5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Accomplished Alchemist
Ocena: 2.5
2/5 to z reguły statystyki, które zatrzymują agresję przeciwnika. Choć najczęściej nie chcemy mieć tego typu kart, to tutaj dostajemy manadorka z możliwością na jakieś bardzo ciekawe comba i generowanie ogromnych ilości mana. To wystarczająco dużo, żebym uznał Alchemika za grywalną kartę.
Basic Conjuration
Ocena: 0.5
Bardzo wolna lekcja, która pozwoli znaleźć nam sensownego stwora. W wolnych matchupach będzie świetna i zawsze chętnie będę miał ją jako opcję do wybrania. Bez learna nie grałbym w mainie na pewno.
Bayou Groff
Ocena: 3.5
W odpowiednim decku może to być mythic common setu. Rozdania „nietoperz 1/1 w pieseła” mogą być nie do powstrzymania dla wielu decków. Oprócz tego zagrany nawet za jest solidnym stworem.
Big Play
Ocena: 2.5
Ja lubię sztuczki, a ta jest bardzo solidna. +3/+3 stworkowi do końca tury, w tym +1/+1 na stałe, to coś co naprawdę doceniam. Tego typu sztuczki dają nadzieję na sensowne agresywne talie.
Bookwurm
Ocena: 2.0?
Wielki robak, który wydaje się idealnym finisherem do UG rampy. Tam zawsze przynajmniej jednego będziemy chcieli mieć jako win condition. W pozostałych deckach dojście do 8 mana wydaje się niemożliwe i unikałbym tej karty.
Charge Through
Ocena: 3.0
Bardzo wysoko oceniam cantripy za 1 mana pozwalające na instancie odpalać magecraft. Tutaj dodatkowo dostajemy naprawdę solidny efekt pozwalający często przebić sporo obrażeń. Wyobrażam sobie, że może być to często ostatnia zagrana karta w grze.
Contaiment Breach
Ocena: 0.5
Dostęp do odpowiedzi na artefakty nie wydaje się maindeckowalny w Strixhaven, ale zawsze dobrze mieć taką opcję w sideboardzie. Przypominam, że lekcje oceniam jako karty w sideboardzie i ich ocena jest raczej stała.
Devouring Tendrils
Ocena: 3.5
Zielony removal za 2 mana? Jak zwykle świetna sprawa. Oczywiście trzeba uważać, żeby przeciwnik nie zabił nam stwora w odpowiedzi, aby nie doprowadzić do negatywnej wymiany. Dostanie dwóch punktów życia ma sporo synergii z innymi kartami w secie, co jest dodatkowym plusem.
Dragonsguard Elite
Ocena: 3.5
Jeden z najsilniejszych „misiów+”. W odpowiednim decku może być niepowstrzymanym finisherem narzucającym ogromne tempo. Dodatkowo pamiętajcie, że sama groźba dostania counterków pozwoli przebić trochę obrażeń w combacie, a czasem powstrzyma przeciwnika przed atakiem.
Ecological Apprecation
Ocena: 3.0?
Karta, do której na pewno wrócę, jeżeli chodzi o ocenę, bo w próżni jest mi naprawdę trudno ocenić jej grywalność. W niektóych deckach może być niepowstrzymanym finisherem, w innych zaś – martwą kartą.
Emergent Sequence
Ocena: 3.0
Jest to ciekawa wariacja manadorka za 2 mana. Ja zawsze chętnie takimi gram i tutaj też z przyjemnością będę to robił.
Exponential Growth
Ocena: 3.5?
Widzę wiele sytuacji, w których z zaskoczenia za 6 mana gra nagle się skończy, gdy nasz stworek z ewazją zabije przeciwnika. Dobrze, że ta karta nie jest insantem, bo musialbym dać 5.0 i narzekać na nią do następnego setu.
Field Trip
Ocena: 2.5
Rampa za 3 mana, która zwraca nam kartę. Ograniczenie do foresta jest bardzo bolesne, ale jeżeli nasza rampa tego potrzebuje, to będziemy tym grać.
Fortigying Draught
Ocena: 2.5
Lubię tanie sztuczki. +2/+2 za 1 mana jest dla mnie akceptowalne, a potencjał na znacznie więcej jest super.
Gnarled Professor
Ocena: 4.0+
5/4 trample za 4 mana to mega solidny stwór, a jeśli damy mu jeszcze zwracanie karty, to mamy jednego z najsolidniejszych stworów w secie.
Honor Troll
Ocena: 3.0
Dużo kart w Witherbloom (BG) dodatkowo daje życie, więc tam jest możliwość dobicia do 25 życia. Jeżeli BG deck będzie stabilny, to Honor Troll może być dobrym first pickiem.
Karok Wrangler
Ocena: 2.5
Martwi mnie trochę mizerność początkowych statystyk. Oprócz tego karta jest naprawdę solidna i całkowicie psuje przeciwnikowi matematykę w combacie.
Leyline Invocation
Ocena: 2.5
Powinniśmy dostać największego stwora na stole i przy okazji mamy spell więcej, a to brzmi jak dobry common.
Mage duel
Ocena: 3.5
Co tu dużo mówić – premium removal w zielonym.
Master Symmetrist
Ocena: 3.5
4/4 reach i trample przy ataku to mega solidny stwór, a jak dodamy, że może dać też innym stworom trample, to mamy super uncommona.
Overgrowth Arch
Ocena: 2.5
W deckach w oparciu o synergię z dostawianiem życia może być naprawdę świetne. Bez tej dodatkowej synergii powinnien wolniejszym taliom dać mnóstwo czasu. To naprawdę fajna ścianka.
Professor of Zoomancy
Ocena: 3.0
Kolejny bardzo solidny zielony stwór. 4/3 i token 1/1 za 4 mana to bardzo dobry deal, a jak dodamy dodatkowe synergie, to mamy naprawdę świetnego commona.
Reckless Amplimancer
Ocena: 2.0
Interesujący „miś+”, ale niestety koszt zdolności jest za duży, aby był więcej niż interesujący.
Scurrid Colony
Ocena: 2.0
Kolejny ciekawy „miś+”. Jest ich naprawdę sporo w Strixhaven. Ten pozwoli nam bronić się przed lataczami, a gdy gra się przeciągnie i dojdziemy do 8 landów, zablokuje praktycznie każdego latacza.
Spined Karok
Ocena: 1.0
Życzę Wam, abyście nigdy nie musieli wsadzać takich kart do decku.
Sprigmane Cervin
Ocena: 2.0
3/2 za to w porządku statystyki, a 2 życia w Strixhaven może mieć naprawdę duże znaczenie.
Tangletrap
Ocena: 1.5
Jeżeli brakuje nam removalu, a boimy się lataczy, to możemy zmieścić takie do decku.
Verdant Mastery
Ocena: 0.0
Nie grajcie tą kartą. Proszę.
Abundant Harvest
Ocena: 2.5
Zawsze znajdzie landa, więc na startowej ręce możemy liczyć to jako land. Dobrana w lategamie przecycluje się na zaklęcie, a przy okazji kosztuje 1 mana – duży plus.
Adventourus impulse
Ocena: 2.5
Tutaj podobnie. W Strixhaven cantripy za 1 oceniam bardzo wysoko, a ten praktycznie nigdy nie missuje. Grać.
Channel
Ocena: 2.0
W cube’ach ta karta jest niesamowita, ale tutaj wymaga bardzo specyficznej sytuacji. Czekam aż zobacze screeny, jak zabija wraz z Crackling of Power.
Cultivate
Ocena: 3.0
W UG rampie to najlepsze, co możemy zrobić w trzeciej turze.
Harmonize
Ocena: 3,5
Najlepszy zielony draw w historii. Nic, tylko grać.
Krosan grip
Ocena: 0.5
Ta karta powinna siedzieć w sideboardzie.
Primal Command
Ocena: 4.5
To jedno z najsilniejszych zaklęć w Strixhaven. Szczególnie opcja „dostań 7 życia” może być często najsilniejszym efektem.
Regrowth
Ocena: 2.0
Dalej nie przepadam za tego typu efektami, ale tu Regrowth ma dodatkowy potencjał w jakichś magecraft deckach.
Snakeskin Veil
Ocena: 3.0
Sztuczki za 1 w tym secie są dużo lepsze niż zwykle. Ta również.
Weather the Storm
Ocena: 0.0
Jak wspominałem przy okazji koloru niebieskiego – nie widzę decku opartego na stormie. I dlatego nie chciałbym tym efektem grać, choć może w jakimś magecrafcie ta karta jest grywalna?
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!