Acolyte of Affliction

Limited: 4.0
Gravedigger zawsze był bardzo grywalny w limited, a tutaj mamy jego mocno ulepszoną wersję. Oczywiście niesie to za sobą konsekwencje w postaci trudniejszego, multikolorowego kosztu, ale w zamian dostajemy dodatkowy punkt wytrzymałości, przewinięcie dwóch kart i szersze pole wyboru niż tylko krity. Akolita jest dobry na każdym etapie gry i możemy śmiało zagrywać go nawet w czwartej turze, licząc na to, że przewiniemy coś istotnego.Allure of the Unknown

Limited: 0.0
Tapujemy pięć mana. Przeciwnik za darmo wstawia w stół lub rzuca najlepszą z 6 kart na górze naszej biblioteki, a my resztę bierzemy do ręki… czyli jak przegrać grę w limited. Może ma jakieś marginalne zastosowanie, jeżeli wszystkie karty w naszym decku są beznadziejne.
Ashiok, Nightmare Muse

Limited: 5.0
Świetna fabryka bardzo dobrych tokenów. Może nie ma wbudowanego removalu jak klasyczni planeswalkerzy (draw na plusie, removal na minusie, wygrywasz grę na ulti), ale dwie pierwsze umiejętności bardzo fajnie stabilizują grę i jeżeli pomogą nam dotrwać do ultimatum, to faktycznie powinniśmy wygrać grę. Podoba mi się też ciekawa opcja na przewinięcie przeciwnika poprzez zaatkowanie armią tokenów, bo w końcu w Therosie dużo archetypów lubi przewijać sobie karty do grobu.
Atris, Oracle of Half-Truths

Limited: 4.0
3/2 menace za 4 mana to już niezły deal, a do tego dobiera nam przynajmniej jedną kartę. W momencie, gdy wchodzi do gry, zaczyna się fajna mini-gra. Jest naprawdę sporo kombinacji, w jaki sposób nasz przeciwnik może stworzyć kupki. Założmy, że D = dobra karta, P = przeciętna karta, L = ląd. W zależności od tego jak przebiegły i dobry w Magica jest nasz przecwinik, możemy dostać następujące kupki:
- L / L+L
- D / D+D
- P / P+P
- D / P+P
- D / D+L
- P / D+D
- P / L+L
- P / D+D
- L / L+P
I wiele innych kombinacji. Wydaje mi się, że odkrywanie dwóch kart zawsze jest błędem, ale mogę się mylić. Rozsądek podpowiada, żeby brać odkrytą kartę, więc zwróćcie więc uwagę na to, że można próbować „blefować” lądem lub przeciętną kartą i chować te dobre w kupce face-down.
Bronzehide Lion

Limited: 4.0
Bardzo trudno go ubić, więc będzie świetnie nosił aury w WG Aurach/Konstelacji, do tego nawet jeśli przeciwnik złapie nas bez otwartej many, to robi value i wraca, by chronić innego stwora. W dodatku jego statystyki są świetne.
Calix, Destiny’s Hand

Limited: 4.5
Typowy, mocny planeswalker, tyle że z małym twistem na temat enchantmentów. Dobrze jest używać minusowej umiejętności na czymś innym niż nasze krity i aury, więc najlepiej „przypinać” karty przeciwnika pod nasze Omeny. Calix sprawdzi się w każym biało-zielonym decku ze względu na to, że oba archetypy opierają się na enchantmentach – WG Aury i WG Konstelacja.
Dalakos, Crafter of Wonders

Limited: 2.0
Zabawka raczej dla EDHowców, a nie dla graczy limited próbujących złożyć synergiczne UR Flash w drafcie THB. Nam zobaczycie poniżej, dobrych equipmentów w secie jest jak na lekarstwo.
Devourer of Memory

Limited: 3.5
Sam z siebie potrafi wygrać grę w 6 ataków (3+3+3+3+4+4), choć oznacza ten scenariusz zakłąda, że przeciwnik nas w tym czasie nie zabije. Optymalnie byłoby zagrywać w tym czasie kreatury, które będą nas broniły przed atakami przecwinika i jednocześnie przewinąna wejściu karty do grobu, tak żebyśmy nie musieli płacić kosztu aktywacji Devourera.
Dream Trawler

Limited: 5.0
Trudny koszt, ale nic dziwnego. Tego Sfinksa niemal nie da się zabić, ani wyexilować. Solidnie blokuje, atakuje jeszcze lepiej. Dwa ataki powinny wystarczyć, żeby mocno przechylić szansę zwycięstwa na naszą stronę.
Enigmatic Incarnation

Limited: 0.0
Może zmieniać Omeny w 4-dropy, ale to strasznie słabe combo i wymaga dużo zabawy.
Eutropia the Twice-Favored

Limited: 4.0
Z analizy zielonego koloru powinniście wiedzieć, że jest w nim dużo tzw. kabanów. Eutropia to jeden z kilku sposobów na skuteczne przebicie obrażeń w zielonym, a UG to kombinacja konstelacji, gdzie nietrudno będzie odpalić ten trigger. Dzięki Eutropii i enchantmentom z flashem możemy robić dobre sztuczki np. niespodziewanie blokując lataki przeciwnika.
Gallia of the Endless Dance

Limited: 3.5
Jest to jakiś sposób na zrobienie dobrego użytku z biednych satyrów (™), do tego przy dużych atakach dobiera nam karty. Tylko upewnijcie się, że zostały Wam na ręce same lądy albo karty z escapem.
Haktos the Unscarred

Limited: 4.0
Jeżeli mamy trochę szczęścia, to bardzo szybko skończy grę i nawet nie musimy pamiętać o tym, żeby przekręcić go do ataku. Zakładam, że najlepiej jest wylosować dwójkę i użyć removalu, żeby pozabijać przeciwnikowi two-dropy. Pamiętajcie, że możecie mieć problem z założeniem na tego Achillesa aury.
Hero of the Nyxborn

Limited: 4.0
Świetnie robi to, co WR Heroic ma robić. Daje nam dwa ciała, z czego jedno jest bardzo istotne dla całego archetypu, bo odpala pompkę dla całej drużyny.
Klothys, God of Destiny

Limited: 4.5
Paradoksalnie 5 ekstra „płomyczków” i „brokułów” jest łatwiej uzbierać niż 4 ekstra pojedyncze symbole do mono-kolorowych bogów, więc ten bóg ma statystycznie największą szansę ze wszystkich na obudzenie się. Co de facto daje nam niezniszczalnego typa 4/5 za zaledwie 3 mana. Ale to nie wszystko! Jego umiejętność jest bardzo uniwersalna. Przede wszystkim jest w stanie usuwać dobre karty z grobu przecwinika. Jest szansa, że zrampi nas tak, żeby w czwartej turze zagrać five-dropa lub w piątej six-dropa. Do tego bardzo przyspiesza clock jako jednostronny Sulfuric Vortex, który jednocześnie nas leczy. 4 powera to z kolei bardzo istotna statystyka w RG Ferocious.
Kroxa, Titan of Death’s Hunger

Limited: 4.5
Pierwsze zagranie z ręki dupy nie urywa, ale kiedy Kroxa ucieknie z grobu, to każdy kolejny atak będzie miażdżący i gra powinna szybko skończyć się naszą wygraną.
Kunoros, Hound of Athreos

Limited: 4.0
Mini Baneslayer Angel jest świetny zarówno w ataku, jak i w obronie. Do tego pilnuje grobu przeciwnika, nie pozwalając mu zagrywać kart za koszt escape. My, grając Kunorosem, wcale nie musimy ograniczać w decku ilości kart z escapem, bo trzeba się liczyć, że i tak prędzej czy później się z czymś wymienimy.
Mischevous Chimera

Limited: 3.5
Agresywny latak, który do spółki z innymi pingerami z UR Flash może szybko skończyć grę.
Polukranos, Unchained

Limited: 5.0
Prawdziwa bomba. Niesamowite statystyki, szczególnie na escapie. Świetna umiejętność, która wyczyści stół z najlepszych stworów przeciwnika. Nie groźny mu deathtouch. Idealny target pod Hydra’s Growth.
Rise to Glory

Limited: 3.0
Problemem reanimate spelli w limited jest to, że przeważnie są drogie i musimy spełnić warunek posiadania dobrego targetu w grobie. Wydawanie 5 mana na three-dropa to nie jest najlepsze zagranie na świecie, chociaż możliwość wrócenia przy okazji jakiejś nakładki albo pacyfizmu poprawia ocenę tej karty.
Siona, Captain of the Pyleas

Limited: 1.5 / 3.5
Ah, gdyby tylko szukała enchantmentów, byłaby dużo lepsza. A tak, mogą się zdarzyć decki jak WG Konstelacja, gdzie będziemy rozważali obcięcie jej z talii (np. gdy mamy tylko jeden pacyfizm). W WG Aurach jest dużo lepsza, a kopanie się aż 7 kart w głab biblioteki robi wrażenie. Tokeny to przyjemny bonus.
Slaughter-Priest of Mogis

Limited: 3.5
Premium two-drop dla RB sacrifice, archetypu, który wydaje się trudny w składaniu i na pewno będzie wymagał paru dratów, żeby znaleźć w nim optymalny pick order.
Staggering Insight

Limited: 3.5
Świetna aura do UW lataków, ale to dalej aura, co odsłania nas na wymiany 2 za 1 dla przeciwników rzucających removal w kreaturę, do której ją przypniemy.
Uro, Titan of Nature’s Wrath

Limited: 4.5
Bardzo podobny do swojego czarno-czerwonego odpowiednika, z tym że wygrywa nam grę nie poprzez tworzenie presji na life totalu przeciwnika, a poprzez kumulowaniu coraz większej ilości życia i kart na ręce.
Warden of the Chained

Limited: 3.0
Nawet jeżeli przeciwnik ubije nam wszystkie duże stwory oprócz Wardena, to zawsze zostaniemy z blokerem, który jest trudny do przejścia.
Altar of the Pantheon

Limited: 2.0
Jeżeli już koniecnie chcecie splashować karty w niezielonych deckach, to jest to najlepsza opcja na fixing, która jeszcze daje nam dwa małe bonusy.
Bronze Sword

Limited: 1.5
Fajna zabawka dla biednych satyrów (™), choć koszt ekwipowania jest bardzo wysoki. Na Mirrodnie robią lepszy oręż (Bonesplitter, tęsknię!).
Entrancing Lyre

Limited: 2.0
Bardzo drogi removal, który sprawdzi się jako-tako, jeżeli nie uda nam się wydraftować dobrego removalu w naszych kolorach. Szczególny problem może mieć z tym kolor niebieski.
Mirror Shield

Limited: 0.0
Ta karta powstała chyba tylko dla jej flavoru.
Nyx Lotus

Limited: 0.0
Niegrywalne.
Shadowspear

Limited: 4.5
Reużywalny poprzez umiejętność przepinania lifelink wygra nam wiele gier, w których byliśmy już z tyłu. Bardzo wysoki pick ze względu na uniwersalnośc. Grajcie tym w każdym decku. Zrobię wielkie oczy, jeżeli wezmę tę kartę z paczki, której nie otworzyłem.
Soul-Guide Lantern

Limited: 2.0
Tzw. „opportunity cost” wsadzenia Latarni do talii jest may, bo zawsze możemy ją przecyclować. A istnieje naprawdę dużo kart, które jesteśmy w stanie latarnią zatrzymać.
Thaumaturge’s Familiar

Limited: 1.0
Dwudziesta trzecia karta, słabiutki filler.
Thundering Chariot

Limited: 2.0
Kolejny sposób na zutylizowanie biednych satyrów (™). Mimo wszystko dość mały i nie da się na niego założyć aury na stałe.
Traveler’s Amulet

Limited: 1.5
Tak jak pisałem w poprzedniej części, splashować karty będziemy głównie w zielonych deckach, a tam jest więcej opcji na fixing mana. Niemniej jednak amulet jest lepszą kartą od Unknown Shores.
Wings of Hubris

Limited: 3.0
Szczególnie dobra w zielonych taliach, ale niski koszt equipowania sprawia, że jest niezła i wszędzie znajdzie zastosowanie.
Field of Ruin

Limited: 0.0
Absolutnie niegrywalne, nawey jeżli przeciwnik ma Labirynt of Skophos.
Labyrinth of Skophos

Limited: 3.5
Wydaje się dość wysokim pickiem ze względu na uniwersalnosć. Dobrze chroni przed combat trickami, jest też pseudo-removalem w sytuacji, gdy to my się bronimy.
Temple of Abandon, Deceit, Enlightenment, Malice i Plenty
Limited: 3.5
Zawsze grajcie temple, jeżeli produkują choć jeden z kolorów Waszej talii. Czyli na przykład Temple of Deceit i Temple of Enlightement są dość wysokimi pickami w każdej niebieskiej talii. Natomiast jeżeli traficie swoją parę kolorów albo kolor, który splashujecie, to poprawienie manabase’u też robi robotę.
Unknown Shores

Limited: 1.0
Dopuszczam ewnetualność grania Shoresami, jeżeli splashujemy dwa kolory, ale przy pojedynyczm splashowanym kolorze lepiej wsadźcie w ich miejsce basic landa. No chyba, że lubicie dopłacać do swoich spelli 1 mana.
Pełny spoiler | Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Artefakty, lądy, multikolor
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!