5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Augmenter Pugilist // Echoing Equation
Ocena: 3.5
3/3 za to akceptowalne statystyki, a wizja tego, że może w late game być finisherem, robi z tego trolla świetną kartę. Echoing Equation ma potencjał zabić przeciwnika z zaskoczenia i dlatego karta jest naprawdę solidna.
Kjanne, Dean of Substance // Imbraham, Dean of Theory
Ocena: 4.0
Znowu mamy bardzo solidną kartę – w obu wersjach. Na uwagę zasługuje też synergia między nimi. Bierzcie pod uwagę wypadek posiadania dwóch kopii, jak i możliwość wrócenia na rękę i zagraniu drugiej wersji.

Aether Helix
Ocena: 2.0
Efekt jest znacznie słabszy, niż oczekiwałbym, wydając 5 mana. Mimo wszystko czasem zmieścimy pojedynczą kopię do decku.

Biomathemathician
Ocena: 2.5
Bardzo przyjemny 3-drop. Każda kolejna kopia jest troszkę lepsza, a w secie mamy jeszcze sporo innych możliwości na powstanie fraktali.

Body of Research
Ocena: 3.0
Bardzo ciężki koszt za możliwość wsadzenia na stół największego stwora w Strixhaven. Wyobrażam sobie gry, w których zagrywamy to w piątej turze, tworząc stworka 25+/25+ i dając mu trampla w następnej, kończymy grę. Z drugiej strony widzę też gry, w których nasza mana nie współpracuje albo dopieramy Body of Research znacznie później i nasz stwór nie jest już tak spektakularny.

Decisivie Denial
Ocena: 3.5
Fight na instancie jest naprawdę fajnym removalem, a uniwersalność tej karty pozwala kontrować kluczowe spelle przeciwnika, co z tego czaru naprawdę solidnego uncommona.

Double Major
Ocena: 2.0
Spell naszego stwora musi być na stacku, więc potrzebujemy naprawdę dużych zasobów many, żeby klon zadziałał. Wydaje mi się, że będzie to za wolne.

Eureka Moment
Ocena: 3.0
Growth spiral na sterydach? Zawsze chętnie zagram.

Fractal Summoning
Ocena: 0.5
Bardzo solidna i uniwersalna lekcja w sideboardzie. Od biedy może zmieścić się w maindecku.

Golden Ratio
Ocena: 2.0
W secie jest tak dużo dobrego drawu za 3 mana, że ten mocno warunkowy nie wydaje się specjalnie dobry.

Manifestation Sage
Ocena: 4.0
Wyobrażam sobie, jak w 4 turze dostajemy w sumie 7 powera do stołu. Karta ma naprawdę ogromny potencjał, choć jako topdeck w lategame jest oczywiście znacznie gorsza.

Needlethorn Drake
Ocena: 3.5
UG miało na razie najlepsze karty na mid-game i late game więc, postanowiono dodać jeszcze wybitnie dobrego early dropa, żeby przypadkiem nie było wątpliwości, jakie połączenie kolorów jest najlepsze w Strixhaven.

Quandrix Apprentice
Ocena: 3.5
Fenomenalny „miś plus” idealnie wpisujący się w to, co Quandrix chce robić. Naprawdę im dłużej patrzę na te niebiesko-zielone karty, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, jak mocna będzie to gildia.

Quandrix Command
Ocena: 3.0
Stawiam, że najczęściej używana będzie opcja pierwsza i trzecia, które razem tworzą naprawdę solidny spell.

Quandrix Cultivator
Ocena: 3.5
Stwór 3/4 za 4 mana, który nas rampi w gildii, która ma bonusy za uzbieranie 8 landów. Zawsze.

Quandrix Pledgemage
Ocena: 2.0
Rośnięcie na stałe jest zawsze w cenie, więc jest to akceptowalny common.

Square Up
Ocena: 1.0
Nie przepadam za tego typu efektami i staram się nie umieszczać ich w decku.

Tanazir Quandrix
Ocena: 5.0
Czy ten smok może zabić w jednym ataku po wejściu? Tak! Czy ma przydatny w gildii ETB efekt? Tak! Czy już mówiłem, że wyobrażam sobie, jak zabija w ataku swoim pierwszym wraz ze stołem? No to proszę – 5,0.

Zimone, Quandrix Prodigy
Ocena: 3.5
To early game akceleracja, która w late gamie jest stałym źródłem card advantage. Tylko tego nam brakowało.

Growth Spiral
Ocena: 3.0
Świetnie wpasowuje się w strategie Quandrixa. Nic tylko grać.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!