5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation
Flamescroll Celebrant // Revel in Silence
Ocena: 2.5
Po tym, jak w analizie czerwonego w Kaldheim, dramatycznie nie doceniłem Magdy, aż boję się dawać tej karcie jedynie 2,5. Biała strona tej karty ma bardzo wąskie zastosowanie i najczęściej nie będzie używana. Czerwona jest całkiem fajna, może w combacie walczyć nawet z dużo większymi stworami i niewykluczone, że umiejętność pompowania będzie lepsza niż początkowo sądzę. Jednak wątłe Celebranta ciało nie pozwala mi, przynajmniej bez grania, ocenić tej karty wyżej. Zdolność triggerowana jest fajna, ale nie spodziewam się, aby wbijała tonę damage’u.
Plargg, Dean of Chaos // Augusta, Dean of Order
Ocena: 4.0
Ta karta jest potężna. Obie strony mogą być bardzo istotne i bardzo dobre, przy czym sama zdolność rummagingu na 2-manowym stworze jest w limited bardzo dobra. 5-manowa zdolność może przejąć gry całkiem szybko. Biała strona nieprawdopodobnie ułatwia combat. Ogółem jak na to limited, można śmiało powiedzieć, że ta rera jest bombą.

Blade Historian
Ocena: 4.0
Jeśli jesteśmy borosem i udało nam się zagrać 2-dropa w 3-dropa w Historiana, to prawdopodobnie bardzo ciężko będzie nas dogonić. Scenariusz ten nie należy do kategorii magical chrismtas landu, to bardzo realna sprawa, stąd wysoka ocena.

Hofri Ghostforge
Ocena: 4.5
Czego nie ma na tej karcie? Chyba wszystko tu jest. Statystyki względem kosztu się zgadzają. Zdolność triggerowalna jest przepotężna, dużo lepsza niż ta na Luminous Broodmoth, który był bombą w swoim formacie. Jakby tego było mało, nasze spityty tworzone przez zdolnść trigerrowalną (i naturalnie zagrane również) dostają bonusy. BOMBA.

Lorehold Apprentice
Ocena: 2.0
2 mana 2/2 – wszystko się zgadza. Zdolność spoko, bo spiritów w kolorach na commonie jest osiem, jednak nie robi ona na tyle dużo, by podbić ocenę wyżej.

Lorehold Command
Ocena: 4.5
Mój ulubiony Command z całego cyklu. Wszystkie zdolności są dobre i dowolna kombinacja jest warta swojej ceny. Ta karta będzie tworzyć bardzo korzystne wymiany.

Lorehold Excavation
Ocena: 2.0
Karta, która doda nam kilka życia, kilka zabierze przeciwnikowi, a w późnej grze zrobić może sporo, ale jest to drogie. Całościowo chyba trochę za wolne dla większości decków.

Lorehold Pledgemage
Ocena: 3.0
Groźba doładowywania ataku na stworze z first strikiem czyni go w wielu sytuacjach nie do zablokowania. Za to właśnie go lubię. Ocena być może ciut zawyżona, ale oddaje moją ogromną sympatię do tego Kora.

Make Your Mark
Ocena: 1.5
W świecie magecrafta nawet tak przeciętny trick wydaje się być całkiem w porządku. Jeśli brakuje nam trigger outletów, nie widzę przeszkód aby nim zagrać.

Quintorius, Field Historian
Ocena: 2.5
W długiej grze spokojnie będziemy mogli zrobić niezły użytek z drugiej zdolności, stąd wysoka ocena. Pierwsza zdolność również jest nie bez znaczenia przy ośmiu spiritach na commonie w kolorach WR. Bolą jedynie słabe jak na koszt statystyki.

Radiant Scrollwielder
Ocena: 3.5
Bardzo solidna rera, która przy niewielkim nakładzie deckbuildingowym zapewni nam ciągły dopływ dodatkowych kart.

Reconstruct History
Ocena: 1.0
Gdyby tylko wracała kreaturę, byłaby niekwestionowanie dobrą kartą, często przypominającą Harmonize lub nawet lepszą. Tu jednak najczęściej wrócimy dwie karty, nierzadko jedną. Reconstruct History wymaga bardzo dużego zachodu przy budowaniu decku, aby był naprawdę dobry.

Relic Sloth
Ocena: 2.0
Prosta, wyjątkowo prosta karta jak na ten set. Tylko dwie zdolności i w dodatku w postaci keywordów. W tym jednak przypadku prosty design wydaje się być fajnym kompromisem między prostotą a skutecznością. Solidny top-end.

Returned Pastcaller
Ocena: 3.5
Jestem znanym fanem Gravediggerów. Gravedigger w tych kolorach w ogóle wydaje mi się świetny, ten w dodatku lata i ma solidny power skill. Nic tylko brać i wygrywać.

Rip Apart
Ocena: 3.5
Tani i efektywny removal, który ma opcję zdjęcia artefaktu, nie może być zły. Rip Apart na pewno taki nie jest.

Spirit Summoning
Ocena: 2.0
Jedna z tych lekcji, którą możemy odrobić, nawet grając nią w mainie. Jeśli mamy już learny i szukamy lekcji do sideboardu, jej wartość w naturalny sposób rośnie.

Stonebound Mentor
Ocena: 2.5
3/3 wydaje się być fajnymi statystykami w tym formacie. Mały upside zawsze mile widziany.

Thrilling Discovery
Ocena: 1.0
Dobrana przy pustej ręce nigdy nie będzie użyteczna, a nawet przy pełnej nie zawsze będziemy chcieli discardować karty.

Velomachus Lorehold
Ocena: 5.0
Najlepsza karta borosowa i prawdopodobnie najlepsza w secie (na pewno w top 3). Nie dość, że jest ogromnym latającym, szybkim i nietapującym się napastnikiem, to jeszcze swoją zdolnością dominuje grę. Natychmiast.

Venerable Warsinger
Ocena: 4.0
Aktywowanie zdolności triggerowalnej nie będzie większym kłopotem. Zdolność przejmie grę dość szybko, robiąc dużą przewagę. Już jako zawodnik 3/3 z vigilance i trample za 3 jest świetny, a wskrzeszanie stworów jest doskonałym dodatkiem czyniącym z Warsingera prawdziwą bombę.

Lightning Helix
Ocena: 3.5
Helix jest fantastyczny, ale to już wszyscy wiemy, prawda?
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!