Analiza Strixhaven w limited – Quandrix (UG)

Maciej Janik15.04.2021Czas czytania: 4 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Augmenter Pugilist // Echoing Equation
Ocena: 3.5

3/3 za to akceptowalne statystyki, a wizja tego, że może w late game być finisherem, robi z tego trolla świetną kartę. Echoing Equation ma potencjał zabić przeciwnika z zaskoczenia i dlatego karta jest naprawdę solidna.


Kjanne, Dean of Substance // Imbraham, Dean of Theory
Ocena: 4.0

Znowu mamy bardzo solidną kartę – w obu wersjach. Na uwagę zasługuje też synergia między nimi. Bierzcie pod uwagę wypadek posiadania dwóch kopii, jak i możliwość wrócenia na rękę i zagraniu drugiej wersji.


Aether Helix
Ocena: 2.0

Efekt jest znacznie słabszy, niż oczekiwałbym, wydając 5 mana. Mimo wszystko czasem zmieścimy pojedynczą kopię do decku.


Biomathemathician
Ocena: 2.5

Bardzo przyjemny 3-drop. Każda kolejna kopia jest troszkę lepsza, a w secie mamy jeszcze sporo innych możliwości na powstanie fraktali.


Body of Research
Ocena: 3.0

Bardzo ciężki koszt za możliwość wsadzenia na stół największego stwora w Strixhaven. Wyobrażam sobie gry, w których zagrywamy to w piątej turze, tworząc stworka 25+/25+ i dając mu trampla w następnej, kończymy grę. Z drugiej strony widzę też gry, w których nasza mana nie współpracuje albo dopieramy Body of Research znacznie później i nasz stwór nie jest już tak spektakularny.


Decisivie Denial
Ocena: 3.5

Fight na instancie jest naprawdę fajnym removalem, a uniwersalność tej karty pozwala kontrować kluczowe spelle przeciwnika, co z tego czaru naprawdę solidnego uncommona.

Double Major
Ocena: 2.0

Spell naszego stwora musi być na stacku, więc potrzebujemy naprawdę dużych zasobów many, żeby klon zadziałał. Wydaje mi się, że będzie to za wolne.


Eureka Moment
Ocena: 3.0

Growth spiral na sterydach? Zawsze chętnie zagram.


Fractal Summoning
Ocena: 0.5

Bardzo solidna i uniwersalna lekcja w sideboardzie. Od biedy może zmieścić się w maindecku.


Golden Ratio
Ocena: 2.0

W secie jest tak dużo dobrego drawu za 3 mana, że ten mocno warunkowy nie wydaje się specjalnie dobry.


Manifestation Sage
Ocena: 4.0

Wyobrażam sobie, jak w 4 turze dostajemy w sumie 7 powera do stołu. Karta ma naprawdę ogromny potencjał, choć jako topdeck w lategame jest oczywiście znacznie gorsza.



Needlethorn Drake
Ocena: 3.5

UG miało na razie najlepsze karty na mid-game i late game więc, postanowiono dodać jeszcze wybitnie dobrego early dropa, żeby przypadkiem nie było wątpliwości, jakie połączenie kolorów jest najlepsze w Strixhaven.


Quandrix Apprentice
Ocena: 3.5

Fenomenalny „miś plus” idealnie wpisujący się w to, co Quandrix chce robić. Naprawdę im dłużej patrzę na te niebiesko-zielone karty, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, jak mocna będzie to gildia.


Quandrix Command
Ocena: 3.0

Stawiam, że najczęściej używana będzie opcja pierwsza i trzecia, które razem tworzą naprawdę solidny spell.


Quandrix Cultivator
Ocena: 3.5

Stwór 3/4 za 4 mana, który nas rampi w gildii, która ma bonusy za uzbieranie 8 landów. Zawsze.


Quandrix Pledgemage
Ocena: 2.0

Rośnięcie na stałe jest zawsze w cenie, więc jest to akceptowalny common.


Square Up
Ocena: 1.0

Nie przepadam za tego typu efektami i staram się nie umieszczać ich w decku.


Tanazir Quandrix
Ocena: 5.0

Czy ten smok może zabić w jednym ataku po wejściu? Tak! Czy ma przydatny w gildii ETB efekt? Tak! Czy już mówiłem, że wyobrażam sobie, jak zabija w ataku swoim pierwszym wraz ze stołem? No to proszę – 5,0.


Zimone, Quandrix Prodigy
Ocena: 3.5

To early game akceleracja, która w late gamie jest stałym źródłem card advantage. Tylko tego nam brakowało.


Growth Spiral
Ocena: 3.0

Świetnie wpasowuje się w strategie Quandrixa. Nic tylko grać.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Maciej Janik

Prawdopodobnie jedyna osoba, której udało się zdobyć status Gold Pro w profesjonalnym Magicu i przy okazji nigdy nie wejść do Top 8 na premier evencie typu Grand Prix. Wielki fan limited i wkładania niepotrzebnej, czterdziestej pierwszej karty do decku.