Analiza Strixhaven w limited – Silverquill (WB)

Paweł Bujanowicz15.04.2021Czas czytania: 6 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation


Extus, Oriq Overlord // Awaken the Blood Avatar
Ocena: 4.0

Trudno będzie nam dobrać odpowiedni fixing, żeby zagrać tę chyba lepszą połowę, czyli Awaken the Blood Avatar. A to dlatego, że czerwony na dulach dostajemy tylko w postaci Furycalm Snarl i Lorehold Campus. Do tego jest jeszcze Archway Commons i Letter of Acceptance, ale sam Silverquill nie ma ani jednej opcji na fixing. Rzucanie Awakena nie jest jednak niewykonalne i czasami może się udać.

Nawet w czystym WB Extus jest świetnym stworem. Będzie idealnym celem na położenie counterów charakterystycznych dla tej pary kolorów, gdyż każdy counter +1/+1 przez double strike działa na nim niejako podwójnie. Do tego jego zdolność triggerowana to stałe i bardzo wydajne źródło card advantage, szczególnie w late game i w taliach, które zawierają 10+ czarów.


Selfless Glyphweaver // Deadly Vanity
Ocena: 3.5

Stworkowa część nie jest tak agresywna i wydajna jak dwumanowy Selfless Spirit, ale jeśli dodamy do niej możliwość rzucania Duneblasta w lategame, to dostajemy jeszcze lepszą kartę, niż duszek z Eldritch Moon. Co ciekawe, czarną połówką może zainteresować się nawet osoba draftująca Witherbloom (BG), gdzie prawdopodobieństwo dojścia do 8 mana jest nawet większe niż w Silverquill.


Shaile, Dean of Radiance // Embrose, Dean of Shadow
Ocena: 4.0

Bardzo niepozorna karta. Biała strona ma słabiutkie statystyki, ale zagrana wcześnie efektywnie powinna zrobić nam Glorious Anthem a nawet lepiej, bo dużo stworów w kombinacji WB czerpie dodatkowe korzyści z counterów +1/+1. Jeżeli uda nam się wydraftować jedną z dwóch innych białych erek odtapowujących stwory (Sparring Regimen lub Plargg, Dean of Chaos // Augusta, Dean of Order), to przeciwnik nie będzie miał szans dorównać nam rozmiarami swojej armii.

Czarna połówka jest równie dobra, jak nie lepsza od białej. To jeden z najlepszych pay-offów dla +1/+1 counter decków, a także sposób na zabijanie stworów z 1 w plecach lub dobijanie większych stworów po combacie.


Blot Out the Sky
Ocena: 5.0

Jedna z tych kart, które wpasowują się w krótką rymowankę „zagrałeś – wygrałeś”. Na szczęście jest mythikiem, więc nie tak często będziemy ginąć od armii latających atramentołaków. Oczywiście życzę Wam z całego serca, żebyście to Wy byli stroną rzucającą ten czar.


Closing Statement
Ocena: 3.5

Za pełną cenę będziemy rzucać to w combacie, gdy tylko pojawi się możliwość, żeby wyciągnąć jakieś 2 za 1 (lub nawet 3 za 1, jeżeli dostajemy efekty za counterki). W każdej innej sytuacji możemy rzucać Closing Statement w promocji, co pozwoli na eksplozywne tury, w których zyskamy dobre tempo.


Dramatic Finale
Ocena: 3.0

Ze względu na koszt – gramy tym tylko w Silverquill i nie robimy z tego powodu dramatu. Efekt „stwórz latacza 3/2 po śmierci” jest konkretny i już po pierwszym triggerze karta się zwraca, a przecież to również antena dla wszystkich naszych pestów i inklingów pochodzących z innych źródeł. Ograniczenie do stworzenia tylko jednego tokena na turę nie jest dużym drawbackiem, a raczej trzyma tę kartę w ryzach, bo inaczej za bardzo by dominowała.


Exhilarating Elocution
Ocena: 1.5

Najsłabsza silverquillowa karta, chociaż w dobrym, bardzo szeroko idącym buildzie może namieszać.


Fracture
Ocena: 0.5

Mocna i uniwersalna, ale jednak karta side’owa.


Humiliate
Ocena: 2.5

Humiliate podoba mi się bardziej niż Agonizing Remorse z cyklu Mystical Archive, ponieważ ten jeden counterek nierzadko odpali nam jakieś synergie, przez co robimy prawie 2 za 1.


Inkling Summoning
Ocena: 2.5

Jedna z tych lekcji, którą śmiało można grać w mainie. Wysoka ocena ze względu na to, że posiadanie je w wydraftowanej puli praktycznie zmienia pierwszy nasz learn w „draw a card Wind Drake„.


Killian, Ink Duelist
Ocena: 3.5

Strasznie mocny two-drop. Nazywanie go „misiem plus” to duże niedopowiedzenie. Kombinacja menace, lifelinka i swego rodzaju „rytuału na patyku” robi z niego must-answer threata. Killian sprawia, że odzyskamy cenne punkty życia, które masochistycznie odbierzemy sobie czarnymi kartami. Robi się śmiertelnie niebezpieczny, kiedy położymy na nim kilka counterków +1/+1, a na to sposobów jest dużo.


Owlin Shieldmage
Ocena: 3.0

Świetny five-drop, który znajdzie miejsce w każdym buildzie WB – zarówno w midrange’owych, jak i w tych agresywnych. Dobrze, że zawsze zada przynajmniej trzy obrażenia – nawet, jeśli przeciwnik będzie miał removal.


Shadewing Laureate
Ocena: 3.0
Art: 5.0

Daję piątkę za art, który budzi we mnie wspomnienia z platformówką w stylu Another World, ale z 1998 roku – mowa tu o Heart of Darkness. Ponadto ilustracja świetnie obrazuje działanie tej karty. Inkling umiera? No to stanie się częścią nowego ciała.

Będę brał ją wysoko i będę próbował wydraftować połączenie talii na inklingach z synergiami na counterkach +1/+1.


Shadrix Silverquill
Ocena: 5.0

Spośród wszystkich mitycznych smoków trudno wybrać jednego najlepszego, takie są dobre. W dodatku każdy z nich idealnie pokazuje to, czym zajmuje się każdy koledż.

Tutaj dostajemy latającą bestię, która podobnie jak Extus, świetnie będzie nosić countery, a odpalenie jego zdolności zawsze powinno być możliwe w korzystnej dla nas kombinacji. Kładzenie kamyczków na całym teamie w zamian za „draw 1, lose 1 life” lub lataka 2/1 dla przeciwnika to bardzo korzystna transakcja.


Silverquill Apprentice
Ocena: 3.0

Silverquill Apprentice bardzo, ale to bardzo będzie utrudniał combat przeciwnikowi. Wszystkie bloki i ataki będą musiały być wymierzone tak, jakby nasze stwory zwyczajnie miały ten dodatkowy punkt ataku z przodu na stałe.


Silverquill Command
Ocena: 3.0

Miejcie się na baczności. Obok Witherbloom Command to jedna z dwóch części cyklu commandów, która jest sorcery, a pozostałe to instanty. Nie próbujcie więc wstrzymywać się z rzucaniem WB Commanda do combatu… bo po prostu nie będziecie w stanie tego zrobić.

Silverquill Command zawsze da nam 2 za 1 i choć nie są to najbardziej ekscytujące tryby na świecie, to jest to narzędzie na tyle uniwersalne, że znajdzie swoje miejsce w każdej biało-czarnej talii i zawsze będziecie w stanie dobrze je wykorzystać.


Silverquill Pledgemage
Ocena: 3.0

W dobrze zbudowanej talii to latak 3/1 za 3 mana, który w razie potrzeby zamiast polecieć, przywróci nam trochę życia. Podoba mi się, no i jak zwykle przy silverquillowych stworkach – bardzo fajnie skaluje się z counterami +1/+1.


Silverquill Silencer
Ocena: 3.5

Solidny napieracz, który jest w stanie trade’ować się w górę na manie i przy dobrych wiatrach zwróci nam kartę. Szczególnie dobry w drugiej i trzeciej grze, jeżeli uda nam się trafić na przeciwnika, który wydraftował dwie lub więcej sztuki tej samej karty.


Spiteful Squad
Ocena: 3.0

Umiejętność modular powraca w nieoczekiwanym momencie. Ten niepozornych rozmiarów 4-drop daje z siebie naprawdę dobre value, bo jest w stanie zablokować wszystko, a po śmierci dostajemy warty kolejnej karty efekt.


Vanishing Verse
Ocena: 3.5

Nie jest w stanie poradzić sobie z najmocniejszymi bombami w formacie i solidnymi złotymi kartami, a jednak każdy kolor ma jakieś mocne jednokolorowe zagrożenia, w tym solidne dwustronne stwory.


Despark
Ocena: 2.0

Teoretycznie bardzo skuteczny removal dający dobre tempo, ale może okazać się, że przeciwko agresywnym taliom przeciwnik nie pokaże żadnego celu.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Paweł Bujanowicz

Zapraszam na mój profil na twitterze, na którym publikuję zwycięskie listy z draftów na Magic: the Gathering Online: klik!