających wiatrach mamy removal z cantripem za . W wariancie pesymistycznym to tylko cantrip, który w niektórych deckach może być czymś znacznie lepszym niż cantrip.

Ardent Dustspeaker
Ocena: 2.5
Card advantage, jakie możemy wygenerować tym dinozaurem, jest bardzo realne, a ocena byłaby znacznie wyższa, gdyby karta nie kosztowała 5 mana.

Blood Age General
Ocena: 2.5
Ten MIŚ wygląda bardzo klasycznie: 2 mana, 2/2 i fajny upside. Będę nim dużo grał, podobnie jak każdy aggro zawodnik.

Conspiracy Theorist
Ocena: 3.0
Bardzo podoba mi sie design tej karty. Podobnie jak wyżej, jest to MIŚ z upsidem, przy czym ten upside może mieć bardzo duży wpływ na rozgrywkę. Nie dość że lootuje nam karty, to jeszcze może wytworzyć CA.

Crackle with Power
Ocena: 4.0
Bazowo mamy removal 5 mana za 5 damage. Fair deal, szczególnie w secie, gdzie removal jest słaby i nie ma go dużo. Wysoka ocena tej karty płynie z możliwości uderzenia za 10 w dwa cele. Kosztuje to aż 8 many, ale ma potencjał na kończenie gry. 8 mana dla temur rampy nie powinnno stanowić problemu.

Draconic Intervention
Ocena: 2.0
Wyobrażam sobie, że w większości wypadków będzie to max efekt Pyroclasma za 2 mana. Mam jednak na uwadze, że znajdą się decki, dla których będzie to unconditional hard sweeper. Dla tych decków ocena będzie wyższa.

Dragon’s Approach
Ocena: 0.5
Sny o wyciąganiu smoka wsadźcie między bajki. To NIGDY nie nastąpi. Strzelanie jedynie w przeciwnika jest super słabe. Wątpię, aby w formacie istniał wystarczająco agresywny archetyp, aby usprawiedliwić granie Approachem.

Efreet Flamepainter
Ocena: 2.5
Wydaje mi się, że będzie bardzo trudno sprawić aby się „połączył”. Jeśli już to zrobi, to aby uzyskać pełnię efektu, musimy mieć w grobie dwa czary. Czyli całościowo wymaga dużo pracy, aby działać jak trzeba. Dobry w decku z ogromem removalu.

Enthusiastic Study
Ocena: 2.5
Normalnie nie jestem fanem sztuczek za 3 mana. Jak już jednak pisałem w przypadku białego, w tym formacie sztuczki mogą okazać się lepsze i bezpieczniejsze niż zwykle. Dodatkowo tu mamy sztuczkę, która sama siebie zastępuje kartą, co sprawia, że bardzo mi się podoba.

Explosive Welcome
Ocena: 0.5 – 2.5
Ze względu na wygórowany koszt jest niegrywalna poza temur rampą, gdzie stanowi fajny sposób odzyskiwania tempa i może być OK.

Fervent Mastery
Ocena: 0.5
Niestety słowo Mastery w tej karcie ma się nijak do jej działania. Przypomina się Gambit, jednak wygórowany koszt sprawia, że na tym etapie gry możemy mieć najwyżej jedną kartę w ręku.

First Day of Class
Ocena: 1.0
Odradzałbym granie w karty podczas pierwszego dnia szkoły. W 90% wypadków możemy czytać tę kartę jako – Learn. Pozostałe 10% jest fajne, ale nie spektakularne. Grałbym jedynie w deckach bardzo potrzebujących triggerować magecrafta.

Fuming Effigy
Ocena: 2.0
Przyzwoite jak na ten format ciało sprawia, że ocena jest wyższa niż zwykle oceniłbym typa 4/3 za . Zdolność pozytywna, jednak odpalać będzie się raczej rzadko.

Grinning Ignus
Ocena: 2.0
Kolejny reprint, który oceniał będę przez pryzmat tego jaki był niegdyś. 2/2 w cenie 3 mana to słabo, pozytywna zdolność trochę to rekompensuje. Jeśli będziemy mieli jakieś bomby do rampowania, wtedy Ignus może być super. Explosive Welcome i Crackle with Power już się cieszą.

Hall Monitor
Ocena: 1.5
Raging Goblin dostał kolejną inkarnację. W mojej ocenie nawet fajną. Czasem będę nią grał.
Heated Debate
Ocena: 3.5
Zdejmuje prawie wszystko, i to na instancie, co w tym secie jest rzadkością. W ogóle removalu nie ma dużo. W takim świecie nie ma co debatować, trzeba pickować, i to wysoko.

Igneous Inspiration
Ocena: 3.5
Removal 3 za 3 i karta w zastępstwie. Dla mnie bomba.

Illuminate History
Ocena: 1.0
Niech to będzie dla nas lekcja, że niektóre rery nie są grywalne w naszej czterdziestce. Jako sideboardowa karta, którą tutorujemy w późnej grze i mielimy nadmiarowe na ręku landy, może być bardzo dobra.

Illustrious Historian
Ocena: 2.5
Mój ulubiony 2-drop w tym secie. Card adventage w czystej postaci. W dodatku to jedna z tych kart, których nie szkoda poświęcić na jakimś sacrifice efekcie.

Mascot Interception
Ocena: 1.5
W secie jest sporo tokenów – fraktali, które będziemy mogli przejmować za darmo. Jest również sporo sacrifice efektów, ale niestety nie mamy rakdosowej gildii, aby w pełni wykorzystać tę kombinację. Jednak jeśli z jakiegoś powodu będziemy w rakdosie, to Mascot Interception będzie ciekawą opcją.

Pigment Storm
Ocena: 2.5
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma, mówi przysłowie. Idąc za mądrością ludu, lubię ten przydrogi wolny removal. Warto pamiętać, że dzięki zdolności możemy zabijać te mniejsze stwory np. X/1 aby zadać 4 obrażenia w przeciwnika i go zabić.

Pillardrop Warden
Ocena: 1.5
Jeśli nasz deck potrzebuje obrońców i planuje grać bardzo długie gry, Warden będzie akceptowalnym wyborem. W przeciwnym wypadku postarajmy się zapomnieć o jego istnieniu.

Retriever Phoenix
Ocena: 3.5
2/2 haste flying za 4 mana jest OK, ale to trochę mało. Jeśli dodamy cantrip, to mamy już bardzo dobrą kartę. Wracanie z grobu będzie raczej rzadkie, jednak mimo tego jest to istotny upside. W sumie dostajemy solidnego stwora, którym zawsze chcemy grać.

Start from Scratch
Ocena: 1.0
Na warsztatach dla początkujących uczyć będą, aby nie grać tą kartą w main decku. W sideboardzie to kolejny użyteczny instrument do toolboxa.

Storm-Kiln Artist
Ocena: 1.5
Chyba nie doceniam takiej sztuki. Artysta bazowo jest fatalnym ciałem 2/2 za aż 4 mana. Nawet jeśli striggerujemy magecraft dwukrotnie, co nie zawsze będzie się zdarzać, nie osiągamy super wielkości ciała. Ogólna ocena jest negatywna. Mały plusik za możliwości rampienia do super late game spelli.

Sudden Breakthrough
Ocena: 1.5
Najczęstszy scenariusz widzę tak: atak 2-dropem w trzeciej turze, blok, trik, skarb, dokładam kolejny 2 drop i jestem w super sytuacji. First strike może okazać się istotny w wygrywaniu wojen trików, o ile takie będą.

Tome Shredder
Ocena: 2.5
Bardzo fajny stwór, może atakować z hastem, może szybko rosnąć, a jego wielkość jest skalowalna względem czasu trwania rozgrywki. Polecam.

Twinscroll Shaman
Ocena: 2.0
W secie z krasnalami był goblinem, tu ma już prawowity podtyp. Shamana łączymy w wszelkimi pump efektami jakich w tym secie nie brakuje i egzekwujemy w ten sposób nieoczekiwane zwycięstwa.

Chaos Warp
Ocena: 0.5
Chaos powinien pozostać w naszym sideboardzie i wchodzić do gry jedynie, gdy naprawdę nie mamy innych opcji na pozbycie się bomby.

Claim the Firstborn
Ocena: 1.5
Podobnie jak wcześniejszy Act of Treason, może być dobry do przejmowania fraktali lub jeśli jakimś cudem da się tu składać rakdosy.

Faithless Looting
Ocena: 1.5
Card disadventage jest dużym problemem w limited. Akceptuję Looting, gdy chcę napełniać mój grób lub bardzo szukam bomb.

Grapeshot
Ocena: 1.5
Oryginalnie wydrukowany w Time Spiral nie był dobrym commonem, o czym przypomniał niedawny remastered set. Ciężko oczekiwać aby tu było lepiej, tym bardziej, że nie mamy tu suspendów.

Increasing Vengeance
Ocena: 1.5
Dałbym niższą ocenę, gdyby nie magecraft w formacie. Zagrywanie i kopiowanie spelli może mieć znaczenie. Zemsta ze swoim flashbackiem może dać nam naprawdę sporo triggerów.

Infuriate
Ocena: 2.0
Infuriate już udowodnił swoją przydatność w aggro deckach. Tu będzie jeszcze lepszy dzięki triggerowaniu magecrafta.

Lightning Bolt
Ocena: 3.5
Brak mi słów i płaczę ze szczęścia. Jedna z moich ulubionych kart znowu jest dostępna do grania w limited. Chyba nikomu nie muszę tłumaczyć, jak dobry jest bolt.

Mizzix’s Mastery
Ocena: 3.0
Bez overloada dałbym 2,0 lub 2,5. W wariancie podstawowym staramy się skopiować removal, dostając przy tym 2 triggery magecraftow. W wariancie z overloadem możemy w tym secie czynić cuda, niestety aż za 8 mana.

Shock
Ocena: 3.0
Bolt i Shock w jednym siecie! Marzę o decku z jednym i drugim. Shock nieco gorszy, jednak dalej świetny.

Stone Rain
Ocena: 0.5
Sideboardowa karta na splashowane bomby i to tylko wtedy, gdy nie mamy innych możliwości radzenia sobie z nimi.

Thrill of Possibility
Ocena: 2.0
Poza znaną już mocą Thrilla pamiętajmy o magecraftach. Thrill je striggeruje i zapewni nam dopływ kart na kolejne triggery.

Urza’s Rage
Ocena: 3.0
Czerwone archiwa dają dużo wysokiej jakości removalu. Rage jest premium! Polecam!
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!