Analiza Strixhaven w limited – Quandrix (UG)

Maciej Janik 15.04.2021 0 komentarzy

5.0: Absolutna bomba. Często są to nieuczciwe karty, których niemal nie da się pokonać.
Przykłady: Garruk, Cursed Huntsman, Oko, Thief of Crowns, Dream Trawler, Illuna, Apex of Wishes, Ugin, the Spirit Dragon.
4.5: Najlepsze karty w dodatku.
Np. Outlaws’ Merriment, Bonecrusher Giant, Nadir Kraken, Everquill Phoenix, Massacre Wurm.
4.0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Giant Killer, Wicked Wolf, Eat to Extinction, Cubwarden, Stormwing Entity.
3.5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch Dragon, Bake into a Pie, Trail of Crumbs, Dreadful Apathy, Frondland Felidar, Conclave Mentor.
3.0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame Adversary, Glass Casket, Underworld Charger, Grimdancer, Pridemalkin.
2.5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Golden Egg, Queen of Ice, Careless Celebrant, Bristling Boar, Deathbloom Thallid.
2.0: Typowe fillery
Np. Ardenvale Paladin, Redcap Raiders, Alseid of Life’s Bounty, Catharic Reunion, Teferi’s Protege.
1.5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Henge Walker, Mantle of Tides, Final Flare, Light of Hope, Chandra’s Pyreling.
1.0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Locthwain Gargoyle, Tall as a Beanstalk, Towering-Wave Mystic, Aegis Turtle.
0.5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s Shriek, Barrier’s Breach.
0.0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening Silence, Irencrag Feat, Nyx Lotus.


Augmenter Pugilist // Echoing Equation
Ocena: 3.5

3/3 za to akceptowalne statystyki, a wizja tego, że może w late game być finisherem, robi z tego trolla świetną kartę. Echoing Equation ma potencjał zabić przeciwnika z zaskoczenia i dlatego karta jest naprawdę solidna.


Kjanne, Dean of Substance // Imbraham, Dean of Theory
Ocena: 4.0

Znowu mamy bardzo solidną kartę – w obu wersjach. Na uwagę zasługuje też synergia między nimi. Bierzcie pod uwagę wypadek posiadania dwóch kopii, jak i możliwość wrócenia na rękę i zagraniu drugiej wersji.


Aether Helix
Ocena: 2.0

Efekt jest znacznie słabszy, niż oczekiwałbym, wydając 5 mana. Mimo wszystko czasem zmieścimy pojedynczą kopię do decku.


Biomathemathician
Ocena: 2.5

Bardzo przyjemny 3-drop. Każda kolejna kopia jest troszkę lepsza, a w secie mamy jeszcze sporo innych możliwości na powstanie fraktali.


Body of Research
Ocena: 3.0

Bardzo ciężki koszt za możliwość wsadzenia na stół największego stwora w Strixhaven. Wyobrażam sobie gry, w których zagrywamy to w piątej turze, tworząc stworka 25+/25+ i dając mu trampla w następnej, kończymy grę. Z drugiej strony widzę też gry, w których nasza mana nie współpracuje albo dopieramy Body of Research znacznie później i nasz stwór nie jest już tak spektakularny.


Decisivie Denial
Ocena: 3.5

Fight na instancie jest naprawdę fajnym removalem, a uniwersalność tej karty pozwala kontrować kluczowe spelle przeciwnika, co z tego czaru naprawdę solidnego uncommona.

Double Major
Ocena: 2.0

Spell naszego stwora musi być na stacku, więc potrzebujemy naprawdę dużych zasobów many, żeby klon zadziałał. Wydaje mi się, że będzie to za wolne.


Eureka Moment
Ocena: 3.0

Growth spiral na sterydach? Zawsze chętnie zagram.


Fractal Summoning
Ocena: 0.5

Bardzo solidna i uniwersalna lekcja w sideboardzie. Od biedy może zmieścić się w maindecku.


Golden Ratio
Ocena: 2.0

W secie jest tak dużo dobrego drawu za 3 mana, że ten mocno warunkowy nie wydaje się specjalnie dobry.


Manifestation Sage
Ocena: 4.0

Wyobrażam sobie, jak w 4 turze dostajemy w sumie 7 powera do stołu. Karta ma naprawdę ogromny potencjał, choć jako topdeck w lategame jest oczywiście znacznie gorsza.



Needlethorn Drake
Ocena: 3.5

UG miało na razie najlepsze karty na mid-game i late game więc, postanowiono dodać jeszcze wybitnie dobrego early dropa, żeby przypadkiem nie było wątpliwości, jakie połączenie kolorów jest najlepsze w Strixhaven.


Quandrix Apprentice
Ocena: 3.5

Fenomenalny „miś plus” idealnie wpisujący się w to, co Quandrix chce robić. Naprawdę im dłużej patrzę na te niebiesko-zielone karty, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, jak mocna będzie to gildia.


Quandrix Command
Ocena: 3.0

Stawiam, że najczęściej używana będzie opcja pierwsza i trzecia, które razem tworzą naprawdę solidny spell.


Quandrix Cultivator
Ocena: 3.5

Stwór 3/4 za 4 mana, który nas rampi w gildii, która ma bonusy za uzbieranie 8 landów. Zawsze.


Quandrix Pledgemage
Ocena: 2.0

Rośnięcie na stałe jest zawsze w cenie, więc jest to akceptowalny common.


Square Up
Ocena: 1.0

Nie przepadam za tego typu efektami i staram się nie umieszczać ich w decku.


Tanazir Quandrix
Ocena: 5.0

Czy ten smok może zabić w jednym ataku po wejściu? Tak! Czy ma przydatny w gildii ETB efekt? Tak! Czy już mówiłem, że wyobrażam sobie, jak zabija w ataku swoim pierwszym wraz ze stołem? No to proszę – 5,0.


Zimone, Quandrix Prodigy
Ocena: 3.5

To early game akceleracja, która w late gamie jest stałym źródłem card advantage. Tylko tego nam brakowało.


Growth Spiral
Ocena: 3.0

Świetnie wpasowuje się w strategie Quandrixa. Nic tylko grać.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *