5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Aclazotz, Deepest Betrayal, Bonehoard Dracosaur, Helm of the Host
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Vito, Fanatic of Aclazotz, Palani’s Hatcher, Ojer Kaslem, Deepest Growth
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Trumpeting Carnosaur, Deadly Cover-Up, Intrude on the Mind
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Zoetic Glyph, Homicide Investigator, Triumphant Chomp
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. The Belligerent, Warden of the Inner Sky, Profit’s Eidetic Memory
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Projektor Inspector, Vanguard of the Rose, Poison Dart Frog
2,0: Typowe fillery.
Np. Waylaying Pirates, Oltec Cloud Guard, Oltec Archaeologists
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. Goldfury Strider, Staggering Size, Vitu-Ghazi Inspector
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Anzrag’s Rampage, Aggressive Sabotage, Combat Research
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Zoyowa’s Justice, Tectonic Hazard, Squirming Emergence
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Hit the Mother Lode, Ghalta, Stampede Tyrant, Academy Loremaster
Adventure Awaits
Ocena: 1.5
Nie przepadam za takimi efektami za 2 mana. Duża strata tempa nie jest z reguly warta szukania dobrych kart. Plus jest taki, że karta w przypadku nietrafienia po prostu wymienia się na inną.
Ancient Greenwarden
Ocena: 3.0
Wielki typ 5/7 reach, który, jeśli dobrze rozumiem, będzie podwójnie odpalał landfall naszych innych kart. Solidny stwór i finisher, który może dodać dodatkową wartość do naszego decku, ale to nic spektakularnego.
Ashaya, Soul of the Wild
Ocena: 4.0 – 4.5
Ashaya powinna być zawsze największym stworem na stole dodatkowo zmieniającym wszystkie nasze inne stwory w źródła zielonej many. Jako taki potężny elemental zasługuję na 4.0. Wydaje się świetnym finisherem. Co najważniejsze, każdy nasz zagrany stwór będzie dodatkowo odpalał landfall, a to może mieć monstrualny wpływ na rozgrywkę.
Bala Ged Recovery
Ocena: 2.0
Land-spell, który uważam za świetny. Wariacja Regrowtha, która powinna znajdować miejsce w deckach. Idealna karta, którą bez problemu w early game użyję jako landa, a jeśli dobiorę w late game, to będę bardzo szczęśliwy, że jest w moim decku.
Broken Wings
Ocena: 0.5
Jest to wręcz podręcznikowy przykład karty sideboardowej.
Canopy Baloth
Ocena: 2.5
Landfall jest agresywną mechaniką, a jako że z reguły jesteśmy w stanie zagrać landa tylko w naszej turze, to karty, które dostają dopak do statystyk, są dużo lepsze w agresywnych taliach. Tutaj mamy idealny tego przykład. 4/3 za 4 mana to zapychacz, ale już jako 6/5 agresor powinien być ciężki do zablokowania.
Cragplate Baloth
Ocena: 3.0
Wielki basior z hexproofem praktycznie nie do zabicia, jednak kosztuje aż 7 mana i nie ma trample’a. Prędzej wróżę tej karcie karierę w T2 jako finisher na kontrolne decki, choć niewykluczone, że dopiero kiedy Uro wyrotuje.
Dauntless Survivor
Ocena: 2.5
Bardzo fajny miś+ mający opcje rozłożenia statystyk i synergie z party, a także counterkami w BG. Od 2-dropa na commonie nie mogę wymagać więcej.
Gnarlid Colony
Ocena: 2.5
Kolejny synergiczny 2-drop. Tym razem jednak zamiast synergii z podtypem mamy mechanikę kicker i w deckach na kickerze opartych będzie świetnym dropem.
Inscription of Abundance
Ocena: 3.5
W podstawowej wersji będzie fightem na instancie albo sztuczką z dwoma counterami. Jako 5 mana spell dostajemy naprawdę sporo i możemy całkowicie zniszczyć przeciwnika w combacie. Karta będzie bardzo szybko znikać z paczek.
Iridescent Hornbeetle
Ocena: 2.5
High end dla decków na counterach. Nie jestem pewny jak dobry jest to archetyp, ale jeśli będzię działał, to Hornbeetle będzie jednym z lepszych uncommonów budujących nasz board.
Joraga Visionary
Ocena: 2.5
Zwraca kartę i ma istotny w tym secie podtyp, więc mimo jego mizernych statystyk, uważam go za dobrego commona.
Kazandu Mammoth
Ocena: 3.5
Jak wspominałem wcześniej o stworach z landfallem, karta tego typu w ataku jako 5/5 jest świetna. Jako 3/3 mamy zapychacza, ale plus za to, że zawsze możemy zagrać go jako land.
Kazandu Nectarpot
Ocena: 1.5
W secie jest dużo dobrych 2-dropów ze znacznie przydatniejszymi podtypami i statami, więc grałbym tym insektem tylko w ostateczności.
Kazandu Stomper
Ocena: 2.5
Jeśli Kazandu Stomper jest naszą najdroższą kartą, to w tym secie jego drawback może być tak naprawdę bardzo dla nas korzystny. Nie dość, że istnieje szansa, że wrócimy landy, aby móc w dalszym ciągu odpalać nasze landfalle, to możliwe, że w stole będziemy mieć któryś z land-spellów i powrót na rękę da nam opcję użycia ich jako zaklęcia. Świetny i uniwersalny finisher.
Khalni Ambush
Ocena: 2.5
Bardzo mocny zielony removal, który tylko w ostateczności będziemy zagrywać jako land, ale to miło, że ma taką opcję. Nic tylko grać.
Lotus Cobra
Ocena: 3.5
Opcja akceleracji i filtrowania many na 2-dropie to zawsze świetna sprawa. Także jeśli gramy zielonym, to kobra zawsze znajdzie dla siebie miejsce w talii.
Might of Murasa
Ocena: 2.0
Bardzo brakuje mi trample’a w kickniętej wersji tej karty, choć mimo wszystko jest to akceptowalna sztuczka, która będzie mieścić się do decków, a dodatkowa opcja jest jak zwykle bonusem.
Murasa Brute
Ocena: 1.5
Najbardziej klasyczny z fillerów. Na szczęście ma podtyp warrior bedący częścią party, więc jako zapychacz będziemy mieli troszkę mniejsze wyrzuty sumienia, że nim gramy.
Murasa Sproutling
Ocena: 3.0
A teraz porównajcie tę kartę z trollem powyżej. Murasa Sproutling jest po prostu świetnym uncommonem do kicker decków. Sam martwię się, że ten archetyp może być wręcz za mocny.
Nissa’s Zendikon
Ocena: 1.0
Nie przepadam za tego typu efektami i zawsze odradzam granie nimi. Jako 5-drop nie zachwyca.
Oran-Rief Ooze
Ocena: 3.0
Martwią mnie statystyki tego stwora, choć niepowstrzymany może bardzo szybko wzmocnić cały nasz stół w BG i zakończyć grę.
Rabid Bite
Ocena: 2.5
Tradycyjny zielony removal. Zawsze zmieści się w zielonym decku, gdzie będzie wstanie zabić każdego stworka przeciwnika.
Reclaim the Wastes
Ocena: 2.0
Fixuje manę i daje opcję na tani kicker spell. Grałbym praktycznie zawsze, żeby poprawić manę w moich zielonych taliach.
Roiling Regrowth
Ocena: 2.5
Opcja odpalenia 2 triggerów landfalla na instancie jest świetna i czyni to Roiling Regrowth jednym z wyżej pickowanych uncommonów dla decków opartych na mechanice landfall.
Scale the Heights
Ocena: 1.0
Nie przepadam za takimi kartami, ale w ostateczności zmieszczę je do decku, jeśli będę potrzebował rampy.
Scute Swarm
Ocena: 3.5 – 4.0
Wyobrażam sobie, że wielokrotnie przegram do tej karty. Tworzy nieskończenie wiele tokenów w late game. Warto zauważyć, że ich przyrost jest geometryczny i bardzo szybko będą w stanie zalać przeciwnika.
Skyclave Pick-Axe
Ocena: 2.0
W oryginalnym Zendzikarze equipment z tym efektem był świetny, a tu bonusowo mamy bardzo mocną opcję tempo playa, jakim jest darmowy equip. Z drugiej strony normalne zaekwipowanie jest bardzo drogie i naraża nas na stratę tempa, które chcieliśmy zyskać, grając tą kartą.
Springmantle Cleric
Ocena: 2.5
Jako 4/5 jest akceptowalny. Jeżeli uda się zrobić z niego 5/6, to świetnie. Podtyp wspiera party, a counterki przydadzą się w taliach BG. Walczy z innymi 5-dropami o miejsce, ale jest niezły i ma szansę tę walkę wygrać.
Strength of Solidarity
Ocena: 1.0
„Sztuczka” na sorcery nie zachwyca i odradzam granie takimi efektami, bo narażamy się na 2 za 1, a dodatkowo musimy mieć niezły stół, żeby ta karta miała sens.
Swarm Shambler
Ocena: 3.0
Niestety rośnie bardzo wolno i potrzebujemy dobrać go w początkowej fazie gry, żeby miał czas urosnąć i wpłynąć na stół. Wydaje mi się, że ta karta spokojnie mogłaby być uncommonem.
Tajuru Blightblade
Ocena: 2.5
Z reguły stwory z takimi statystykami i deathtouchem są skorpionami lub wężami, a tutaj dostajemy bardzo przydatny podtyp. Jako one-drop pozwala zebrać party znacznie wcześniej. Zawsze zmieszczę go do decku.
Tajuru Paragon
Ocena: 4.0
Jedna z kart, która od razu zniknie z paczki. Świetnie supportuje party i jest bardzo silna z kickerem. Możliwe, że to najlepszy 2-drop w secie.
Tajuru Snarecaster
Ocena: 2.0
Typowy pająk, który tutaj ma jakieś dziwne podtypy. Na szczęście w tym secie jest to atutem, więc jeśli będziemy potrzebować rogue’a do party i przy okazji możemy powstrzymać latacze przeciwnika, to mamy niezłego stworka.
Tangled Florahedron
Ocena: 3.0
Manodajka, która jest landem, jeśli potrzebujemy tego w early lub chcemy odpalić triggery landfallu w late game. Bardzo fajnie zdesignowana karta!
Taunting Arbormage
Ocena: 2.5
Zagrany z kickerem może wygrać grę, co wynagradza jego słabe statystyki. Do tego podtyp bedący częścią party. Grałbym!
Territorial Scythecat
Ocena: 2.0
Akceptowalny common. Ma potencjał urosnąć do solidnych rozmiarów. Przy okazji ma synergię z counterami i widzę w nim jakiś potencjał.
Turntimber Ascetic
Ocena: 2.0
Kleryk do drużyny. Oprócz tego wielki kloc za 5 mana – nic szczególnego, ale czasem nim zagramy.
Turntimber Symbiosis
Ocena: 3.0
Land-spelle są idealne na sytuacyjnych, drogich kartach, i tutaj mamy perfekcyjny przykład land-spella, którym zawsze chcę grać!
Vastwood Fortification
Ocena: 1.5
Nie jestem fanem słabych kart, którymi zagramy tylko dlatego, że mogą być też landami, a tutaj efekt jest tak mizerny, że nie polecam wsadzać tego do decku.
Vastwood Surge
Ocena: 2.0
Jeśli nasz deck potrzebuje rampy, to zagramy tym spellem. Ma duży plus za to, że jest to przy okazji też niezły pay-off dla rampy i to czyni tę kartę grywalną.
Veteran Adventurer
Ocena: 3.5
Kolejny bardzo silny uncommon. W secie jest ich mnóstwo i będzie odbywać się o nie prawdziwa walka. W większości gier powinien być to 5/5 za , który dodatkowo znacznie ułatwi zebranie nam full party. Karta wydaje się naprawdę potężna.
Vine Gecko
Ocena: 3.5 – 4.0
To jest dokładnie to, czego kicker deck potrzebuje, aby być naprawdę groźnym archetypem. Wydaje mi się, że najlepsze, co można zrobić w tym formacie, to zagranie go w drugiej turze i dzięki jego zdolności follow-up w trzeciej turze w postaci kickniętego niebieskiego gniazda drake’ów. Ten uncommon wydaje mi się tak absurdalnie mocny, że z przyjemnością będę go firstpickował.
Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor i bezkolorowe
Spodobał Ci się ten wpis?
Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!