Dzisiaj będzie o archetypie Oops All Spells, który dzięki premierze Zendikar Rising zagościł w dwóch nowych formatach: pioneer i modern. Combo w obu formatach działa tak samo. Zagrywamy Undercity Informer lub Balustrade Spy, celujemy w siebie i dzięki brakowi lądów w talii przekładamy ją do grobu. Wtedy dzieje się magia.
Oops All Spells – Pioneer
Creatures (21) 4 Balustrade Spy 1 Haunted Dead 4 Prized Amalgam 3 Silversmote Ghoul 4 Sylvan Caryatid 4 Undercity Informer 1 Worldspine Wurm Spells (13) 4 Creeping Chill 1 Driven // Despair 4 Pillar of Origins 4 Leyline of Sanctity | Lands (26) 4 Tangled Florahedron 4 Emeria’s Call 2 Pelakka Predation 4 Sea Gate Restoration 4 Turntimber Symbiosis 4 Agadeem’s Awakening 4 Bala Ged Recovery Sideboard (15) 1 Failure // Comply 4 Leyline of the Void 4 Natural State 1 Providence 1 Swamp 4 Thassa’s Oracle |
Wersja pioneerowa do rampy używa Pillar of Origins, nazywając “rogue” oraz Sylvan Caryatid i Tangled Florahedron[c], które w nowszych wersjach można poświęcić pod [c]Eldritch Evolution, by szukać Spy lub Informera. Gdy już skutecznie przemielimy nasz deck do grobu, odpalaja się triggery Creeping Chill, co powoduje powrót Silversmote Ghouli w naszym endstepie, a to z kolei powoduje wrócenie Prized Amalgamów w endstepie naszego przeciwnika. To, że Amalgamy wracają nie w naszej turze, pozwala uniknąć sorcery speed mass removalu. Gdy przeciwnik ma zbyt dużo blokerów, pomocne będzie zagranie Driven // Despair z grobu. W sideboardzie znajdziemy odpowiedź na sytuacje, gdy przeciwnik ma zbyt dużo hejtu na nasz grób, a jest to Thassa’s Oracle jako alternatywne źródło wygranej.
Opps All Spells – Modern
Pula kart w modernie pozwala nam na szybszą rampę. Mamy tu Simian Spirit Guide, i [c]Talisman of Resilience, które przy wyjątkowym szczęściu pozwalają nam na odpalenie combo już w pierwszej turze. Również sam proces wygrywania jest szybszy o o jedną turę w stosunku do pioneera. Zagrywamy jednego z naszych rogue’ów, przewijamy deck do grobu, odpalamy tirggery Creeping Chill, do gry wkładamy Narcomoeba’y. One wracają z grobu 3xSword of the Meek. Do tego wracamy na rękę Salvage Titan, usuwając 3 artefakty z grobu. Zagrywamy go za alternatywny koszt poświęcając trzy swordy. Jako że będzie to drugi stwór zagrany w tej turze, do gry wejdą cztery Vengevine’y, które dzięki umiejętnosci haste powinny wygrać nam grę. Tak jak i w pioneerowej wersji, mamy w side wincon, który pozwala omijać gravehate. Jest nim Goblin Charbelcher.
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!