Talie tygodnia #39. Oops, all spells!

Alan Andrzejewski 01.10.2020 0 komentarzy

Dzisiaj będzie o archetypie Oops All Spells, który dzięki premierze Zendikar Rising zagościł w dwóch nowych formatach: pioneer i modern. Combo w obu formatach działa tak samo. Zagrywamy Undercity Informer lub Balustrade Spy, celujemy w siebie i dzięki brakowi lądów w talii przekładamy ją do grobu. Wtedy dzieje się magia.

Oops All Spells – Pioneer

Creatures (21)
Balustrade Spy
Haunted Dead
Prized Amalgam
Silversmote Ghoul
Sylvan Caryatid
Undercity Informer
Worldspine Wurm

Spells (13)
Creeping Chill
Driven // Despair
Pillar of Origins
Leyline of Sanctity
Lands (26)
Tangled Florahedron
Emeria’s Call
Pelakka Predation
Sea Gate Restoration
Turntimber Symbiosis
Agadeem’s Awakening
Bala Ged Recovery

Sideboard (15)
Failure // Comply
Leyline of the Void
Natural State
Providence
Swamp
Thassa’s Oracle

Wersja pioneerowa do rampy używa Pillar of Origins, nazywając “rogue” oraz Sylvan Caryatid i Tangled Florahedron[c], które w nowszych wersjach można poświęcić pod [c]Eldritch Evolution, by szukać Spy lub Informera. Gdy już skutecznie przemielimy nasz deck do grobu, odpalaja się triggery Creeping Chill, co powoduje powrót Silversmote Ghouli w naszym endstepie, a to z kolei powoduje wrócenie Prized Amalgamów w endstepie naszego przeciwnika. To, że Amalgamy wracają nie w naszej turze, pozwala uniknąć sorcery speed mass removalu. Gdy przeciwnik ma zbyt dużo blokerów, pomocne będzie zagranie Driven // Despair z grobu. W sideboardzie znajdziemy odpowiedź na sytuacje, gdy przeciwnik ma zbyt dużo hejtu na nasz grób, a jest to Thassa’s Oracle jako alternatywne źródło wygranej.


Opps All Spells – Modern

Creatures (21)
Balustrade Spy
Narcomoeba
Phantasmagorian
Salvage Titan
Simian Spirit Guide
Tangled Florahedron
Undercity Informer
Vengevine

Spells (20)
Creeping Chill
Nexus of Fate
Pact of Negation
Pentad Prism
Sword of the Meek
Talisman of Resilience
Leyline of Sanctity
Lands (20)
Agadeem’s Awakening
Tangled Florahedron
Emeria’s Call
Pelakka Predation
Sea Gate Restoration
Turntimber Symbiosis
Hagra Mauling

Sideboard (15)
Pact of Negation
Goblin Charbelcher
Intervention Pact
Mountain
Nature’s Claim

Pula kart w modernie pozwala nam na szybszą rampę. Mamy tu Simian Spirit Guide, i [c]Talisman of Resilience, które przy wyjątkowym szczęściu pozwalają nam na odpalenie combo już w pierwszej turze. Również sam proces wygrywania jest szybszy o o jedną turę w stosunku do pioneera. Zagrywamy jednego z naszych rogue’ów, przewijamy deck do grobu, odpalamy tirggery Creeping Chill, do gry wkładamy Narcomoeba’y. One wracają z grobu 3xSword of the Meek. Do tego wracamy na rękę Salvage Titan, usuwając 3 artefakty z grobu. Zagrywamy go za alternatywny koszt poświęcając trzy swordy. Jako że będzie to drugi stwór zagrany w tej turze, do gry wejdą cztery Vengevine’y, które dzięki umiejętnosci haste powinny wygrać nam grę. Tak jak i w pioneerowej wersji, mamy w side wincon, który pozwala omijać gravehate. Jest nim Goblin Charbelcher.

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *