Analiza limited Tarkir: Dragonstorm – zielony

Radek Kaczmarczyk04.04.2025Czas czytania: 6 minut(y)

Sponsorem serii analiz limited jest shop.guildmage.pl

5,0: Absolutne bomby. Wygrywają grę w pojedynkę i bardzo trudno je pokonać.
Np. Hauntwoods Shrieker, Overlord of the Boilerbilges, Maha, Its Feathers Night
4,5: Najlepsze karty w dodatku. Wygrywają grę w pojedynkę.
Np. Season of the Burrow, Unholy Annex // Ritual Chamber, Kitnap
4,0: Najlepsze karty w swoich kolorach, które najczęściej będą najmocniejszymi w naszej talii.
Np. Defiant Survivor, Hunter’s Talent, Emberheart Challenger
3,5: Mocne elementy dobrych archetypów i po prostu wybitnie dobre karty.
Np. Entity Tracker, Pawpatch Recruit, Baylen, the Haymaker
3,0: Dobre karty powyżej przeciętnej, nadają się do firstpickowania.
Np. Pyroclasm, Polliwallop, Long River Lurker
2,5: Najbardziej przeciętne, grywalne karty.
Np. Ripchain Razorkin, Festival of Embers, Flesh Burrower
2,0: Typowe fillery.
Np. Sunshower Druid, Mind Spiral, Might of the Meek
1,5: Fillery, których chcesz unikać. Dwudziesta druga, dwudziesta trzecia karta w decku.
Np. High Stride, Nightwhorl Hermit, Grab the Prize
1,0: Słabe fillery. Gramy nimi, kiedy zabraknie nam grywalnych kart.
Np. Frantic Strength, Hoarder’s Overflow, Demonic Counsel
0,5: Karty sajdowe, które wkładamy do talii tylko wtedy, kiedy potrzebujemy tego typu odpowiedzi.
Np. Leyline of Resonance, Heirloom Epic, For the Common Good
0,0: Karty niegrywalne w limited.
Np. Marina Vendrell’s Grimoire, Doomsday Excruciator, Leyline of Mutation


Biały | Niebieski | Czarny | Czerwony | Zielony | Multikolor | Lądy i Artefakty


Ainok Wayfarer

Ainok Wayfarer
Ocena: 2,5

Porządny common. Wariant 1/1 z lądem jest bardzo mocny, a 2/2 – choć słabszy – wciąż przyzwoity. W obu przypadkach wrzucamy karty do grobu, co w tym secie jest sporym bonusem.


Attuned Hunter

Attuned Hunter
Ocena: 3,0

3/3 z trample za trzy many to solidny start. Opcja dołożenia statystyk nie jest łatwa do cyklicznego odpalania, ale raz czy dwa w grze nie powinno być problemu. 4/4 lub 5/5 z trample za trzy to już świetny deal.


Bloomvine Regent // Claim Territory

Bloomvine Regent // Claim Territory
Ocena: 4,0

Mocny Omen i przyzwoity smok tworzą razem bardzo dobrą kartę.


Champion of Dusan

Champion of Dusan
Ocena: 2,5

Jak zwykle, 4/2 za trzy many nie powala. Trample trochę to poprawia, ale to Renew jest tu prawdziwą gwiazdą.


Craterhoof Behemoth

Craterhoof Behemoth
Ocena: 0 / 4,5

Typowa karta „albo/albo”. W 90% przypadków Behemoth nie będzie castowalny – osiem many w limited to za dużo. Wyjątkiem są decki z solidną rampą, gdzie ta bestia może sama wygrać grę.


Dragon Sniper

Dragon Sniper
Ocena: 3,0

Czas mija, a jedynki w limited stają się coraz lepsze. Kiedyś dawaliśmy im 0,5, teraz 3,0 – i w przypadku Snajpera to wcale nie przesada.


Dragonbroods' Relic

Dragonbroods’ Relic
Ocena: 0,5 / 2,0

Poza wielokolorowymi deckami Relic wygląda fatalnie. Tanich kreatur jest jak na lekarstwo w tego typu taliach, co utrudnia dodawanie many – nawet tam nie będzie zbyt użyteczny.


Dusyut Earthcarver

Dusyut Earthcarver
Ocena: 3,0

Statystyki warte 7/7 rozbite na dwie kreatury wyglądają świetnie. Pomimo wysokiego kosztu oceniam tę kartę bardzo pozytywnie.


Encroaching Dragonstorm

Encroaching Dragonstorm
Ocena: 0,5 / 3,0

Doskonały efekt do budowania 4-5 kolorowych decków z dużą ilością smoków. Poza takimi konstrukcjami bardzo odradzam.


Formation Breaker

Formation Breaker
Ocena: 2,5

Kluczowe pytanie: jak często ta bestia będzie 3/3? Odpowiedź jest satysfakcjonująca – dosyć często.


Herd Heirloom

Herd Heirloom
Ocena: 3,5

Dobry mana rock, który w late game może dobrać karty. Restrykcja many tylko na kreatury to chyba najmniejszy problem, jaki można sobie wyobrazić.


Heritage Reclamation

Heritage Reclamation
Ocena: 2,5

Wariantowość tej karty i „cycling”, gdy nie ma celów, sprawiają, że zawsze grałbym nią w moich deckach.


Inspirited Vanguard

Inspirited Vanguard
Ocena: 3,5

3/2 i 2/2 za pięć many brzmi dobrze, a 5/4 w razie potrzeby też jest OK. Niesamowite, że co turę możemy za darmo dodawać statystyki na stół – no, prawie za darmo, kosztem ataku Vanguardem.


Knockout Maneuver

Knockout Maneuver
Ocena: 3,0

Trochę warunkowy, trochę wolny, ale jednak removal – a te zawsze cenimy wysoko.


Krotiq Nestguard

Krotiq Nestguard
Ocena: 1,0 / 2,5

Zielony to podstawa wielokolorowych decków, które zwykle są wolne i szukają solidnej wczesnej obrony. Tu Nestguard wjeżdża na białym koniu i robi robotę. Niestety, w innych taliach się nie nadaje.


Lasyd Prowler

Lasyd Prowler
Ocena: 4,0

5/5 za cztery – super. Wrzucenie co najmniej czterech kart do grobu – super. Fajny efekt z grobu – super. Po prostu mocna karta.


Nature's Rhythm

Nature’s Rhythm
Ocena: 1,0 / 3,0

Karta, która sprawdzi się tylko w ramp deckach i nigdzie indziej. Dla zwykłych talii jej koszt jest zbyt wysoki. Nawet w rampach warto się zastanowić, co i czy w ogóle chcemy szukać, zanim ją zagramy.


Piercing Exhale

Piercing Exhale
Ocena: 3,5

Tani, instantowy removal – bardzo dobry. Jak to z fightami bywa, trzeba grać w odpowiednim momencie, by nie nadziać się na interakcję. Surveil to świetny bonus, szkoda, że nie odpala się często.


Rainveil Rejuvenator

Rainveil Rejuvenator
Ocena: 1,5 / 2,5

W tym secie rampa coraz wyraźniej rysuje się jako archetyp. To kolejna karta, która działa tylko w nim – na szczęście działa dobrze i tam chcemy nią grać, ale nigdzie indziej.


Rite of Renewal

Rite of Renewal
Ocena: 2,5

Solidny CA play. Sprawdzi się w wolniejszych taliach – kontrolach i rampach. Dzięki exile często zrobimy nawet 3 za 1, bo efekty grobowe w tym secie to norma.


Roamer's Routine

Roamer’s Routine
Ocena: 1,0 / 2,5

Wolałbym przedruk Rampant Growth. Jak się nie ma, co się lubi, to rampuje się Routine. Harmonize przyda się okazjonalnie, ale nie jest kluczowy.


Sage of the Fang

Sage of the Fang
Ocena: 2,5

Druid nieco powyżej przeciętności – taki 2,5 z plusem. 3/3 na wejściu to OK, zwłaszcza że 1/1 możemy dać dowolnej kreaturze. Renew ma potencjał, ale często będzie średni, a koszt jest wysoki.


Sagu Pummeler

Sagu Pummeler
Ocena: 3,0

Pummeler jest świetny od startu. Miks statystyk z reach to strzał w dziesiątkę. Dwa countery i reach z grobu – czy to po śmierci, czy zmieleniu – mogą zmienić przebieg gry.


Sagu Wildling // Roost Seek

Sagu Wildling // Roost Seek
Ocena: 2,5

Obie części osobno oceniłbym na 2,0. Razem to idealne 2,5 – karta, którą gramy w większości decków.


Sarkhan's Resolve

Sarkhan’s Resolve
Ocena: 2,0

Gdyby nie niszczenie latających stworów, nie chciałbym grać takim trickiem. Elastyczność sprawia jednak, że czasem warto znaleźć dla niego miejsce.


Snakeskin Veil

Snakeskin Veil
Ocena: 2,0

Snakeskin Veil to znany, wielokrotnie sprawdzony trick. Nie rozczarowuje i trzyma stały, grywalny poziom.


Sultai Devotee

Sultai Devotee
Ocena: 2,5

Statystyki z deathtouch to odpowiedni miks za tę cenę, a filtrowanie many to świetny dodatek, ułatwiający splashowanie.


Surrak, Elusive Hunter

Surrak, Elusive Hunter
Ocena: 3,0-4,0

Ponadprzeciętne statystyki i trample względem kosztu sprawiają, że zawsze gramy nim w decku. Pytanie brzmi: jak często dobierzemy kartę? W wielu grach może się to nie udać nigdy. Surrak jest łatwy do blokowania z wymianą, a jego statystyki zachęcają do ataku. Jeśli da się go blokować, przeciwnik raczej nie zużyje na niego removalu. Jasne, efekt działa też na inne stwory, ale te, które przeciwnik chce celować, są zwykle droższe od Surraka. Jeśli Surrak atakuje, może szybko zejść ze stołu. Nie twierdzę, że dobranie nigdy się nie uda – raczej wskazuję trend, który sobie wyobrażam.

Surrak błyszczy w taliach, które na starcie nie muszą atakować. W takich warunkach łatwiej przetrwa, a szansa na dobranie jednej lub dwóch kart czyni go znakomitym.


Synchronized Charge

Synchronized Charge
Ocena: 3,0

Wbrew pozorom ta karta robi sporo. Harmonize jest tu kluczowy. W taliach nastawionych na atak sprawdzi się wyśmienicie, w midrange’ach wciąż jest grywalna. Odrzucam ją tylko w kontrolach i rampach.


Trade Route Envoy

Trade Route Envoy
Ocena: 3,0

Pies na countery. W tym secie jest ich sporo, więc osiągnięcie „sufitu” tej karty nie będzie trudne. Nawet „podłoga” trzyma przyzwoity poziom.


Traveling Botanist

Traveling Botanist
Ocena: 2,0

Kolejny pies, ale ten podoba mi się mniej – często zginie przy pierwszym ataku. Jeśli jednak przetrwa i trafimy ląd, dostajemy mocny efekt na start gry.


Undergrowth Leopard

Undergrowth Leopard
Ocena: 2,0

Leopardem zagramy w większości decków, niezależnie od typu. W każdym będzie przeciętny, ale w prawie każdym się zmieści.


Warden of the Grove

Warden of the Grove
Ocena: 4,0

3/3 za trzy po pierwszej turze to solidna baza. Co turę kolejny counter, a do tego rosnące bonusy dla następnych kreatur. Jeśli Hydra przetrwa do momentu zagrania kolejnych stworów, mamy dużą szansę szybko wygrać grę. Dlatego będzie priorytetowym celem removalu.


korekta: Daniel Smyl

Spodobał Ci się ten wpis?

Jeśli chcesz czytać takich więcej, doceń naszą pracę i następne zakupy z ulubionej karcianki zrób w naszym sklepie. Każdy zakup to procent dla naszej redakcji, co przekłada się na rozwój serwisu. Dzięki, że jesteś!