Share

Analiza The Brothers’ War limited – czerwony

Radek Kaczmarczyk09.11.2022Czas czytania: 6 minut(y)

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Oko, Thief of CrownsDream TrawlerUgin, the Spirit Dragon.
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Bonecrusher GiantEverquill PhoenixMassacre Wurm.
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Wicked WolfCubwardenStormwing Entity.
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch DragonTrail of CrumbsConclave Mentor.
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame AdversaryGrimdancerPridemalkin.
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Careless CelebrantBristling BoarDeathbloom Thallid.
2,0: Typowe fillery.
Np. Alseid of Life’s BountyCathartic ReunionTeferi’s Protege.
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Final FlareLight of HopeChandra’s Pyreling.
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Tall as a BeanstalkTowering-Wave MysticAegis Turtle.
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s ShriekBarrier BreachNegate.
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening SilenceIrencrag FeatNyx Lotus.


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Retro Artefakty


Arms Race

Arms Race
Ocena: 0,0

Proszę, nie dajmy się zwieść, ta karta jest po prostu beznadziejna. Nawet jak będziemy mieli w decku dwa – trzy prototypy, to aby Race miał sens, musielibyśmy dobrać wszystkie i wstawić je tura po turze, a i tak płacilibyśmy za to miliony many. Po prostu nie.


Bitter Reunion

Bitter Reunion
Ocena: 1,0

Zdecydowanie jest to poprawiona wersja Tormenting Voice. To jest taka, którą od czasu do czasu wykorzystam jako zapychacz. Wam również radzę nie traktować jej jako czegoś więcej.


Brotherhood’s End

Brotherhood’s End
Ocena: 4,0

Pierwszy tryb jest bardzo mocny, jak każdy “Anger” efekt. Drugi tryb w tym secie również bardzo dobry. Zasługuje na wysoką ocenę, zawsze powinniśmy dać radę zrobić z tego czaru dobry użytek.


Conscripted Infantry

Conscripted Infantry
Ocena: 2,0

Piechota jest dość przeciętna – za mało obrony, aby ta karta była dobra. Na osłodę dostajemy żołnierza 1/1, gdy oryginalne ciało zginie.


Draconic Destiny

Draconic Destiny
Ocena: 4,5

Myślę, że pomimo, że jest to aura, przez co zagrywanie jej niesie ryzyko niekorzystnej wymiany z instantowym removalem, możemy tu śmiało mówić o bombie. W grze powinniśmy mieć sporo “okien” na bezpieczne zagranie. Gdy to się uda, możemy zamienić każdego, nawet słabego typa w kartę “zabij mnie, lub zgiń”. PS. Pamiętacie jeszcze Angelic Destiny?



Dwarven Forge Chanter

Dwarven Forge Chanter
Ocena: 2,0

Przyzwoity stworek za dwa mana. Ward nie jest tu super istotny, bo mało kto będzie chciał go niszczyć. Prowess wyglada na nim nieźle.


Excavation Explosion

Excavation Explosion
Ocena: 3,5

Wyborne palenie. Doskonała relacja kosztu do ilości obrażeń, a w dodatku dostajemy Powerstone. Premium common, którym gramy w każdym czerwonym decku, a czasem nawet splashujemy.


The Fall of Kroog

The Fall of Kroog
Ocena: 0,5

Istotny efekt, tj. jedno obrażenie po wszystkich stworach oppa powinien kosztować jeden, a nie sześć many. Zapomnijmy o tej karcie poza naprawdę ekstremalnymi sytuacjami sideboardowymi.


Fallaji Chaindancer

Fallaji Chaindancer
Ocena: 1,5

Przywykliśmy w ostatnich latach, że nasze czterodropy są po prostu lepsze. Nie raz zagramy Chaindancerem. Z efektami dopakowującymi będzie nawet w miarę dobry. Jednak najczęściej jest to po prostu średniak.


Feldon, Ronom Excavator

Feldon, Ronom Excavator
Ocena: 3,5

Can’t block to słowa, których na karcie w limited nie chcemy oglądać. Jednak mimo to Feldon i tak jest świetnym typem, którego będziemy chcieli w każdym agresywnym decku.


Giant Cindermaw

Giant Cindermaw
Ocena: 3,0

Prosty design to w dzisiejszych czasach rzadkość. Tu sprawy widać gołym okiem. Mamy przerośniętego dinozaura, który jest bardzo solidnym stworem.


Goblin Blast-Runner

Goblin Blast-Runner
Ocena: 0,5

Za mało jest w secie efektów poświęcania, aby regulanie czynić tego goblinka większym.


Horned Stoneseeker

Horned Stoneseeker
Ocena: 3,0

Bardzo podoba mi się ta dwójka. Zastanawiałem się nawet nad oceną 3,5. Powerstone w drugiej turze może przynieść nam sporo pożytku, a ciało 2/2 jest w pełni akceptowalne. Do tego dostajemy menace.


Mechanized Warfare

Mechanized Warfare
Ocena: 0,5

Normalnie niegrywalne. Aby Warfare miało sens, musimy mieć w decku naprawdę dużo czerwonych stworów. Może czternaście by wystarczyło? Wtedy można by dać przyzwoitą ocenę. W przeciwnym wypadku raczej unikajmy.


Mishra, Excavation Prodigy

Mishra, Excavation Prodigy
Ocena: 2,5

Przyzwoity “rummager”. Ciało nieco wątłe, jednak miks umiejętności dobrze nadrabia te niedobory. Warto pamiętać, że aktywuje nam wszystkie ludziki z benefitami za drugą dobraną w turze kartę.


Mishra’s Command

Mishra’s Command
Ocena: 4,0

Fireball w stwora to doskonała sprawa i już ta zdolność wystarczy, aby karta była dobra. Drugą dobrą opcją jest dopalanie naszego stworka. Jednak tu szkoda, że robimy to jedynie na sorcery. Na szczęście wcześniej możemy trochę poczyścić drogę. Z pozostałych wariantów czasem wymiana kart na ręce okaże się być przydatna.


Mishra’s Domination

Mishra’s Domination
Ocena: 1,5

Z racji mojego upodobania do agresywnych decków, lubię takie karty. Ten wariant Giant Strength wydaje mi się bardzo ciekawy ze względu na możliwość enchantowania stwora przeciwnika, co wyłącza stabilizującego blokera.


Mishra’s Onslaught

Mishra’s Onslaught
Ocena: 1,5

Z dwóch efektów to tworzenie żołnierzy wydaje się być lepszym. Jednak gdy już użyjemy tego drugiego, to z reguły w celu wygrania gry. Karta w obu wariantach jest dużo za droga jak na swój efekt.


Monastery Swiftspear

Monastery Swiftspear
Ocena: 1,5

Karta mocno zależna od decku. Chcemy nią głównie grać w agresjach, które dodatkowo mają pewną ilość noncreature spelli, tak aby siła mniszki rosła. W midrange’ach i deckach kontrolnych karta ta nie ma racji bytu.



Obliterating Bolt

Obliterating Bolt
Ocena: 3,5

Doskonały removal. Zdejmie niemal każdą kreaturę za jedyne dwie many. Gramy nim w każdym decku, nadaje się do splashowania.


Over the Top

Over the Top
Ocena: 0,0

Niegrywalne, drogie, z nierzetelnym efektem, który może w dodatku bardziej dopalić przeciwnika.


Penregon Strongbull

Penregon Strongbull
Ocena: 2,0

Fajny stworek za trzy mana, który znajduje nam dobry sposób na utylizację zbędnych Powerstone’ów.


Pyrrhic Blast

Pyrrhic Blast
Ocena: 2,5

Podoba mi się takie podejście do Flinga. Jedyną moją obawą jest dość wygórowany koszt. Myślę jednak, że jak z każdym Flingiem to bywało, tak i tu będziemy wygrywać gry za pomocą dużego strzału w przeciwnika. Czasem zagramy to w odpowiedzi na removal, aby uzyskać doskonałe trzy za jeden. Czasem jednak karta ta będzie mocno niewygodna i nie będziemy mieli dla niej dobrego zagrania.


Raze to the Ground

Raze to the Ground
Ocena: 2,0

Około jedna czwarta The Brothers’ War to artefakty. Cele się znajdą, pewnie nie w każdym decku będą to dobre cele. Zaczynałbym pewnie od grania jednym Razem w 40tce i w razie trafienia na deck bez celów przerzucałbym do SB.


Roc Hunter

Roc Hunter
Ocena: 2,0

Dobry atakujący stwór i akceptowalny obrońca. Reach jest miłym dodatkiem. W większości decków powinien nam się zmieścić, aczkolwiek o ile nie jesteśmy super aggro, nie będzie dla nas priorytetem.


Sardian Cliffstomper

Sardian Cliffstomper
Ocena: 1,5

Czerwona ściana to raczej rzadkość. A jednak, tu w większym wymiarze czasu będzie to właśnie blocker. W późnej grze może dostać solidną statystykę ataku. W dalszym ciągu to tylko filler.


Slibling Rivalry

Slibling Rivalry
Ocena: 0,5

Act of Treason, więc tradycyjnie – bez sacrifice efektów w decku nie ma co grać takimi kartami.


Tomakul Scrapsmith

Tomakul Scrapsmith
Ocena: 2,5

Wariant pierwszy: trzy mana za ciało 2/1, mill trzy i kartę jest niezwykle atrakcyjny. Wariant drugi, czyli: typ 3/2 i mill trzy też nie brzmi źle, chociaż jest wyraźnie gorszy


Tyrant of Kher Ridges

Tyrant of Kher Ridges
Ocena: 5,0

Tyran będzie wygrywał gry. Nie zlikwidowany zadaje dużo obrażeń bardzo szybko. No i zabija dużego stwora na ETB… lub przeciwnika. Koszt jest dość wygórowany, jednak myślę, że i tak jest jedną z najlepszych kart.


Unleash Shell

Unleash Shell
Ocena: 1,5

Czar pozostaje taki jak zawsze, zmienia się tylko nazwa. Od jakichś dwóch lat jest to stały element większości setów limited. Tu mamy fajny upside – strzela za dwa w kontrolera. Czar jest akceptowalny i jedną kopią chętnie zagram w każdym czerwonym decku. Wygórowany koszt jednak sprawia, że nie chcemy mieć więcej kopii tej karty w talii.


Visions of Phyrexia

Visions of Phyrexia
Ocena: 4,0

Doskonały silnik, który zapewni nam stały dopływ świeżych kart. W Limited takie efekty są na wagę złota, szczególnie jeśli format okaże się wolny.


Whirling Strike

Whirling Strike
Ocena: 1,0

Kolejne podejście do dwumanowych tricków. Lepsze od poprzednich, lecz w dalszym ciągu nie wystarczająco dobre, abym chciał grać większą ilością. Pewnie w niektórych deckach, tych agresywnych, zagram jednym i będę z niego zadowolony. W kontrolach i midrangach nie zmieszczę takiego efektu.


Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Artefakty | Retro Artefakty

Korekta: Piotr Winiarczyk

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!