Share

Jak wygrywać drafty Crimson Vow?

Maciej Janik04.12.2021Czas czytania: 3 minut(y)

Po raz kolejny witam Was serdecznie w krótkim omówieniu draftowania najnowszego dodatku do Magic: the Gathering. Ponieważ w listopadzie zaplanowałem wbicie Mythika na MTGA i ostatecznie skończyłem sezon grając dużo BO1, to nabrałem trochę doświadczenia, którym mogę podzielić się z Wami. Moje porady możecie wykorzystać w Day One odbywającego się dzisiaj (4 grudnia 2021) Arena Open. Tylko dzisiaj możecie wybrać BO1 jako sposób kwalifikacji, w Day Two wszyscy będziemy skazani na BO3. Nie będę się tu rozpisywał odnośnie całokształtu Crimson Vow, który, najprościej ujmując, nie spełnił moich oczekiwań. Może po prostu Wizardzi w ostatnim czasie trochę nas rozpieścili i mieliśmy dużo naprawdę dobrego limited…

Poniżej zamieszczam tylko kilka wniosków, które wyciągnąłem z grania laddera BO1 i podzielę się moimi preferencjami. Część tych porad może wydawać się oczywista dla doświadczonych graczy, ale i tak warto sobie wysztko przypomnieć. Przejdźmy do konkretów.

  1. Bądźcie otwarci (na bomby 😉). Crimson Vow jest niesamowicie niezbalansowanym dodatkiem. Ilość kart, które zagrane w tempo dominują rozgrywkę albo nagle odwracają ją o sto osiemdziesiąt stopni jest ogromna i nie da się tego obejść. Także jeżeli otworzysz coś ocenionego na 4 lub więcej w naszych analizach, to nie zastanawiasz się, tylko pickujesz (nawet multikolory) i masz nadzieję że coś jeszcze w tym kolorze wpadnie.
  2. Removal jest bardzo ważny. Tak jak wspomniałem wyżej, mamy ogromną liczbę kart, które potrafią same wygrywać gry. Dlatego ważne jest posiadanie odpowiedzi, aby mieć z nimi jakieś szanse. W Crimson Vow jest stosunkowo dużo removalu w każdym kolorze i należy go wysoko pickować.
  3. Kontry są absolutnie maindeckowalne. Jak zwykle omijam kontry za trzy mana, tak tutaj spokojnie je maindeckujemy. Syncopate‘y są szczególnie świetne. Jeżeli gracie niebieskim, to gracie kontrami.
UB z Syncopate’ami od Bui
  1. Blood Tokeny są dużo lepsze niż się wydawało i naprawdę ratują ten set. Dlatego RB to jedno z najlepszych połączeń kolorów.
  2. Bycie proaktywnym szczególnie w Best of One jest bardzo dobre. Możliwość ukarania kiepskiego rozdania przeciwnika i zabicie go przed zagraniem jego bomb jest jednym z najlepszych rozwiązań. Taki plan znacznie zwiększa szanse dostania się do Day 2.
  3. Wiele removali w formacie jest uniwersalnych, ale bardzo drogich, dlatego w nawiązaniu do punktu piątego należy uważać, żeby nie mieć removalu za dużo. Kolejne Bleed Dry, mimo że to jeden z najlepszych removali w formacie, może być gorszy niż Gift of Fangs lub inny tani removal. Trzeba mieć to na uwadze. Budując talię, uważajcie, aby nie przegrać do tempa.
  4. Packsong Pup to mythic uncommon. Pup.dec to jeden z najlepszych decków, jakie możemy sforsować, jeśli jesteśmy w stanie zebrać trzy lub więcej kopii tego potężnego szczeniaka. W efekcie wygramy mnóstwo gier za darmo. Obojętnie czy w WG czy RG, zagranie Pupiego popartego jakimkolwiek wilkiem generuje tempo, z którym wiele decków nie jest w stanie wygrać. Jest to najbardziej złamany uncommon w Crimson Vow. Zawsze warto rozważyć zielony kolor, jeśli zobaczymy go na późnym picku.
  5. Jak wspomniałem wyżej, RB to jedno z najsilniejszych połączeń kolorów. Dobre tempo, dostęp do Blood Tokenów i najlepszego removalu, który oferuje czarny i czerwony. Do tego wiele mocnych erek. Podobnie wysoko cenię WG, jako że również potrafi narzucić tempo i grać proaktywnie. Jednak w tym VOW tak naprawdę każde połączenie kolorów, jeśli jest dobrze złożone i poparte erkami, może wygrywać. Dlatego jak najdłużej warto być otwartym. Obojętne czy złożymy RG Wilkołaki, czy UB Exploit. Jeśli będziemy mieli kluczowe elementy, to nasz deck może być wystarczająco silny, aby wygrywać wszystkie mecze. 
  6. Bardzo polecam kolor biały. Wydaje mi się underdraftowany, a w porównaniu z ostatnimi dodatkami, tutaj wyjątkowo spełnia swoją rolę. Biały oferuje solidne stwory, dobry removal i oczywiście świetne bomby. Osobiście lubię go najbardziej we wspomnianym już WG, ale również w WB lifegain działa świetnie, a w UW również jest dobrym trzonem talii. Nie przepadam tylko za Borosem, bo zwykle nie lubię Borosów. Szczególnie zwracam uwagę na niepozornego commona – Traveling Minister. Ta karta jest świetna i zawsze nią grajcie!
  7. Splashujcie bomby. Warto brać Evolving Wilds w pierwszej paczce, aby w przypadku otworzenia dwukolorowych bomb, takich jak np. Edgar móc je spokojnie splashować. Ich wpływ na grę jest wystarczająco mocny, aby wynagrodzić Wam psucie sobie manabase’u.
  1. Nie przejmujcie się, jeżeli Wam nie pójdzie. Format jest naprawdę losowy. Powyżej umieściłem przykładowy deck, którym ostatnio zrobiłem szybkie 7-0 na moim streamie. Mimo że wygląda naprawdę fatalnie, to czasem po prostu wszystko siada w krzywą i się wygrywa.

W dzisiejszym Arena Open będę starał się forsować WG, bo tego typu deckami w Crimson Vow osiągałem największe win ratio. Oprócz tego chętnie skończę w RB i WB, ale ostatecznie wszystko i tak będzie zależne od serca kart. Życzcie mi otwarcia wielu bomb, jak i ja życzę Wam! Powodzenia!

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!

Author avatar

Maciej Janik

Prawdopodobnie jedyna osoba, której udało się zdobyć status Gold Pro w profesjonalnym Magicu i przy okazji nigdy nie wejść do Top 8 na premier evencie typu Grand Prix. Wielki fan limited i wkładania niepotrzebnej, czterdziestej pierwszej karty do decku.