Core Set 2021 – analiza dodatku w limited – czerwony

Radek Kaczmarczyk 21.06.2020 0 komentarzy

Witam w kolejnej analizie koloru, który jest mi najbliższy. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że power level uncommonów w Core 2021 jest znacznie wyzszy niż przeciętnie, a na pewno dużo wyższy niż w typowym core secie. Zobaczmy jak przedstawia się przekrój całego koloru.


5.0: Absolutna bomba. Często są to nieuczciwe karty, których niemal nie da się pokonać.
Przykłady: Garruk, Cursed Huntsman, Oko, Thief of Crowns, Dream Trawler, Illuna, Apex of Wishes.
4.5: Najlepsze karty w dodatku.
Np. Outlaws’ Merriment, Bonecrusher Giant, Nadir Kraken, Everquill Phoenix.
4.0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Giant Killer, Wicked Wolf, Eat to Extinction, Cubwarden.
3.5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Loch Dragon, Bake into a Pie, Trail of Crumbs, Dreadful Apathy, Frondland Felidar.
3.0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Oakhame Adversary, Glass Casket, Underworld Charger, Grimdancer.
2.5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Golden Egg, Queen of Ice, Careless Celebrant, Bristling Boar.
2.0: Typowye fillery
Np. Ardenvale Paladin, Redcap Raiders, Alseid of Life’s Bounty, Cathartic Reunion.
1.5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Henge Walker, Mantle of Tides, Final Flare, Light of Hope.
1.0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Locthwain Gargoyle, Tall as a Beanstalk, Towering-Wave Mystic, Aegis Turtle.
0.5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Specter’s Shriek, Barrier Breach.
0.0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Deafening Silence, Irencrag Feat, Nyx Lotus.


Battle-Rattle Shaman
Ocena: 2.5

Statystyki o wartości 4/2 za 4 mana to pozornie kiepski deal. Pamiętam jednak pierwszy raz, gdy ten stwór był wydrukowany i funkcjonował dużo lepiej, niż wygląda na pierwszy rzut oka. Spodziewam się, że tym razem będzie podobnie.


Bolt Hound
Ocena: 2.0

Prostota i efektywność. Solidna karta, którą często zagramy. Szkoda, że sam siebie nie zwiększa do 3/2. To sprawia, że może być często skutecznie blokowany, ale jeśli w formacie nie będzie blokerów 2/3 i 3/3 za 3 mana, wtedy spokojnie podniosę ocenę do 2.5.


Bone Pit Brute
Ocena: 1.5

Solidne statystyki, więc jeśli nasz deck nie ma finisherów w postaci bomb, to można się pokusić o granie tym trochę przydrogim typem.


Brash Taunter
Ocena: 2.5

W zależności od tego, jak szybki okaże się format, ten goblin być albo super albo kompletnie bezużyteczny. Jest ultimate blockerem na duże stwory. Jeśli jednak format okaże się szybki, to możliwe, że wystawianie niezniszczalnego blokera 1/1 w piątek turze będzie zdecydowanie za wolne.


Burn Bright
Ocena: 1.0

Kolejna inkarnacja Trumpet Blasta. Kolejny raz karta ta będzie wkładana do decków częściej niż powinna. Ja nie będę nią grał.


Chandra, Heart of Fire
Ocena: 4.5

Chandra jak zwykle rozpala nadzieje na wygrywanie gier. Dużo loyality na starcie oraz dwie zdolności z dodawaniem counterów w koszcie spowodują, że raczej przeżyje turę. Druga aktywacja powinna dać już value, a trzecia przejąć grę.


Chandra’s Incineratorarty
Ocena: 2.5

Czerwony dostał swojego Collosal Dreadmaw. Minimalnie lepszy, ze względu na pojedynczą czerwoną manę w koszcie, jego kolor i to, że w pewnych okolicznościach trzecia zdolność może zadziałać. Pierwszej raczej nie odpalimy.


Chandra’s Magmutt
Ocena: 2.5

Super karta. 2/2 za dwie many ze zdolnością, która sprawia, że pies nie staje się bezużyteczny w późnej grze, gdzie w combacie jest deklasowany przez większe potwory.


Chandra’s Pyreling
Ocena: 1.5

1/3 za 2 mana – słabo. 2/3 double strike za 2 mana – rewelacyjnie. Dobrych sposobów do zadawania noncombat obrażeń nie ma za wiele, więc moja ocena jest niska.


Conspicuous Snoop
Ocena: 1.0

W limited czytamy tą kartę tak: RR – 2/2. Koszt jest dość restrykcyjny jak na vanilla two-dropa.


Crash Through
Ocena: 2.5

Cantrip za 1 manę w niektórych setach oceniłbym na 1.5. W tym secie to 2.0 w sealedzie i 2.5 w drafcie, gdzie prowess wydaje się być istotną mechaniką.


Destructive Tampering
Ocena: 1.5

Fajna karta, która często będzie wygrywała gry, a jednocześnie nie jest niezbędna w deckach i możemy ja pickować późno.


Double Vision
Ocena: 1.0 / 3.0

Jeśli uda nam się wydraftować deck z 15+ instantami i sorcery, ta karta może być super. W inntch deckach będzie niegrywalna.


Fiery Emancipation
Ocena: 2.5

Wysoki koszt, jednak warto zwrócić uwagę, że potraja obrażenia przede wszystkim z kreatur. Potraja też pingi z Chandra’s Magmutt i chyba właśnie z nim najczęściej będziemy emancypować.


Furious Rise
Ocena: 1.5

Value engine, na ogół słaby, ale w specyficznych Ferocious deckach może być bardzo mocny.


Furor of the Bitten
Ocena: 2.5

Tu ryzykowna ocena, bo w wielu setach taka karta byłaby bliska niegrywalności. Ja jednak sądzę, że hiper agro będzie możliwe do wydraftowania w tym formacie, dlatego ocena jest wysoka. W sealedach na ogół nie będzie maindeckowalna.


Gadrak, the Crown-Scourge
Ocena: 4.0

Trochę przypomina mi Errant Ephemerona, który był najlepszym commonem w Time Spiral. Różnice są takie, że Gadrak może blokować od momentu opłacenia kosztu, a my możemy zużywać skarby na zagrywanie innych rzeczy. Wadą jest to, że przeciwnik dostaje więcej czasu, aby zniszczyć naszego smoka.


Goblin Arsonist
Ocena: 2.0

Słaba karta, ale podniosłem jego ocenę o 0.5 ze względu na obecność RB Sacrifice w formacie.


Goblin Wizardry
Ocena: 2.0

Karta głównie do UR Prowess, gdzie możemy sprawić, aby nie były to statystyki 2/2 za 4 mana.


Havoc Jester
Ocena: 3.0

Ciężko nie lubić tej karty. Solidny P/T, solidna zdolność, wszystko się zgadza.


Heartfire Immolator
Ocena: 3.5

Jeden z fajniejszych uncommonów. Super napastnik, super removal. Bez prowessa nadal byłby dobry, z prowessem jest naprawdę super.


Hellkite Punisher
Ocena: 3.0

Doskonały finisher. Wstawiony musi zostać zabity lub sam zabija. Odstrasza koszt, jednak nie będę miał problemu z graniem nim. Będzie szczególnie dobry w sealedach.


Hobblefiend
Ocena: 2.5

Bardzo podoba mi się ta karta, stosunek stastystyk do kosztu się zgadza. Do tego dostajemy solidny sacrifice outlet. Podejrzewam, że będzie to kluczowa karta dla RB decków.


Igneous Cur
Ocena: 2.0

Typowa zapchajdziura. Nie chcemy nią grać, ale jak trzeba, to gramy.


Kinetic Augur
Ocena: 1.5 – 3.5

Ocena bardzo zależna od ilości instantów i sorcery w naszym decku. Przy 10 i więcej Augur staje się solidnym zawodnikiem.


Onakke Ogre
Ocena: 1.0

Wizardzi konsekwentnie drukują 4/2 vanilla za 2R. Równie konsekwentnie okazują się one słabe. Wyobrażam sobie granie nim tylko w sytuacji, gdy jesteśmy super agresywni lub chcemy aktywować ferocious.


Pitchburn Devils
Ocena: 2.5

Przedruki w tym secie są dobre do limited, dobry jest nawet diabeł. W RB Sacrifice jest świetny.


Sanctum of Shattered Heights
Ocena: 1.5

Bazowo uzyskujemy zdolność pingowania za 1 i za discard landa, a to bardzo słabo. Przy dużej ilości innych shrine’ów czerwone Sanctum może zrobić się nieco lepsze.


Scorching Dragonfire
Ocena: 3.0

Bardzo dobry tani removal zdejmujący większość stworów o koszcie 3 i mniej.


Shock
Ocena: 3.0

Nie jest szokiem, że Shock jest dobry.


Soul Sear
Ocena: 3.5

Bezwarunkowy removal, zabijający niemal wszystko w formacie za jedyne 2R i to na instancie. Super.


Spellgorger Weird
Ocena: 2.5

Nie przepadam za tą kartą, jednak przy tej ilości tanich instantów i sorcery w secie wydaje mi się, że będzie całkiem OK.


Subira, Tulzidi Caravanner
Ocena: 3.5

2R za 2/3 Haste – jest ok. Dostajemy tu dodatkowo możliwość przepychania obrażeń, co będzie bardzo istotne. Gdyby tego było mało, przy odpowiedniej ilości pracy możemy zamienić Subirę w card draw engine. Bardzo dobra karta.


Sure Strike
Ocena: 2.0

Prosty i skuteczny trick, który w tym secie zyskuje dzięki wszechobecnemu prowessowi. Warto pamiętać, że nie każdy deck chce mieć tak agresywną kartę.


Terror of the Peaks
Ocena: 5.0

Najlepsza czerwona karta. Jest tu wszystko. 5/4 Flying za 5 już na starcie jest super. Możliwość powtarzalnego strzelania za naprawdę dużo obrażeń samo z siebie warta jest ze 4 mana. Brakuje mu tylko rekursji lub odpornosci, jednak w zamian dostajemy karanie przeciwnika za zabicie Terroru.


Thrill of Possibility
Ocena: 2.5

W normalnym secie to karta na 2.0. W M21 posiadanie instantow i sorcery jest istotne, stąd podniesiona ocena.


Traitorous Greed
Ocena: 1.0 / 3.0

Z reguły słaba karta sideboardowa, którą wkładamy aby przejąć wielką bombę przeciwnika i zabić go. W przypadku gdy mamy w decku przynajmniej trzy sacrifice outlety, Traitorous Greed zamienia się w dobrej jakości removal.


Transmogrify
Ocena: 1.5

Gdy nie mamy żadnego removalu, można tym zagrać, aby zamienić największą bombę przeciwnika w coś bardziej strawnego. W przeciwnym razie odradzam.


Turn to Slag
Ocena: 2.5

Był grywalnym commonem w Mirrodinie i tu będzie podobnie. Koszt jest dość toporny, dlatego w decku znajdować się powinny nie więcej niż dwie sztuki.


Turret Ogre
Ocena: 2.5

Ani dobry, ani zły. Zawsze zagram nim bez żalu. Nigdy nie będę żałował, że go nie mam.


Unleash Fury
Ocena: 1.5

Znacznie gorszy od Titanic Growtha. Deck musiałby mieć dużo sporych kreatur z tramplem lub kreatur z double strikiem, aby uczynić Furię dobrą kartą.


Volcanic Geyser
Ocena: 3.5

Bardzo solidny uncommon będący nieco gorszą wersją popularnego Fireballa. Często będzie kończył gry, jest w stanie z łatwością zdejmować mniejsze i średnie kreatury.


Volcanic Salvo
Ocena: 4.0

Myślę, że relatywnie często będziemy w stanie rzucać Salvo za 5-6 mana. Ważne, aby pamiętać, że mamy to w decku i nie zawsze iść na wymiany, dążyć do względnych stalli, które Salvo będzie przełamywać.


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Colorless i multicolor

Twój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *