Analiza Strixhaven w limited – zielony

Maciej Janik 14.04.2021 0 komentarzy

5.0: Absolutna bomba. Często są to nieuczciwe karty, których niemal nie da się pokonać.
Przykłady: Garruk, Cursed Huntsman, Oko, Thief of Crowns, Dream Trawler, Illuna, Apex of Wishes, Ugin, the Spirit Dragon.
4.5: Najlepsze karty w dodatku.
Np. Outlaws’ Merriment, Bonecrusher Giant, Nadir Kraken, Everquill Phoenix, Massacre Wurm.
4.0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Giant Killer, Wicked Wolf, Eat to Extinction, Cubwarden, Stormwing Entity.
3.5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch Dragon, Bake into a Pie, Trail of Crumbs, Dreadful Apathy, Frondland Felidar, Conclave Mentor.
3.0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame Adversary, Glass Casket, Underworld Charger, Grimdancer, Pridemalkin.
2.5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Golden Egg, Queen of Ice, Careless Celebrant, Bristling Boar, Deathbloom Thallid.
2.0: Typowe fillery
Np. Ardenvale Paladin, Redcap Raiders, Alseid of Life’s Bounty, Catharic Reunion, Teferi’s Protege.
1.5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Henge Walker, Mantle of Tides, Final Flare, Light of Hope, Chandra’s Pyreling.
1.0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Locthwain Gargoyle, Tall as a Beanstalk, Towering-Wave Mystic, Aegis Turtle.
0.5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s Shriek, Barrier’s Breach.
0.0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening Silence, Irencrag Feat, Nyx Lotus.


Accomplished Alchemist
Ocena: 2.5

2/5 to z reguły statystyki, które zatrzymują agresję przeciwnika. Choć najczęściej nie chcemy mieć tego typu kart, to tutaj dostajemy manadorka z możliwością na jakieś bardzo ciekawe comba i generowanie ogromnych ilości mana. To wystarczająco dużo, żebym uznał Alchemika za grywalną kartę.


Basic Conjuration
Ocena: 0.5

Bardzo wolna lekcja, która pozwoli znaleźć nam sensownego stwora. W wolnych matchupach będzie świetna i zawsze chętnie będę miał ją jako opcję do wybrania. Bez learna nie grałbym w mainie na pewno.


Bayou Groff
Ocena: 3.5

W odpowiednim decku może to być mythic common setu. Rozdania „nietoperz 1/1 w pieseła” mogą być nie do powstrzymania dla wielu decków. Oprócz tego zagrany nawet za jest solidnym stworem.


Big Play
Ocena: 2.5

Ja lubię sztuczki, a ta jest bardzo solidna. +3/+3 stworkowi do końca tury, w tym +1/+1 na stałe, to coś co naprawdę doceniam. Tego typu sztuczki dają nadzieję na sensowne agresywne talie.


Bookwurm
Ocena: 2.0?

Wielki robak, który wydaje się idealnym finisherem do UG rampy. Tam zawsze przynajmniej jednego będziemy chcieli mieć jako win condition. W pozostałych deckach dojście do 8 mana wydaje się niemożliwe i unikałbym tej karty.


Charge Through
Ocena: 3.0

Bardzo wysoko oceniam cantripy za 1 mana pozwalające na instancie odpalać magecraft. Tutaj dodatkowo dostajemy naprawdę solidny efekt pozwalający często przebić sporo obrażeń. Wyobrażam sobie, że może być to często ostatnia zagrana karta w grze.

Contaiment Breach
Ocena: 0.5

Dostęp do odpowiedzi na artefakty nie wydaje się maindeckowalny w Strixhaven, ale zawsze dobrze mieć taką opcję w sideboardzie. Przypominam, że lekcje oceniam jako karty w sideboardzie i ich ocena jest raczej stała.


Devouring Tendrils
Ocena: 3.5

Zielony removal za 2 mana? Jak zwykle świetna sprawa. Oczywiście trzeba uważać, żeby przeciwnik nie zabił nam stwora w odpowiedzi, aby nie doprowadzić do negatywnej wymiany. Dostanie dwóch punktów życia ma sporo synergii z innymi kartami w secie, co jest dodatkowym plusem.


Dragonsguard Elite
Ocena: 3.5

Jeden z najsilniejszych „misiów+”. W odpowiednim decku może być niepowstrzymanym finisherem narzucającym ogromne tempo. Dodatkowo pamiętajcie, że sama groźba dostania counterków pozwoli przebić trochę obrażeń w combacie, a czasem powstrzyma przeciwnika przed atakiem.


Ecological Apprecation
Ocena: 3.0?

Karta, do której na pewno wrócę, jeżeli chodzi o ocenę, bo w próżni jest mi naprawdę trudno ocenić jej grywalność. W niektóych deckach może być niepowstrzymanym finisherem, w innych zaś – martwą kartą.


Emergent Sequence
Ocena: 3.0

Jest to ciekawa wariacja manadorka za 2 mana. Ja zawsze chętnie takimi gram i tutaj też z przyjemnością będę to robił.


Exponential Growth
Ocena: 3.5?

Widzę wiele sytuacji, w których z zaskoczenia za 6 mana gra nagle się skończy, gdy nasz stworek z ewazją zabije przeciwnika. Dobrze, że ta karta nie jest insantem, bo musialbym dać 5.0 i narzekać na nią do następnego setu.


Field Trip
Ocena: 2.5

Rampa za 3 mana, która zwraca nam kartę. Ograniczenie do foresta jest bardzo bolesne, ale jeżeli nasza rampa tego potrzebuje, to będziemy tym grać.


Fortigying Draught
Ocena: 2.5

Lubię tanie sztuczki. +2/+2 za 1 mana jest dla mnie akceptowalne, a potencjał na znacznie więcej jest super.


Gnarled Professor
Ocena: 4.0+

5/4 trample za 4 mana to mega solidny stwór, a jeśli damy mu jeszcze zwracanie karty, to mamy jednego z najsolidniejszych stworów w secie.


Honor Troll
Ocena: 3.0

Dużo kart w Witherbloom (BG) dodatkowo daje życie, więc tam jest możliwość dobicia do 25 życia. Jeżeli BG deck będzie stabilny, to Honor Troll może być dobrym first pickiem.


Karok Wrangler
Ocena: 2.5

Martwi mnie trochę mizerność początkowych statystyk. Oprócz tego karta jest naprawdę solidna i całkowicie psuje przeciwnikowi matematykę w combacie.


Leyline Invocation
Ocena: 2.5

Powinniśmy dostać największego stwora na stole i przy okazji mamy spell więcej, a to brzmi jak dobry common.


Mage duel
Ocena: 3.5

Co tu dużo mówić – premium removal w zielonym.


Master Symmetrist
Ocena: 3.5

4/4 reach i trample przy ataku to mega solidny stwór, a jak dodamy, że może dać też innym stworom trample, to mamy super uncommona.


Overgrowth Arch
Ocena: 2.5

W deckach w oparciu o synergię z dostawianiem życia może być naprawdę świetne. Bez tej dodatkowej synergii powinnien wolniejszym taliom dać mnóstwo czasu. To naprawdę fajna ścianka.


Professor of Zoomancy
Ocena: 3.0

Kolejny bardzo solidny zielony stwór. 4/3 i token 1/1 za 4 mana to bardzo dobry deal, a jak dodamy dodatkowe synergie, to mamy naprawdę świetnego commona.


Reckless Amplimancer

Ocena: 2.0

Interesujący „miś+”, ale niestety koszt zdolności jest za duży, aby był więcej niż interesujący.


Scurrid Colony
Ocena: 2.0

Kolejny ciekawy „miś+”. Jest ich naprawdę sporo w Strixhaven. Ten pozwoli nam bronić się przed lataczami, a gdy gra się przeciągnie i dojdziemy do 8 landów, zablokuje praktycznie każdego latacza.


Spined Karok
Ocena: 1.0

Życzę Wam, abyście nigdy nie musieli wsadzać takich kart do decku.


Sprigmane Cervin
Ocena: 2.0

3/2 za to w porządku statystyki, a 2 życia w Strixhaven może mieć naprawdę duże znaczenie.


Tangletrap
Ocena: 1.5

Jeżeli brakuje nam removalu, a boimy się lataczy, to możemy zmieścić takie do decku.


Verdant Mastery
Ocena: 0.0

Nie grajcie tą kartą. Proszę.


Abundant Harvest
Ocena: 2.5

Zawsze znajdzie landa, więc na startowej ręce możemy liczyć to jako land. Dobrana w lategamie przecycluje się na zaklęcie, a przy okazji kosztuje 1 mana – duży plus.


Adventourus impulse
Ocena: 2.5

Tutaj podobnie. W Strixhaven cantripy za 1 oceniam bardzo wysoko, a ten praktycznie nigdy nie missuje. Grać.


Channel
Ocena: 2.0

W cube’ach ta karta jest niesamowita, ale tutaj wymaga bardzo specyficznej sytuacji. Czekam aż zobacze screeny, jak zabija wraz z Crackling of Power.


Cultivate
Ocena: 3.0

W UG rampie to najlepsze, co możemy zrobić w trzeciej turze.


Harmonize
Ocena: 3,5

Najlepszy zielony draw w historii. Nic, tylko grać.


Krosan grip
Ocena: 0.5

Ta karta powinna siedzieć w sideboardzie.


Primal Command
Ocena: 4.5

To jedno z najsilniejszych zaklęć w Strixhaven. Szczególnie opcja „dostań 7 życia” może być często najsilniejszym efektem.


Regrowth
Ocena: 2.0

Dalej nie przepadam za tego typu efektami, ale tu Regrowth ma dodatkowy potencjał w jakichś magecraft deckach.


Snakeskin Veil
Ocena: 3.0

Sztuczki za 1 w tym secie są dużo lepsze niż zwykle. Ta również.


Weather the Storm
Ocena: 0.0

Jak wspominałem przy okazji koloru niebieskiego – nie widzę decku opartego na stormie. I dlatego nie chciałbym tym efektem grać, choć może w jakimś magecrafcie ta karta jest grywalna?


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | WB | WR | UR | UG | BG | Bezkolorowe

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *