Analiza Strixhaven w limited – zielony

Maciej Janik14.04.2021Czas czytania: 6 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster


Accomplished Alchemist
Ocena: 2.5

2/5 to z reguły statystyki, które zatrzymują agresję przeciwnika. Choć najczęściej nie chcemy mieć tego typu kart, to tutaj dostajemy manadorka z możliwością na jakieś bardzo ciekawe comba i generowanie ogromnych ilości mana. To wystarczająco dużo, żebym uznał Alchemika za grywalną kartę.


Basic Conjuration
Ocena: 0.5

Bardzo wolna lekcja, która pozwoli znaleźć nam sensownego stwora. W wolnych matchupach będzie świetna i zawsze chętnie będę miał ją jako opcję do wybrania. Bez learna nie grałbym w mainie na pewno.


Bayou Groff
Ocena: 3.5

W odpowiednim decku może to być mythic common setu. Rozdania „nietoperz 1/1 w pieseła” mogą być nie do powstrzymania dla wielu decków. Oprócz tego zagrany nawet za jest solidnym stworem.


Big Play
Ocena: 2.5

Ja lubię sztuczki, a ta jest bardzo solidna. +3/+3 stworkowi do końca tury, w tym +1/+1 na stałe, to coś co naprawdę doceniam. Tego typu sztuczki dają nadzieję na sensowne agresywne talie.


Bookwurm
Ocena: 2.0?

Wielki robak, który wydaje się idealnym finisherem do UG rampy. Tam zawsze przynajmniej jednego będziemy chcieli mieć jako win condition. W pozostałych deckach dojście do 8 mana wydaje się niemożliwe i unikałbym tej karty.


Charge Through
Ocena: 3.0

Bardzo wysoko oceniam cantripy za 1 mana pozwalające na instancie odpalać magecraft. Tutaj dodatkowo dostajemy naprawdę solidny efekt pozwalający często przebić sporo obrażeń. Wyobrażam sobie, że może być to często ostatnia zagrana karta w grze.

Contaiment Breach
Ocena: 0.5

Dostęp do odpowiedzi na artefakty nie wydaje się maindeckowalny w Strixhaven, ale zawsze dobrze mieć taką opcję w sideboardzie. Przypominam, że lekcje oceniam jako karty w sideboardzie i ich ocena jest raczej stała.


Devouring Tendrils
Ocena: 3.5

Zielony removal za 2 mana? Jak zwykle świetna sprawa. Oczywiście trzeba uważać, żeby przeciwnik nie zabił nam stwora w odpowiedzi, aby nie doprowadzić do negatywnej wymiany. Dostanie dwóch punktów życia ma sporo synergii z innymi kartami w secie, co jest dodatkowym plusem.


Dragonsguard Elite
Ocena: 3.5

Jeden z najsilniejszych „misiów+”. W odpowiednim decku może być niepowstrzymanym finisherem narzucającym ogromne tempo. Dodatkowo pamiętajcie, że sama groźba dostania counterków pozwoli przebić trochę obrażeń w combacie, a czasem powstrzyma przeciwnika przed atakiem.


Ecological Apprecation
Ocena: 3.0?

Karta, do której na pewno wrócę, jeżeli chodzi o ocenę, bo w próżni jest mi naprawdę trudno ocenić jej grywalność. W niektóych deckach może być niepowstrzymanym finisherem, w innych zaś – martwą kartą.


Emergent Sequence
Ocena: 3.0

Jest to ciekawa wariacja manadorka za 2 mana. Ja zawsze chętnie takimi gram i tutaj też z przyjemnością będę to robił.


Exponential Growth
Ocena: 3.5?

Widzę wiele sytuacji, w których z zaskoczenia za 6 mana gra nagle się skończy, gdy nasz stworek z ewazją zabije przeciwnika. Dobrze, że ta karta nie jest insantem, bo musialbym dać 5.0 i narzekać na nią do następnego setu.


Field Trip
Ocena: 2.5

Rampa za 3 mana, która zwraca nam kartę. Ograniczenie do foresta jest bardzo bolesne, ale jeżeli nasza rampa tego potrzebuje, to będziemy tym grać.


Fortigying Draught
Ocena: 2.5

Lubię tanie sztuczki. +2/+2 za 1 mana jest dla mnie akceptowalne, a potencjał na znacznie więcej jest super.


Gnarled Professor
Ocena: 4.0+

5/4 trample za 4 mana to mega solidny stwór, a jeśli damy mu jeszcze zwracanie karty, to mamy jednego z najsolidniejszych stworów w secie.


Honor Troll
Ocena: 3.0

Dużo kart w Witherbloom (BG) dodatkowo daje życie, więc tam jest możliwość dobicia do 25 życia. Jeżeli BG deck będzie stabilny, to Honor Troll może być dobrym first pickiem.


Karok Wrangler
Ocena: 2.5

Martwi mnie trochę mizerność początkowych statystyk. Oprócz tego karta jest naprawdę solidna i całkowicie psuje przeciwnikowi matematykę w combacie.


Leyline Invocation
Ocena: 2.5

Powinniśmy dostać największego stwora na stole i przy okazji mamy spell więcej, a to brzmi jak dobry common.


Mage duel
Ocena: 3.5

Co tu dużo mówić – premium removal w zielonym.


Master Symmetrist
Ocena: 3.5

4/4 reach i trample przy ataku to mega solidny stwór, a jak dodamy, że może dać też innym stworom trample, to mamy super uncommona.


Overgrowth Arch
Ocena: 2.5

W deckach w oparciu o synergię z dostawianiem życia może być naprawdę świetne. Bez tej dodatkowej synergii powinnien wolniejszym taliom dać mnóstwo czasu. To naprawdę fajna ścianka.


Professor of Zoomancy
Ocena: 3.0

Kolejny bardzo solidny zielony stwór. 4/3 i token 1/1 za 4 mana to bardzo dobry deal, a jak dodamy dodatkowe synergie, to mamy naprawdę świetnego commona.


Reckless Amplimancer

Ocena: 2.0

Interesujący „miś+”, ale niestety koszt zdolności jest za duży, aby był więcej niż interesujący.


Scurrid Colony
Ocena: 2.0

Kolejny ciekawy „miś+”. Jest ich naprawdę sporo w Strixhaven. Ten pozwoli nam bronić się przed lataczami, a gdy gra się przeciągnie i dojdziemy do 8 landów, zablokuje praktycznie każdego latacza.


Spined Karok
Ocena: 1.0

Życzę Wam, abyście nigdy nie musieli wsadzać takich kart do decku.


Sprigmane Cervin
Ocena: 2.0

3/2 za to w porządku statystyki, a 2 życia w Strixhaven może mieć naprawdę duże znaczenie.


Tangletrap
Ocena: 1.5

Jeżeli brakuje nam removalu, a boimy się lataczy, to możemy zmieścić takie do decku.


Verdant Mastery
Ocena: 0.0

Nie grajcie tą kartą. Proszę.


Abundant Harvest
Ocena: 2.5

Zawsze znajdzie landa, więc na startowej ręce możemy liczyć to jako land. Dobrana w lategamie przecycluje się na zaklęcie, a przy okazji kosztuje 1 mana – duży plus.


Adventourus impulse
Ocena: 2.5

Tutaj podobnie. W Strixhaven cantripy za 1 oceniam bardzo wysoko, a ten praktycznie nigdy nie missuje. Grać.


Channel
Ocena: 2.0

W cube’ach ta karta jest niesamowita, ale tutaj wymaga bardzo specyficznej sytuacji. Czekam aż zobacze screeny, jak zabija wraz z Crackling of Power.


Cultivate
Ocena: 3.0

W UG rampie to najlepsze, co możemy zrobić w trzeciej turze.


Harmonize
Ocena: 3,5

Najlepszy zielony draw w historii. Nic, tylko grać.


Krosan grip
Ocena: 0.5

Ta karta powinna siedzieć w sideboardzie.


Primal Command
Ocena: 4.5

To jedno z najsilniejszych zaklęć w Strixhaven. Szczególnie opcja „dostań 7 życia” może być często najsilniejszym efektem.


Regrowth
Ocena: 2.0

Dalej nie przepadam za tego typu efektami, ale tu Regrowth ma dodatkowy potencjał w jakichś magecraft deckach.


Snakeskin Veil
Ocena: 3.0

Sztuczki za 1 w tym secie są dużo lepsze niż zwykle. Ta również.


Weather the Storm
Ocena: 0.0

Jak wspominałem przy okazji koloru niebieskiego – nie widzę decku opartego na stormie. I dlatego nie chciałbym tym efektem grać, choć może w jakimś magecrafcie ta karta jest grywalna?


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Maciej Janik

Prawdopodobnie jedyna osoba, której udało się zdobyć status Gold Pro w profesjonalnym Magicu i przy okazji nigdy nie wejść do Top 8 na premier evencie typu Grand Prix. Wielki fan limited i wkładania niepotrzebnej, czterdziestej pierwszej karty do decku.